בית ה'-קוסטה ריקה, גרמניה, יפן וספרד

הנושא בפורום 'פורום מונדיאל 2022' פורסם ע"י alexshw, ‏19/11/22.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    ''פליק חילק את הנבחרת'': נמצאה סיבה להדחה? - ספורט 5

    באמת לא מבין מה הקטע. מן הסתם פליק יעדיף ברוב העמדות את שחקני באיירן, הם פשוט יותר טובים מהאלטרנטיבות. מה גם שיש ביניהם תיאום מהקבוצה. כשגרמניה לקחה את המונדיאל ב-2014 למישהו הפריע שרוב ההרכב היה באיירן? ולמרות כל זה נגד יפן פליק העדיף בהרכב את גונדואן על גורצקה, מה שדי סותר את התזה שיש לו העדפה עיוורת לשחקני באיירן. כנראה שבדיוק כמו בישראל גם התקשורת בגרמניה אוהבת להתעסק בקקה.
     
  2. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,982
    לייקים שהתקבלו:
    4,639
    זו דרמה מיותרת.
    גרמניה הייתה צריכה לדרוס את יפן במחצית הראשונה. הם שיחקו טוב נגד ספרד במשחק שנגמר תיקו ויכל בקלות להסתיים עם ניצחון שלהם, ובסוף דרסו את קוסטה ריקה.
    זה פורמט שאין כמעט אפשרות לתקן ולמזל יש המון השפעה.
    מספיק שספרד לא סופגים את הגול השני מול יפן וגרמניה בשלב הבא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/12/22
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    כמו שאמרתי, תקשורת שמתעסקת בקקה. אגב זה בדיוק כמו שהיה בקיץ עם נבחרת הכדורסל שלנו. היא עשתה ביורובאסקט את מה שהיא היתה אמורה לעשות, ניצחה נבחרת פחות טובה, הפסידה לנבחרות טובות יותר, אפילו ניצחה נבחרת שהגיעה עד הרבע גמר, אבל בתקשורת ישר ייחסו את ההדחה בבתים לדרמות בחדר הלבשה כי זה מביא רייטינג. אז כנראה שזה לא מחלה ישראלית אלא גלובאלית.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  4. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,508
    לייקים שהתקבלו:
    580
    גרמניה לא דרסה שום דבר, להציג את הסיפור כאילו היא הודחה נטו על חוסר מזל זה חוסר דיוק במקרה הטוב.

    נגד יפן הם לא יצרו מספיק מצבים בדקות הטובות (והחטיאו את מה שכן יצרו), והנבחרת לא הגיבה בכלל לשינויים של המאמן היפני שהפכו את ההתמודדות.
    נגד ספרד שיחקו מבוקר מאוד והיו נחותים עד שהספרדים הבקיעו וירדו למגננה.
    נגד קוסטה ריקה בכלל היה מביך מאוד, הגרמנים היו חלשים עד שפליק הכניס את האברץ ופילקרוג, וגם זה מול מערך התקפי של היריבה שהימרה על התקפה.

    אני לא יודע מה הלך בחדר ההלבשה של הגרמנים ובהחלט יכול להיות שאלו ספציפית ספקולציות. אבל הנבחרת הודחה נטו בגלל עבודה רעה של המאמן ויכולת מקצועית לא מספיק טובה שהפגינה בסיכום 3 המשחקים.
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,317
    לייקים שהתקבלו:
    6,791
    במקום ראשי ההתאחדות הייתי מעיף את כל מי שלא נראה לו. אפשר לחשוב שיש לפליק שחקנים יותר טובים מאלה של באיירן ששיחקו. גם אני במקומו הייתי מנסה לדחוף כמה שיותר מהם להרכב, ואני אוהד דורטמונד בכלל.

    היחיד שאולי לא היה צריך להיות בהרכב זה נוייר (כי יש שוער אדיר אחר שאולי נמצא כרגע בכושר יותר טוב) אבל זה באמת צרות של עשירים, נוייר עדיין שוער מצוין ולא זו הסיבה להדחה.

    יכול להיות שאפילו אירועי הבית המקביל ששוחק רק כמה שעות קודם לכן השפיעו, לא בטוח שספרד מפסידה ליפן אם מרוקו מסיימת שניה.

    פרשני התוצאה יגידו שפליק נכשל, בפועל יש מעט מאוד נבחרות ששיחקו כדורגל טוב יותר מגרמניה בטורניר הזה, יש גבול כמה אפשר להפיל על המאמן.
     
    Clichy אוהב/ת את זה.
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,982
    לייקים שהתקבלו:
    4,639


    אני לא חסיד של נתונים נטו, אבל הפעם זה במקום.
    להגיד שגרמניה לא דרסו את יפן במחצית הראשונה זה מהדברים הכי מנותקים שיצא לי לקרוא על כדורגל בכלל.
    שליטה מוחלטת שלהם במחצית ראשונה.
     
