דיון התקשורת לעונת 2016/17

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏12/6/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,994
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    אגב ידעתם שבוני גינצבורג מעביר הרצאות? מי שהולך לאחת כזאת הוא באמת דביל, בלי מנר אוף ספיץ'
     
  2. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,357
    לייקים שהתקבלו:
    2,169
    מבוא לחירטוט 101?
     
  3. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אמ;לק - פ"ת של מכבי, דוקטור קובי רפואה, אופיר לוזון ומחלקת נוער.

    האמירה כי מטרתו של מועדון כדורגל היא "לגדל שחקנים לקבוצה הבוגרת", היא קלישאה השגורה בפני כל מאמן ובעלים בארצנו הקטנטונת. אך במכבי פתח תקוה, זו שפגשה פעמיים תוך שבוע את מכבי חיפה עתירת השאיפות והממון, והוציאה לירוקים של יעקב שחר את הרוח מהמפרשים בליגה ובגביע, זוהי אמירה שגם באה לידי ביטוי על כר הדשא, ובהצלחה מרובה. בתום 18 מחזורים ממוקמת הקבוצה במקום השלישי, כשהיא מפגרת בשתי נקודות בלבד אחרי מכבי תל אביב אך מובילה בשש נקודות על קרית שמונה הדולקת אחריה.

    ברשימת שחקני הבית שמקבלים מדי שבת את הקרדיט, מי יותר ומי פחות, ומוליכים את התכולים לצמרת הגבוהה, נמצאים גידי קאניוק, דור אלו, עומר דנינו, מנור סולומון, לירן רוטמן ועוז פרץ. תוסיפו לכך את חגי גולדנברג ונאור פסר בני ה־26 וה־31, שביחס לצעירים כבר עונים לתואר "ותיקים", ואת לירוי צעירי, שנתפש כמי שגדל בבני יהודה אבל בפועל החל את דרכו בבית הספר לכדורגל של הלוזונים ושיחק בשורות המועדון עד גיל 17, ותקבלו קאדר שחקנים שמרכיב את החלק הארי של הסגל.

    תקציבים מנופחים לא תמצאו במכבי פתח תקוה. בעוד התקציב של מכבי תל אביב מגיע לפי ההערכות ל־110 מיליון שקל וזה של מכבי חיפה ל־90 מיליון שקל, תקציב המלאבסים עומד על כ־19 מיליון שקל בלבד. הצלחה חרף תקציב צנוע מצריכה עבודת סקאוטינג רחבת היקף, עליה מופקדים במועדון אופיר לוזון, מנהל מחלקת הנוער בשמונה השנים האחרונות, ומנהל אגף הסקאוטינג אייל גידרון. לצדם פועלים לא פחות משבעה אנשי צוות, שנשלחים למשימות איתור כישרונות צעירים ברחבי הארץ. כך נגנב קאניוק ממכבי תל אביב ופרץ מהפועל באר שבע בגיל 15. מנור סולומון בן ה־17, שרשם העונה מספר הופעות בבוגרים, נחטף בגיל 9 מהפועל כפר סבא, ורוטמן, שזכה עם פתח תקוה בגביע הטוטו בעונה שעברה, כולל שער וירטואוזי בגמר מול קרית שמונה, הגיע מנס ציונה.

    "מדובר בתהליך ארוך שמתבצע בשני חלקים", מספר אופיר לוזון, "החלק הראשון מכונה 'התבצרות' - אנחנו מחתימים את כל הצעירים המבטיחים בעלי הפוטנציאל על הסכם ארוך טווח, שאומר שאנחנו משקיעים בהם ונאסר עליהם לעזוב עד גיל 18, אז מתקבלת ההחלטה אם יעלו לבוגרים. בשלב השני, אחרי שהחבר'ה הטובים אצלנו ואין פחד שיחטפו אותם לקבוצות אחרות, אנחנו ממשיכים את הקרב על האיתור מול הקבוצות הגדולות, בעיקר מול מכבי תל אביב. מכבי פתח תקוה ומכבי תל אביב הן שתי מחלקות הנוער הגדולות והחזקות במרכז הארץ ויש קרב רציני מאוד על כל שחקן באזור, כשכל אחת מנסה גם 'לקחת' שחקנים מהשנייה. לכן יש לנו צוות סקאוטינג גדול כל כך".

