בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ישראל לא עושה שום מאמץ כדי לתת לפלסטינים תקווה לפתרון הסכסוך. מאז אותה פסגה חד-פעמית בין נתניהו לאבו-מאזן לפני שנים אין משא ומתן בין הצדדים. הבנייה בהתנחלויות מתרחבת ומתרחבת. נעשים מאמצים אדירים מצידה של ישראל להקים התנחלויות במזרח ירושלים כדי למנוע פיזית חלוקה של העיר. לא מזמן אושרו אלפי יחידות דיור ב-E1, שטח שאם יישמר בישראל יבתר את המדינה הפלסטינית ל-2 וימנע מדינה פלסטינית ברת-קיימא. ישראל מרשה לעצמה להעניש את אבו-מאזן על צעדים דיפלומטים שלו. כך היה כשאבו-מאזן פנה לאו"ם לקבל הכרה כמדינה פלסטינית. ישראל הקפיאה כספים לרשות הפלסטינית, ואותם שוטרים שעליהם אתה מדבר (שישראל מאמנת אותם בגלל האינטרסים שלה, כדי למנוע פיגועים) לא קיבלו משכורות. ישראל היא זו שגורמת לו להראות חלש, והיא זו שגורמת לשלטון שלו להראות שברירי, תלוי בחסדיה של ישראל ואף מאשימים אותו שהוא משת"פ של ישראל. זה משרת את האינטרסים של ממשלת הייאוש של ביבי, שהמטרה שלה היא לשמור על הקיפאון המדיני לאורך כמה שיותר זמן. אף אחד לא יופתע אם זה לא יחזיק מעמד הרבה זמן, החמאס יעלה ויפתח באינתיפאדה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/2/13
  2. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אז מה התנועה קיבלה, תיק המשפטים, ופרץ יהיה השר להגנת הסביבה? יש עוד איזשהן ועדות, תיקים, תפקידים וקווי יסוד שביבי (שמסתמרטט מיום ליום יותר ויותר) התיר לה?
     
  3. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://go.ynet.co.il/pic/news/19.02.13.Xxx

    השר להגנת הסביבה יהיה מצנע או פרץ, והוא יהיה חבר בקבינט החברתי-כלכלי.

    טפשות מצדה של לבני, שמסכימה למכור את עצמה לנתניהו ולהיות קבלנית הביצוע שלו. מקווה שהיא תתרסק לגמרי עד הבחירות הבאות. לא ציפיתי ממנה לכלום, אבל מעט אירוני שפרץ, שעזב את העבודה בגלל שהוא חשב שהיא תצטרף לממשלת נתניהו, יהיה ככל הנראה שר בממשלת נתניהו (בהנחה שיחימוביץ תעמוד במילתה ולא תזחל, לפי המסורת של מפלגת העבודה לדורותיה, לממשלת ימין)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/2/13
  4. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    לבני סיימה את הסיפור שלה הערב, היא תהיה מן גירסא כזו של אהוד ברק והיא תרצה לשמור על הממשלה כדי לא לעוף מכל המדרגות אחרי הבחירות. חבל מאוד כי אני מאוד הערכתי אותה בעבר ואני שמח שלא הצבעתי לה בסופו של דבר.

    ש"ס אגב אם טעיתם כבר בדרך לממשלה, ביבי עשה את הבחירה שלו ועכשיו נותר לראות האם יחימוביץ' ובנט. מי ימצמץ ראשון.
     
  5. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי אף אחד מהם. אני מאמין שתהיה ממשלה של נתניהו, לפיד, לבני, קדימה והחרדים.
     
  6. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    יש לי הרגשה שלפיד יהיה בחוץ, נראה לי שהוא התאהב בתסריט של להחליף את נתניהו בעוד שנה, והוא זוכר איך אבא שלו התחזק מאוד באופוזיציה בזמנו. ההימור שלי: יהיה פיצול במפלגת העבודה, שלי וחבריה יישארו בחוץ, וצמאי הכיסא התמידיים (בוז'י, פואד, ברוורמן) ייכנסו.
     
  7. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    לפיד יכנס עם ש"ס? במצבו אין שום לחץ שיצטרך לקלקל לו ולשבור את המילה שלו. במצב שלו כיום הוא יכול להמשיך לצעוד יד ביד עם בנט בעד פוליטיקה אחרת. אין להם סיבה להשבר כי ביבי לא יכול בלעדיהם, לא הפוך.
     
