דיון החדשות וההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏1/6/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    נו אז מה אם מכבי חיפה זכתה באליפות ב-2011 למשל, היא הייתה קבוצה פחות טובה מהפועל ת"א שניצחה אותה פעמיים בליגה וללא קושי: 2-0 בקריית-אליעזר ללא דה-סילבה, ידין ושכטר ועוד בעשרה שחקנים החל מדקה 30', וגם הצגה אחת גדולה בבלומפילד: 4:1 מהפנט שמכבי חיפה הייתה שטיח. הזכייה באליפות ההיא בכלל הישג. אני מסכים שגביע הוא המקום להפתעות, בית"ר שמשון כמעט הדיחה את הפועל ב-2007/08 ושנה לפניכן הפועל אשקלון הפסידה להפועל ת"א רק בפנדלים, אבל המאמן הוא לא חזות הכל, גם השחקנים אשמים. מכבי חיפה קבוצה מנחוסית בגביע גם בלי אלישע לוי, זוכר את הפנדל של רוסו ב-2002 או ההפסד לבני-יהודה בחצי הגמר ב-2006? להגיע לגמר זה לא שווה כלום מבחינת מכבי חיפה, אבל הוא לא הודח ע"י הפועל רמת-גן או משהו. אגב, עובדה שרוני לוי שנחשב למאמן יותר טוב מאלישע - מביא את מכבי חיפה לשיאים חדשים. שליליים.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,120
    לייקים שהתקבלו:
    26,243
    מין:
    זכר
    יש משחקים שהם חוסר מזל ויש משחקים בהם הקבוצה פשוט לא מוכנה ומשחקת איום ונורא.
    הגמרים של אלישע זה המצב השני
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אלישע נשאל אם הוא חושב שהסיפור סביבו השפיע על הגמר והוא אמר שכן. זו דעתו והיא לגיטימית. לא רואה כאן זריקת אחריות. לפחות לא זו נראית לי המטרה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    אמרתי את זה בשנה שעברה, כאוהד יונייטד וכאוהד באר שבע, שאלישע לוי הוא הואן חאל הישראלי.
    הוא לא מאמן רע, אבל הוא מיושן מאוד, ומקובע מאוד, ולאורך זמן מאמנים מיושנים יכשלו כי עם מאמן מיושן הקבוצה לא יכולה לממש את הפוטנציאל שלה.

    בעונה הראשונה שלנו, כשהסגל היה פחות נוצץ ופחות טוב, אבל עדין עם התקציב החמישי בגובהו בליגה, מה שהיה אמור להספיק לפלייאוף עליון, הוא הביא את הקבוצה למצב שהיא מבטיחה את ההישארות רק במחזור האחרון בקרב ראש בראש עם נתניה.
    בשתי העונות לאחר מכן, כשהסגל היה יותר נוצץ ויותר טוב, הוא בהחלט קידם את הקבוצה ועשה כמה דברים יפים, אבל שוב העובדה שהוא מאמן מיושן ומקובע הגבילה את הקבוצה לתקרת זכוכית מסוימת שלא היינו יכולים לפרוץ. המשחקים מול מכבי בבלומפילד היו מסתיימים בהפסד עוד לפני שעלינו לדשא, כשאפילו בעונה שהצלחנו להוציא נקודה מבלומפילד במשחק המכריע בגמר הגביע התפרקנו תחת אלישע לחתיכות.

    סוף העונה אצלנו ובמיוחד גמר הגביע השאירו אצלי טעם מר, בדיוק כמו שההפסד בגמר הגביע בעונה של לופא ז"ל השאיר טעם מר. בשני המקרים, ראינו מה ההבדל בין מאמן מהשורה הראשונה, בין מאמן מקצועי, למאמן לא מקצועי. אחרי שהבין שלא נשאר, המוטיבציה של אלישע לזכות בגביע ירדה לאפס וההכנה של הקבוצה שלנו לגמר כמו גם ניהול המשחק בגמר הייתה ברמה הכי נמוכה שיש.

