דיון החדשות וההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏1/6/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    מכבי נתניה מאבדת את הכישרונות שלה כי אין לה מערכת שיודעת לשמור עליהם. אל תמציא תירוצים לאנשים שלא יודעים לנהל מועדון בצורה רצינית.
    אפשר לחשוב שהסגל שלה היה כל כך עמוס בזרים שהם החליטו לזרוק את איתן טיבי ושיר צדק, הם נזרקו כי אף אחד לא זיהה את הפוטנציאל. בסופו של דבר הם גם הצליחו לפרוץ לצמרת הכדורגל הישראלי אז על מה הבכי?

    הכי קל להסתכל גם על השחקנים הטובים ולהגיד ״הנה״, אבל אתה מתעלם באופן מופגן מכמות בלתי נסבלת של שחקנים בחיי כישרון מוגבל, אופי בעייתי ולא מקצועי שמורידים את הרמה לתחתית.
    מישהו בליגה הזאת יתגעגע לאבידור, קובי מוסא, שי אבוטבול, בוריס קליימן, איציק כהן, אביתר אילוז או חאמד גנאים אם יהיה אפשרות להביא במקומם שחקנים יותר מקצוענים ו/או יותר מוכשרים?
    האפליה הזאת לא תורמת לכלום אם שחקנים חסרי כישרון ואופי מרוויחים מקום בליגת העל בגלל שאין מספיק שחקנים.
     
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מה זה "כשיהיה כשרון ראוי לשמו"? יענו רק כוכבי על צריכים לקבל צ'אנס בקבוצה בוגרת?
    תסתכל על קבוצות אגדיות שהיו בכדורגל הישראלי בתקופה שהיו כאן 1-2 זרים או בכלל לא ותבין כמה שחקנים טובים, אולי אפילו שהגיעו לנבחרות היית מפספס אם בתפקידים שלהם היו משחקים זרים בינויים מפנמה או קונגו...
    שי הולצמן(169 שערי ליגה) היה כשרון כזה גדול? אני מוכן לשים כסף שאם הוא היה גדל במכבי נתניה בשנים האחרונות בתקופה שעטר ויוסי מזרחי מאמנים הוא היה מבלה את כל הקריירה איפה שעידן דוד בילה.
    עומרי בן הרוש היה כזה טאלנט בנוער? לא... הוא גם לא טאלנט כזה גדול היום אבל היה לו מזל שאורי שטרית נפצע וטל בנין נתן לו את הקרדיט, ושאורי שטרית חזר אז עידו לוי נפצע והוא עבר לשחק בלם(שבר שיא ביצירת חורים בהגנה אבל התלהבו מהפיזיות שלו), מישהו היה יודע מי זה אבו עביד אם לא היו עושים קטע מסריח לעומרי קנדה שמבחינה הגנתית לא נופל ממנו בהרבה והתקפית עולה עליו ב 10 דרגות?
    למה הכל צריך להיות בפוקס? למה הכל צריך להיות במקרה?
    אני אומר לכם באחריות- אנחנו מפספסים ים של כשרונות בגלל גישה לא נכונה של מאמנים ושיקולים שהם לא תמיד מקצועיים!
    נכון להיות שחקנים צעירים כמעט לא מקבלים צאנסים. בלי מגבלת זרים תהיה לנו ליגה כמו בכדורגל ואז יחפשו כל מיני חוקים רוסיים למיניהם כדי שהכדורגלן הישראלי לא יעלם לגמרי כמו שנעלם הכדורסלן הישראלי!
    האמת שאני ממש מתפלא על אנשים כאן. כל מומחי הספורט כשעולה הדיון על מכסת הזרים אם כבר מדברים על להקטין. להגדיל לשמחתי זה משהו שאפילו לא שמעתי שמישהו מעלה בטעות...
     
