בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,307
    לייקים שהתקבלו:
    447
    אני לא חושב שאנשים דפוקים אם הם לא מעוניינים שנתניהו יהיה רה"מ (גם אם רפי שכל שאינם יודעים לקרוא פירשו זאת כך), או בכלל ספציפית בגלל ההצבעה שלהם בבחירות. למען האמת, זה אפילו לא קשור לימין ושמאל, אני חושב שיש לנו עם מדהים (מהמוצלחים בעולם) אך גם יש בו "דפיקות" מובנית ואפשר לנתח את ההיסטוריה שלנו ולראות את זה. ברכה וקללה בו זמנית. אבל זה דיון אחר וחבל להסיט אותו בגלל התעסקות קטנונית.
     
  2. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אני רק תשובה: אני מתאר לעצמי שאתה מדבר על מלחמת ששת הימים בה רבין ניסה לנוס מתפקידו פעמיים בזמן המשבר שהוביל למלחמה לפני שויצמן ודיין הובילו את הקמפיין מאחורי הקלעים. ומר אשכול ז"ל שבכל התקופה שלפני הלחימה התנהג כארכ-אימפוטנט פתי (של האמריקאים). הוא היה ביורוקרט ולא מנהיג בטחוני. לפעמים יש תקופות שצריך מישהו שהוא על הצד היותר ביורוקרטי או מנהיג כלכלי ולפעמים יש תקופות (כמו התקופה ההיא) שצריך מישהו שהוא יותר מצביא.
    הנצחון היה נצחון מזהיר מבחינה צבאית ולא מדינית ביורוקרטית, הדרג המדיני היה לרוב מכשול בדרך למימושו.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,103
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    דניס ברגקאמפ, אני אתחיל מהסוף - אני לא אחלוק על ה"תשבוחות" שאתה מרעיף על דרוקר. בהחלט אני גם לא כל כך אוהב אותו, אני בכלל בעד כלי תקשורת שיביאו מגוון עמדות, ואני די סולד מהצגת רק אג'נדה מסוימת, אבל בדיוק מראיון כזה יכול לצאת לנתניהו רק טוב. מה אתה מעדיף שיראיין אותו עמוס רגב או איזה חיים שיין או שלמה צ'זנה? אתה רוצה ראיונות מלטפים? אתה באמת אוהב לראות מראיין שמלקק למרואיין את כפות הרגליים? זה הכי מגעיל.
    כן שיבוא לאויב שלו, יתעמת איתו אצלו בסלון, ככה אפשר להוציא מנתניהו הרבה יותר. תבוא ותוכיח את הנקודה שלך וגם תטיח דברים באותו עיתונאים מול הפרצוף שלו. למה לא?
    חוץ מזה לא דרוקר יזם את הראיון, נתניהו בלחץ מהסקרים והוא זה שיזם, אבל הוא גם רצה לקבוע מי מראיין, אני מסכים פה עם ערוץ 10, זה תנאי שלא יכול לעבור במדינה דמוקרטית.
    בסופו של דבר נתניהו יוצא כרגיל פחדן.

    עכשיו לגבי האופי או יכולות של בוז'י - הוא כבר היה בצומת קבלת החלטות גורליות שאתה יודע איך הוא יתפקד? אתה יודע זה גם שאלה איזה כוורת תהיה סביבו, איך עובד שיקול הדעת, אבל זה הרבה גם שאלה של אופי. דבר אחד אני יודע אחרי 9 שנות כהונה של נתניהו - האופי שלו הוא הכי לא מתאים בשביל להיות ראש ממשלה - הוא חסר יכולת בסיסית - לקבל החלטות קשות וגורליות(עכשיו יש לזה קונוטציה של לקבל החלטות על ויתורים כואבים, אבל לא לכך אני חותר, אלא להיפך יותר לכיוון הפעלת כוח).
    אני דווקא חושש הרבה יותר מראש ממשלה שכל איום אמיתי ומיידי על המדינה מפציץ בהרבה מאוד מלל ופחות בטילים.
    לגבי עסקנות - סבבה, אז הוא עסקן. אני בפירוש לא משבח אותו על זה ומה ביבי? הוא אשף העסקנות, אחרת איך הוא קיבל את 2 הקדנציות האחרונות? מתוך כזו תמיכה במפלגה שבראשותו? לא. בגלל תרגילים פוליטיים, זה האמא של עסקנות, גם במהלך כהונתו הוא מנסה המון תרגילים פוליטיים.
    זו הפוליטיקה הישראלית המסריחה ואני לכן בכלל די סולד ממנה. אבל צריך להיות הוגן. ביבי הוא גדול העסקנים פה ב - 20 השנים האחרונות. אז שוב לא שיקול להצביע בעדו.

