הפועל באר שבע 2016/17 - אלופים שנה שניה ברציפות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏17/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    סבבה שזו דעתך, אבל מי שהביא את המידע וממנו אני יכול לקבל את התשובה זה @Sir Alex Ferguson .
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    אבהיר שוב את הדברים שכתבתי:

    יש שחקנים שהם רכש של המועדון, וזה לא רק בהפועל באר שבע, אלא גם בריאל מדריד, ברצלונה, יונייטד וכל מועדון גדול בעולם.
    אם ערן זהבי או תומר חמד נניח יהיו חופשים בקיץ ויסכימו להגיע לבאר שבע, אז הם יגיעו, אלא אם בכר יטיל וטו. זה לא שצריך שבכר יגיד לאלונה אני רוצה את זהבי או אני רוצה את חמד בשביל שתתבצע פנייה.

    ברור שבכר מסוגל להטיל וטו על רכש שהוא מתנגד לו, בדיוק כמו שברור שלמרות שחלאילה היה החתמה של המועדון, ברגע שבכר חשב שהוא לא מספיק טוב מקצועית בהווה למועדון, אז הוא לא נכנס לסגל וגם הושאל בהמשך הדרך להפועל רמת גן.

    בכר הוא הסמכות המקצועית העליונה בבאר שבע, אף שחקן לא מוחתם בלי אישור של בכר, לא משנה אם זר או ישראלי (בניגוד לאלישע לוי למשל, שברדה חתם בזמן שהיה בחופשה בחו"ל והוא בכלל לא ידע על ההחתמה עד אחרי שהתרחשה), פשוט הסברתי שיש שחקנים שמגיעים לבאר שבע כי בכר מעוניין בהם ופונה לאלונה ואומר אני רוצה את X או Y (גורש, חיימוב, שבתאי, דור אלו, אורן ביטון, מיכאל אוחנה, ניב זריהן, עכשיו מדברים על אייבנדר) ויש שחקנים שבכר מחליט לגביהם אחרי שקיבל מס' מועמדים מהסקאוט (קורוהוט) או כאלה שברגע שההזדמנות מגיעה אז ההנהלה מדברת עם בכר ואם הוא לא מטיל וטו הולכים על אותו שחקן (ויטור).

    ושוב, אין שחקן שחותם במועדון בלי אישור של בכר, אבל יש לא מעט שחקנים שההתעניינות בהם התחילה לא בגלל שבכר ביקש אותם ספציפית אלא מסיבות אחרות.
    כמו שכבר כתבתי, אלישע היה שונה באופן הזה מבכר, כי הוא היה הרבה פחות מעורב (בטח בקיץ אז בכל שנה היה נופש תקופה ארוכה לפעמים גם באזורים שמהם הוא היה מתעדכן רק פעם ביום לפעמים פעם בכמה ימים בנעשה בקבוצה, לא אשכח שהייתי באירוע עם ההנהלה של המועדון וישבנו באותו שולחן והיה משא ומתן עם ראדי בזמנו וההנהלה סיפרה לנו שהיא לא הסכימה לתת לראדי מיליון שקל לשנה כמו שהוא ביקש, ושאלתי מה אלישע חושב אולי מבחינת אלישע זה שחקן שצריך להתאבד עליו ואמרו לי אלישע בנופש ולא דיברנו איתו כבר כמה ימים, אחרי שאלישע חזר כבר הסכימו לשלם לראדי מיליון שקל אבל אז מכבי תל אביב כבר נכנסה לתמונה הציעה לו שני מיליון שקל והחתימה אותו), והרבה פעמים הוחתמו שחקנים בלי בכלל שיעברו דרך אלישע קודם, אצל בכר מדברים איתו על כל שחקן לפני שמגיע, ובכר תמיד יכול להטיל וטו על החתמה כזאת או אחרת אם היא לא מתאימה לו.
     
    hbs7, yakar, gilad16 ו-4 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,220
    לייקים שהתקבלו:
    26,261
    מין:
    זכר
    ומזלכם שהם לא עברו דרך אלישע קודם.
     
    zivmay אוהב/ת את זה.
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    @Sir Alex Ferguson , נניח ובכר מודיע שהוא רוצה את דור אלו. מספיקה המילה של בכר או שצריך שזה יעבור דרך עוד אנשים במערכת קודם? עזריה או רחמים?
     
