בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא, מדובר סך הכל בחזירות ישראלית. היא שולטת על 78 אחוז מהים לנהר (לפי הפלסטינים פלסטין היא כל השטח שבין הים לנהר). עצם הנכונות להסתפק ב-22 אחוזזם בלבד זו התפשרות אין כמוה. אז עכשיו אתה דורש מהם לוותר על עוד חלקים נרחבים מהשטח, שהם בדיוק במרכז המדינה הפלסטינית העתידית שמונעים מעבר נוח בין שתי חלקי המדינה שלהם? בשביל מה? בשביל 1000 יחידות דיור? ואתה אומר להם שזאת הברירה האחרונה שלהם כי אחרת הם לא יקבלו כלום? זאת בדיוק הגישה שנכשלה כל-כך הרבה זמן. גם עם ברק וגם עם אולמרט. אתה מצפה מהם לקבל את ההגמוניה שלך כאדון, שהם ידעו מי החזק פה ושההסכם לא יהיה הוגן בעליל. מדינה פלסטינית ברת קיימא היא אינטרס ישראלי, ואנחנו צריכים להתייחס לפלסטינים ב"הוגנות קשוחה": http://www.hahem.co.il/scissors/?p=1079

    אני לא מבין מה זה רלוונטי שאף מנהיג ישראל לא מעוניין בהסכם הוגן. זה בדיוק הנראטיב הפלסטיני, שאין פרטנר ושהישראלים דורשים מהם מדינה מפורזת לחלוטין עם קשיי הגעה ממקום למקום, שבין כמעט כל עיר ועיר יש התנחלויות (שהוקמו כדי למנוע הקמת מדינה פלסטינית ברת קיימא). אם אנחנו באמת רוצים שתי מדינות אז חשוב שההסכם יהיה הוגן. הפלסטינים צריכים לקבל 78 אחוז מהשטח שבין הנהר לים, ובמקום ההתנחלויות שנרצה לספח (למשל השכונות היהודיות בירושלים ומעלה אדומים), נאלץ לתת להם שטחים פתוחים במדינת ישראל. מזרח ירושלים חייבת להיות הבירה הפלסטינית. חייב להיות מעבר נוח, בטוח ומהיר בין שתי חלקי המדינה, ובין ערים שהתנחלות תקועה בינהם (למשל אריאל, שאני מתקשה לראות מצב שבו ישראל תספח אותה).

    אבל מעבר לכך - את כל הדברים האלה יש לקבוע במשא ומתן, לא בשטח, ואפשר להבין את עמדת הפלסטינים שרוצים שישראל תפסיק לבנות במדינתם. אני לא יודע מה איתך, אבל אני לא הייתי מנהל משא ומתן עם אדם שגנב את הכספת שלי, לקח ממנה כסף מתי שהתחשק לו במשך 40 שנה, ורוצה להמשיך לקחת כסף בזמן המשא ומתן. התנאי הזה אמור להיות מובן מאליו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/2/13
  2. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    מצב מאד מעניין ומרגש במו"מ הקואליציוני.

    לפיד ובנט (בצירוף למופז כנראה, שנפגש איתם ודעתו דומה לשלהם) מסרבים להיכנס לממשלה לחוד ומתעקשים יחד על אותם הנושאים של שוויון בנטל ועוד נושאים פנימיים שקשורים לכלכלה.
    היות ושלי יחימוביץ' הצהירה שלא תיכנס לממשלה שלו (ומדובר באישה אמינה וחכמה, שיודעת שאם תפר את הבטחתה, הקריירה הפוליטית שלה הסתיימה), והיות ואין סיכוי שמרצ, חד"ש, בל"ד ורע"ם-תע"ל יהיו חלק מהממשלה - ביבי לא יכול להקים ממשלה כל עוד הוא לא מסכים לתנאים של לפיד ובנט. פשוט כך.

    31 מנדטים לליכוד, עוד 6 ללבני, וגם אם הוא מצרף את החרדים אין לו קואליציה (יש להם 18 מנדטים).