    אני מתכוון לכל התקופה של לוי אשכול כראש הממשלה, משנת 1963 ורבין כרמטכ"ל משנת 1964. אתה בוחר להטפל למקרים נקודתיים שבסופו של דבר לא מבטלים במאומה את ההישגים שלהם.
    בסופו של דבר אשכול זה שנתן את הפקודה, על אף לחץ אמריקאי(ועל אף העובדה שהייתה מעצמה ענקית שנייה ועוינת אותנו - ברה"מ, מה שכיום לא קיים). שוב אשכול גם היה שר הביטחון עד ל - 4 ימים לפני המלחמה הוא מתוקף תפקידו הכין את הצבא לניצחון. דיין רק סמל, הוא הרים את המורל, כן, אבל את העבודה השחורה עשו אשכול ורבין כי צבא נבנה במשך שנים ולא ב - 4 ימים.
    גם אם נתייחס לעניין הכלכלי, הרי שבהחלט יתכן והוא היה הטוב שבראשי הממשלה הישראלים.

    לסנאט יש נציגות שווה מכל מדינה, אבל בבית הנבחרים אני חושב זה ממש הולך לפי מחוזות בתוך המדינה. יתכן שאני טוען קלות, אבל כן מה בעיה לחלק את המדינה לאיזורים וכן שהמתמודדים בבחירות יתמודדו על ליבו של הבוחר באותם איזורים וידאגו לו?
    שוב, אפשר להתווכח על פרטים טכנים, אני לא יוזם החוק, אני רק טוען שהשיטה הנוכחית לא טובה, הנבחרים לא מייצגים ברובם את בוחריהם, יש בעיית משילות, וצריך לעבור לרפובליקה נשיאותית. בהחלט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/3/15
    Lebron אוהב/ת את זה.
  4. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,892
    לייקים שהתקבלו:
    2,546
    רפה שכל מי שברא אותך. רשמת "עם דפוק", אין יותר מדי דרכים לפרש את זה.

    אין דבר כזה דפיקות מובנית ב"עם", זה עוד אחד מהקשקושים הפנאטים שלך. יש בעם הזה כמו בכל העולם אנשים עם דעות שונות ותפיסות שונות, אין באמת צודק וטועה, הבעיה היא שנראה שאתה לא מסוגל לקבל את זה כי אתה חושב שאתה הרבה יותר חכם ממה שאתה והאמת נמצאת אצלך ואלו המחזיקים בדעותיך. מדובר ביהירות ואטימות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/3/15
  5. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,307
    לייקים שהתקבלו:
    447
    נתניהו היה כבר בראיון אצל יונית לוי ועמית סגל וקיבל שם שאלות קשות מאד. הוא לא הציב דרישות על שום דבר חוץ מעל אדם ספציפי - שהוא החולה נפש דרוקר. אין סיבה שיתן לו את הפרס הזה של ראיון רה"מ, לאחר שזה מפרסם שקרים עליו ועל משפחתו ומשמיץ אותם על בסיס יומי מתוך אובססיה חולנית. אתה גם כן לא היית רוצה לתת לו את הפרס הזה.