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    אפשר גם להגיד שזה לזכותו של אלישע, כי לא יודע אם בכר היה מסכים להביא לכאן זר כמו אוגו, שהגיע לכאן בהמלצה של הסקאוט אחרי פציעה ויותר מחצי שנה בלי כדורגל.
    גם לא בטוח שבכר, שכמו שאמרתי שם דגש גדול מאוד על האופי של השחקן, היה הולך עם הסקאוט שהמליץ על הובאן, שעזב את הקבוצה שלו בגלל שרב בחדר ההלבשה עם המנהל המקצועי לעיני כל הקבוצה בתקרית שזכתה להדים שלילים מאוד בתקשורת הרומנית בזמנו.
    יכול להיות שבכר היה רואה את הדו"ח של הסקאוט ומבין שמדובר בשני זרים איכותים מאוד למרות הפציעה וחוסר הדקות של אוגו לפני שהגיע אלינו ולמרות התקרית האחרונה של הובאן לפני שהגיע אלינו, אבל גם יכול להיות שלא. מה שבטוח שהאופי של אלישע, שזרם עם הסקאוט שלנו לגבי אוגו והובאן, גם עזר לנו בהחתמות של זרים. כמובן שאפשר להגיד שהמזל של אלישע שדודו עזריה היה הסקאוט, ולכן ההחלטה שלו ללכת עם הסקאוט התבררה נכונה, ועדין אי אפשר לקחת מאלישע את העובדה שבזכות שהוא זרם עם הסקאוט שלנו החתמנו שני זרים מצוינים.
    ההבדל הוא שבניגוד לבכר, אלישע גם לא היה מעורב באלמנטים אחרים במועדון, בחיזוק המעטפת, לא בנושא הכושר הגופני (הGPS ואלמנטים אחרים הוכנסו בתקופת בכר הרבה בגלל דרישה של בכר להתמקצעות בתחום), לא בנושא התזונה (מליקסון למשל המשיך עם התפריט שהכינו לו בצרפת עד החתימה של בכר), לא בנושא מאמן מנטלי (בכר עבד עם איתן עזריה בקריית שמונה והביא אותו לבאר שבע), ולא בנושא הטקטי עליו אלישע בכלל לא נתן דגש (דודו עזריה מיוזמתו היה מכין דוחות על שוערי היריבה, אצל בכר יש כמה אנשי מקצוע שעוסקים בוידאו והניתוח המקצועי של כל יריבה).
    אלישע תרם ליצירת חדר הלבשה בריא, האימונים שלו היו קלים מאוד וזה נתן לו נקודת זכות אצל הרבה שחקנים אצלנו, אלישע תרם לשחקנים התקפים אצלנו כשנתן להם חופש יצרתי, במיוחד לבוזגלו, אלישע שיחק באותו מערך ואותה שיטה כל הזמן וגם שיתף את אותם שחקנים כל הזמן כולל הרכב קבוע, והסתמך הרבה מאוד על מצבים נייחים ולכן הניצול שלנו של המערך והשיטה אצלנו הייתה מקסימלאית, אבל זה פלוס מינוס מה שאלישע עשה אצלנו.
    מה קרה כשקבוצות יריבות למדו אותנו? מה קרה כשקבוצות יריבות סגרו את בוזגלו או לא איפשרו לנו מצבים נייחים? מה קרה במשחקים שלא הלך לנו? מה קרה כשהגענו לחסימה מנטלית במשחקי החוץ בעונה האחרונה שלו אצלנו? מה קרה כשהיה עומס והיה צריך להשתמש ברוטציה? כלום לא קרה, כי אלישע הוא מאמן מקובע מאוד, לא מקצועי מספיק, ולכן פשוט המשכנו במה שעשינו, כשזה עבד היינו באזור של מכבי תל אביב, כשזה לא עבד בעונה האחרונה של אלישע ניצחנו 4 משחקי חוץ כל העונה, כשזה לא עבד קיבלנו בראש בכל משחק מול מכבי תל אביב מחוץ לוסרמיל, כשזה לא עבד צברנו פלייאוף אחרי פלייאוף מעט מאוד נקודות.

