Infantino: "A livello di stadi oggi l'Italia è dietro il Gabon" » LaRoma24.it – Tutte le News, Notizie, Approfondimenti Live sulla As Roma ג'יאני אינפנטינו, נשיא פיפ"א: מבחינת איצטדיונים, איטליה מפגרת אחרי גבון.
אם אתם שואלים אותי - אפשר לשכוח מהאיצטדיון של רומא בטור די וולה. נפל הכל. אני מקווה שפאלוטה ייתבע להם את הצורה ויוציא מהם כמה מיליונים. זה המקסימום שאפשר לקוות לו כרגע.
זה עוד לא נפל, אבל זה מתעכב בבירוקרטיה של העירייה כי כל זב חוטם מתערב ומערער על הפרויקט. Stadio della Roma, torna in discussione il pubblico interesse: nel Municipio IX c'è chi dice no אפשר לשכוח מהאיצטדיון הזה, ומאיצטדיון חדש במילאנו, ומאיצטדיון חדש ללאציו, ואחד חדש לפיורנטינה, וכך הלאה. היחידה שיהיה לה איצטדיון מודרני מבין שבע האחיות לשעבר היא יובנטוס, להערכתי עד 2030. לפחות. זה קשור גם לנושאים פוליטיים באיטליה ואני מניח שהמפלגה השולטת ברומא (חמשת הכוכבים, אשר קורסת לאיטה) משתמשת באיצטדיון הזה כדי לנגח את מפלגת "LEGA" השלטת. אני מניח שאם מפלגת השלטון, LEGA, תזכה בבחירות לעיריית רומא, כל העסק יתחיל מחדש בדיונים מחודשים. לא יהיה איצטדיון. הרי למה שתהיה כזו התנגדות לבנייה והשקעה מאסיבית במאורת סמים לא מפותחת בפאתי העיר? ברור שמדובר על סיבות פוליטיות או שנאת עשירים, או שנאת זרים. או הכל יחד.
בלי להכנס לשמות ולהסברי רקע: הראש עיר הקודם שהתחיל את הפרוייקט ותמך בו - הלך הביתה בעקבות פרשת שחיתות. המועדון היה צריך להתחיל מחדש לעבוד מול צמרת שלטונית חדשה ברומא. לקח זמן. גם כי הצמרת החדשה הזו פחות התלהבה מהפרוייקט. מלכתחילה. בסוף שהצליחו לשכנע ולהתקדם קצת - לפני שנה עוד פרשת שחיתות התפוצצה... הפעם עם אדם שהיה ממש קרוב לפרוייקט. הפרשת שחיתות היתה בעניין אחר של אותו אדם. אבל עצם העובדה שהוא היה מושחת ו- קשור באופן הדוק לפרוייקט עוד יותר הערימה סימני שאלה וקשיים. אך גם על זה התגברו. איכשהו. עכשיו אותו תרחיש בערך קרה עם עוד 2 חב'רה נוספים בצמרת השלטון המוניציפאלי ברומא, שגם הם מאוד היו קשורים לפרוייקט וקידמו אותו. עצרו אותם על שחיתות בעניינים אחרים שלהם - אבל זה מעיב על כל העניין. זה סקנדל. הסיפור נמשך תכ'לס מ 2012. אבל צריך להבין משהו: יש גם בעיה רצינית להקים את הפרוייקט הזה איפה שרוצים להקים אותו. טור די וולה זה מקום ריק נידח ומרוחק מאוד ממרכז העיר. במחצית הדרך לכיוון שדה התעופה פיומיצ'ינו. אין ממש תחבורה ציבורית לשם. תחנת מטרו הכי קרובה היא 2 ק"מ משם. יש רק תחנת "רכבת עילית" אחת בסביבה ההיא... ואם רוצים להשתמש בעוד תחנה: אז זה מהעבר השני של נהר הטיבר... ואז חייבים לבנות גשר. יש בעיות גדולות מאוד מבחינת האינטרס הציבורי. בעיות אובייקטיביות. מבחינת הקידום של הפרוייקט הזה מבחינה תחבורתית. ולא רק. גם הנדסית יש בעיה במקום. זה בפיתול של הנהר. הקרקע שם בוצית... זה שטח שמוצף תמידית. נמוך מפני הים. צריך לזכור גם שפאלוטה