הדיון הכללי 2024

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י צ. שיף, ‏23/10/16.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    חנוכת סקייטפארק פתח תקווה, אחד ממתקני קריית הספורט הסמוכה לאצטדיון שלמה ביטוח (תחובר אליו בגשר הולכי רגל) וצפויה לכלול גם 2 אולמות אימונים להתעמלות, מבנה חדש לועד האולימפי ועוד. גם לצד האצטדיון מתוכננת ארנה קומפקטית חדשה עם כ4000 מקומות.
    https://www.ptnews.co.il/28354
    איך נראה הסקייטפארק החדש בפתח תקווה? - YouTube
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/8/24
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    עוד אירוע ספורט בינלאומי נלקח מישראל אף שנועד להתקיים רק עוד 13 חודשים בספטמבר 2025. אליפות אירופה בבייסבול שנועדה להתקיים בארץ כולל אצטדיון בייסבול זמני חדש בספורטק צפון ליד הירקון בת"א, מגרש הבפיסטים בפתח תקווה ומגרש הבייסבול החדש בבית שמש (המגרש ברעננה והמגרש בגזר לא נכללו), הועברה לרוטרדם בהולנד. הולנד כבר אירחה בעבר מספר פעמים את אליפות אירופה (פעם אחרונה ב2016 בעיירה סמוכה לאמסטרדם). הולנד היא גם אחת הנבחרות המצליחות בענף באירופה. למרות שזה מאכזב אבל מובן לאור ההתנהלות האירופאית בנוגע לישראל ועזה, אולי לא כזה נורא אם ישראל תבקש לארח את הטורניר רק ב2027, קרוב יותר לאולימפיאדת LA28 ששם הענף יחזור למשחקים אחרי שנכלל בטוקיו 21 ולא נכלל בפריז 24. אגב בעוד ישראל תכננה לארח ב3 מגרשים, הולנד נערכת לארח רק במגרש אחד ברוטרדם (אם כי יש לה מגרשים נוספים במדינה למשל באזור אמסטרדם שאירחו את אליפות אירופה בעבר) וייתכן שבשלב א' חלק מהבתים בכלל לא יתקיימו בהולנד (גם ב2014 הטורניר פוצל בין צ'כיה שאירחה את רובו לבית שהתקיים בגרמניה הסמוכה).
    לא רוצים להגיע: אירוע ספורט גדול נוסף הועבר מישראל | ישראל היום
    Rotterdam to host 2025 Baseball European Championship finals

    בכל אופן זה לא שיש מה להשוות בין הטורניר האירופאי וגודל האצטדיונים הצנועים המספיקים לטורניר, לאצטדיוני הבייסבול המודרניים הנבנים גם מחוץ לגבולות ארה"ב במקומות שהושפעו ממנה כמו ביפן, דרום קוריאה, טאיוואן, מקסיקו, קובה, ונצואלה, פנמה, פוארטו ריקו ועוד מדינות. אם לטורניר האירופי אצטדיון של 3000 מקומות נחשב גדול, בארה"ב נבנים אצטדיונים של 30-40 אלף ובמדינות ההם נבנים אצטדיונים של 30-20 אלף מקומות ויותר. לא פלא שאצטדיונים אירופאיים לא נכללו באירוח טורניר אליפות העולם בבייסבול לעומת כמה מאצטדיוני הבייסבול במזרח הרחוק ואמריקה הלטינית.

    אחד אצטדיוני הבייסבול הגדולים שנבנו באירופה הוא אצטדיון הבייסבול הליניקון שהכיל כ9000 מקומות בטורניר הבייסבול באולימפיאדת אתונה 2004, אבל הוסב לאצטדיון כדורגל מכוער ונהרס ב2023 (ב2013 שקלה לקבל אותו אאק אתונה ולהרחיב אותו ל22,000 מקומות, אבל נסוגה מההסכם ולבסוף בנתה אצטדיון חדש בשטח האצטדיון ההיסטורי שלה המכיל 32,500 מקומות). גם אצטדיון הבייסבול מברצלונה 92 הוסב ב1999 לאצטדיון כדורגל עם יציעים לא סימטריים בהם ניכר היציע מאצטדיון הבייסבול המקורי ולא נכלל למשל באצטדיוני הבייסבול באזור ברצלונה שבהם אירחה ספרד את אליפות אירופה בבייסבול ב2007. פריז חשבה להסב לאולימפיאדה הקיץ את אצטדיון האתלטיקה צ'ארלטי המכיל כ20,000 מקומות, לאצטדיון בייסבול זמני, אלא שהענף לא נכלל לבסוף בפריז 24 (האצטדיון גם נבחר לארח את אליפות אירופה באתלטיקה ב2020 שבוטלה בשל הקורונה). לא יודע בדיוק על איזה מתקן בייסבול חשבו להכשיר בספורטק ת"א ובאיזה קיבולת
    (כשבישרו על האירוח דיווחו על יציעים זמניים ל2000 צופים), אבל מזה שהוגדר כאצטדיון בייסבול זמני סביר להניח שזה לא מתקן גדול וחשוב במיוחד אפילו בהשוואה למגרשי הכדורגל שלצידו.

