דיון החדשות וההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏1/6/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,805
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    רעיון רע כי זרים לא ירצו לבוא לפה. או שכן תביא לפה זרים טובים ואז מי שיפגע אלה השחקנים הישראלים שהשכר שלה יחתך בשביל הזרים
    תקרת שכר זה טוב ב-NBA,ליגה שנמצא בעולם משל עצמה,שמנותקת מהליגות שמסביבה. הליגה הישראלית בניגוד אליה לא נמצאת בואקום,היא לא מנותקת מכל הליגות באירופה, אם אתה רוצה שזר מסויים יעדיף אותך על הליגה הרומנית אתה צריך לפתוח את הכיס.
     
  2. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    אם אני לא טועה כתבתי לפני כמה שבועות שבקיץ הקרוב נתחיל לשמוע כל מיני שמועות ומזימות בנוגע לקיזוז או הגבלת מכבי תל אביב וזה היה צפוי שזה יגיע.
    לדעתי הרעיונות האלה, גם של הגבלת תקציב וגם תקרת שכר הם לא נכונים ויצעידו את הכדורגל הרבה שנים אחורה.
    בניגוד לכדורסל שם אני תומך מהרבה סיבות אחרות בהגבלת תקציב, תקרת שכר והגבלות אחרות הנובעות מאופי הענף וממכבי כדורסל שיש לה יורוליג מובטח כל שנה ולמעשה הכדורסל הוא לא תחרותי.
    אין כרגע שום סיבה לעשות את המהלך הזה בכדורגל
    הכדורגל הוא עדיין תחרותי ויכול להיות רווחי ואין סיבה להגביל את מכבי תל אביב בכדורגל אלא פשוט לנסות לבדוק איך אפשר לצמצם את הפערים ולקדם את הליגה בהרבה דרכים.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,805
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    לפעמים אני קורא אותך וחבל לי שאנשים כמוך לא נמצאת בחוד החנית של עמותת האוהדים. אני מעדיף אנשים כמוך פי אלף יותר מכל הליצנים שיושבים היום בעמותה.
     
  4. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    אני לא חושב בכלל שהיוזמה באה מהפועל תל אביב או מהעמותה (למרות שהם אוהבים לצאת בכל מיני הצהרות), אני לא אופתע אם זה סתם רעיון שעלה וONE ניפחו או יוזמה של שחר או ברקת או איזי.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,805
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    לא מאמין ששחר כזה מטומטם שהוא יעלה יוזמה שתפגע גם בו(להזכירך אם מחברים את ינואר לקיץ הוא עבר את מיץ' בתקציב) איזי כבר נשמע יותר הגיוני, אבל גם הפועל שהתבטאה לא פעם כנגד ה"קפיטליזם הדורסני" של מכבי
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    כמו למשל?
     
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אגב, לחתוך בשכר של השחקנים הישראלים נשמע לי מצוין! הם לא שווים את מה שהם מרוויחים. הכדורגל שלנו פח, גרעוני והשחקנים מרוויחים כמו סמנכ"לים בחברות הייטק שעושות רווחים של מיליונים בשנה. שלא נדבר על כך שאם נחשב כמה הם מרוויחים שעתי נגיע לשכר אסטונומי.
     
  8. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    בנוסף למה שדרוריקו כתב, אנחנו גם ככה ליגה ענייה שכל ליגה מסכנה במזרח אירופה מסוגלת לשלם להם יותר. אם תגביל את השכר כל קפריסין, בולגריה, רומניה וסלובניה יהיו מושבה ישראלית אחת גדולה.

    הפערים כרגע הם סבירים ויש תחרות. לכל קבוצה יש לאן להשתפר כדי להוות למכבי יותר תחרות, אבל עוד לא צריך לעשות צעדים דרמטיים.
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,103
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    לא צריך להתערב בשוק פרט למקרים מיוחדים בו הוא לא עובד.
    תחרות צריך לאהוב ולא לשנוא. כדורגל הוא ענף תחרותי.
     