  8. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    צריך עוד 2. נגיד נחמן שי, אולי גם מרגלית, חיליק בר ושמולי. כן זה תסריט ריאלי.
    עדיין יוצאת ממשלה צרה, ולא נראה לי שביבי ירצה אותה...

    בתור צעד ראשון של מה שנתנו לתנועה זה לא כזה נורא ואפשר להקים ממשלת ימין-מרכז גם עם לבני, מצנע ופרץ - אבל ברור שזה לא משה שנתניהו יעשה...
     
  9. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    איתן כבל הוא מקורב לפרץ והתבטא נגד יחימוביץ', גם הוא מועמד קלאסי להתפצל.
     
  10. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    גם אני חשבתי בעבר בדיוק כמוך. כשאולמרט עשה הכל כדי להגיע להסכם ובצד השני לא היתה תגובה, הבנתי שמשהו לא בסדר. כשלאחר מכן אבו מאזן הכריז שבמדינה הפלשתינית לא יהיו יהודים, כשהוא כרת ברית עם החמאס וניסה להקים מדינה באופן חד צדדי - אז כבר אי אפשר לתרץ יותר עבורו. מנהיג חזק לא זקוק לתירוצים. מנהיג חזק לא צריך את מכונת ההחייאה ישראל כדי לשמור על השלטון שלו ליותר מיומיים.

    גם אם נניח ומגיעים להסכם עם אבו מאזן ומוקמת מדינה פלשתינית. מי מבטיח לך שחמאס לא משתלט על הגדה תוך שבוע וככה הלך לו ההסכם? הרי דיקטטורים אדירים מתפרקים היום ברחבי העולם הערבי, אז שהרכיכה אבו מאזן יחזיק מעמד?

    הבן אדם הזה לא מייצג את הציבור שלו ולכן הוא לא יכול (וגם לא רוצה) לחתום על שום הסכם. אם הוא היה מייצג את הציבור שלו, הוא לא היה צריך את ישראל שתחזיק אותו בחיים. הוא גם לא מייצג את הפלשתינים בעזה שבחרו בדיקטטורה איסלאמית וטרוריסטית.

    לגבי הבנייה ב-E1 - עיתוי ללא ספק מטומטם ביותר מצד ביבי, אבל באופן כללי לא חושב שיש בעיה בבנייה בהתנחלויות כיום מהסיבה הפשוטה שאין שום הסכם שאפילו נראה קרוב. בעבר עוד יכולנו לומר שההתנחלויות פוגעות בתהליך המדיני, היום ברור לכולם שפשוט אין עם מי לדבר.

    בגלל זה גם בבחירות האחרונות בפעם הראשונה התייחסו באמת לנושאים פנימיים ולא לנושא המאוס הזה. די, איך אפשר עדיין לתלות בבן אדם הזה תקוות? הוא במקרה הטוב אדם חלש ופחדן, במקרה הרע שקרן פתולוגי שכמו ערפאת, מעוניין לחסל את ישראל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/2/13
  11. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    זה שהיום אין, לא אומר שצריך לדאוג שאף פעם לא יהיה.
     
  12. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    לא מכריזים על הפסקת אש לפני שנגמרה המלחמה.

    רצף טריטוריאלי.



    Dennis Bergkamp, מילים כדורבנות.

     
  13. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    דניס, חלק מההסכם אמור להיות שהפלסטינים יקבלו מענקים, חיזוקים ותמיכה של אמריקה והאיחוד כדי לבסס את המדינה הצעירה ולייצב אותה. זו לא נוסחת קסם אלא סיוע שיהיה חייב להגיע וישראל צריכה להתעקש עליו. המדינה גם תקום בשלבים וישראל תיסוג בשלבים, לא בין הלילה. בדיוק כמו שהיה אמור להיות באוסלו שבסיומו אמורה הייתה לקום המדינה הפלסטינית אך בעצם נקטע באמצע התהליך. אם כל נסיגה מחכים כמה שנים ורואים שהסיוע והכספים עושים את שלהם ומביאים ליציבות ברשות, אז אפשר לקחת עוד צעד ועוד צעד. גם הסכם צריך להיות אחראי, אף אחד לא העיז לעשות משהו מהיר ובין לילה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏20/2/13
  14. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אולמרט לא עשה הכל כדי להגיע להסכם. זאת פשוט גרסה משודרגת של המיתוס של "ברק הציע להם הכל והם סירבו". למעשה, מסמכי אלג'זירה חשפו שבזמן המשא ומתן ציפי לבני אמרה "לא" מובהק לכל הצעת פשרה של הפלסטינים. בסוף כהונתו של אולמרט, כשכבר כולם שנאו אותו וקראו להתפטר, כשהוא היה על סף אישום בשחיתות, כשהוא הודה שהוא ראש ממשלה לא פופולרי ואחוזי התמיכה בו היו נמוכים מהאחוזים שעל הקוטג', הוא הציע לאבו-מאזן הצעה נגדית, הצעה שספק אם היה לו כח להעביר בתור ראש ממשלה מהחלשים שהיו כאן, ואבו-מאזן לא הספיק לחזור אליו. מנגד, לפי אותם מסמכים שדלפו, אותה ציפי לבני (שהיום מדברת גבוהה גבוהה על הצורך בשלום ובסיום הכיבוש) ייעצה לפלסטינים לסרב לאולמרט, ולחכות לה.