    הדמייה ראשונית שהוצגה למגרש בייסבול קבוע וחדש בת"א (מגרש כפול), עוד לפני שנועד להתרחב לאירוח גמר אליפות אירופה
    Tel Aviv Baseball | ‎הודעה חשובה‼️‼️בשיתוף עם עיריית תל אביב יוקם מגרש חדש בתל אביב❗️המגרש ישמש את כל שחקני ושחקניות הבייסבול והסופטבול של תל אביב⚾️איך אתם...‎ | Instagram

    מול מגרש הבייסבול הותיק בספורטק שנטול יציעים ונחנך ב2007
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sportek_Baseball_Field

    אישית אני עדיין תוהה על פיזור המגרשים של הענף הדי אזוטרי הזה בארץ. בהנחה שהוא די מקביל נגיד לפוטבול האמריקאי ורלוונטי למקומות בהם גרים עולים מארה"ב, לא ברור לי למה לא הוקמו מגרשי בייסבול נוספים במקומות מתאימים, למשל בספורטק קראפט-עמק הארזים בירושלים או בגן סאקר שם קיימים מגרשי פוטבול והיה מתאים לצידם להוסיף מגרשי פוטבול (אם אפילו בבית שמש מקימים מגרש בייסבול וגם ברעננה בה גרים לא מעט עולים מארה"ב, לירושלים בטח ראוי שיקימו גם וכן במודיעין (קיבוץ גזר לא קרוב מספיק) ואילת ועוד). ומה עם פריפריה רחוקה יותר כמו חיפה/באר שבע וכדומה, או שיבוץ מגרשי בייסבול גם במכון וינגייט הקיים בנתניה והמכונים העתידיים בשדרות והגלבוע.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/8/24
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    אגב לא יודע באיזה שלב נלקח האירוח מאילת ואם זה בגלל המלחמה או בגלל היעדר תשתיות מוכנות לענפי הספורט השונים בקריית הספורט, אבל בדמצבר 2023 הוחלט שב2025 האירוע יתארח בטאלין בירת אסטוניה (ב2026 במחוז חוואליין בטאיוואן).
     
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    מסתבר שאופציית גלבוע אינה היחידה ונבחנים גם אופציות בחיפה ומבואות החרמון. מן הסתם לכל אחת יתרונות וחסרונות. אם מדברים על מטרופולין חיפה/ערי הכרמל/קריות/עכו מייצגים את האזור רב האוכלוסין הגדול יותר, מבואות החרמון מייצגים את הכי פחות אוכלוסייה (אפילו אם יבחרו שטח בדרום המועצה סמוך יותר לצפת) והכי פריפריה והגלבוע איפשהו באמצע, פריפריה אבל קרוב לגושי אוכלוסייה די גדולים כמו עפולה, טבריה, נצרת, נוף הגליל, מגדל העמק ועוד. ולמה בכלל להקים מכון מאפס ולא לחשוב לשלבו למשל בקריית הספורט של טבריה שמתקשה לממן את עצמה ובתכנון המקורי ממילא נועדה לכלול קאנטרי קלאב, בריכת שחייה, מגרש אתלטיקה וארנה מקומית שיכלו להיות רלוונטיים גם למכון מקצועי (ומצד שני אם לומדים משהו מוינגייט המקורי זה שבסופו של דבר הספורטאים המקצועיים צריכים הפרדה משחיינים חובבים וכדומה, אפילו בנתניה מרחיקים אותם בהדרגה ממכון וינגייט ובמקום זאת יוזמים בריכה אולימפית עירונית בנפרד מבריכת המכון).
    המקומות בצפון בהם וינגייט בוחן הקמת שלוחה