    לא, רוצה להמר?
    את מה שרשמת עכשיו אפשר לרשום על יוסי בובליל. אפשר ככה להצדיק את המינוי של מויס ליונייטד. השאלה צריכה להיות במה הוא עדיף על נתניהו, ואין שום דבר כזה.

    הנקודה שלי היא כזו - מי שלא רוצה את נתניהו בגלל שהוא "סרבן שלום" או "לא מוכן לויתורים כואבים" או משהו כזה - אין ספק שהבחירה הנכונה עבורו היא בוז'י.
    מי שלא רוצה את נתניהו כי "הפערים גדלו אצלו" (מונח בולשביקי) - שילך למפלגה הסוציאליסטית של בוז'י.
    מי שלא רוצה את נתניהו כי הוא לא תקיף וחזק מספיק אל מול האויבים שלנו... צריך ללכת לבוז'י, שמעוניין להיכנע להם?
    מי שרוצה לפתוח את שוק הדיור, את הבירוקרטיה, את מנהל מקרקעי ישראל על מנת להוריד את מחירי הדיור - צריך ללכת למפלגה שהפיתרון שלה זה בכלל לרכז את כל הנושא בידיים של הממשלה?

    הקטע ההזוי בעניין קמפיין "רק לא ביבי" זה שאנשים מצביעים למפלגות המייצגות את ההיפך ממה שהם מאמינים בו, בצורה גרועה להם יותר מנתניהו.

    סופר מריו - פיספסתי את העריכה שלך.
    לגבי השקרים והאובססיה של דרוקר - הוא פירסם בעבר בערוץ 10 פרשת "קבלות כפולות" של נתניהו, שכביכול פעמיים המדינה שילמה על הטיסה שלו - כשאחת מהן היתה מבוטלת וזה היה רשום על החשבונית, אך המילה הוסתרה בכתבה. כמו כן, הוא במערכת הבחירות הנוכחית הציג סקר בערוץ 10 מלא בשקרים ורמיות (כתבתי עליו כבר פה בדיון - כתב שהליכוד ירד והמחנה ה"ציוני" עלה, כשעובדתית זה פשוט לא היה נכון, ועיוות את תוצאות הסקר בדרכים נוספות), ופירסם בניגוד לחוק טיוטה של מבקר המדינה בפרשת "ביביטורס" ועיוות את חשיבותה. הוא גם קרא לבוז'י ולבני ללכת על הראש של שרה נתניהו.
    גם עם בנט היה לו סיפור - הוא פירסם בטוויטר על בנט "סקופ" שלפיו בנט, כשהיה קצין צעיר במגלן בלבנון, נשמע ממש לחוץ בקשר... ובמאמר אחר אמר שישראל היתה צריכה למסור את הגולן גם בדיעבד, עם מה שקורה בסוריה כיום.
    את כל זה אתה תוכל למצוא בגוגל.

    לגבי ההסכם עם לבני - אני מסכים שהחיבור ביניהם עזר לו בסופו של דבר. המחיר שהוא שילם עבורו היה עצום. אם את זה הוא מגדיר כהסכם טוב, אני מפחד ממה שאובמה והחבר'ה יעשו לו. עשתה ממנו צחוק לחלוטין.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/3/15
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,103
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    אז לא היו צריכים לפנות לערוץ 10 מלכהתחילה כי הרי יודעים שדרוקר עובד שם. זה לא משנה עד כמה הוא שקרן עלוב, יש דברים לא מקובלים בחברה דמוקרטית וזה שראש מדינה יקבע מי יראיין. אז לא היו צריכים להגיע למצב כזה. ושוב אני חושב שמן עימות כזה היה דווקא מועיל לביבי, כי בהחלט דרוקר עיתונאי בעייתי.

