בית"ר ירושלים 2017/18: מסיימים עונה נוספת ללא תואר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏30/6/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,302
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    השריף הוא אחד מאנשי המקצוע הטובים ביותר בישראל וטוב יותר מכל המאמנים הישראלים למעט ברק בכר.

    אנחנו צריכים לעשות יותר מהלכים כדוגמת פול אדגר. בתור אוהד של הליגה האיטלקית, קשה להתעלם מהדומיננטיות של הקשרים האפריקאיים הצעירים בליגה - דונסה, פרנק קסי ודיאווארה כדוגמה - ואני מפנטז על אחד כזה אצלנו. השאלה תעשה לו טוב, השאלה לאן (עדיף קבוצת ליגת על) והאמת שהייתי שמח לקבל אותו לסגל כבר עכשיו, אך הצורך בבלם זר דחוף יותר מהצורך במאמן אז בטח שבקשר. אין לנו מה להפסיד, בטח כשמדובר בהשאלה עם אופציה לרכישה. במקרה ויהיה טוב? רכשנו, לא יהיה טוב? חזרה לפינלנד.
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    עם כל הכבוד לשריף, בליגה שבה יש מאמנים כמו יובל נעים, שלומי דורה וניר קלינגר, קשה לי לראות אותו עומד בקצב של המודרניזציה שעברה על הכדורגל שלנו. אם פעם היו צועקים "תרוצו יא כוסיות", היום צועקים "תרוצו יא קוקסינלים", זה כבר חדשני מדי בשבילו.
    לא מצליח להבין למה ממשיכים להתעלל בהגנה שלנו, הניצחון על מכבי לא אומר כלום. מכבי בכושר נוראי ובית"ר לא שיחקה טוב במיוחד. הבעיות שהיו בבולגריה עדיין קיימות ויצוצו בקרוב מאוד.
     
  3. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,805
    לייקים שהתקבלו:
    2,536
    מה עשה בעשר השנים האחרונות?
     
  4. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    פול אדגר שיושאל לביתר מתי אמור להגיע? יספיק להירשם למשחק נגד אשדוד?
     
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    הוא בקושי אימן, כי לא לחוץ על זה, אבל בקדנציה האחרונה בבית"ר עשה עבודה מעולה והפך את בית"ר לסוג של הלהיט של הליגה, עד שהגיעה פרשת הצ'צ'נים שדפקה להם את הכל.
    גם בהפועל היה בסדר בזמן קצר שאימן שם אחרי זה.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  6. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    5,007
    לייקים שהתקבלו:
    2,585
    מין:
    זכר
    דווקא לי זכור שבהפועל היה גרוע.
    אבל כן, מהדור הישן הוא מאלו שכן יכול להשתלב בכדורגל של היום. בטח בבית"ר.
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    אני לא מבין מה זה הדור הישן, ב"דור החדש" יש 4-5 בערך שראויים להיקרא מאמני כדורגל, זה לא שוותיקים כמו השריף צריכים להדביק אותם, מדובר באסופה של כלומניקים.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אותה עונה טובה מאוד בבית"ר יחד עם 2006/07 כשסיים עם מכבי במקום השלישי כשזו הייתה קבוצה בלי ציפיות שהחלה לשלב שחקנים צעירים ונהנתה מטיפת הזיעה האחרונה של נמני והניסיון של קאלה וההשתלבות של שיבחון - היו העונות הטובות היחידות שלו מאז שנת 2000. אם גוטמן מיושן למשל אז מה הוא? סבא-רבא. מה שהיה בשנות ה-90 כבר לא רלוונטי. תקציר הפרקים הקודמים: היה עם בית"ר בתחתית ב-2003, פוטר מהר מאוד ממכבי נתניה, עונה רעה בבאר-שבע ב-2005, כישלון בבני-יהודה ב-2008, התפטר מק"ש ב-2009 רגע לפני סיום העונה כשהיא מועמדת וודאית לירידה.

    גם בהפועל ת"א הוא לא הצליח, ממש לא. ברור שהיינו צריכים להישאר בליגה, היו את הכלים. עלה לדרבי עם רחמים צקול העלוב כקשר, הודח מול כפר-סבא בבית כשהם ליגה לאומית ועוד ועוד ועוד.