    ואולי בכלל היה צריך מכונים נפרדים אחד לחיפה ואחד לגלבוע לצד אחד במטרופולין ירושלים. ומה עם "וינגייט חורף" איפשהו בקרבת החרמון שיציע יותר ממה שיש למרכז קנדה במטולה להציע (ואפילו לשלבו במסגרת פרויקטים נוספים כמו למשל הארנה העתידית שגלבוע גליל רוצה להקים בכפר בלום או הרחבת אצטדיון קריית שמונה) ויוכל להיות בעתיד בסיס גם להצעות אירוח כמו אולימפיאדת החורף לנוער באירופה או מכביית החורף.
     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    מצב הבנייה של הקאנטרי קלאב והבריכות שלו ליד אצטדיון טרנר והיכל הקונכיה
    רוביק מעדכן: התקדמות בהקמת מרכז הספורט בעיר -

    הדמיית מרכז הספורט
    V5 אדריכלים | מרכז ספורט מתחם טרנר

    אגב מסתבר שבתכנון קודם רצו למקם את הבריכה ומרכז הספורט מאחורי אצטדיון טרנר ובעצם במורד לנחל כובשים (שם מתוכנן פארק ומעבר לו שכונה חדשה) אבל ירדו מזה
     
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏6/9/24
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    עוד הוכחה שאי אפשר להסתפק רק בבריכה לאומית אחת שבוינגייט
    וינגייט לא אישר לאיגוד השחייה לקיים תחרויות

    והאם בעקבות המהלך, איגוד השחייה ייצא ממכון וינגייט ויעבור לבריכה החדשה שנבנית באשדוד ואמורה להיחנך בסוף 2025? (במציאות אחרת היו אמורים להיות בישראל כעת כבר עוד כמה מרכזי שחייה אולימפיים זמינים כמו הבריכות שתוכננו במלחה בירושלים, בהדר יוסף ובקמפוס האוניברסיטה בת"א, בחיפה, באר שבע, אילת ועוד לצד בריכות אולימפיות עירוניות נוספות כמו שמתוכננת בנתניה, ואי אפשר לשכוח שגם מכוני וינגייט המשניים בדרום ובצפון אמורים לכלול ככל הנראה גם בריכות אולימפיות לצד שאר מתקני הספורט).
    איגוד השחייה בוחן: יציאה ממכון וינגייט ומעבר לבריכה החדשה באשדוד - ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג
    איגוד השחייה שוקל לעזוב את מכון וינגייט