    DRORIKO ו-אמיר ע אוהבים את זה.
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    אתה כן חסיד של נתונים נטו :) לא אוהב את כל ה-XG הזה בכל אופן ויש שחקנים שמגיעים מול שוער וברור לך שסיכוי טוב שזה בחוץ ומנגד שחקן כמו ליאו מסי מחוץ לרחבה זה בדרך למקום טוב, אבל מסכים עם המגמה הכללית. מה שכן גרמניה באותה המידה הייתה יכולה להפסיד גם לספרד. תיקו שיקף.
    לא נכנסתי לכתבה על האנסי פליק אבל איזה שחקן מקבוצה אחרת היה עדיף על מקבילו בבאיירן מינכן למשל? אולי רק מנואל נוייר שהיה לא טוב גם בטורניר עצמו ומארק אנדרה טר שטגן שחזר לעצמו היה צריך לשחק. אי אפשר לנקות את פליק, לפני הטורניר אני בטוח שהרבה חשבו שגרמניה תנצח את ספרד וראינו שזה לא בשמיים לאור שני המשחקים האחרונים שלה. גרמניה עפה בעיקר בגלל עצמה וקצת בגלל חוסר מזל.
     
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,982
    לייקים שהתקבלו:
    4,639
    רחוק מזה, אבל קשה לנהל דיונים סביב מבחן העין. כשהנתונים מספיק בולטים(כמו פה) אז אי אפשר להתכחש אליהם.
     
  9. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,508
    לייקים שהתקבלו:
    580
    לא אמרתי שלא שלטו במחצית הראשונה. אמרתי שבפועל הם לא יצרו מספיק מצבים טובים (היה במחצית הראשונה כדור של גונדואן שהורחק מהקו, קרן שרודיגר נגח החוצה וזהו חוץ מהגול). דווקא בתחילת המחצית השנייה הגרמנים הגיעו ל3 מצבים טובים ושם היה קצת יותר חוסר מזל. בכל מקרה, כשיש על המגרש שחקנים לא קליניים והחלוץ שלך הוא האברץ שהרס 0-2 על סף המחצית עם נבדל מטומטם, אני פחות נופל מהכיסא שגרמניה החמיצו 2.5 "שערים צפויים".

    אני לא מפיל הכל על פליק, אבל להגיד שהעבודה שלו הייתה טובה ושגרמניה עפה סתם בגלל חוסר מזל זה להקל עליו מאוד. ברור שאם גרמניה תשחק בליגת נבחרות של 38 משחקים את אותו כדורגל של שלב הבתים היא בוודאי תסיים מעל יפן וקוסטה ריקה ותתמודד עם שאר הנבחרות הגדולות בצמרת. אבל במציאות של מונדיאל יש חשיבות עצומה לתפקוד ברגעים ספציפיים. מאמן צריך בעיקר להציב על המגרש את השחקנים הנכונים, לדעת להכין מנטלית את השחקנים שלו לרגעים הקריטיים ולהגיב מהר ונכון כשתכנית המשחק משתבשת. בפועל:
    א. נגד יפן - שהיה ברור שזה המשחק שצריך לנצח כדי להיות די נינוחים לגבי עלייה לשלב הבא - השחקנים התנהלו בניחותא ביתרון שביר של 0-1. פליק לא הגיב לשינוי המערך של המאמן היפני שהביא גם להתקפות מסוכנות עוד לפני שני השערים שהפכו את התוצאה. וכחטא על פשע הוא הוציא את גונדואן ומוסיאלה שהיו ביי פאר הכי מסוכנים אצלו.
    ב. נגד ספרד - במקום לנסות להכריע את המשחק כשהספרדים כבר ירדו למגננה והורידו הילוך, הוא הכניס בלם אחרי השיוויון ואותת לשחקנים להסתפק במצב הנתון - למרות שהוא שם את גרמניה במצב שבו רק ניצחון ב7 שערים על קוסטה ריקה יבטל את התלות שלה במשחק של ספרד.
    ג. נגד קוסטה ריקה - כשידוע שצריך ניצחון ב7 שערים כדי להבטיח עליה, ומול יריבה עם הגנה חלשה מאוד - עלה בלי חלוץ והנבחרת הורידה רגל מהגז אחרי היתרון של גנאברי בדקה ה10. אם במקום זה היה עולה בהרכב יותר התקפי או לפחות ממשיך לכתוש במחצית הראשונה, כנראה שהיו יורדים למחצית ביתרון גדול יותר ולספרד לא היה תמריץ בכלל להוריד רגל מהגז נגד יפן (מחשש שגרמניה תגיע להפרש 7 שערים והם יודחו). כשעשה את השינויים המתבקשים בהרכב ובגישה זה כבר היה מאוחר מדי - במצב של 1-1 בדקה 65, ומול נבחרת נלהבת עם סיכויי העפלה לשלב הבא, ושם היה ברור שהסיכוי לסיים את המשחק עם ניצחון בשבעה שערים נמוך מאוד.