    ocean99 אוהב/ת את זה.
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אתה לוקח את מכבי נתניה כעת נקודתית לאחר שנוהלה בידי אדם הזוי כמו אלי שגב שריסק אותה כלכלית.
    המערכת שנקראת מכבי נתניה לאורך כל השנים נוהלה בצורה תקינה לחלוטין, בטח מאז שיאמר הגיע- הפרדה מוחלטת בין הצד הניהולי לצד המקצועי. השקעת כספית גדולה במחלקת הנוער והבעיה היתה אחת- מתן יד חופשית(בעיני מידי- אבל אפשר להתכווח) למאמן שהיה באופן שיטתי מנותק לחלוטין ממחלקת הנוער של המועדון ומהכשרונות שלה. מאמן שבאופן סיסטמטי היה מתעלם מכל שחקן שהקהל היה קורא בשמו. אבל המאמן הזה, ראובן עטר שמו, הצליח. אבל ההצלחה שלנו היתה נקודתית ועלתה באובדן של לא מעט כשרונות.
    מכבי נתניה זה מועדון שמאז עזיבת יאמר חי על מכירת הכשרונות שלו כדי לשרוד. השמות שאני נתתי כאן אלה שחקנים שעזבו כי לא קיבלו הזדמנויות בבוגרים מה שמעיד דווקא על תקופה טובה ויציבה כלכלית- אבל בחירות והתנהלות לא נכונה של הסמכות המקצועית. האפשרות להביא זרים גורמת למאמנים סוג ז' בארץ להעדיף את זה על פני שחקנים צעירים. אני באופן אישי מכיר בני מחזור שלי בנתניה- שעברו את כל נבחרות ישראל ולא מצאו את מקומם כי הועדפו עליהם כל מיני שחקנים שלא רק שאתה לא מתגעגע אליהם- אבל אפילו לא זוכר שהם היו כאן...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/6/15
    ocean99 אוהב/ת את זה.
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אתה חושב שתביא טובים מהם ב- 2 שקל ואני חושב שלא. האמת שאני לא חושב, אני בטוח שלא. אני מעדיף את הזבל שלי ואתה מעדיף זבל מאפריקה או מרומניה...
    אתה רוצה שאני אביא לך רשימה של כמה זרים היו כאן שלא נתגעגע אליהם? אתה מביא לי רשימה? אתה רציני?
     
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    הכדורגל הישראלי בכללותו מנוהל ע״י אנשים הזויים, והשחקנים שדיברת עליהם עזבו הרבה לפני שאלי שגב היה בנתניה, אבל סבבה מה שעובד לך...
     
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אז אתה מודה שהשחקנים הישראלים הם זבל, רק אין לך בעיה איתם כי הם ישראלים?
    עצוב.

    אתה זה שהתחלת עם הרשימה, אני טוען שהרשימה שלך ״קצת״ מוטית לכיוון הטענה שלך ולא משקפת את המציאות.
     
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לא, אני חושב שמה שמביאים מבחוץ הוא בממוצע זבל גדול יותר, שמגיע לכאן מסיבות של מיסוי ובגלל קשרים של מאמנים זבלות עם סוכנים סוג ז'- ומספיק לנו 4-5 כאלה בקבוצה ולא צריך 10... כשבתוך הזבל הישראלי יש כמה יהלומים כמו רפאלוב, בוזגלו, זהבי, נאתכו- הכדורגל הישראלי הרוויח. כשבתוך הזבל הזר יש מידי פעם יהלומים כמו יעקובו או קאיודה- הם מתנדפים באוויר ואתה רואה בטלויזיה ואומר וואו, איזה יופי... הוא פעם ירד ליגה עם כ"ס... תראה לאן הוא הגיע הממזר... ובמה זה קידם את הכדורגל הישראלי? נכון... בכלום...
     
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    הרמה שקאיודה הציג לא העלה את הרמה של ליגת העל? היכולת שלו לא העלתה אותכם ליגה?
    יעקובו לא העפיל עם חיפה לליגת האלופות ואז פירק את אולימפיאקוס?
    זאת לא תרומה?
    והנה גם רפאלוב הצליח בחיפה ואז עזב לאירופה. במה זה שונה משחקן זר עוזב? איך רפאלוב קידם יותר את הכדורגל בארץ מאת יעקובו?

    אתה מתעלם מהמציאות במתכוון.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    קודם כל תרשה לי לחדש לך- קאיודה לא העלה אותנו ליגה.
    שנית, אני מאמין באיכות ולא בכמות. ברגע שתביא 2-3 זרים אחרי שעשית סקאוטינג ואיתרת הסיכוי שתמצא יעקובו או קאיודה גדול מאשר אם תלך לסוכן(וזה מה שיקרה), תגיד לו שיביא לך 6 זרים במשקל(כי אין כסף בכדורגל שלנו בשביל להביא 6 זרים איכותיים) כדי למלא את הסגל בזרים סוג ז' שלא יתרמו לך כלום!
    שלישית- ברור שרפאלוב תורם יותר- הוא ישראלי שבאופן עקרוני אמור לתת ערך מוסף לנבחרת כפי שעשו בעבר ליגיונרים ברמתו. זה שהוא לא עושה את זה זה סיפור אחר. ברגע שזר משחק כאן שנה-שנתיים אתה משווה את התרומה שלו לכדורגל הישראלי לתרומה של רוזנטל, ברקוביץ', וטל בנין? כל ישראלי שמשחק בחו"ל ברמות הגבוהות ומצליח זה רווח גדול לכדורגל הישראלי. אפשר להשוות את התרומה של ברקוביץ' לכדורגל הישראלי לתרומה של חלילוביץ', לרואה או קאיודה?
    זרים איכותיים שמרימים את הרמה- אהלן וסהלן. תביא אחד איכותי זה יתרום לך פי כמה מאשר תביא הרבה זרים זולים. עובדתית רוב הזרים שמגיעים לארץ לא מעלים את הרמה. להפך, הם די מהר מתגלים כבלוף ומוצאים עצמם על הספסל.
    אני מוכן לעבור עכשיו על כמה מחזורי ליגה ואראה ש 90% מהקבוצות לא מסוגלות להביא אפילו 2 זרים שהם טובים ממה שיש לחומר המקומי להציע(אפילו האלמוני!).
    אתה רוצה לעבות את הסגל? תעבה אותו עם שחקנים שיראלים! והשוק הישראלי יגדל! ותהיה תחרות! ויהיה היצע! והרמה לא תרד- היא תעלה! כי קבוצות יצטרכו להשקיע בנוער שלהן! ולא תלכנה לפתרון העלוב של להביא זרים עלובים בזול שרק מורידים את הרמה ולא מעלים אותה! אנחנו לא רוצים ליגת כדורסל גם בכדורגל ולשם ההצעות של הרוב כאן יובילו!