רוצה לבנות שם לא רק איצטדיון אלא גם מרכז עסקי ופרוייקט מגורים ופארק תעשייתי וגורדי שחקים ואנא עארף. פרוייקט בנייה אדיר מימדים הוא דורש. אם פאלוטה היה רוצה להקים רק איצטדיון. בלבד - אז היה אפשר למצוא מקומות אחרים ברומא. בתקופת רוסלה סנסי בלה בלה בלה, למשל דיברו על השטחים הריקים ליד תחנת המטרו Cinecitta אבל פה דרוש שטח ענק. לפרוייקט ענק. במקום רחוק. בעייתי הנדסית. בעייתי תחבורתית. בעייתי אקולוגית. זה לא הכל פוליטי כמו שמנסים להציג את זה. יש פה בעיות אובייקטיביות... זה הכל היה עקום מלכתחילה. המון המון פעמים קראתי ראיונות עם בעלי תפקידים ובעלי מקצוע - שאומרים (מסיבות שונות) "אני אוהד רומא ואני בעד איצטדיון - אבל פרוייקט כזה ענק בטור די וואלה זה לא בר מימוש". עכשיו צריך לזכור שתמיד היתה עוד אופציה על השולחן: (עוד בימי רוסלה סנסי בלה בלה בלה דיברו על זה גם) לצאת לגמרי מרומא. גם מהטבעת החיצונית. לצאת לגמרי משטח השיפוט המוניציפאלי הרקוב והבעייתי והצפוף של עיריית רומא, על כל הבירוקרטיה שלה, וללכת לא חצי דרך - אלא ללכת דרך מלאה מערבה לכיוון שדה התעופה פיומיצ'ינו. איפה שארץ הקניונים. יש שם שטחים בשפע. אין בעיות בירוקרטיות. נהפוך הוא: הרשות המקומית שם מתה שיבנו אצלהם פרוייקטים. תעודד את זה בכל דרך אפשרית וכבר הצהירו על כך כמה פעמים. מבחינה הנדסית הקרקע שם הרבה יותר קלה ומתאימה לבנייה. מבחינה תחבורתית - המצב פאקקט אבל תכ'לס הוא די דומה לטור די וולה ללא גשר מעל נהר הטיבר. כמובן, יש חסרונות בלבנות איצטדיון באזור השדה התעופה לגמרי מחוץ לעיר. ברור. אבל דבר אחד אני יכול להבטיח לך כמעט במאה אחוז: אם היו הולכים על הכיוון הזה מלכתחילה (שוב צריך לזכור שיריית הפתיחה בקשר לאיצטדיון ברומא היתה בתחילת 2012) היום בשנת 2019 כבר מזמן מזמן היה לרומא איצטדיון שעומד על תילו. אתה יודע מה? להערכתי אם היו בונים בשדה תעופה אז כבר מ 2017 היה יכול להיות לרומא איצטדיון משלה...
טל הלוואי שאלו היו בעיות רק ברומא. במקומות אחרים מצליחים לבנות? כמה פרויקטים וסמולציות למינהן עשו יצא מהם משהו? אולי קל להגיד אבל אני במקום המועדונים פשוט הייתי שובת. רק כשלא יהיה קאלצ'ו באיטליה דברים יתחילו לזוז
מדובר בספקטרום. בצד אחד של הסקאלה יש בעיות בירוקרטיות נטו. בצד השני של הסקאלה יש בעיות אובייקטיביות נטו. ברור שמדובר בתמהיל. אני טוען אבל, שברומא הענקית והצפופה והסואנת והמזוהמת - הרכיב של הבעיות האובייקטיביות הוא דומיננטי יותר מאשר בערים אחרות. בטח כשאתה רוצה לבנות בפיתול של הנהר באזור ביצתי שמוצף כל חורף. בטח ובטח כשמדובר בפרוייקט בסדר גודל כזה כמו שפאלוטה דורש. ועוד בעיר שהיא ממילא קטסטרופה תחבורתית כבר עכשיו. צריך לא לשכוח. אני כל הזמן מדגיש את זה: לא מדובר פה על בניית איצטדיון בלבד, כמו שמבקשים בהרבה מועדונים אחרים. פה מדובר על בניית קומפלקס תעשייתי, ומשרדי, ומגורים, וגורדי שחקים, וגשרים, ומערכת לשינוע המונים, ולקינוח גם איצטדיון.
