בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    יהיה נחמד לדעת על הפער בהשקפה
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,084
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    לפעמים צריך לעשות בחירה בין איכות חיים להזדהות. יש לך תקוות שווא לגבי מדינה כל אזרחיה
     
    מזגן אוהב/ת את זה.
  3. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אין לו תקוות שווא, גם יש מספיק יהודים שבדרך הבטוחה להביא אותנו למדינה אחת לכל אזרחייה. הוא יכול גם להצביע לבית היהודי אם הוא רוצה מדינה אחת. הם גם עושים הכל כדי ליישב את כל הארץ ומתנגדים למדינה נוספת בין הירדן לים. סיכוי טוב שיצליחו להביא למה שהוא רוצה...
     
  4. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    לחד״ש יש קלף מנצח בדמות דב חנין, חבר כנסת הרבה יותר טוב ופעיל מכל מרצ ביחד, אבל פרסומים שקראתי על כך שבפניותיה לציבור הערבי המפלגה מביעה תמיכה באסד, פוסלים אותה לדעתי מלהיות אופציה להצבעה. אם זה לא מדויק אשמח אם תתקן.
     
  5. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    עצם זה שחד"ש היא מפלגה קומוניסטית אמורה להדליק לא נורה אדומה, אלא זרקור אדם. תמיכה בפאשיזם הערבי-איסלאמי על כל הטיותיו זה רק הסימפטומים, לא המחלה עצמה.
     
  6. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    אני לא יודע אם זה נכון, אבל יש בזה היגיון.
    האינטרס של המפלגות הערביות בישראל הוא להציג חזית של "אומה ערבית" אחת גדולה, שמורכבת מלאומים נוספים (סורי, לבנוני, פלסטיני וכו'). זו הגישה של אסד, סאדאם חוסיין בזמנו, ממשלת לבנון ובאופן כללי שליטים במדינות ערביות, כדי לכסות על הפערים האידיאולוגים העצומים בקרב האוכלוסיות הבלתי הומוגניות בעליל במדינות הערביות (סונים, שיעים, נוצרים, דרוזים, כורדים ועוד), ובין היתר אחת השיטות לעשות זאת היתה להסית את האוכלוסיה נגד ישראל במקום אחד כנגד השני.
    התהליכים במזרח התיכון בשנים האחרונות כמובן גורמים לתפיסה הזו לקרוס. רעיון האומה הערבית הגדולה מתגלה במלוא מערומיו כיום בסוריה, עיראק ולבנון. זה לא רק ענייני סונים ושיעים, זה גם הפלסטינים לעומת בדואים בירדן, סלפים לעומת חילונים לאומיים לעומת האחים המוסלמים וזה גם מגיע לרמת חלוקה לשבטים.

    הגיוני שהם יעשו הכל כדי להיאחז בתפיסה הזו, גם אם זה לתמוך ברוצח המונים כמו אסד. רעיון האומה הערבית שם את הפלסטינים במרכז כי כולם כביכול מאוחדים נגד ישראל. בלעדיו, אף אחד לא יורק לכיוון שלהם. בסוריה נהרגו בשנתיים האחרונות יותר פלסטינים מאשר בעזה ויו"ש גם יחד... להיפך, רעיון הלאומיות הפלסטינית קורס יחד עם הלאומיות הערבית כי מבחינת דאעש ושאר הארגונים, אין דבר כזה פלסטינים, זה עוד מושג קולוניאלי של הבריטים והצרפתים.

    עזמי בשארה למשל, הוא נוצרי. הוא יתמוך בדאעש וג'בהאת אל נוסרה, ששוחטים ואונסים נוצרים? הוא חייב את השקר הזה כדי לשמור את עצמו ואנשיו מפעילי דת השלום והאחווה.
     
    Maccabi Diamond, Nesta, oFiRzZz ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  7. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    yonmu,
    באשר להבדלים בהשקפה בין המפלגות הערביות, בניגוד לדעה הרווחת בקרב החברה היהודית, יש הבדלים מהותיים בין המפלגות הערביות. אני אסביר בקצרה מה ההשקפה של כל מפלגה, ואתה בעצמך תחליט מה הם ההבדלים ביניהן.

