דיון החדשות וההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏1/6/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    זה בדיוק מה שאני אומר. לא כל אחד יכול לנהל קבוצת כדורגל (מהכירות של שנה, ומבלי לקטול שום דבר - רק כשאתה מגיע לזה אתה מבין כמה קשה להשיג דברים אלמנטריים), ולא כל אחד יכול לדרוש מה שהוא רוצה.
     
    Hapoel_Tel_Aviv אוהב/ת את זה.
  2. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    זה לא מה שאמרתי.
    ואני לא מבין בכלל מה הקשר.
    זה שיש לזהבי את האפשרות לקנות קבוצות כדורגל, גם לא אומר שהוא יכול או צריך לנהל קבוצת כדורגל.

    לזהבי יש את האפשרות, לאוהדים אין.
    לבוא בטענות לאוהדים זה טמטום.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  3. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    בסדר, תמשיך להאמין שמישהו צריך לממן ולנהל בשבילך את הכדורגל כמו שאתה רוצה.
     
    ocean99 אוהב/ת את זה.
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אני אמור להבין לבד מה הקשר בין מה שרשמת למה שאני אמרתי?
     
  5. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    שאם אנשים משקיעים מזמנם ומכספם כדי לנהל קבוצות כדורגל, הם יעשו את זה כמו שהם רוצים. אם תמנע מאנשים באמתלות שונות להיות בעלים של קבוצת כדורגל - לא יהיו קבוצות כדורגל.
     
    ocean99 אוהב/ת את זה.
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    רגע, אז אני אמור להמשיך להאמין בזה או אתה? קצת בילבלת אותי.
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,241
    מין:
    זכר
    מועדונים פושטים רגל כמעט תמיד בגלל בעלים ולא בגלל היעדר בעלים
     
  8. Drama Guest

    נדיר כמות הקבוצות שמייצרות ללא תלות מספיק הכנסות
     
  9. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,590
    לייקים שהתקבלו:
    5,963
    הם יעשו את זה כמו שהם רוצים בליגה א'.
     
  10. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    ואם הניהול שלו יצליח ויעלה את הקבוצה במעלה הליגות?
    זה כמו לומר שמחלות מופצות בגלל מערכת ביוב (שמתפוצצת או נזנחת) ולא בגלל היעדר מערכת ביוב.

    מה זה היעדר בעלים? יש קבוצת כדורגל שאין לה בעלים? מעטות הקבוצות שהן לא בבעלות פרטית (של איש אחד, או התארגנות אוהדים) וברוב הקבוצות באירופה אם איש אחד ספציפי אומר יום אחד "זין תסתדרו לבד" מעטות הקבוצות שיכולות למלא את הואקום הזה בלי עזרה מבחוץ.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,241
    מין:
    זכר
    פושטים רגל בגלל בעלים שעושים כמו שתיארת "מה שהם רוצים".
    לא כל אחד צריך להכנס לענף כדורגל והוא לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/15
  12. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    הכדורגל הוא עניין מורכב. אמנם הקבוצה שייכת לבעלים אך קבוצת כדורגל קודם כל שייכת לקהילה שהיא שייכת אליה.

    הנושא של יעקב שחר במכבי חיפה הוא מורכב במיוחד.
    מצד אחד האיש בנה אימפריה. מצד שני כשמועדון לא מצליח להתרומם מספר שנים(אמנם לא רב מידי... אוהדי מכבי חיפה באמת איבדו קצת פרופורציות מה נחשבת תקופת יובש אמיתית במועדון) ובהחלט לראש המערכת יש אחריות לכך למרות שתכלס, אין סיבה אמיתית לכך שהחבורה שם לא תשרוף את הדשא כל משחק 90 דקות וגם אם מפסידה לקבל מחיאות כפיים סוערות מהקהל על השתדלות.
    אם רוני לוי גרם לחבורה של שחקנים שאפילו לא מקבלים שכר לרוץ כאילו יש להם פלפל בתחת- מה הבעיה לגרום לכאלה שאם מכבי חיפה זורקת אותם מחר כנראה ירוויחו חצי או שליש ממה שהם מרוויחים היום, וזה עוד לפני שאני מדבר על כל המסביב וכל ההילה בלהיות שחקן של מכבי חיפה.
    למרות כל זאת כנראה שראש המערכת מפספס משהו. זה לא אומר שצריך לגרש אותו(לדעתי שחר ומכבי חיפה זה כבר סוג של חתונה קתולית). "לך הביתה!" אני שומע כאן מידי פעם... הלו? מה זה לך הביתה? יום בהיר אחד לך הביתה? מישהו באמת חושב ששחר יום אחד יקום וישים את המפתחות ככה? כאילו זה מקרר ישן? תשכחו מזה!

    ועדיין יש כאן בעיה כשהמצב הוא כזה שהבעלים רואה עצמו מעל כולם. מעל האוהדים, ובעצם הכי חמור- מעל המועדון. "המועדון שלי". נכון, הוא שלך אבל זה לא "Herz"... זה מועדון כדורגל! כשבעלים לא רואה עצמו כאחד שמשרת את הקהל אלא להפך מתחילה בעיה. אלונה ברקת מבינה שהיא באה לשרת את הקהל. את הקהילה. זה עושה לה טוב. אני לא יודע אם זה יראה אותו דבר בימים קשים אחרי שב"ש תזכה בכמה אליפויות(בזכות אלונה כמובן), אבל זה המצב כרגע. גם גולדהאר כנראה הגיע מתוך רצון ציוני ואהבה לספורט ובגדול בא לעשות טוב לקהילה. אצל שחר זה כבר לא ככה ומכאן מתחילה הבעיה. הניתוק. הניקור.