    ואם זה לא מספיק הם רוצים לחזור אחורה מההחלטה ההגיונית לא לפתוח את מכון וינגייט לציבור הרחב ולהותירו לספורטאים המקצועיים, וזאת בשל הירידה בהכנסותיו (אולי בעתיד הלא רחוק כשנתניה אמורה לחנוך בריכה אולימפית עירונית כבר יקטן הלחץ למנויים בבריכות וינגייט).
    במכון וינגייט שוקלים להחזיר את מועדון המנויים
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/9/24 ב- 02:11
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    בקופנהגן מתחילים לפנטז על הגשת מועמדויות לאירוח אולימפיאדת הנוער העולמית ב2030 ואפילו הצעת אירוח לאולימפיאדה של 2036 שמתיימרת להיות אחת ההצעות הזולות במיוחד עם פשרות כמו כפר אולימפי שמבוסס על אוניות קרוז גדולות (מספיקות 2 אוניות קרוז מהגדולות בעולם לכסות את כל צורכי הלינה של כפר אולימפי, אבל צריך עוד כמה אוניות דומות כדי לכסות גם היעדר היצע מלונות מספק בעיר, אבל פתרונות לינה לאורחים באוניות ראינו גם בריו 2016 ונכללות גם תמיד בהצעות האירוח של קטאר לצד המלונות שהם בנו) ואצטדיון אולימפי זמני (מאז אולימפיאדת לונדון לא שמעתי על "אצטדיון זמני" וגם בלונדון בתכל'ס מתוכנית שימור אצטדיון אתלטיקה קומפקטי סיימנו בשימור האצטדיון כולו והסבתו היקרה לאצטדיון כדורגל לווסטהאם כולל מערכות שלא נכללו בו במקור כמו יציעים תחתונים פריקים, מערכות בטיחות ואינסטלציה כדי להקים בו חדרי שירותים ומטבחים למזנונים, מעטפת חיצונית חדשה וגג מורחב ועוד. לקופנהגן יש את אצטדיון פארקן "הלאומי" לכדורגל עם כ38,000 מקומות בלבד (אף שבעבר דנו בעיר בצורך באצטדיון לאומי גדול יותר עם 50,000 מקומות) לצד אצטדיוני כדורגל קטנים יותר במטרופולין שהגדול בהם הוא ברונדבי המכיל כ29,000 מקומות, ואצטדיון אתלטיקה קטן של פחות מ4500 מקומות, אגב אצטדיון האתלטיקה הגדול במדינה שנכשל בהשגת אירוח אליפות אירופה באתלטיקה למשל וגם לא מארח תחרויות של ליגת היהלום באתלטיקה הוא בעיר אורהוס). הסיכוי שלה לקבל אירוח אולימפיאדה נראה קלוש במיוחד מול רשימת המתעניינות הארוכה בעלות התשתיות הספורטיביות המפותחות יותר וממדינות גדולות יותר (אבל גם נגיד בודפשט מציגה היצע מתקנים עשיר בהרבה משל קופנהגן) אבל גם ההצעה לאולימפיאדת הנוער נראית לי קצת חסרת סיכוי מול הצעות כמו הודו (רצתה לתרגל אירוח הנוער לפני המועמדות העיקרית לאולימפיאדה במדינה כשאחת האופציות היא דלהי שכבר אירחה את משחקי חבר העמים הבריטיים) וקמבודיה (אל תזלזלו, בפנום פן הקימו חתיכת אצטדיון לאומי ותשתית ספורט כחלק מההכנות שלה לאירוח המשחקים האזוריים של דרום מזרח אסיה) אבל אולי מתאימה יותר מהצעה מבוסניה שאגב במקביל גם מתחרה על אירוח אולימפיאדת החורף לנוער ב2028 למרות שלא שיקמה את כל המתקנים מאולימפיאדת החורף של 1984 ההרוסים ממלחמת הבלקן, כן שיקמה את חלקם במסגרת אירוח אולימפיאדת החורף לנוער האירופי ב2019 (הוועד האולימפי הבינלאומי קצת "אכל אותה" כשמרוב רצון לאפשר את האירוח גם למדינות פחות מפותחות בחר בדקאר בירת סנגל לארח ב2022, ובלית ברירה נאלץ להסכים לדחות את האירוח ל2026, ועדיין יכול להיות שיחליט שיש עדיפות למקומות כמו הודו או קמבודיה אבל מצד שני כבר התקיימו 2 אולימפיאדות נוער באסיה, 1 בדרום אמריקה ואחת צפויה באפריקה ואילו אירופה טרם אירחה אבל אירופה אירחה 3 אולימפיאדות חורף לנוער בעוד אסיה רק אחת).
    Copenhagen eyes 2030 Youth Olympics and 2036 Olympic Games

    עוד על רשימת ההצעות שעלו לאולימפיאדת הנוער ל2030 כולל מקסיקו, קולומביה, פרו, תאילנד ועוד
    https://en.wikipedia.org/wiki/Bids_for_the_2030_Summer_Youth_Olympics
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/9/24
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    אולם ה"ספירה" הענק בלאס וגאס דמוי הכדור הענק שיכול להקרין אפקטי וידאו עצומים מבחוץ ובכיפה מבפנים, יתנסה באירוח אירוע MMA ענק שלצד הקרבות יקרין גם סרטונים מרשימים בין לבין.

    "לא היה כזה": האולם המשוגע של UFC 306 - ערוץ הספורט
    לילה אחד היסטורי: "הספרה" בלאס וגאס אירחה את ה-UFC | צפו בתמונות המדהימות

    הידעתם שאפקטי המסכים באולם ובאירועים אחרים כמו האירוויזיונים האחרונים בזכות פיתוחים של אנדיביה בארץ?
    לשבור את שיא גינס? לא מספיק: הישראלים שביטלו את המגבלות על גודל מסכי הווידאו
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/9/24 ב- 17:19
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    מצב הבנייה של בריכת הגלישה המלאכותית הענקית בפארק בגין בת"א ליד אגם סקי המים שבפארק
    רון חולדאי: פארק בגין בתל אביב-יפו עובר תהליך התחדשות מרשים ויכלול אגם ענק ויחיד מסוגו בארץ לגלישת גלים, מרכז טיפולי, מסעדה ועוד - BE106 חדשות תל אביב-יפו
     