    הגיע הזמן שהפועל ב"ש תתרכז בלגדל את היוסי בניון הבא, והברדה הבא במקום לחפש רק מה אפשר לקנות ולבכות למה אי אפשר להביא עוד זרים כאילו שפאיוביץ' הוא בלם שטרם נראה במחוזותנו, ומכבי חיפה תתחיל לתת לשחקני הנוער שלה את הבמה במקום להביא אידריסואים, ומיצ'לים, הגיע הזמן להחליף דיסקט...
     
    ocean99 אוהב/ת את זה.
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אתה לוקח דוגמאות שלא מייצגות את הכלל, אלא מייצגות את הטיעון שלך.
    עובדתית יש המון זרים שעברו בכדורגל הישראלי, העלו את הרמה ותרמו לה, אתה פשוט מתעלם מהם.

    מה שג׳ובאני רוסו עשה בכדורגל הישראלי לא מתקרב בכלל למה שברקוביץ׳ עשה פה. מצטער.
    התרומה של יעקובו, אובארוב, פראליה, חלילוביץ׳, ז׳ואטאוטס, אוליאנוב, גרשנייב, טרטיאק וכו׳ לכדורגל הישראלי היית אדירה. ההשפעה שלהם על הליגה לא נשכחה עד היום. חלקם הפכו לסמלים בכדורגל ונשאר במועדונים כחלק מהצוות במקצועי, איך אפשר להתעלם מזה בכלל?

    כל הבסיס לטיעון שלך לא מחזיק מים.
    אין מספיק שחקנים ישראלים כדי להגביל את כמות הזרים.
    השחקנים הישראלים לא מספיק טובים.
    המערכת המקצועית בארץ לא יודעת לפתי כדורגלנים ישראלים.
    יש הרבה זרים שתורמים לכדורגל בארץ, למרות הגישה הטיפשית הזאת שרובם לא( דבר שהתפתח רק ביציע העיתונות ועבר ליציע האמיתי).
    שחקנים צעירים ישראלים כן מקבלים דקות למרות העובדה שקבוצות יכולות להחתים שחקנים בכירים( גם ישראלים, לא רק זרים תופסים מקום של ישראלים צעירים, גם ישראלים מבוגרים עושים את זה).
    מי שירוויחו מהמצב הזה הם הקבוצות הקטנות שיוכלו להביא יותר שחקנים מחו״ל כדי לחזק את עצמם.

    הדעה שלך לא מגובשת על סמך מידע מבוסס.
     
  11. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    הזכירו כאן את קהת כאילו הוא לא סומן מגיל 15 כאחד השחקנים הטובים והמוכשרים בשנים האחרונות. כאילו הוא לא היה ה-שחקן של ה-קבוצה הכי טובה בגילאי נוער. זה שחקן שהיה ברור שיפרוץ.
    וגם אבו עביד בלט מאוד, וכמוהם בערך כל שחקן שמתפתח בליגה. חוץ מהם יש כלום ושום דבר.
    לא כל שחקן שעולה מהנוער הוא טוב. רובם שווים ליגה ב'.