    במחלקת הנוער המפוארת של מכבי פתח תקוה מתאמנים כיום 950 ילדים, והיא כוללת את בית הספר לכדורגל של האגודה ו־14 קבוצות ליגה מגילאי טרום ילדים ג' ועד נוער, כאשר מנערים ג' ומטה ישנן שתי קבוצות בכל קטגוריית גיל. נתון מעניין נוסף הוא שבחטיבה הבוגרת יותר, דהיינו ילדים ב' ומעלה, כ־70% מהשחקנים אינם תושבי פתח תקוה. אלה מגיעים לאימונים מכל רחבי הארץ: מאשקלון, מודיעין, ראשון לציון, הוד השרון, קרית אונו, מעגן מיכאל ועוד.

    ההצלחה הגדולה לא נעלמה גם מעיניהם של מאמני נבחרות ישראל. מכבי פתח תקוה הוא המועדון בעל המספר הרב ביותר של שחקנים בנבחרות הצעירות, כולל תשעה בנבחרת הנוער ושישה בנערים א'. לכך יש להוסיף חמישה שחקנים שזומנו באחרונה לנבחרת הבוגרת: דני עמוס, גידי קאניוק, דור אלו, גיא מלמד ועומר דנינו. הישג מרשים בכל קנה מידה, בטח ובטח כשלוקחים בחשבון את מידותיו הצנועות של המועדון מאם המושבות.

    "זו עבודה סיזיפית ארוכת טווח. אתה יכול לעשות עבודה טובה אבל ייקח שנים עד שיראו אותה", מדגיש לוזון, "תפקידנו לדחוף את השחקנים כדי שיקבלו את הצ'אנס, אבל ילד שמקבל צ'אנס ולא לוקח אותו יכול לבוא בטענות רק לעצמו. זה המקום להחמיא לעומר גולן, המנהל המקצועי, שמבין את החשיבות של שילוב שחקנים תוצרת בית, ולשינו זוארץ - שלא מחזיק בתפקיד רשמי אבל עושה כאן הכול ומחלקת הנוער כבר הפכה לטריטוריה שלו. אני לא אובייקטיבי, אבל אומר בפירוש לכל הורה בארץ שמגיע אלינו — מכבי פתח תקוה היא העתיד".

    מי שמנצח על החבורה הצעירה והאמביציוזית הזו הוא המאמן קובי רפואה, חלוץ העבר שחורר רשתות ללא הכרה באמצע שנות התשעים ובתחילת העשור שעבר במדי הפועל כפר סבא, בני יהודה ומכבי פתח תקוה. רפואה, בן 42, הדריך במחלקת הנוער התכולה ובעונת 2013/14 נקרא לדגל והציל את הקבוצה הבוגרת ברגע האחרון מירידה לליגה הלאומית, בצוותא עם ייטב לוזון. במחזור הסיום דאז זכתה הקבוצה בניצחון דרמטי 2–1 על הפועל חיפה בזכות צמד של רועי דיין, השני בפנדל בתוספת הזמן, ושרדה זכות הפרש שערים עדיף על רמת השרון.

    אשתקד אימן רפואה במשך כחצי עונה את מכבי שעריים בליגה א' ועלה עמה לליגת המשנה. זו העונה הראשונה שהוא פותח כמאמן ראשי בליגת העל. "עד עכשיו הדברים נראים בסדר גמור, אבל החוכמה והגדולה היא לשמור על המצב הקיים. זה האתגר הכי גדול והכי קשה", אומר רפואה, "אני לא מסתפק בזה ורוצה להמשיך קדימה. סיכומים נעשה בסוף. עם כל משחק שעובר ושאנחנו מנצחים, אנחנו גם רוצים ושואפים ליותר והלוואי שנהיה בתום העונה בשלישייה הראשונה".

    לוזון מפרגן לרפואה, שלא מפחד לתת במה לשחקני הבית וממשיך את קו המועדון בכל הקשור לטיפוח צעירים. "אלה דברים שאני מאמין בהם וגדלתי עליהם", אומר רפואה, "אני מכיר את השחקנים האלה כבר הרבה שנים ובכלל מאמין בישראלים צעירים. מבחינתי זה דבר שבשגרה ואני לא עושה את זה כדי לרצות מישהו. אני לא מסתכל על תעודות הזהות. מי שיהיה טוב ישחק".