    בכל אופן כל עוד הבכיינות של האוהדים תהיה נקודתית ובשטח כל שנה ימכרו 15-20 אלף מנויים ברור שהאיש ימשיך בדרכו ואפילו יחשוב שהוא עושה את הדברים נכון. למה שיחשוב אחרת? וגם אם הקהל לא בא בגללי- זה הקהל שלי... אני יצרתי את המפלצת הזו... אם לא אני הם לא היו כאן... בטח לא בכמויות כאלה...

    האופציה היחידה והכוח של הקהל הוא למעשה אחד- חרם.
    לדעתי חרם יגרום לשחר לעשות את מה שעשה יאמר במכבי נתניה בשנתו האחרונה ומה שעושה טביב בבית"ר י-ם- הקבוצה שלי- אבל אני לא משקיע יותר כסף. אולי אפילו להפך- לא רק שלא אוציא- אתחיל לממש נכסים כדי לכסות חלק מההשקעה. העסק גם יכול להתנהל ככה שנים... ובשנים האלה האליפות לא תתקרב לכרמל...
     
  13. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    או אולי בגלל שאף אחד לא מוכן לקחת על עצמו את הקבוצות האלה חוץ מהבעלים האלה שעושים מה שהם רוצים? לא מת על האנשים האלה שקובעים למי מותר לפתוח לול, למכור לחם או להוביל אצלו בבגאז' 7 צנצנות של ק"ג דבש כ"א (אמיתי, זה אסור בלי אישור), הם אטטיסטים שבסוף אני נדפק בגללם. "לא כל אחד" מוביל ישירות ל"אף אחד", כי המוחים ומעבירי התקנות והבלוגרים לא יקחו על עצמם קבוצה

    אם היא שייכת לקהילה, לקהילה צריכה להיות אחראיות עליה: היא צריכה לתאם עם ספק על תלבושת, להחתים שחקנים על חוזים, לבטח אותם, לנסוע למשרדי ההתאחדות לרשום אותם, לשלם להתאחדות את אגרות הרישום השונות, לתפעל אתר אינטרנט ולדאוג שהמשחק יהיה נגיש לילדים גידמים עיוורים משכונת מצוקה בטבריה, ובעיקר להביא כסף לממן את כל זה.
    קחו תאספו כסף ותנסו לנהל פעם קבוצה בעצמכם. אני הייתי שותף ליוזמה כזו, אבל רוב שותפיה וכל מנהליה היו מפגרים וכל מה שהם רצו זה שהקבוצה תצא מידיו של גידמאק ולא היה אכפת להם יותר מכלום, ומפה לשם הם פשוט העבירו את הניהול כולו לאלי טביב כי הם חרא אנשים. קהילה זה לא מדשאות מוריקות עם פרחים, פרפרים וקשת בענן מעל, אלא חרא אנשים שאפילו כסף אין להם.

    וחברת ליסינג מכוניות לא משרתת את הקהילה?
    ברוב רשימות "ההמצאות הכי חשובות בהיסטוריה" מכוניות מופיעה הרבה לפני כדורגל, שאותו בעצם עוד לא יצא לי לראות בשום רשימה. ולכן נראה לי שלספק לקהילה מכוניות זה קצת יותר חשוב מלספק לה כדורגל, אז כן אפשר שהרץ תהייה שייכת לבעלים פרטי, או שהכי טוב שתהייה לנו קבוצת כדורגל של רכבת ישראל, של חברת חשמל, של הצבא, ושל עיריית עכו?
     
    Gianzola אוהב/ת את זה.
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    נראה לי שאתה קצת מתבלבל. הרץ? תרומה לקהילה??? נראה לי ששתית קצת יותר מידי... אני מקווה שאתה לא נוהג...
    וכן, עדיין רוב הכסף גם של הקבוצות עם הבעלים העשירים(אולי חוץ מגולדהאר ואיזי)- מגיע מכסף ציבורי- ובמקרה של מכבי חיפה- הכנסות מקהל- התאחדות, טוטו, הקצבות עירוניות(שאמנם אין בחיפה אבל ברוב המקומות יש)- זה כסף שלי ושלך! וזה חלק משמעותי מתקציב של קבוצת כדורגל. וגם זכויות שידור לא שוות כלום בלי הקהל שצופה. אם אני יכול\רוצה\יש לי זמן לנהל קבוצת כדורגל זה בכלל לא רלוונטי ואין לי מושג למה הכנסת את זה למשוואה...
     
  15. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אמרתי תרומה? אמרתי משרתת, מספקת לקהילה מכוניות.
    איך חיכיתי שתאמר הכנסות מהקהל... גם החברה למשקאות מבססת לא את רוב אלא את כל התקציב שלה מדי שנה על הכנסות מאנשים ששותים קוקה-קולה, זה אומר שקהילת שותי הקולה קובעים מי ינהל ואיך בחברה למשקאות?
    אם מה שקוקה קולה עושים לא מוצא חן בעיני הקהילה הזו, אז כן הפיתרון הוא חרם. וברור שמבקרה של חרם החברה למשקאות יכולה או למכור את החברה בכללותה למישהו אחר שירצה לנהל את קוקה קולה ישראל, או להפסיק לייצר קולה ולמכור את המפעל שלהם בבני ברק לקריסטל משקאות. עם כל הכבוד ללא להיזכר כמי שתחתם קוקה קולה ישראל התפרקה, מה שיותר חשוב להם זה מן הסתם הכסף.
    ולכן אם חוזרים לדיון הראשוני: לאוהדי מוסקורן יכולים לגייס את סכום הכסף שיגרום לפיני זהבי להסכים למכור להם את הקבוצה ולנהל את הקבוצה כראות עיניהם. לא יכולים לגייס את הסכום הזה? ובכן כן, כדורגל זה תחביב יקר.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.