    אז כן, אלישע יכול להיות טוב לרוב קבוצות הליגה, אבל אלישע לוי שנת 2015 הוא מאמן מיושן ומקובע שלא מתאים לקבוצה עם שאיפות למקצועניות וזכיה בתארים.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,120
    לייקים שהתקבלו:
    26,243
    מין:
    זכר
    להיינקס הודיעו חצי שנה מראש שהוא לא נשאר בבאיירן ויש אומרים שהוא כן רצה להמשיך ולאמן.
    אז מה קרה שם? באיירן רק השתפרה וטסה לעונה חלומית.

    זה הכדורגל, אלישע לא הראשון ולא האחרון שנודע לו שלא ממשיך מעבר לסיום העונה. זו בכיינות טהורה שלו.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    שאלו אותו אם זה השפיע על הקבוצה והוא חושב שכן. לא רואה שום בעיה. אם הוא חרא או השחקנים חרא זו כבר שאלה אחרת- אבל הטא חושב שזה השפיע.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    ברור שזה השפיע. כי במקום להיות מקצוען, ולהכין את הקבוצה כמו שצריך למשחק הכי חשוב שלה הוא נכנס לדיכאון, שידר למערכת שמבחינתו כבר באותו יום דרכו הסתיימה, במשחק עצמו היה עם ידיים משולבות לאורך כל 90 הדקות, התנהל כמו בשביתה איטלקית, גם אם לא כדי להפסיד את המשחק בכוונה אלא סתם מתוך אופי לוזרי.
    וההתנהגות הזאת של אלישע השפיעה על השחקנים וחלחלה לקבוצה ולמערכת.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    להבדיל אלפי הבדלות, פאקו ידע שהוא עוזב גם כן, ידע שהוא לא ממשיך, סבל ממכת פציעות בהגנה, והכין את הקבוצה בצורה נפלאה וסופר מקצועית לגמר כי ככה מתנהל מקצוען.

    לא מוריד כלום מהשחקנים שלנו כמובן. משחקנים כמו אג'ידה ופאיוביץ' שלקחו קשה את העובדה שהמאמן שהביא אותם הולך הביתה ועלו למשחק לא מרוכזים כשגם הם מתנהלים בצורה לא מקצוענית. אבל אין לי ספק שאם היה מאמן אחר בקבוצה, מאמן מקצוען, מאמן שמבחינתו זה לא משנה אם הוא ממשיך או לא, יש לפניו משחק גדול שהוא והקבוצה שלו צריכים להופיע אליו, הדברים היו נראים אחרת. ושוב אני משתמש בדוגמא של פאקו, ושוב אפשר לציין שחקן כמו פריצה שידע שהמאמן שלו לא ממשיך, שידע שהוא גם לא ממשיך, ובא והתפוצץ במגרש.

    ההבדל בין פאקו ופריצה לאלישע, אג'ידה ופאיוביץ' היה ההבדל בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע בגמר, בין חובבנים למקצוענים, וזה התבטא בתוצאה הסופית בגמר ועל זה קשה לי לסלוח לאלישע (ולאג'ידה ופאיוביץ') וזה גם מסמל עבורי את אלישע לוי.
     
