טוב הספקתי הרבה ב4 ימים האחרונים... ראיתי את שתיקת הכבשים, לאון, מיסטיק ריבר ורקוויאם לחלום. נתחיל מהאחרון דווקא, reqiuem for a dream. איזה סרט חזק. אני סיימתי לראות אותו לפני חצי שעה ואני עדיין מעט מזועזע. קודם כל הוא עשוי בצורה גאונית ושונה, אני לא מבין בשיטות קולנועיות יותר מדי אבל לא ראיתי סרטים שעשויים כמוהו מבחינת אפקטים של סאונד, צילום, ומעברים דומים בין סצנות. מאוד ייחודי. דבר שני שהוא מהותי בסרט בסגנון הזה הוא המשחק כמובן. משחק פשוט נהדר של אלן ברסטין. לא ראיתי בחיי מישהו שמצליח להמחיש כל כך התמכרות בסרט, אולי רק יואן מק'גרגור בטריינספוטינג בקטעים מסוימים. גם שלושת השחקנים האחרים נותנים משחק טוב מאוד, אבל לדעתי ברסטין בלטה והתעלתה על כולם בסרט הזה. אובראול סרט באמת חובה כמו שאייג'נט אורנג' ציין מעליי, אבל לא לבעלי לב חלש זה בטוח. השני הוא מיסטיק ריבר שגם אותו ראיתי היום אבל לפני כמה שעות טובות. אין ספק שזה סרט טוב עם משחק נהדר של שון פן והבחור מחומות של תקווה ששכחתי את שמו, אבל היה חסר לי בו משהו, אני לא בטוח מה, אבל חסר. אחלה סרט בסך הכל. ועכשיו ללאון. סרט מצוין, פשוט נהניתי. עלילה יצירתית ומאתגרת, משחק פנטסטי, הדיאלוגים נהדרים ואני מאוד מבין למה הוא מדורג כל כך גבוה אצל המון אנשים. אהבתי את הניגודיות הגדולה של לאון עצמו, מצד אחד רוצח שכיר ומצד שני חסר בטחון כזה, בנאדם שקט ומופנם... מוסיף המון. שתיקת הכבשים הוא גם כן סרט שהוא חובה לדעתי. מדריך לאיך לעשות סרט שמוגדר כ'אימה' בלי להכניס כל שנייה מסור ולחתוך לכל הדמויות את הראש. האמת היא שאני בכלל לא מבין למה מדברים עליו כאימה, לדעתי ההגדרה הכי נכונה אליו היא מותחן פסיכולוגי. בכל מקרה, בואו נגיד שג'ודי פוסטר ואנת'וני הופקינס(שאגב, גיליתי לא מזמן שזה התפקיד הכי קצר שאי פעם קיבל אוסקר, 16 דקות בכל הסרט) לא סתם זכו שניהם באוסקר על המשחק שלהם בסרט הזה, שניהם פשוט גאוניים במשחק שלהם והופקינס מהפנט לחלוטין. אני חושב שיכלו לבנות את העלילה בצורה מותחת יותר אבל בכל זאת, כאמור, סרט חובה.
מחזק את טומי לגבי לאון ורקוויאם לחלום. סרטים מדהימים. לאון יותר חביב כזה, רקוויאם סרט שאתה לוקח איתך.. גם מבחינת הלקח, אבל בעיקר מבחינת המטען הרגשי. באמת שאני ממליץ לך לראות אותו עוד פעם עוד שבוע, ואני מבטיח שזה יסחוט ממך דמעות. guaranteed...
אם אהבת את הסגנון, תראה גם את "פיי" של אותו הבמאי. ברור, בהרבה סרטים הקו הכרונולוגי לא נשמר, ויש הרבה שיטות שונות להשתמש בזה.
רובוטריקים 2 לא הסרט הכי טוב שיצא בשנים האחרונות אבל קשה לי להיזכר בכזאת קטילה רבתי של כללל המבקרים. כבר היו סרטים גרועים וחסרי עלילה ממנו.
http://www.sratim.co.il/movies/images/5/44925.Xxx סרט חמוד מאוד, אבל ממליץ לא לראות בקולנוע כדי לא להתרשם לרעה. מי שמעריך תסריט שנון שלא שואף לסטנדרטים הוליוודיים יוכל ליהנות מקאסט מעולה בעלילה די מצחיקה. הסרט נותן לצופה הרגשה שמה שהוא רואה זאת עוד תרמית והוא כאילו יודע למה לצפות וזה נראה לו שקוף, אבל אהבתי את זה שזה נעשה בכוונה ובסוף זה באמת מפתיע.
ראית את מלאכים ושדים אתמול, אחלה סרט קצת ארוך מידי ולא פשוט לעקוב אחרי כל הדמויות (ויש לא מעט כאלה), אבל מאוד נהנתי מהסרט. זה לא כל-כך קשה, אבל הסרט הכי טוב בשנה האחרונה
http://chud.com/nextraimages/black_book_ver4.Xxx ספר שחור מצוין. דרמת-מתח שמתרחשת על-רקע מלחמת העולם השנייה. הסרט עוקב אחר זמרת יהודיה, רחל שטיין, שמצטרפת למחתרת היהודית ומנצלת את קסמיה הנשיים לטובת ריגול אחר הנאצים. תחושת הרדיפה, החשד והלחץ המתמשך עוברת היטב. האווירה מסביב מותחת באופן תמידי. העלילה עוסקת בדילמות המוסריות של רחל במסע הישרדות מבדר, בוטה, שעובר דרך דמויות שפועלות לפי האינטרסים שלהם לפני הלויאליות לחבריהם. יש אפילו סוגיה פילוסופית שחוזרת על עצמה במשפט: "זה אי-פעם יגמר?" השחקנית קלאריס ואן-הוטן נהדרת. דמות מורכבת וטבעית, לא קרבן תמים וחסוד ולא אינטרסנטית חסרת רגשות.
בשנה האחרונה? הגזמה היה את נער החידות ממומביי אבל הסרט הכי טוב שיצא מאז האוסקרים - בהחלט הגיוני ממש יובש נוראי של סרטים טובים מאז האוסקרים.
התכוונתי מאז האוסקרים. אבל אני לא נמנה על אלו שהפכו את נער החידות ממוביי למאסטרפיס. סרט טוב מאוד אבל לדעתי מעט אוברייטד. מישהו פה השווה אותו לרודף העפיפונים ואין לי ספק שרודף העפיפונים יותר טוב. אבל זה טעם אישי. פשוט הסיפור של אפגניסטן מהפלישה הסובייטית ועד הטליבאן יותר מעניין אותי.
מותחן מאפיה וסרט טוב באופן כללי. אם מישהו היה ממציא את העלילה הזאת, זה היה סתם מופרך ולא מעניין, אבל העובדה שזה מבוסס על סיפור אמיתי שתואם עם הסוכן הסמוי האמיתי הופכת את הסרט להרבה יותר מרתק. החסרון היחיד שאני יכול להעלות בדעתי הוא שחקנים לא איטלקים שמשחקים מאפיונרים. עד כמה שג'וני דפ טוב, הוא לא משכנע אותי בתור סיציליאני. ומייקל מדסן? fogetaboutit. בכל מקרה, זה סתם קטע אישי שלי. על אל פאצ'ינו אין מה להגיד, הוא מבצע בשלמות דמות מאוד מעניינת עם מאפיינים שבדרך כלל לא רואים ממנו.