    עכשיו ברור שהנחש מנסה עם כל התכסיסים והמקורבים להפיץ רעל בתקשורת ולסכסך ביניהם, אבל עושה רושם שהברית הזו חזקה וסוף סוף יהיו אנשים בממשלה שאכפת להם מהעם בניגוד לביבי וליברמן המושחתים. ברגע שביבי ינסה לתחמן אותם אחרי שיכנסו לקואליציה, הם גם יוכלו בקלות לפרק אותה, ככה שהוא אפילו לא יכול למרוח אותם.

    והוא לא יכול לברוח לחרדים הסחטנים שיצילו אותו... פשוט תענוג!

    סוף סוף ממשלה שנוכל להיות גאים בה?
     
  3. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    התסריט של לקחת את לפיד בנט ומופז לקואליציה של 64 חברי כנסת שיפעלו למען מה שהבוחרים הצביעו. בראש ובראשונה לשוויון בנטל (עזבו שאולי זה לא הדבר הכי חשוב ודחוף, זהו רצון העם). היה הדבר הכי הגיוני וטבעי וכנראה חיובי (לפחות אני חושב ככה) שיכל להתרחש.
    נתניהו משום מה החליט ללכת כנגד זה. בשביל מה הוא צריך את הסיבוך הזה? בשביל זה אנשים הצביעו בשבילו? כדי שהוא יצרף את זאת שכל הקמפיין שלה סבב סביב הלהיות האלטרנטיבה לביבי האסון?

    לי אישית לא אכפת שהחרדים יהיו בממשלה כל עוד הם מבינים שזאת ממשלה שהולכת להעביר חוקים שבצורה הדרגתית תשלב אותם בשירות הצבאי\לאומי וככה גם לגבי הערבים (כנראה בעיקר שירות לאומי, שאגב אני לא רואה סיבה למה שהוא לא יהיה גם כן 3 שנים).
     
  4. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    באותו עניין: אורי משגב, שהתחזיות שלו התממשו לא אחת ושכדאי להקשיב לו, צופה שיחימוביץ תצטרף לקואליציה עם החרדים, ובנט ולפיד יישארו בחוץ. מבחינתי זאת האופציה הגרועה ביותר: גם תהיה ממשלת שיתוק שלא תוכל לקדם כלום, וגם באופוזיציה לא תהיה אלטרנטיבה שלטונית רצינית משמאל (וה"בית העתידי" אינה כזאת). אני לא מסכים עם משגב שעל יחימוביץ לעשות זאת. עליה להמשיך לעמוד על עקרונותיה ולהוות אופוזיציה רעיונית ואפקטיבית לממשלת נתניהו.

    http://blogs.haaretz.co.il/urimisgav/415/
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/2/13
  5. עד שמצאתי כינוי... Member

    הצטרף ב:
    ‏5/12/08
    הודעות:
    274
    לייקים שהתקבלו:
    3
    אם לבנט הייתה תכנית מדינית נורמלית (ונראה לי שגם הוא יודע שהתכנית שלו כרגע הזויה), אפשר היה להקים ממשלה בלי כל הזבל שקיים בליכוד-ביתנו (זבל שנחשף מיום ליום).
    צריך כבר להיפתר מהברית של נתניהו והחרדים. זה עושה נזק למדינה בטווח הקצר, אבל במיוחד לטווח הארוך כשהקהילה החרדית תמשיך לגדול ולהתבטל, ימשיכו להיות מנותקים מהעם והשאיפות המודרניות שלו, ובסופו של דבר זה ידוע מי ישלם על זה (רמז: לא הם).

    איך, אחרי כל מה שקרה אחרי הבחירות שראינו באיזה צד בוחר להיות נתניהו, הליכוד ביתנו הם עדיין המפלגה הגדולה ביותר בסקרים.
    העם לא מבין איזה פוטנציאל יש עכשיו לשנות סדרי עולם בכל הנושא של שוויון בנטל.
    הזדמנות היסטורית כזו צריך לנצל עכשיו ומהר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/2/13
  6. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    האר את עיני: איזה פוטנציאל יש בדיוק ל"שיוויון בנטל"? גיוסם של החרדים גם יאלץ את הצבא להתאים את עצמו אליהם, וגם יעלה מיליארדים. לפי שלוש ועדות בלתי-תלויות שונות, יש *יותר מדי* כח אדם בצה"ל, והמון אבטלה סמויה. במה יועיל בדיוק גיוסם של אותם בני ישיבות, ולמי? חוץ מזה שמעמד הבינוני-גבוה הישראלי, אותו מעמד שבחר בלפיד וזה שצה"ל משמש בשבילו כמקדמה לחיים האזרחיים (עם יחידות מתקדמות כמו 8200), יפסיק להרגיש "פראייר", אין לזה שום יתרון.