אם אני לא טועה הפרויקט הגדול שאתה מתאר זה היה התכנון ההתחלתי,מאז הגיעו להסכמה שיקצצו 70 אחוז מהפרויקט (כולל הגורדי שחקים). בכל זאת יש בירוקרטיה והתנגדות כאילו פאלוטה רצה מינימום להרוס את הקולוסיאום ולבנות על חורבותיו את הסטאדיו דלה רומא. יש הצפות/בעיות תחבורה וכו'. שיגידו מהתחלה אי אפשר. למה מחכים 7 שנים ויותר? שהנהר יעלם? בקיצור אל תחפש היגיון איפה שאין. זה 99 אחוז פוליטיקה מסריחה
עתידות לשנת 2050 - המונגולים שרכשו את אינטר עדיין מנסים לשכנע את ראשת העיר לבנות איצטדיון חדש. בנו של דייגו דלה ואלה מנסה עדיין לשכנע את העירייה לבנות איצטדיון חדש במקום הארטמיו פראנקי. בארי הציגה זה עתה את תכניותיה לשפץ את הסן ניקולה, תכנית אשר תסתיים בשנת 2060. בנו של ג'יימס פאלוטה עדיין מנסה לשכנע את העירייה לבנות את האיצטדיון בטור די ואלה. מקורות מוסרים כי יש תקווה שקו המטרו הנדון, ייבנה עד לשנת 2070. בנו של אאורליו די לאורנטיס מנסה לשכנע את עיריית נאפולי לבנות שירותים בסן פאולו. יובנטוס אלופת איטליה בפעם ה-57.
@טל. סתם נקודה לגבי האיצטדיון מחוץ לעיר - אולי היה מדובר בתהליך יותר מהיר, אבל איצטדיון אתה לא בונה עם מחשבה 10 שנה קדימה אלא עשרות שנים קדימה, ולבנות איצטדיון מחוץ לעיר זה חיסרון רציני מסיבות רבות שאין צורך לפרט. הבעיה שהשיטה באיטליה רקובה מהיסוד ואין איך לתרץ את זה - איטליה לא המדינה היחידה שיש בה אוצרות ארכיאולוגיים ואיטליה לא המעצמה היחידה שמתמודדת עם קשיים כלכליים, אבל רק באיטליה המצב עם האיצטדיונים תקוע בצורה כל כך קיצונית.
אבל איפה שפאלוטה רוצה לבנות - בטור די וולה - זה גם "מחוץ לעיר". זה בקצה בקצה הרחוק של השטח המוניציפאלי של רומא. וגם צריך להבין שהשטח המוניציפאלי של רומא (לפי הטבעת של האוטוסטרודה מסביב לעיר) הוא לא בצורת מעגל אלא בערך בצורת ביצה. אם אתה מבין מה אני מתכוון... הוא "נמתח" דרומה. טור די וולה זה שם. ממש מקום מרוחק. ולא בכדי... רומא זו העיר הכי צפופה וגדולה באיטליה. כפול פי 2 ממילאנו. אין מקומות פנויים במרכז העיר לבנות פרוייקטים בסדר גודל כזה ענק. לא מדובר פה רק על איצטדיון. שוב. אם רוצים פרוייקט כזה ענק: אז חובה לצאת מחוץ לעיר. ממילא. טור די וולה זה 20 דקות נסיעה באוטו פרטי מממרכז העיר. האזור שמדברים עליו בפיומיצ'ינו זה 30-35 דקות נסיעה באוטו פרטי ממרכז העיר. (תוספת של 10-15 דקות נסיעה בכביש מהיר) לשני המקומות אין גישה ענפה לתחבורה ציבורית: רק תחנת רכבת אחת, שגם היא לא ממש קרובה, אבל עוד די בסדר. זה יהיה מרחק של פחות מק"מ מהאיצטדיון. בטור די וולה: פוטנציאלית יש גם תחנת רכבת אחת מהצד השני של הנהר, אבל בשביל גישה אליה צריך לבנות גשר... בנוסף: בטור די וולה זה מרחק של רק 2 ק"מ מתחנת מטרו מסויימת. אבל שוב: צריך יהיה לבנות מערכת לשינוע המונים על ה 2 ק"מ האלה. העירייה של רומא בקושי יש לה כסף לפנות את הזבל מהרחובות.