    1. רע"ם-תע"ל: רע"ם-תע"ל היא בעצם איחוד בין יותר מ-3 מפלגות, העיקריות בהן: התנועה האסלאמית הדרומית (הפלג שמשתתף בכנסת), מד"ע (מפלגה ערבית דמוקרטית) ותע"ל (אחמד טיבי). להוציא את טיבי שמצהיר שהוא תומך בפיתרון שתי המדינות, אף אחד לא יודע מה עמדתם של שאר הח"כים ברשימה הזו בנושא הזה. מפלגה זו מייצגת את המעמד החלש בחברה הערבית ותומכיה בדרך כלל לא שייכים לאליטות (שקיימות בחברה הערבית, ושלא יגידו אחרת), בשל כך, למפלגה אין עמדות קבועות בכל נושא, אחמד טיבי הולך על פי מה שרוצים בציבור. כשמדברים על מעמד האישה, התנועה האסלאמית שהיא הגוף הדומיננטי ברשימה זו, מתנגדת להשתתפותן של נשים בכנסת. בציבור היהודי מפחדים כששומעים תנועה אסלאמית, אבל, תאמין לי זו המפלגה הכי נוחה שהמדינה יכולה לשתף איתה פעולה, בעיקר בזכות טיבי.

    2. בל"ד: בל"ד קמה באמצע שנות התשעים בהנהגתו של עזמי בשארה, אקס חד"ש. הגרעין המקים של המפלגה היו יוצאי חד"ש (שנחשבו לקיצוניים בחד"ש) ויוצאי (שנחשבו בבני בכפר למתונים) בני הכפר (תנועה לאומית חילונית וותיקה שקוראת לאזרחים הערבים להחרים את הבחירות). ולכן, בבל"ד קל לזהות שיש מרכיב לאומי חזק בהשקפה של המפלגה ומנהיגיה. בל"ד היא תנועה חילונית, ובשל כך בחזון של המפלגה שתומכת בפיתרון מדינת כל אזרחיה, המדינה תהיה חילונית ויובטח חופש תרבות ופולחן דת לכל עם בארץ. על הנייר, החזון של בל"ד הוא הכי קרוב לחזון שאני מאמין בו.
    בין בל"ד לחד"ש יש שנאה הדדית עצומה, והסיבות הן מגוונות הראשונה היא שבל"ד היא בעצם מפלגה שצמחה מחד"ש, כלומר, חבורה של חד"שנקים סוררים שיש להם בטן מלאה על חד"ש. הסיבה השניה היא "הבעלות על הפטריוטיזם הפלסטיני", ואני אסביר למה אני מתכוון. עד שנות הששים, הערבים חיו תחת משטר צבאי, אסרו על כל הערבים כמעט ללמוד במוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ. נאסר עליהם גם להקים מפלגות, והמפלגה היחידה שייצגה את הערבים באותה תקופה הייתה המפלגה הקומונוסטית הישראלית, אותה מפלגה הייתה בקשרים הדוקים עם השלטון הסובייטי. בגלל זה, האליטות המשכילות היו אנשי מק"י, כי המפלגה יכלה לשלוח צעירים ללמוד ברוסיה, צעירים שמצטרפים לשורות המפלגה ומגדלים משפחות של מק"ים. כך יצא שהמשכילים באותה תקופה היו הקומונוסטים הערבים, וכידוע לך, עם השכלה באה מודעות פוליטית, ובשל זה הם הניפו את דגל "הפטריוטיזם הפלסטיני" ולא אחד אחר (כמעט). מצב זה השתנה אחרי שלערבים הורשה ללמוד בארץ, ויותר ויותר ההשכלה חלחלה אל תוך האוכלוסיה הערבית, פתאום גם לא מק"ים יכולים להיות משכילים. בל"ד בעצם סוג של "גונבת" לחד"ש את הבעלות על הפטריוטיזם הפלסטיני, כי כיום בל"ד נחשבת למפלגה לאומית לא מתפשרת, ומנגד חד"ש נתפסת כמפלגה מנותקת מהציבור הפלסטיני בארץ.


