ידעתי שבזמן יציאתו - היו לו מעריצים גם באירופה (אני כבר לא זוכר מי אבל היה איזה במאי עתיק אחד שתמיד אמר שהוא מעריץ של הסרט הזה) - אבל וואלה לא ידעתי שג'וני גיטאר, אופרטיבית, האיץ את תעשיית המערבונים האירופאית. יש בזה הגיון האמת.
גם אני לא נפלתי מהסרט הזה. דווקא החבר'ה הטובים הפחות "מיתולוגי" סחף אותי יותר. אולי כי מי שביים אותו היה סקורסזה שהוא לדעתי 2 רמות מעל קופולה.
ונהג מונית ופסגת הפחד וצבע הכסף ואליס לא גרה פה יותר(ולו רק בגלל אותה סצינה עם הארווי קייטל) הבמאי הכי גדול שהיה פה, לפחות עד שהחליט להפוך את לאונרדו דיקרפיון לנער השעשועים שלו.
כדאי לציין גם את מלך הקומדיה ושיגעון של הלילה הנפלאים, ואת רחובות זועמים הבמאי האהוב עליי וזה שגרם לי לאהוב באמת קולנוע Sent from my SM-A750F using Tapatalk
במאי גדול. הסרט הטוב ביותר שלו לדעתי הוא "החבר'ה הטובים". פשוט סרט אדיר. "השור הזועם", "קזינו" ו"הזאב מוול סטריט" גם סרטים מהטובים ביותר שלו. כולם בסגנון של "החבר'ה הטובים", ומתארים את "עלייתו ונפילתו של..." (אם כי "הזאב" יוצא דופן בכך שהוא לא עוסק במאפיונר ממוצא איטלקי). גם "נהג המונית", "רחובות זועמים", "מלך הקומדיה", "שאטר איילנד" ו"הוגו" מעולים. את ה"טייס" פחות אהבתי.
יכול לראות את הסרט הזה בלי סוף. אולי בגלל שהוא לוקח את עצמו פחות ברצינות(מת על הסצינה עם אמא של ג'ו פשי והציור של השני כלבים). יש לי את "השור הזועם" מוקלט אגב, הפרסומת של ערוץ הספורט עם סצינה קצרה של דה נירו הדליקה לי את הנורה שצריך לצפות גם בזה. אם אני יכול לחזור רגע לסנדק, אז סיימתי גם את החלק השלישי. יכול להבין למה הוא נחשב לחלק הפחות הטוב של הטרילוגייה. צריך להגיד משהו על איך במאי מלהק את הבת שלו לאחד מתפקידי המפתח של הסרט והמשחק שלה כל-כך צורם בתוך המוח. שכונה שמתאימה לכדורגל ישראלי ולא לסרט עם מורשת כל-כך גדולה בתחום הקולנוע. פצ'ינו בשלב הזה של הקריירה הגיע לסרט עם הדמות של "פצ'ינו" והרבה פחות נראה קשור ל"מייקל קורליאונה" של השניים הראשונים. כן אהבתי את שתי סצינות הסיום, הן היו עוצמתיות ומרגשות.
אגב, סופי קופולה "שיחקה" גם בסרט השני של הסנדק. Sofia Coppola Played a Boy | Godfather Anniversary: 40 Surprises About the Classic Film | TIME.com https://timeentertainment.files.wordpress.com/2012/03/sofia-coppola.Xxx?w=720&h=480&crop=1
גם לדעתי קזינו הכי אהוב של סקורסזה. אל פצ'ינו מאוד אהבתי את דרכו של קרליטו. ואם להתפלסף: אז הדמות שגילם שם - מצאה איזה סוג של דרך המלך - בהשוואה לדמויות ''דומות'' שגילם בסרטים אחרים.
קזינו מעולה, אבל לדעתי הוא נראה כמו ניסיון לשחזר את ההצלחה של החבר'ה הטובים. הניסיון הצליח, אבל החבר'ה הטובים עדיין סרט טוב יותר לדעתי.