    אבירן כתב שהזרים של מכבי לא שוס ושיש ישראלים שיכולים להחליף אותם, ואני אומר: "פחחחחח". לגבי חואן פבלו אולי נבליג ומרציאנו יכול להיות אלטרנטיבה - רק שהוא יעלה הרבה יותר מידי. תנו שחקן ישראלי שיכול להתקרב אפילו לנוכחות של נוסא במרכז המגרש, תנו ישראלי במחיר נורמלי שיחליף את מיטרוביץ' (שגם הוא לא איזה שחקן ענק), תנו בלם ישראלי חוץ משיר צדק ששיחק בליגה בעונה שעברה והוא ברמה של קרלוס (דנינו אולי בדרך והוא אכן מוכשר מאוד), כמה חלוצים ישראלים כמו פריצה קיימים?
    נגיד אפילו שמכבי שוברת את השוק, מפציצה ומביאה את כל המעטים הישראלים שמתאימים - מה נשאר לשאר?
    ועוד שוכחים שכמה מהשחקנים הטובים בליגה הם זרים - מנגה, וואקמה, נוסא, אוגו, הובאן ועוד.

    עכשיו תתארו לכם שבכל קבוצה מורידים שני זרים, וצריך למצוא תחלופות ישראליות באותה רמה - מאגר השחקנים בישראלים בשוק יהיה קטן בהרבה, והוא גם ככה קטן. הוא לא יגדל כי אין עוד מועדונים, ואי אפשר לייצר פתאום מסה איכותית של שחקנים, ומדובר בתהליך של עשור לפחות עד שניתן יהיה לטשטש את היעדר הזרים.
    וזו, חברים, מכת מוות לליגה.
     
  12. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    הלו, מה נסגר איתכם ?

    תרגיעו עם תאורים גרפיים.
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    טוב.
    צודק.
    אסכם בכך שמזל גדול שאתה לא מקבל את ההחלטות...
    תוך שנתיים אני צופה שכל החולי של הכדורסל עובר לכדורגל תחת ניהולך.
    אם חלק חושבים להקטין וחלק להגדיל(מתוך אינטרס ברור של הקבוצה שהם אוהדים על אף מה שאריאל כתב שלמכבי ת״א זה טוב שיש מכסת זרים) כנראה ש 5 זה בסדר... יש 2 שנחנקות, יש 10 שגם 5 גדול עליהן... מניח שנמשיך לראות זרים תת רמה ומחלקות נוער מיותרות.
     
  14. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    ת'אמת שכן, יש המון כשרונות שלא שווים יותר מליגה א', אז לשחקני נוער שלא התבלטו בשום תכונה בכלל אין מקום, וזה בסדר. לא כולם חייבים להיות כדורגלנים מקצוענים. גם לא כל מי שלמד פסיכולוגיה בתיכון יהיה פסיכולוג.

    שיר צדק ואיתן טיבי עזבו עוד בגיל נוער למחלקות נוער מתקדמות יותר, על מי אתה בוכה שלא נתנו לו צ'אנס? על אשל חרדון?
    אף אחד לא אומר "בלי מגבלת זרים", אלא להגמיש אותה מ-5 ל-8, שזה 30% מהסגל. כל "מומחי הכדורגל" מדברים מלא בולשיט, לפעמים מאינטרסים.
    מומחה כדורגל שכנראה אין עליו עוררין, אמר ש-80% מהסגל שלו צריכים להיות ישראלים והוא מעדיף להשקיע בהם, כלומר להתחזק בישראלים הכי בכירים בליגה. בגלל שהישראלים הכי בכירים לא מופיעים מהחלל וגם לא תמיד ממחלקת הנוער, הוא מקרקר סביב שלומי אזולאי ואלי דסה, הישראלים שאנחנו טיפחנו וקידמנו, במקום להביא איזה רמי מראבל ותאום מיטרוביץ' ושלום על ישראל.

    אבל זה לא נכון מתמטית. מה ההסתברות שאם "עשית סקאוטינג" (איזה קלישאה יפה אה?), הזר שהבאת יהיה טוב? מה ההסתברות לפגוע בזר שביקשת מהסוכן שלך להביא? תביא אחוזים ונחשב.
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    שיר צדק ואיתן טיבי הלכו למחלקות נוער מתקדמות יותר? באמת? עכשיו גם החלטת לשכתב את ההיסטוריה?
    מה ההסתברות שאם עקבת אחרי שחקן יהיה טוב ומתאים יותר? באמת יש לך ספק שהיא גבוהה יותר? באמת מעניין למה קבוצות רציניות משקיעות בזה את מיטב המשאבים שלהם... המצאת איזה פטנט שאומר שככל שתביא יותר יש סיכוי גבוה יותר שתמצא מישהו נורמלי? איזה מזל שהשוק העסקי לא עובד לפי הפטנט שלך... באמת אנחנו מחפשים מהנדס לצוות... אולי פשוט נוותר על לראיין ונגייס כמה שיותר... יש ככה סיכוי טוב יותר שנמצא מישהו טוב, לא? אולי בכלל לא נחפש מהנדס? נביא הרבה הרבה אנשים שנדוג שלמדו פעם באורט בזול ויש סיכוי שנמצא מישהו מספיק מוכשר שיעשה את העבודה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/6/15
מצב נושא:
הנושא נעול.