    hbs7 ו-AmitHBS אוהבים את זה.
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    שמע, זה לא בית משפט של מי אשם- אתה בעצמך טוען שזה השפיע וזה מה שאלישע טען כשנשאל אם זה השפיע. מה אתה היית עונה במקומו? שזה לא השפיע?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    אני הייתי מתנהל עד היום האחרון שלי במועדון במקצוענות ועושה הכל כדי להוציא את המקסימום שאני יכול עד היום האחרון.
    אני הייתי רואה בגמר גביע כהזדמנות שלי לסיים קדנציה בקבוצה עם תואר וכהזדמנות לחזק את השם שלי בעתיד.
    אני לא הייתי מתנהג אחרי ההודעה כאילו אני כבר לא מאמן הקבוצה למרות שיש לפני גמר גביע.
    שחקנים בקבוצה אמרו שבאותם ימים אלישע התנהל כמו משקיף מהצד. שגם כשהיה את הבלאגן של אוגו ואג'ידה שגם יצאו לתקשורת הוא לא התערב, לא דיבר איתם, כשאפילו את הנסיעה למשחק הליגה מול מכבי חיפה לפני הגמר כל אחד מהשחקנים עשה בצורה אחרת, חלק ברכבים פרטים חלק באוטובוס הקבוצה חלק הגיעו לפני המשחק וחלק ביום המשחק, שום ניסיון לאחד את הקבוצה באותם רגעים שום ניסיון ליישר קו שום ניסיון להגיד לשחקנים בקבוצה להניח את הכל בצד עד אחרי הגמר.
    כשהשחקנים עלו לדשא בגמר, בזמן שפאקו אסף את השחקנים, עבר אחד אחד, חיבק אותם, הטריף אותם על הדשא, רואים את אלישע יושב בספסל עם ידיים מחובקות, פרצוף חמוץ, כאילו המשחק לא נוגע אליו, וכל זה בזמן שפאקו מטריף את שחקני מכבי. אליניב שם לב לזה כמובן ולקח אחריות ואסף את שחקני ההרכב לשיחה אבל זה היה מעט מידי ומאוחר מידי. שחקנים כמו אג'ידה ופאיוביץ' כבר היו שבורים מנטלית, ההכנה של הקבוצה לגמר לא הייתה קיימת בכלל, לא מבחינה מקצועית ולא מבחינה מנטלית, אלישע פשוט הפקיר את הקבוצה והתנהל כאילו הוא כבר פוטר.
     
  11. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    כמה צפוי שתתמקד בשניים שלא נמצאים היום בקבוצה... חחח...
    רגע, אז זה השפיע או לא השפיע? אלונה לדעתך לא ידעה שזה ישפיע? הרי הדבר הזה לא היה מבחירה... מי רוצה זעזועים כאלה רגע לפני משחק חשוב? לפאקו היתה מערכת יחסים מתוחה עם ג׳ורדי די מהרגע הראשון. זה לא אותו דבר ואי אפשר להשוות את זה לזעזוע כזה רגע לפני המשחק הכי חשוב שלך בעונה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    אלונה לא רצתה לפוצץ את הסיפור וזה איזי שאשם במה שקרה.
    כל השחקנים היו חושך בגמר, אבל פאיוביץ' היה שבור מנטלית וזה היה ברור לקהל עוד לפני הגמר כשכולנו הופתענו שהוא מועדף בגמר על טאהה. אג'ידה היה מאלה שיצאו לתקשורת ודיברו על כך שקשה להם להתרכז ולנצח בגמר בגלל ההודעה. והוא גם הותקף במילים קשות על ידי האוהדים לאחר המשחק, וגם סופסל עד לסיום העונה.

    אני לא יודע מה הייתה מערכת היחסים של פאקו עם ג'ורדי. אני יודע שכמו אלישע, גם הוא ידע שהוא מסיים את תפקידו, אבל הוא הכין את הקבוצה כמו מקצוען לגמר בניגוד לאלישע.

    ושוב, אני לא כותב בדיעבד כי הדברים האלה היו ידועים עוד לפני ואחרי ההודעה של אלונה היו הרבה פרסומים על הנושא והרבה ציטוטים של שחקנים פשוט אנחנו האוהדים התפללנו שברגע האמת אלישע ידע להיות מקצוען ולהתעלות אבל במציאות כמו בכל התקופה אצלנו אלישע הוכיח שהוא לא מקצוען אמיתי.