    אבו-מאזן באופן טבעי ישאף לאחדות של הגורמים הפלסטינים, שתרצה או לא תרצה, לחמאס יש כח בציבור הפלסטיני (והוא חייב להגיד תודה לממשלת ישראל, שבכל פעם שהוא בקרשים היא מצילה אותו). גם החמאס מסכימים לכך שאבו-מאזן ינהל את המשא ומתן בשבילם, ושאם הוא יצליח להביא הסכם אז שיילך למשאל עם. הם, כמו הימין הישראלי, מתנגדים להסכם כזה, אבל מצהירים כי יכבדו אותו. אגב - לפני ניסיונות האיחוד הטענות של הימין היו שאי אפשר לעשות עם הפלסטינים שלום כיוון שהם לא מאוחדים. לי זה נשמע שלימין יש המון תירוצים למה לא לעשות שלום. כשהם לא מאוחדים - אין עם מי לדבר. כשהם מאוחדים - מה, נדבר עם אלה שעושים יד ביד עם טרוריסטים? כשהם משתמשים בטרור - לא מדברים עם טרוריסטים! כשהם זונחים את הטרור - יש שקט, חבל לסכן אותו.

    מה ימנע מהם להשתלט על פלסטין? באופן טבעי צעדים לפתירת הסכסוך מחזקים את המתונים. אם הפלסטינים יראו שהם משיגים תוצאות הרבה יותר טובות דרך הדיפלומטיה, ושכך הם מצליחים להשיג חירות ועצמאות, אז למה שיחזרו לתמוך בטרור שלא הביא לשום תוצאות? דווקא המדיניות הנוכחית של ישראל, שמייבשת את אבו-מאזן ומחזקת את החמאס, תביא בסופו של דבר להשתלטות של החמאס של השטחים הפלסטינים. אם החמאס משיג מו"מ עם ישראל אחרי שהוא משתק אותה ומראה לציבור שלו הישגים, איך אתה יכול לצפות מאבו-מאזן, שמתנגד לטרור ופועל רק בדרכים דיפלומטיות, וישראל מתייחסת אליו כאל מחבל מסוכן שרוצה לחסל אותה?

    גם בתסריט (הלא סביר) שבו הפלסטינים יפרו את ההסכמים, המצב שלנו עדיין יהיה טוב עשרות מונים מהמצב כרגע. שום דבר לא ימנע מאיתנו לצאת למלחמה מולם עד להפסקת אש. בשביל זה יש לנו צבא, כדי שיגן עלינו. זה נשמע לי עדיף על שליטה צבאית על מיליוני אזרחים, אינתיפאדה, והנצחת הכיבוש והסכסוך.

    הבעיה בבניה ב-E1 היא לא בעיתוי. הבעיה היא שהיא מונעת הקמת מדינה פלסטינית. התהליך המדיני (שכרגע לא קיים, אבל מדברים עליו) הוא הדבר היחיד שמחזיק את ישראל מלהפוך למדינת אפרטהייד. השטחים הכבושים אינם בריבונתה של ישראל, וכל בנייה שם היא גם לא מוסרית וגם לא הוגנת וקובעת עובדות בשטח. אם ישראל לא מעוניינת להפטר מהשטחים האלה בקרוב, ורוצה להחזיק בשטחים האלו לנצח - עליה לומר זאת, לספח את השטחים ולהעניק אזרחות ישראלית לפלסטינים החיים בהם.

    היום ברור יותר מתמיד שדווקא לפלסטינים אין פרטנרים לשלום. נתניהו וליברמן פשוט לא פרטנרים לשלום, ועושים הכל כדי לטרפד אותו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/2/13
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    ובמלחמה לא לוקחים החלטות לטווח ארוך בהנחה שהמלחמה תגמר יום אחד?