    כשבכר רוצה שחקן, אז המועדון עושה הכל כדי להחתים את אותו השחקן.
    זה לא יקרה רק אם השחקן לא רוצה או מעדיף קבוצה אחרת (קהת, שחקן שבכר מאוד רצה בקיץ), או בגלל פערים כספיים שלא מאפשרים החתמה של השחקן (הפערים כרגע עם אייבנדר למשל).
    בעצם למה ללכת רחוק, יש את אייבנדר, שחקן שברק בכר הוא היחידי במועדון שמחזיק ממנו. ולמרות שיש גורמים במועדון שלא מחזיקים מאייבנדר, אלונה הולכת על אייבנדר בכל הכוח, כי בכר הוא הסמכות העליונה/הבכירה/הכי חשובה במועדון ומילה שלו מספיקה בשביל להביא שחקן, לא משנה אם קוראים לו יובל שבתאי או אייבנדר.
     
    Love Is Red ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  6. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    נו באמת, ברק בכר ידע לאן הוא מגיע בקיץ, הוא ידע שהוא יקבל בבאר שבע את אליניב ברדה, את מליקסון בוזגלו וכ'ו, זה לא שהוא נכנס ואמר לעצמו "אני בונה סגל מאפס".
    גם בק"ש לפניי שהוא אימן היו שחקנים שחתומים כמו שיר צדק ואדריאן רוצ'ט, אתם חושבים שהוא אמר לאיזי "היי איזי תראה, אני לא צריך אותם".
    יש שחקנים שכל מאמן ישמח לקבל או ששחקנים מראש חתומים במועדון כי הם טובים.
    אף מאמן לא יטיל וטו על החתמות כאלו מצד המועדון, אין סרט כזה.

    אלישע לוי הסכים להביא את ברדה כי הוא ידע שזה ישדרג אותנו, שלא לדבר על בוזגלו שהגיע בעקבות ברדה והצליח אצל אלישע, זה לא שאלישע קיבל שחקן כושל והמועדון החתים אותו בכוח.
    לגביי מליקסון זה בכלל חוצפה לטעון שהמועדון הכריח את המאמן להחתים אותו, מליקסון זה לא איזה סתם שחקן ובמיוחד לא עבור הפועל באר שבע, הוא גם שחקן נהדר וגם מנהיג וכל מאמן בליגת העל היה שמח לשחקן כזה בסגל, כן, כולל וידיגאל.
    אותו הדבר לגביי וואקמה ושיר צדק, האחד קשר-חלוץ בין הטובים בליגה והזר הכי טוב בתפקיד הנ"ל והשני בלם ישראלי מוכח בין הטובים בליגה.
    גם אלישע היה שמח אילו הוא היה יכול לקבל אותם לסגל לדעתי.

    ולא ממש הבנתי איך בכלל הגעתם לדיון הזה...
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    כמה הבהרות נוספות:

    1. אומנם יש לי ביקורת על אלישע לוי ועל רמת ההשקעה והמקצועיות שלו, אבל שלא ישמע מדברי שלאלישע לא היה חלק בבניית הסגל אצלנו במשך התקופה שלו במועדון.
    אוסטין אג'ידה, בן ביטון, בן תורג'מן, רועי גורדנה, דור מלול, גל אראל, דניאל אסקלינג, רובי לבקוביץ', תומר סויסה, קובי דג'אני, לואי טאהה, הם כולם שחקנים שאלישע לוי סימן ורצה וביקש וגם קיבל מהמועדון.

    מגיע לאלישע גם המון קרדיט על ההגעה של פלט. אומנם מי שהביאו את פלט היו דודו עזריה שמצא אותו ואליניב ברדה ששיחק איתו ושכנע אותו להגיע, אבל מגיע קרדיט לאלישע שהקשיב לעצה של דודו עזריה, שהמליץ לו במהלך הקיץ לא להתפשר על הזר החמישי, ולחכות גם אם צריך קרוב לסוף מועד ההעברות שאז שחקנים שבתחילת הקיץ לא היו מסכימים להגיע כי היו בטוחים שיקבלו הצעות מקבוצות טובות יותר הופכים לזמינים אחרי שהם נשארים בלי הצעות מקבוצות אחרות, וזה מה שפתח לנו את האופציה להחתים את פלט שלפני כן לא היה זמין עבורנו.