    הרבה יותר חשוב, אם כבר, לקדם את שילובם של החרדים בשוק העבודה. וכפי שקבעו לא מעט ועדות, חסם הבקבוק הגדול ביותר שעומד בפני החרדים הוא המעסיקים וחוסר במקומות עבודה. כל כלכלן יגיד לך שריכוזיות מצמצמת מאוד את מספר מקומות העבודה, וחוסר במקומות עבודה והדרת מיעוטים ממנו הוא סימפטום לריכוזיות. לא ברור לי איך גיוסם לצבא יפתור את הבעיה הזאת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/2/13
  7. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,270
    לייקים שהתקבלו:
    4,844
    מין:
    זכר
    לא יודע למה יש לי את התחושה בממש ב 48 השעות האחרונות, ביבי כרגיל יצליח בדרך לא דרך לשכנע את אחד מהשניים (לפיד/בנט) להכנס לממשלה.
    סתם תחושת בטן.
     
  8. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    כי מניסיוננו למדנו שכולם מתפתים בסוף למשרת השר הנחשקת. יספרו לבוחרים שקיבלו את הדרישות החברתיות שלהם וימצאו איזו פשרה לגיוסי החרדים וכולם ישבו לשתות בננה דקרי עם סיגר.
     
  9. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    Apner1 - התוכנית של עופר שלח לגיוס החרדים כוללת קיצור שירות למרבית חיילי צה"ל ותבוא על חשבון גדודי מילואים (שעולים הרבה יותר כסף מגדוד רגיל מן הסתם). אני לא מצאתי את התוכנית המלאה בשום מקום, אבל זה נשמע לי פחות נורא מאשר הגדלה של צה"ל ללא שום קיצוץ בתחום אחר.

    לגבי החוסר במקומות עבודה - צודק. זה לא אומר שצריך להשאיר אותם מובטלים ולתת להם פרס על כך. האופציה ההוגנת היא במקום להחזיק אותם על קיצבאות, היא להכניס אותם לשוק העבודה יחד עם זכאות לדמי אבטלה או משהו בסגנון (בעיקרון אני נגד כי זה גם תמריץ לבטלה אבל במקרה הזה באמת שאין מקומות עבודה בשבילם, אז זה יכול להיות שלב ביניים יעיל יותר). עם הזמן יותר ויותר ישתלבו.

    מזגן - גם אני לא הצלחתי להבין למה ביבי לא מוכן פשוט לצרף אותם כבר ולקבל את הכרעת העם. הרי לא מדובר בנושאים שהם נגד הקונצנזוס, יש הסכמה גדולה בציבור על נושא השוויון בנטל. אני חושב שהוא מפחד מלפיד פוליטית בגלל הסקרים האחרונים. ולגבי בנט, אני משוכנע שהידיעות על שרה שלא רוצה אותו נכונות. כל כך הרבה סיפורים שונים (חלקם של אלדד יניב, שסיפוריו לגבי ויינשטיין וגדעון סער התבררו כנכונים) על הסמרטוט הזה שאשתו שולטת בו, זאת פשוט בדיחה עצובה.

    בסקר שאני ראיתי, יש עתיד עוקפת את הליכוד כבר.
    http://www.forbes.co.il/news/new.aspx?Pn6VQ=E&0r9VQ=HEFF
    כנראה זה מה שגורם לסמרטוט לפחד פחד מוות מלפיד.
     