    מבחינת הפגיעה בשחקני רכש אני חושב שבית"ר היא הטובה ביותר בליגה ביחס לזה שהכיס שלה צר בהשוואה להפועל באר-שבע. אני לא זוכר את טביב למשל פוגע בול בהפועל בצורה כזו. אם בית"ר של הדאבל הייתה מתנהלת ככה למשל - והגיעו הרבה זרים בהרבה כסף שתרמו מעט - היא הייתה בונה כאן קבוצה ששנים לא היה אפשר לעשות נגדה משהו. אני חושב שהמשחק הקרוב נגד אשדוד הוא לא עוד מחזור ליגה כי אם 90 דק' שבית"ר יכולה לתת אמירה, בטח כשלמכבי יש חורף ארוך(גם לבאר-שבע, אבל אותה יהיה קשה להשיג).
    סתם שאלת תם: אופטימיים, ינואר, בית"ר מקום שני במרחק משחק אחד מבאר-שבע למשל, חלון ההעברות: טביב ישים מיליון יורו כדי להביא את האליפות לטדי אחרי עשור או ינסה לפחות?
     
  9. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    היינו 7 נק׳ ממכבי עם הרכב שכלל הגנה של: חדד-בראשי-שקבורץ׳-מגרלשווילי.
    ביחד עם ״כוכבים״ כמו מויאל, קריאף, בן-שושן, סטיבן כהן וחן עזריאל.

    גם היום הוא אחד הטובים בארץ בלי עוררין.
     
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,302
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    אני אתייחס אליך בלבד מכיוון שתגובות אחרות כאן מעלות גיחוך.

    כשהשריף היה מועמד לבית"ר בפברואר 2012 ביחד עם איווניר, לא אשקר, גם אני הייתי בדעה שהוא מיושן ושעדיף "מאמן מהדור החדש", ומאותו זמן הבנתי כמה זו שגיאה להסתכל על דברים בצורה כל כך שטחית. בסופו של דבר, השריף הוא אחד המאמנים הכי "צעירים" כאן מבחינת הגישה לכדורגל וללא ספק אחד האיכותיים ביותר שיש כאן מבחינת הידע, מוסר העבודה שלו והמקצוענות שלו. אני כבר במשך שנים הולך לאימונים של בית"ר מדי פעם, בעיקר לפניי משחקים גדולים, ובד"כ לא כדי "להטריף" אלא כדי לחוות דעה על המאמנים. אני יכול להגיד שהמאמן הכי גרוע שראיתי, ובפער, היה אלי כהן הגנן, אבל הטוב ביותר שראיתי וגם הוא בפער גדול מהשאר, זה השריף. קצב האימונים שלו והרמה שלהם היו יוצאי דופן בכדורגל כאן. הייתי רואה את אבי ריקן, דאריו פרננדז, מגרלשווילי וכו' יורקים דם באימונים, וזה היה מתבטא במשחקים גם.

    הוא לקח קבוצה אנמית, כזו שלא מבקיעה שער במשך משחקים שלמים, כזו שאין בה אמונה ואין בה שום פן חיובי של המשחק, והוציא ממנה 8 ניצחונות רצופים ובעיקר כדורגל טוב. בעונת 11/12, עד שהשריף הגיע כבשנו 16 שערים ב-25 משחקים, ואיתו כבשנו את אותה הכמות ב-11 משחקים. בעונה שאחריי, עונת הצ'צ'נים, התחלנו את העונה בכך שכל שחקני הרכש עברו בבקרה רק באמצע ספטמבר, ותקציב הרכש היה בערך כמו המשכורת של שגיב יחזקאל במכבי ת"א. זה לא הפריע לשריף להפסיד משחק אחד בין המחזור החמישי למחזור ה-21, ולבית"ר להיות קבוצה אטרקטיבית ומלהיבה שכיף לראות. כל אוהד בית"ר שהיה חי את הקבוצה בתקופה הזו יעיד שעד הגעת הצ'צ'נים, זו הייתה אחת העונות היפות ביותר שהיו לקבוצה. מכלום היינו קבוצה אדירה וזה אך ורק בזכות השריף שהרים שחקנים. לקח את אבי ריקן והפך אותו ממגן שמאלי שלא מתאים לליגה א' לקשר אמצע נהדר, לקח את אופיר קריאף ועשה ממנו שחקן כדורגל לכמה חודשים, כנ"ל קובי מויאל. כל הקבוצה פרחה, הייתה תקופה נהדרת ואז קרה מה שקרה.