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    הכרתי לכם בעבר את תוכנית הבריכה האולימפית במלחה ליד הארנה שנידונה בעבר (העיצוב שלה נחשף כבר ב2010 אף שגם בהמשך דנו באלטרנטיבה כמו בניית בריכה תחת הארנה, מקום שכעת יוכשר בו אולם אימונים להפועל ירושלים, וכן בחנו לה שימושים נוספים כמו להיות קאנטרי קלאב לתושבי מלחה והאזור ולא מרכז שחייה מקצועי נטו). אבל פעם ראשונה שאני רואה הדמיות לחלופת הבריכה האולימפית בקומפלקס הספורט בגבעת רם שמצד אחד נתפס כיותר זול לבנייה (למשל במקום בריכת חימום נפרדת, שימוש בבריכה הקיימת במרכז הספורט כבריכת אימונים/חימום משנית וגם ויתור על בריכה נפרדת לקפיצות למים שתוכננה במלחה) ומצד שני כיותר מוגבל בפעילות משום שהוא חלק מקומפלקס ספורט אוניברסיטאי פעיל ולא מרכז שחייה אולימפי מקצועי (למרות שגם במלחה רצו ליצור קומפלקס שהוא גם קאנטרי קלאב).
    Olympic Swimming Pool, Jerusalem — Efrat-Kowalsky Architects

    למי ששכח את הדילמה מ2019 בין האלטרנטיבות, כ300 מיליון שקל לאופציית מלחה מול כ250 מיליון שקל לבריכה בגבעת רם (עדיין יקר בהרבה מעלות בריכת וינגייט שבעצמה נחשבת ליקרה למדיי, ובטח מול אומדן העלויות ששיערו כי תעלה הקמת בריכה אולימפית בחיפה שלא מבוססת על חפירת בריכה ויציקות בטון אלא על בריכה מודולרית על בסיס מסגרת מתכת מעל הקרקע כפי שבנו בריכות שחייה זמניות באולימפיאדות ריו ופריז, או הבריכה האולימפית באשדוד שעלותה משוערת בכ50 מיליון). מסתבר גם שמשרד אפרת קובלסקי אדריכלים היה מעורב בתכנון 2 מרכזי השחייה הללו שתוכננו בהפרש כמה שנים (בריכה אולימפית בגבעת רם היא הצעה מאוחרת יותר) ואפשר לראות זאת גם על העיצוב שבריכת גבעת רם מציגה עיצוב קצת עדכני יותר ואפילו כבר מזכירה קצת את הגג הקעור של הבריכה האולימפית בפריז (בריכת הכדורמים והשחייה צורנית והקפיצות) ועם יציעים גדולים מספיק לאירוח אירוע כמו אליפות אירופה בשחייה.
    הצצה ראשונה: כך תיראה הבריכה האולימפית החדשה של ירושלים

    בתכל'ס אם לא מסתכלים על העלות, ירושלים גדולה מספיק כדי להצדיק 2 בריכות אולימפיות אפילו (מספיק רק גידול האוכלוסייה הצפוי בקטמונים והסביבה להצדיק בריכה מרכזית), אם כי לא צריך 2 בריכות בעלות יציעים גדולים לתחרויות של אלפי צופים (אף שאפשר להחליט שאחת עם נגיד יציעים ל1000 צופים סטייל בריכת אשדוד האולימפית ואחת לאלפי צופים הראויה לתחרויות גדולות אף יותר מבריכת וינגייט, הרי גם בנתניה מתכננים בריכה אולימפית עירונית מלבד הבריכות בוינגייט וגם בתל אביב מתכננים בריכות אולימפיות נפרדות בהדר יוסף ובקומפלקס הספורט באוניברסיטה). אבל אם העלויות המשותפות ל2 בריכות עוברות באומדן ישן את ה550 מיליון שקלים (והיום בטח אף יותר אם נצמדים לעיצובים ההם), בטח שאף אחד לא יממן 2 בריכות אולימפיות בירושלים בכאלה עלויות, ובינתיים אפילו לא מצליחים לממן אחת כזאת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/9/24 ב- 18:12