  10. Apner1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/1/13
    הודעות:
    444
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל אם גם ככה יש יותר מדי כח אדם, אז למה לצאת למלחמת עולם עם החרדים דווקא בנושא הזה? למה אנחנו צריכים שהם יתגייסו לצבא כשאין צורך בכח סדיר כל-כך גדול, וועדות שונות ממליצות על קיצור השירות והעלאת תנאי הכניסה לצה"ל גם כשאין מגזרים חדשים שמתגייסים? זה תמוה במיוחד כי עם החרדים יש בעיות הרבה יותר דחופות לחברה הישראלית, כמו שילוב שלהם בשוק העבודה והמערכת החינוכית שלה שברובה לא מלמדת ליב"ה. אם רוצים לבצע שינוי אמיתי בחברה החרדית צריך להתחיל בסוגיות האלה, ואפשר ואף רצוי להפעיל לחץ מתון על החרדים כדי לעשות זאת. כמו שראינו בשנים האחרונות, כשיש איום קיומי עליהם (כלומר, מגיע פחות כסף) הם מוכנים להסכים לפשרות. עדיף לנו בהרבה שהפשרה תהיה על שילובם בחברה (שלא במסגרת הצבא) מאשר גיוס של כמה אלפי חרדים לצבא שלא יתרום כלום לחברה.

    מעבר לכך, שירות לאומי זו פיקציה. אלה שעושים שירות לאומי אמנם מרגישים שהם תורמים לחברה, אבל בפועל הם פשוט מבצעים עבודות רגילות בשכר נמוך במיוחד, והמדינה לא מהססת להשתמש בהם בתור אמצעי לחץ לאנשים עובדים (כך היה עם מחאת הסייעות בירושלים, שהזעיקו את בנות שירות הלאומי כדי להחליף אותן, וכך ביטלו את אמצעי הלחץ שלהן). http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/433/932.html?hp=1
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/2/13
  11. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אם כל מה שמעניין את נתניהו זה הפחד מוות מלפיד אז אין סיבה שהוא לא יחלוף בבחירות הבאות ככה או ככה. אם כבר הסיכוי היחיד שלו הוא לצרף את לפיד ולהנהיג על פי רצון הבוחרים ולא ללכת דווקא. אבל זה כבר משחקי שח מט פוליטיים.

    לגבי כל עניין ה"שרה שולט בביבי" בחייך בני תהיה רציני. אל תהיה סטיבי. זאת שטות גמורה, היא לא שולטת עליו יותר ממה שחברה שלי שולטת עליי. בחייך. אם נתחיל עכשיו לפרשן את מה שקורה בשלטון על פי גחמות של שרה אז אפשר לזרוק את הדיון הזה לפח.
     
  12. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אפנר - אני עצמי נגד גיוס חרדים לצבא. אבל אני אומר שלפחות זה יעשה תוך כדי צמצום מערך המילואים וקיצור השירות לשאר האזרחים.

    דני, גם אני חשבתי שמדובר בטענות הזויות,אבל כמה אפשר להתעלם מהעדויות בנושא רק כי אנחנו לא רוצים להאמין שהמצב באמת כזה? כמה אפשר להתעלם מהחגיגות שלה על חשבון משלם המיסים?
     
  13. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    ומה הן העדויות בנושא? האם העדויות מציגות תמונה שלכאורה שרה קמה על רגל שמאל בבוקר אז ביבי לא עונה לטלפונים כל היום?
    תן לא קצת יותר קרדיט. אם לא לכישורי הניהול שלו אז לפחות לנחשיות והתחמנות שלו.

    לגבי החגיגות שלה על חשבון משלם המסים. אם אני הייתי אשת ראש הממשלה גם אני הייתי חוגג על חשבון הציבור. ואני אומר את זה בפה מלא. גם פה בפורום אפשר לחשוב כמה צדיקים כבר יש. לא רוצה שהיא תחגוג? תשנה את החוק.
     
  14. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    מעדיף שהמנהיגים שלנו ובני ביתם יחגגו על חשבון הציבור (וזה נורמלי לגמרי) מאשר שקבוצות לחץ פוליטיות שמונות עשרות אלפי אנשים יהנו מזה (ולא ב-3.46 מיליון שקל, אלא במיליארדים). למרות שבהרבה מקרים אצל ביבי זה נראה פאתטי ומסריח מקשרי הון-שלטון, ולאו דווקא עם הטייקונים...
     
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אבל לאריתראים ולסודנים יש מספיק עבודות. טיפה אחידות בטיעונים.