    השריף, למרות שהוא לא מתעסק באימון כמקצוע עיקרי, ממשיך לנסוע להרצאות והשתלמויות ברחבי היבשת. זו הסיבה שכשהגיע לבית"ר הוא היה אחד המאמנים המתקדמים ביותר בליגה בכל מה שקשור לשימוש בטכנולוגיה ולימוד היריבה, וזה למרות שכאמור הוא לא התעסק באימון כמקצוע עיקרי. אני זוכר שהיו מדברים על הדקדוק שלו בלימוד היריבה, על ההכנה המצוינת שלו ועל היכולת שלו לנתח את הדברים השליליים והטובים בכל שחקן. חשוב לציין שמעבר לפן המקצועי, מדובר בפיגורה שנדיר למצוא בכדורגל הישראלי היום ושתביא המון ניסיון ואופי לתפקיד, בניגוד לכל מיני עציצים שמסתובבים על הקווים בישראל היום. עוד דבר שצריך לציין הוא שהצוות המקצועי שעבד עם השריף היה נהדר גם הוא, עם ז'אן טלסניקוב כעוזר מאמן ויגאל הלל כמאמן כושר שעזרו מאוד להצלחתה של בית"ר ברוב אותה עונה, למרות ששלומי ודררו עושה עבודה נפלאה בשנים האחרונות בכל מה שקשור לכושר ופה השריף לא ירגיש חיסרון ביחס לאז.

    בשורה התחתונה, כשאני זוכר מה הוא עשה עם הסגל הבינוני אז ומדמיין מה הוא מסוגל לעשות עם ההתקפה של בית"ר היום, אין דבר שאני רוצה יותר מהשריף על הקווים שלנו. זו לא תהיה הצלחה בטוחה, אבל בהתחשב ברמת הליגה וברמת הסגל של בית"ר, יהיה לו קשה מאוד להיכשל.
     
    EsheD ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הבעיה של השריף היא בעיקר ביחסים עם השחקנים. כשהמצב מדרדר הוא לא המאמן שיכול להוציא את הקבוצה מהסחרור.
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  12. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    5,007
    לייקים שהתקבלו:
    2,585
    מין:
    זכר
    בדיוק על זה דיברתי, פחות על טקטיקה ושיטת משחק.
    טיפוסים כמו שרף ושום לדוגמה לא ישתלבו בכדורגל הנוכחי לא בגלל שדודו אברהם וסילבס מבינים מהם יותר, אלא בגלל שהם לא יצליחו להסתגל למציאות החדשה של הכדורגל לפיה יש מעטפת מקצועית יותר רחבה ויותר מתערבת, עזרים טכנולוגיים, יחסי אנוש מול הדור החדש של הבעלים ותקשורת ועוד.
    השריף גם עליי עשה רושם של סתגלן ולכן אין ספק שהוא מועמד יותר מלגיטימי למשרה.

    איך אתה חושב שהאוהדים יקבלו את המינוי?
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אני חושב שזה לא רלוונטי אם אתה ״דור חדש״ או ״דור ישן״, אלא אם אתה מאמן טוב עם ראש פתוח.
    זה לא שה״דור החדש״ כולו עף על עזרים טכנולוגיים ו-GPS וכו׳.
     
  14. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,302
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    @Melikson24 החלק הלא רדיקלי בקהל יקבל אותו באהבה, וגם חלק מהיותר קיצוניים, אבל יש כאלה שלא שכחו לו את התקופה ההיא. מבחינת כדורגל אף אחד לא מתנגד אליו לדעתי.
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,909
    לייקים שהתקבלו:
    14,649
    מין:
    זכר
מצב נושא:
הנושא נעול.