    על אליפות, מטבע הדברים, לא מדברים בפתח תקוה. גם לוזון מודה שמדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית. "אנחנו מאוד מתגעגעים למקום הטבעי שלנו בזירה האירופית. אם מכבי פתח תקוה תתמודד בכל עונה על הגביע ועל מקום באירופה, בשביל מועדון כמו שלנו זה יפה מאוד ובהחלט יענה על הציפיות", הוא אומר, "בנינו תכנית לפיה בעונת 2020/211 מכבי פתח תקוה לא תצטרך בכלל זרים. זה החלום שלנו והוא יכול להפוך למציאות".
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  4. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    ממי שהיה בהרצאה של אקרמן על מילאן הבנתי שדי נהנו, הוא בטוח יכול להוסיף לי דברים שלא ידעתי.
    דסקל כשהוא מדבר על כדורגל לא מוסיף לי יותר מדי, על הצד הכלכלי הרבה אבל זה פחות מעניין אותי.
    @orimor2212 מה שאתה אומר נכון, אבל את הניתוחים של אנשי המקצוע גם אפשר למצוא באינטרנט,
    שלהם או של מישהו אחר כמותם.
     
  5. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,309
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    ואתה עוד אומר לי שאתה מעדיף את טביב עליהם...יכולים לעשות לו שיעורים בהשבח וטראח ובכללי איך להוציא את המקסימום ממה שיש להם.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,994
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    נסכים שלא להסכים, אבל אוי ואבוי אם אני תופס אותך בהרצאה של בוני גינצבורג!
     
  7. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    לא חשבתי ללכת :)
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,994
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    קשה מאד למצוא. היה את האתר הנהדר נבדל אבל הוא כבר כמעט לא מתעדכן. יש גם את MHFCBALL מהטויטר שיש לו אתר של ניתוחים טקטים, אבל זה רק על מכבי חיפה,ואפילו הוא כבר הפסיק לעדכן
     
    amn אוהב/ת את זה.
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,994
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    נכנס לרגע לסאסוולו-צ'זנה. הצלם מראה תקריב על די פרנצ'סקו, אלון חרזי בתגובה "הנה אנחנו רואים את המאמן של סאסוולו מוטרד". רבאק כמה בור אפשר להיות בשביל לא לדעת מי זה די פרנצ'סקו? אפילו סבתא שלי יודעת מי זה. ואיך נותנים לבור הזה לפרשן משחק גביע איטלקי?
     
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,309
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    מי ישמע שיש פרשנים שמבינים משהו בקאלצ'יו במדינה הזו. העיקר לדעת מי זה רונאלדו ומסי, יותר מזה לא צריך לדעת. כמות השטויות שהם פולטים פר משחק, שלא לדבר על השגיאות...מזל שיש את ריי איטליה.
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,994
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    קצת פחות מזל שאי אפשר לקלוט את הערוץ ביס
     
  12. בן פורגס Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/08
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    84
    לא כל כך הבנתי את הבעיה. הבעיה שלך היא שהוא אמר "המאמן של סאסואולו" ולא אמר את שמו?
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,994
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    אם זה היה ברק בכר הוא היה אומר "המאמן של באר שבע נראה מתוסכל"? די נו בקיצר. ועזוב את זה שעל חצי מהשחקנים הוא אומר "השחקן של של צ'זנה/סאסוולו" או שכשהוא כבר אומר נכון את השם הוא מצמיד לזה סימן שאלה כאילו הוא לא בטוח במה שאמר הרגע. קיצר תביא פרשנים נורמלים במקום כל מיני לשעברים
     
  14. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    אני מזכיר לך שבספורט 5 יש פרשנים (קלינגר ובוני) שמפרשנים משחקים בליגת האלופות, והם קוראים לפוצ'טינו פטוצ'יני. איך ציפית שאלון חרזי יידע איך קוראים למאמן סאסואולו?
     
    oranfu ו-amn אוהבים את זה.
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,994
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    חחחחחחחחח מי האדיוט שקרא לו ככה? פטוצ'יני זה סוג של פסטה אם אני לא טועה
     
מצב נושא:
הנושא נעול.