    זה אותו אלישע שבכל קיץ היה יוצא לחופשה ארוכה בחו"ל, מתנתק מהקבוצה לגמרי, שורף לנו את רוב הקיץ שבו הקבוצה אמורה להתחזק, ואז ברגעים האחרונים של חלון ההעברות מנסה לפתור את הבעיות המקצועיות שיש בקבוצה. אשכרה היינו שורפים כל קיץ חודש - חודש וחצי שבו היינו צריכים להחתים שחקנים בגלל שאדון אלישע לוי היה יוצא לחופשה פרטית שבה הוא מתנתק מהקבוצה. זה אלישע לוי. אותו אלישע לוי שלא מוכן לעשות רוטציה, שחושב שמספיק להציב שחקנים בעמדות מוצא כדי להתכונן טקטית למשחקי ליגה, אותו אלישע לוי שאחרי הסיפור עם איזי הפסיק לאמן בפועל למרות שהעונה עוד לא נגמרה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/12/15
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מרגש.
    אבל זו לא היתה השאלה.
    הוא אפס, לא מקצוען, ביזה את המועדון ואת המקצוע. מה שתגיד.
    מה היית עונה במקומו? הדיון כאן הוא על כך ששאלו אותו אם שה השפיע או לא והוא אמר שכן וטענה שהתשובה הזו היא בכיינות וזריקת אחריות. לדעתי התשובה הזו סך הכל תשובה כנה לשאלה פשוטה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/12/15
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אגב, פאיוביץ׳ היה שבור מנטלית זה חזק!
    אירגנו לו פסיכולוג וספרים שמסבירים כיצד להתמודד עם אסון?
    ואתה מצפה שאלישע יגיד שזה לא השפיע על הגמר, הא?

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,208
    לייקים שהתקבלו:
    7,080
    מה לא מובן במה שכתבתי? כשהודיעו שברק בכר הוא המאמן אלישע לוי הפסיק בפועל לאמן את הקבוצה. אלישע היה רשום בהתאחדות כמאמן אבל בפועל הוא לא הכין את הקבוצה לא מקצועית, לא מנטלית ולא טקטית לגמר.
    אם אני אלישע לוי אני ממשיך להתנהג כאילו אני מאמן הקבוצה עד הרגע האחרון. אני יוזם שיחות עם השחקנים, מרים חזרה את המורל, מספסל שחקן כמו פאיוביץ' שמבחינה מנטלית לא היה איתנו עוד, מכין את הקבוצה טקטית למכבי, מעלה את הקבוצה לגמר בטירוף ולא מתנהל כאילו אני כבר מפוטר.
    כל עוד הפועל באר שבע משלמת את המשכורת שלי אני מתנהג כעובד המועדון, מכבד את המקום שאני נמצא בו, את הקהל הגדול שמלווה את הקבוצה ולא מוותר מראש על סוף העונה.

    תתפלא עידן, כדורגל זה הרבה מאוד מנטליות וביטחון. שחקן שיודע שהמאמן שהביא אותו לא ממשיך, שלאור זאת כניראה גם הוא לא ממשיך, צריך להיות חזק מנטלית ומקצוען על מנת לעלות בריכוז וביטחון להמשך העונה. פאיוביץ' לא כזה וזה בלט עוד לפני הגמר כשבכל פעם שסוארס היה פצוע/חלש פאיוביץ' פשוט התפרק מקצועית. זה בלט כשבכל פעם פאיוביץ' היה מושך פציעות קלות במשך תקופה ארוכה בגלל בעיות מנטליות שגרמו לו לחשוש לחזור מחשש שהפציעה תחזור.

    בעונה הקודמת אני חייתי ונשמתי את הקבוצה יום יום, במיוחד בתקופה של הגמר, ולאור השנים שאני אוהד את הקבוצה יש גם גורמים ושחקנים בקבוצה שאני מכיר ושאיתם דיברתי יום יום.
    כולם דיברו על אלישע לוי שפשוט מרגע ההודעה התנהל כאילו הוא משקיף על הכל מהצד, כאילו הוא כבר לא מאמן הקבוצה, כאילו סוף העונה כבר לא מעניינת אותו.
    זה לדעתי חובבנות, זה לדעתי חוסר מקצועיות, ואני מצפה ממאמן מקצועי, לא משנה אם קוראים לו פאקו או אלישע, לתת את הכל במקום העבודה שלו ולהמשיך לעבוד כל יום עד הרגע האחרון, בטח כשיש לפניו גמר גביע. אלישע לא כזה, וזאת אחת הסיבות שבגללה ברק בכר, שהוא כן כזה, החליף אותו.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.