    3. חד"ש: חד"ש קמו מתוך מק"י, בהגדרה הם מפלגה סוציאלסטית ערבית יהודית, בפועל, הם מפלגה ערבית. אחוז היהודים מבין מצביעי חדש לא עובר את ה-10% אם אני לא טועה, וכמובן אי אפשר להשוות בין הנוכחות של המפלגה ברחוב היהודי לבין נוכחותה ברחוב הערבי. בניגוד למפלגות הערביות האחרות, לחד"ש יש אג'נדה כלכלית ברורה וידועה (אף אחד כמעט לא יודע מה הן העמדות הכלכליות של בל"ד ורע"ם-תע"ל). אין לי מה להרחיב עליהם יותר מזה, אני רק אציין את ההבדל בינם לבין מרצ:

    * מרצ בהגדרתה היא מפלגה ציונית, חד"ש לא.
    * בחד"ש תמיד יש ח"כ יהודי, במרצ לא מקפידים על הייצוג הערבי יותר מדי.
    * ההשפעה הערבית בחד"ש והנוכחות של הנרטיב הפלסטיני אינן קיימות במרצ.
    * חד"ש נחשבת למפלגה ערבית בעיני הערבים, מרצ נחשבת למפלגה יהודית.

    ובנוגע לשאלתך קארק,
    רוב פעילי ומנהיגי חד"ש הזדהו עם הפושע בשאר אל-אסד מהרגע הראשון של המהפכה, הרבה לפני שידענו שיש דאע"ש וג'אבהת אנוסרא. יותר מזה, בעיתון "אל-איתחאד" (עיתון הבית של המפלגה בערבית) פורסמו מאמרים שתומכים במשטר הסורי בצורה ברורה, אני קראתי לפחות אחד כזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/3/15
    yonmu, gilad16, Nesta ו-6 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  8. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הבית היהודי הודיע כרגע למתמודדים שלא תתאפשר נוכחות משקיפים בעת סריקת טופסי ההצבעה, בניגוד לנעשה בכל מפלגה אחרת.
    ההצבעה תטוייח? בנט זה אח!

    אה כן, וגם זה לא רע:


    ובנט כזה חכם וערמומי, לקחת לעצמו טיפשה ותמימה כמו איילת שקד שתתן למפלגה שלו מימד חילוני גם, מנצלים אותה האהבלה. מרחם עליה בחיי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/1/15
  9. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
  10. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    איזה זכויות אין להם?
     
  11. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אני מניח שהוא התכוון לתקציבים שהם מקבלים בערים ערביות ביחס ליהודיות, תשתיות וכו וכו, אבל לגמרי לא הסיבה שהעלתי את זה, אלא בגלל שהוא פגע בול לגבי מירי רפש.
     
  12. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    יש לך מקור לזה?
    אני יודע שבזמן הספירה, גם אצל הליכוד המשקיפים יצאו, ואני מתאר לעצמי שבטח גם בעבודה זה נהוג. אני לא יודע למה זה, אבל זה נראה רע. בכל מקרה חוץ מההודעה שלך לא ראיתי שום אזכור.

    לגבי הלינקים:
    1. אין שום סיבה שנתניהו יבזבז שניה מהחיים שלו על הבדיחה הפאתטית שנקראת בוז'י. מעבר לכך, זה פשוט לא חכם מצידו ללכת לעימות כרגע, אין שום קשר לפחדנות. הוא מוביל בביטחה, וכרגע הליכוד מתמקד בקמפיין שלו בשמאל, ולא אישית בלבני ובוז'י - המטרה היא להקטין אותם כמה שיותר ולהפוך אותם ללא רלוונטיים. עימות עם בוז'י יהפוך אותו לרלוונטי.
    מעבר לכך, בגלל התקשורת הפרו-ערבית שיש לנו, נתניהו לא יכול להיות בטוח שאף עימות יהיה באמת הוגן. איך אתה לא יודע שדבריו לא יסולפו איכשהו, המראיין יהיה עויין כלפיו או יתן להרצוג יותר זמן לדבר? בנוסף, ישראל זה לא ארה"ב בקטע הזה. בארה"ב אתה רואה את מיט רומני מתחיל לדבר ומכבד מאד את הנשיא המכהן - אצלנו זה מתכון לזריקת רפש, כניסה באמצע דברי היריב וירידה לרמה מאד נמוכה.
    ובלי קשר, מצחיק שאתה מביא וידאו של אלדד יניב, שהוא איש שמאל ידוע ומתמודד במפלגת "המחנה הציוני" (שמחביא את המילה "ציוני" בשם שלו כשהוא מפרסם לציבור הערבי - ללא ספק הדבר הכי מצחיק בבחירות האלו זה שצמד המוקיונים הזה בחר בשם כזה), ואפילו לא אישיות ציבורית שהדיעה שלו מעניינת מישהו... אבל אתה אלוף בלינקים חסרי משמעות, כפי שלמדנו מהתקופה שבה היית מפרסם פה 20 שניות מנאום של בגין שאמר את המילה "שלום" כהוכחה לכך שנתניהו מסרב לעשות שלום עם החבר היקר אבו מאזן...