  10. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    אנשים מדברים על תקרת שכר כמו ב-NBA, אנשים שוכחים ששם, כל קבוצה, אם היא רוצה, יכולה להעמיד תקציב מקסימום, כל קבוצה אם רוצה, יכולה לשלם ללברון ג'יימס, יש שם טרייד, דראפט, אלף ואחד דברים, לא משלמים שם על שחקנים שעוברים מקבוצה לקבוצה, ה-NBA, והכדורגל הישראלי רחוקים אחד מהשני שנות אור ברמה של יקום מקביל וכדור הארץ...
    בשום ענף לא צריך מגבלת תקציב, אני לא רואה את הקבוצות בספרד אומרות יאללה תגבילו את ריאל מדריד וברצלונה, מהסיבה הפשוטה: אם יגבילו אותם, כלל הקבוצות יימחקו, למעשה, אם יגבילו את מכבי, חיפה ושות', כמעט כל הקבוצות יימחקו מעל המפה, כי אנשים פשוט לא יגיעו, ואז כשכל קבוצה תשחק קבוע מול 2,000 איש, לא יהיה פה כדורגל מקצועני.
    יש כל כך הרבה דרכים לקדם את הליגה:
    א. להתחיל לשלם לשחקנים!
    ב. לחייב את הקבוצות לפרסם דוחות תקופתיים, ככה בעלי קבוצות לא יוכלו לעשות מה שהם רוצים
    ג. לחייב קבוצות להקים אקדמיות כדורגל בדומה להרבה ליגות באירופה, ומי שאין לה מחלקת נוער עם תקציב נניח של מיליון דולר, לא תשחק כדורגל. הרי ככה מצמצמים, כשמשקיעים בדור העתיד ומצמיחים שחקנים, שהקהל יזדהה איתם, שיכולים להימכר לארץ ולחו"ל ויכולים לשפר את הקבוצה
    ד. לחייב כל קבוצה פאקינג להעמיד אתר + חנות אונליין לאוהדים

    רבאק רק עכשיו אחרי 100 שנה נזכרו לשים שמות בעברית על חולצות השחקנים, אז על מה מדברים בכלל...

    וכמובן הכי חשוב, ממי יש חוק להגביל פה את השכר של השחקנים, זה שוק חופשי, אף שחקן ישראלי טוב לא ישחק פה, יהיה פה ליגה כמו באסטוניה. למה שמישהו יהיה מוכן שיגבילו לו את השכר כשבכל העולם הוא יכול לקבל יותר? זה לא מנכ"ל של בנק ציבורי סטייל בנק לאומי, זה חברה פרטית.
     
    ocean99, Hapoel_Tel_Aviv ו-alexshw אוהבים את זה.
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    אין קשר בכלל גם בכדורסל לא צריכים להגביל תקציב, צריכים פשוט לדאוג מבחינה ספורטיבית שלישראל יהיו יותר מכרטיס אחד ליורוליג, כי עם כל הכבוד, הליגה הישראלית, באחריות, ללונג ראן יכולה להצליח יותר מהליגה הגרמנית ביורוליג, לא משנה איך נהפוך את זה, וגם מהליגה הצרפתית ועוד ליגות שמקבלות בקלילות 2-3 כרטיסים..
    ההבדל הוא מאוד פשוט: בכדורסל, גם אם לדוגמא קבוצה מגיעה ליורוליג, זה לא מהווה עבורה יתרון כלכלי, היא לא מקבלת משם כלום, זה לא צ'מפיונס ליג, אז למעשה זה גם לא כל כך ישנה. מבחינת תחרות מסכים איתך שמי שאלופה צריכה ללכת, אבל כל עוד היורוליג היא ליגה פרטית, אפשר גם לעשות 1001 חוקים בארץ, היורוליג יכולה לסרב, זה עניין כלל אירופאי...
    בדיוק כמו שאמרת: כדורגל הוא עניין רווחי. אם אתה יודע איך לנהל בלונג ראן אתה תרוויח, או לפחות אם לא תשתגע, תפסיד ברמה שזה לא ישפיע עליך. אם אתה חאפר, ככה גם תיראה הקבוצה שלך.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,103
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    גם ההבדל פשוט, כדורגל פופולרי מאוד בכל מדינה ומדינה באירופה.
    כדורסל פופולרי באמת אולי ב - 10 מדינות אירופה. אולי 15.
     
  13. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    מצד אחד אתה כותב (ובצדק) שקבוצות כדורגל הן חברות פרטיות, מצד אחר אתה כותב שורה של דברים שצריך לחייב בהן כל קבוצה, מה שיקשה על חלק מהן (ומי שלא יכול לעמוד בזה - שלא יתקיים! דב חנין אמר אותו דבר על עסקים שלא יכולים לשלם מינימום 30...)
     
  14. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    תאר לך איזה נזק כלכלי,שיווקי ותדמיתי היה אם מכבי הייתה מפספסת בעונה הבאה את היורוליג (תחשוב למשל מה נגרם להפועל שלא עלינו לאירופה אבל אצל מכבי זה פי 1000 יותר חזק).
    היורוליג זה הכנסות אדירות מזכויות שידור וממנויים במיוחד למכבי כל עוד יש לה את זה מובטח כל שנה בלי כלום אין פה במה להלחם המצב לא עובד ככה בכדורגל עדיין וגם אם מכבי הייתה מגיעה למצב שהיא כל שנה באלופות בגלל שהדירוג של הליגה עלה אז לקבוצות אחרות היה גם הזדמנות לעשות את זה ולעלות לאלופות או לאירופאית לכן בכדורגל לא צריך הגבלות כאלה.
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לדעתי הכדורגל הישראלי עונה להגדרה של "מקרים מיוחדים בו משהו לא עובד". בעיקר בנושא הכלכלי.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.