    מגיע גם קרדיט לאלישע לוי שלקח את סוארס שהיה קשר לא יציב והפך אותו לבלם יציב והכי טוב בליגה.

    2. פשוט הבהרתי, שישנם שחקנים, בעיקר כאלה עם שם גדול ושכר גדול או סכום גדול שצריך לשלם עבור ההעברה, שסומנו על ידי המועדון או גורמים מטעמו ולא בהכרח הגיעו ביוזמתו של המאמן.
    זה קרה גם בתקופת אלישע וגם בתקופת בכר, פשוט בכר הוא יותר מעורב, וכבר הסברתי בפירוט מה זה אומר מבחינת השחקנים שחותמים בקבוצה (אין שחקן שחותם בלי שנותנים לבכר את הזכות להטיל וטו).

    3. אפילו ההעברה של מיגל ויטור לדוגמא, נעשתה בזמן שהיה לנו את ויליאם סוארס חתום בקבוצה.
    וכשדודו עזריה עדכן שהקיץ הוא סוף סוף הצליח לשכנע את ויטור להגיע, היו בקבוצה כאלה שאמרו שאולי לא כדאי ללכת על ויטור כי סוארס סיים את העונה הקודמת בצורה נפלאה ואולי לא כדאי להחליף אותו בויטור, ובכר היה זה שאמר שויטור זה רכש חובה מבחינתו, שחקן שהוא הולך לבנות את ההגנה סביבו, ומבחינתו זה חובה להחתים את ויטור, ולאחר מכן יחליטו האם סוארס יהיה הזר השישי או שיקבל שחרור.
    כלומר מיגל ויטור הוא רכש של המועדון, אבל יכול להיות שמאמן כמו אלישע למשל לא היה מתעקש על ויטור כשיש לו פיגורה כמו סוארס במועדון, כלומר למרות שמיגל הוא רכש שדודו עזריה ניסה להביא במשך שלוש שנים, עדין צריך את המאמן שילך עליו בכל הכוח למרות שיש שחקן כמו סוארס במועדון, אחד שנמצא כאן שנים, דובר עברית, מחובר לקבוצה, רץ כבר עם חולית ההגנה, צריך לא מעט ביצים ואומץ כדי ללכת על מהלך כזה, ולבכר יש את זה ובגדול (אותו הדבר עם הליכה על שחקנים צעירים ולא מלוטשים כמו אוחנה וזריהן, שההעברה שלהם לבאר שבע קיבלה אש וביקורות מכל גורם אפשרי).
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,985
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    אני חושב שהרשימה הזאת דווקא ממחישה כמה אלישע הוא כשלון. הבאת פה רשימה של נגרים שלהוציא את בן ביטון אף אחד מהם לא הבריק אצלכם. לזה תוסיף גם את ההובר הזה שהגיע לחצי עונה ואפילו אלישע כבר לא זוכר אותו.
     
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    הובר הוא לא רכש שהגיע מאלישע, וגם לא של הסקאוט שלנו, אלא של ברדה ששיחק איתו בבלגיה והמליץ עליו למועדון.

    לאג'ידה היו אצלנו תקופות רעות אבל גם תקופות טובות, בן ביטון זה פגיעה יפה, גם טאהה, שינוי התפקיד לסוארס היה מצוין, מלבדם שאר השחקנים שהגיעו הם באמת פרווה, ולא מפתיע שבעונה הראשונה של אלישע, לפני שאלונה פתחה את הכיס ורכשה שחקנים כמדיניות (ברדה, בוזגלו), ניצלנו מירידה רק במחזור האחרון.
    אלישע היה מאמן שיותר זרם עם הדברים, עם השחקנים הקיימים, עם הסקאוט, עם ההחלטות של המועדון, מאשר אחד כמו בכר שמהיום הראשון חיפש לשים את טביעת האצבע שלו במועדון בכמעט כל תחום, מנטלי, תזונה, כושר גופני, כמות האנשים שעובדים בצוות המקצועי, ניתוח מקצועי של היריבות ברמה מפורטת וכיוצא בזה.