    אז בסיכומו של דבר, פליק לא בחר בדרך כלל בהרכבים הנכונים, שידר מנטליות לא נכונה לשחקנים שלו ברגעים הקריטיים בכל אחד מהמשחקים, ולא הגיב כראוי כשתכנית המשחק שלו השתבשה במשחק הפתיחה מול יפן. אפשר להביא כמה מדדי XG שרוצים, אבל בפועל הם לא מדד לעבודה של מאמן בטורנירי נוק אאוט, ופליק נכשל בכך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/12/22
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    @Captain Canada, אני חושב שהתייחסו להאנזי פליק כ"מאמן נבחרות מודרני", נגדיר את זה ככה ומכאן האכזבה העצומה כלפיו, בטח לאחר ההישגים בבאיירן מינכן. וכמה שאני אומר שחסר לי משהו בסגל - עדיין הסגל הוא טוב גם ביחס למעצמות, גם אם ההרכב נופל מצרפת ומברזיל לצורך העניין. "הבעיה" שלי עם הניתוח שלך הוא שאפשר לעשות את זה כמעט על כל מאמן ואין אחד שייצא נקי. ראינו את המאמנים של ברזיל ופורטוגל למשל לא מחליפים את הכוכבים והשחקנים החשובים, ניימאר וקאסמירו בצד אחד, ברונו פרננדש בצד שני, על אף יתרונות גדולים. ואם קיליאן אמבפה היה נפצע חלילה במשחק נגד טוניסיה היו אומרים איזה אידיוט דידייה דשאן שהעלה אותו במשחק חסר חשיבות.
    מבחינתי פליק הקשה מאוד על תומאס מולר כשפתח איתו בשפיץ נגד ספרד והפעם מרכז השדה היה קצת יותר חזק בהשוואה ל-לשחק עם אילקאי גונדואן. החילוף של לירוי סאנה היה די מאוחר. במחזור השלישי והמכריע כאן אותו חלוץ קלוסטרמן שהבקיע שער אדיר כן היה צריך לפתוח.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,075
    לייקים שהתקבלו:
    26,234
    מין:
    זכר
    פליק נשאר בתפקידו
     
    robertocarlos.m ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    פעם שאלו את משה מאירי על מאמן מבאיירן אם הולכים לפטר אותו או לא, אז הוא ענה ״בעוד בישראל מדברים ישראלית בגרמניה מדברים גרמנית״ הכוונה שבגרמניה לא שופטים מאמן על סמך תוצאה כזאת או אחרת אלא יותר לעומק. אני שמח בשבילו שהוא נשאר, ואני חושב שאחרי יורו 24 נהיה יותר חכמים לגביו.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,075
    לייקים שהתקבלו:
    26,234
    מין:
    זכר
    הנבחרת שם ידועה ביציבות גדולה בעמדה הזו. המועדונים לא כזה שונים ממדינות אחרות.

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  14. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,508
    לייקים שהתקבלו:
    580
    @Raulito אף אחד ממאמני נבחרות הטופ לא נקלע לסיטואציה של פליק כי הם השכילו להוציא תוצאות טובות ב2 המשחקים הראשונים (והרוב גם היו בבית פחות טריקי).

    אישית אני לא מאמין גדול בשמירה על הרגליים במונדיאל, אלא אם זה באמת גארבג׳ טיים לחלוטין (סטייל מחזור שלישי אחרי שהבטחת מקום ראשון בבית / אחרי הדקה ה60 במשחק כמו פורטוגל-שוויץ אתמול). בסוף זה טורניר קצר של 7 משחקים לכל היותר ב28 ימים וכדי להתקדם צריך באנרגיות של גמר כמעט ממשחק למשחק. רוב השחקנים ברמות הגבוהות יכולים לעמוד בעומס כזה, וגם אם יותר מאתגר - זה מונדיאל, כולם צריכים לתת אקסטרה. מי שמתנהל כמו בליגה של 38 משחקים ומוציא שחקני מפתח בדקה 65 של משחק קריטי לסיכויים שלך להמשיך בתחרות (כמו גמר), כשאתה ביתרון 0-1 בלבד - כושל כמאמן נבחרת.

    למרות הכל אני כן תומך בהמשך הדרך של פליק. אין ספק שהנבחרת כן הראתה דברים טובים תחתיו, ויכול להיות שהוא ילמד מהטעויות שעשה בטורניר. אבל לנתק אותו מהכישלון של גרמניה בטורניר הזה כי הוא משחק כדורגל יפה זה פשוט חוטא לאמת.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    לי לפחות לא היה ספק שהוא ימשיך מבלי לקרות דיווח כזה או אחר ובטח שהוא ראוי לכך. זה בסה"כ טורניר גדול אחד מחורבן. אני גם לא מאלה שניקיתי אותו מאשמה. לדעתי גרמניה הייתה טובה אבל לא טובה כמו שעשו ממנה, זה בחיים לא 'רק חוסר מזל'. לטעמי עזוב עניין של ערך מוסף וכן הלאה, הוא לא העמיד את ההרכב הטוב ביותר באף משחק במצטבר. ובינינו, זה לא שעומד איזה פיגורה עצומה להחליף אותו. הוא הרבה-הרבה-הרבה מעל הממוצע של רוב מאמני הנבחרות. הוא צריך לנטוש אולי קצת את הכדורגל היפה ולנסות לחזור קצת לשורשים כמה שזה קלישאה. גרמניה לא מספיק "רעה".