    עכשיו אני רוצה לציין שאני לא מצביע למחנה הציוני, אלא הגישה שלי שאני לא מפחד מכך שבוז'י יהיה פה ראש ממשלה. אתה עכשיו מציין פה הרבה דברים שנאמרו תוך כדי תעמולה ולאו דווקא כולם מדויקים. אגב אני גם לא אמנע מביקורת חריפה אם צריך גם על בוז'י, אבל אני נגד הפחדות.
    אני חושב שביותר פחדנות והססנות ממה שביבי מתנהל מול אויבינו, קשה להתנהל. אני לא חושב שבוז'י יתקפל מול הגרעין האירני. אני לא חושב שהוא לא מבין פחות את האיום של זה.
    אני בדעה שאם לא מרוצים משלטון מסוים, אז בבחירות צריך להחליף. עיקרון הענישה.
    כל אחד שיעשה את השיקולים שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/3/15
    Igi ו-Lebron אוהבים את זה.
  7. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    קל להגיד "דיין רק הרים מורל" כאשר הרמטכ"ל היה במיני-קומה בעקבות כדורים אנטי פסיכותיים שהוא נאלץ לקחת בהוראת קצין רפואה ראשי בגלל שהוא קרס מכל בחינה מנטלית. וזאת אחרי שהוא רץ לבקש מבן גוריון שיחזיק לו את היד ביום הראשון של כיתה א'. מנגד, דיין, פרקטיקלי התחנן עבור תפקיד פיקודי גבוהה, בדגש על הגזרה הדרומית, כי היה לו חשבון לא סגור עם אמר המצרי.
    ברור שאשכול נתן את הפקודה, אז מי יתן את הפקודה? בן גוריון מהחווה שלו? (רבים בעם רצו בדיוק את זה באותו הזמן)
    אשכול נתן את הפקודה לאחר לחץ עצום מכל צמרת צה"ל (כמעט), אחרי שהוא משך את מתן הפקודה כמו מסטיק אחרי שנגר לו הטעם.
    יכול מאוד שהם היו מאדריכלי צה"ל באותו זמן (כאן אני חייב להסכים איתך בקריאה שנייה של מה שכתבת), אבל בכל מה שקשור למלחמה, לעת המשבר שהובילה אליה, ולספירה לאחור שלפני הפקודה, הם היו מכשול במקרה הטוב (אשכול) ומקרה הזוי של קריסה דראגז ונסיון מנוסה במקרה הרע (רבין).
     
  8. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    איפה ראית שאחת מהן הייתה מבוטלת? אני לא מצאתי את זה באינטרנט.
    אני אשמח אם תפנה אותי לסקר הזה שאתה מדבר עליו.
    הפרסום של הטיוטה, הסיפור על בנט והכתבה על הגולן לא הופכת אותו לשקרן, אובססיבי וחולה נפש.
     
  9. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    לצערי הרב על פי כל הסקרים מי שיקים את הממשלה הוא נתניהו ולא בגלל שיש לו רוב אלא בעיקר כי החרדים הולכים להמליץ עליו והחרדים הם לשון המוזניים, הריי ברור לכולם שהרשימה המשותפת לא תצטרף לקואליציה וגם אם הם ישנו את הדעה שלהם פתאום אז כולנו ברשות כחלון לא תצטרף לממשלה מה שזה אומר שרק עם ליצמן ומועצת חכמי התורה של יהדות התורה וש"ס יחליטו להצטרף להרצוג בממשלה שהיא ממשלת מרכז שמאל אז הרצוג יוכל להקים ממשלה.
    בכל מקרה שימו לב שאין הבדל בין גוש המרכז ימין לגוש המרכז שמאל ומה שעושה את ההבדל זה החרדים.
     
  10. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אז עבור מי אתה מצביע אם אפשר לשאול כמובן.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,103
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    מזגן, אתה מעוות את המציאות ומגזים בצורה נוראית. יופי אז רבין ישן איזה יום כי היה מפורק מעייפות והוא גם התייעץ עם בן גוריון, איך זה משנה את התמונה הגדולה של מה שעשו?