    זאת הסיבה שלקבוצה תחת אלישע לא היה אופי והיה רף מסוים שהיא לא הייתה יכולה לעבור, הרף הזה כשאתה מתמודד על אליפות מול קבוצה מקצועית יותר (מכבי תל אביב) או סתם פוגש ביריבה שעומדת טוב יותר טקטית על המגרש (הפועל רעננה של סילבס, קריית שמונה של בכר, מכבי נתניה של רוני לוי, כולם קבוצות שבמפגשים הישירים ניצחו אותנו בנוק אואט מבחינה טקטית למרות נחיתות בסגל ובאיכות המקצועית), ולקבוצה של בכר יש אופי וגם רף מקצועי אחר לגמרי.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  10. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    קרדיט גם על זה שלא מחק אותו אחרי פתיחה רעה בקבוצה.
    היו לפלט כמה הופעות שהוא נראה לא קשור לענף לפני שהתחבר לקבוצה.

    הובר היה בסדר, יכל להיות יותר טוב אם אלישע היה משתמש בו נכון.
    לואי כן הבריק אצלנו, בלם מחליף מצוין. לאג'ידה זוכרים את המכירות, אבל לרוב הוא היה טוב.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,985
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    לואי טהאה הוא בסדר אולי בתור בלם מחליף והאמת שגם בקטע הזה יש עליו לא מעט ביקורת בקרב אוהדי ב"ש,כולל כאלה שכותבים פה. מה גם שהשם משפחה שלו מעצבן כי אני אף פעם לא יודע איך כותבים אותו
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,985
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    לגבי אג'ידה,כשהוא היה תופס יום גם ה-MSN לא היו מסוגלים להכניע אותו, אבל כמו שאמרת הוא לא היה יציב בגרוש ולא ידעת מה תקבל ממנו. אני מוכן להסכים אתכם שלא מדובר בפלופ, אבל בן ביטון ובטח אוגו היו רכש יותר טוב של הקסדה.
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,230
    לייקים שהתקבלו:
    7,093
    כמו שאמרתי, אלישע היה מקובע מאוד והמשיך לתת לשחקנים לשחק בהרכב גם בלי קשר ליכולת שהם הציגו. לפעמים זה תרם לאותו שחקן, כמו במקרה פלט, כמו במקרה של בוזגלו שלא הרבה זוכרים אבל היה חלש מאוד בתחילת הדרך אצלנו, אבל ביתר הזמן הוא בעיקר מחק את הספסל שלנו מה שגרם לכך שהשחקנים המובילים שלנו היו מגיעים לפלייאוף העליון עם לשון בחוץ ושלא היה לנו שום אפשרות במשחקים שלא הצלחנו בהם לעשות שינוי על ידי הכנסה של מחליף שכן אלישע די גמר את הביטחון של שחקני הספסל אצלנו.

    הובר היה חלש מאוד, אפילו לוטם זינו באותה תקופה היה טוב יותר.


    טאהה הוא מהבלמים הישראלים הטובים בליגה. נכון שהוא מוגבל בהנעת כדור, ומשדר הרבה לחץ כשהוא עם הכדור, אבל אם מסתכלים על יתר הליגה, הוא הבלם המחליף הטוב בליגה, אפילו למכבי תל אביב אין בלם מחליף ברמה של טאהה.
     
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,985
    לייקים שהתקבלו:
    14,659
    מין:
    זכר
    אגב ארבייטמן זה גם רכש של אלישע לא?
     
  15. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    הובר היה נוראי, זר למקצוע.
    טאהה הוא מסוג השחקנים שכל עוד נשאר בתור בלם שלישי אנחנו מסודרים. אחלה בלם שבעולם, לדעתי יכול לשחק בכל קבוצה בארץ בהרכב הראשון, חוץ ממכבי תל אביב (מפרגן לטיבי קצת), אחלה בלם שבעולם, סומך עליו שהוא על הדשא. מאוד מקווה שהסטאטוס הזה אצלנו יתאים לו לאורך זמן.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.