    2. אתה אדם צבוע, וכך גם אלדד יניב. אין אף פרלמנט בעולם המערבי שבו זחאלקה היה נשאר בחדר אחרי איך שהוא התנהג. התנהגות בהמתית, מסתבר, זה בסדר אם זה הטינופת תומכת הטרור זחאלקה, אבל לא אם זו ח"כית של הליכוד. אין שום קשר בין התנהגות של ח"כ בהמה שמסולק מועידה לבין זכויות ערביי ישראל, אלו אותן שטויות שאתה ממשיך להביך את עצמך איתן (מה שלום פוטיניהו?).

    3. לגבי שוויון זכויות לערביי ישראל. אין בעיה. אבל באמת שוויון. אין יותר אפליה מתקנת באוניברסיטאות ומוסדות ציבור, אין יותר משרות שמורות לערבים ותקנים בשבילם. כל הערבים מחויבים לשרת בצה"ל וגם ערבים מעכשיו יאבטחו את הח"כים וראש הממשלה. שוויון עד הסוף. אתה בעד?

    אלדד יניב קיבל את הכמה דקות תהילה שלו בזכות איילת שקד ועוד מעט בפריימריז של העבודה יחזור למציאות, כשלא יתקרב לכנסת.
     
    yonmu, oFiRzZz ו-Maccabi Diamond אוהבים את זה.
  13. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    כמעט בכל מדינה יש עמותים, אפשר לחשוב... עזוב, אתה אונס את האג'נדה שנוחה לך תמיד מבלי להיות אמיתי עד הסוף, לא לעניין לדון ככה.

    לגבי המשקיפים במפלגת 'בית הגזע העליון':
    ynet מועמדים בבית היהודי מוחים: "אין משקיפים" - חדשות


    האוניה ממשיכה לטבוע:
    בשל החקירה נגדה: פאינה קירשנבאום הודיעה על פרישה מהפוליטיקה - בחירות 2015 - הארץ
     
  14. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    מתוך הכתבה שהבאת:
    אין לך טיפת בושה עם השקרים והרמייה שאתה מפיץ כאן בפורום.
    "בית הגזע העליון" - שוב חוסר הגינות, אבל אתה גם אמרת שנתניהו סוחר באחיו המת... פשוט אדם קטן.

    כמובן שאתה לא מסוגל, כרגיל, לענות לטענות שאני מציב בפניך. יאללה לך תביא עוד ידיעה על הנביא בנג'מין "נוסטרדמוס" נתניהו ואז תברח מהדיון בכל פעם שמזכירים לך את זה.
     
  15. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    מכירים את ה-Hokey Pokey?
    כיבוש ימין בפנים כיבוש ימין בחוץ כיבוש ימין בפנים ולנער אותו היטב עושים קצת ההוקי פוקי ומסתובבים וזה כל העניין!
    ועכשיו ברצינות, כיבוש בתוך ישראל... WATTTTT?

    ולגבי השוויון (באספמיה), כמו שצוחקים על הערסים בארץ כשמחכים ללידת ילד ״לא משנה, בן... בת... העיקר שתהיה ברית!״
    יאללה שוויון אזרחי, כמו בסוריה, עיראק, מצרים (ירדן בקרוב?). כמובן שאין לי שום דבר נגד הבחירה והדיעה שלך אבל במקומך הייתי מתעורר ומתנער מקשיב למה שאומרים לך פה (אלכס למשל) ונע לכיוון מרצ אם כבר.