    אני מצביע עבור יש עתיד גם הפעם.
     
  12. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    בוא נשים את כלי התקשורת והעיתונאים בצד. מה שחשוב וקובע בסופו של דבר זה דעתם של האזרחים, וכרגע ע״פ הסקרים אפשר להבין שנמאס מביבי. אחרי כ״כ הרבה זמן אנחנו יודעים מה נקבל ממנו, והסטטוס קוו הנוכחי לא מקובל על הרבה אנשים, וטוב שכך. יכול להיות שבוז׳י יהיה גרוע יותר, אבל עד שהוא לא יקבל הזדמנות אי אפשר לפסול אותו על הסף. ואם יכשל, יבוא מישהו אחר אחריו.

    אני הצבעתי ללפיד בפעם שעברה. התחברתי לדברים שהוא אמר ונתתי לו הזדמנות, אם כי היה ברור שהאופציה שהוא ייכשל הייתה מאוד סבירה, והוא אכן נכשל, ולכן אני לא אצביע לו הפעם. עד שהוא לא יוכיח שהוא שווה משהו ברמה המעשית מעבר לסיסמאות שהוא זורק אני לא אקח אותו ברצינות. ותאכלס, בוא נגיד את האמת, גם מבוז׳י וליבני אני לא ממש מתלהב, אבל המפלגות האלה מקבלות חלק גדול מהמנדטים שלהם רק בשביל לא לראות את ביבי שוב כראש ממשלה. כל אחד מנסה להאמין במשהו כדי שתישאר לו תקווה.

    בסופו של דבר, כל בחירה בעיניי תיהיה הרע במיעוטו וזו הבעיה הכי גדולה בהנהגה שלנו היום.
     
  13. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
    כל הבחירות האלה הן אישיות ברמה הדוחה ובכלל לא מתייחסות לעיקרון. כולם יורדים רק על ביבי (בכלל לא מזכירים את המילה "ליכוד") הימניים תוקפים את בוז'י וציפי בלעג ובגנאי מבלי לדבר בכלל על המפלגה. תוקפים את בנט אישית, את יאיר אישית. אף אחד בכלל לא מדבר על אידולוגיה או על עיקרון. הכל אישי אישי אישי.

    האדם הממוצע ברחוב לא רוצה את ביבי כראש ממשלה וגם לא את בוז' כראש ממשלה. זה הדבר שבולט בעיקר. הבחירה הזאת ברע במיעוטו כמו שאלעד אומר, או ב"מי שהכי פחות גרוע" - ובכלל, מימין ומשמאל מצביעים בעיקר רק כדי "שההוא מהצד השני לא יבחר" ולא כי מגיע למי שהם מצביעים עבורו.

    אני יכול להגיד אישית מההתלבטות שלי שאני כן מסתכל על מפלגה ולא על אדם בודד או לפחות מנסה. יש לי יותר בעיה שמירי רגב יכולה להיות שרה מאשר שביבי ראש ממשלה שוב, ויש לי הרבה יותר אמונה בחקיקה חברתית בסתיו שפיר וביחמוביץ' מאשר ברצון שלי לראות את בוז' וציפי בראש.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  14. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
    גם אם המחנה הציוני יקבלו יותר מנדטים, אני עדיין לא רואה איך הם מרכיבים ממשלה.
     
    אלעד ו-הרצליה עד המוות אוהבים את זה.
  15. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    גם אני לא וזו בעיה לא פחות מדאיגה. אם כי מישהי מתוך המפלגה שלו (משפחה שלי), דיברה איתי על זה אתמול בבית. היא טוענת שמאחורי הקלעים זו לא תיהיה הבעיה של בוז׳י. ברגע שהוא יקבל את ההזדמנות הוא לא יבזבז אותה והוא כבר יידע להרכיב קואליציה.

    אני סקפטי מאוד כמובן. היא במילא סובייקטיבית לחלוטין ותגיד מה שאפשר כדי שאני אצביע לו.