הפועל באר שבע 2017/18 - אלופים בפעם החמישית והשלישית ברצף!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י hbs7, ‏1/7/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. hbs7 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/14
    הודעות:
    3,067
    לייקים שהתקבלו:
    2,424
    מין:
    זכר
    איך יודעים בשייק לדוגמא?
    ואני בטוח באלף אחוז שאף שחקן בעולם שנמצא עם אותו בעל מקצוע כבר תקופה מסוימת ומקבל משהו מיד אחרי משחק כשהוא על דופק גבוה לא יתחיל לקרוא תוויות. זו דרישה לא ממש ריאלית וגם נוגדת היגיון בסיסי של אמון שנבנה במשך הזמן.

    זה נושא סבוך, נמתין לשבוע הבא כשיתברר במה מדובר.
    אם זה רכיב מהרשימה האסורה אז הדיון הזה לא רלוונטי לשיר (כן יעניין אותי בלי קשר מה הגישה באופ"א לגבי מבחנה מלוכלכת שמקורה בטעות של שילוב/מינון, מאמין שלא מעט נופלים בזה אם פתאום יעשו בדיקת פתע לכולם).
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  2. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    שייק מכינים עם כלי מדידה, זו לא בעיה...
    מסכים איתך שברגע שזה תזונאי מוכר ספורטאים כבר סומכים עליו וזה יכול לשחק לרעתם, עדיין זו אחריותם לבדוק. במקרים בהם התזונאי אשם הוא בדרך כלל מסיים מחוסר עבודה ואף נענש.
     
  3. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    זה לא ממש רלוונטי, זה היה מזמן והתנאים היו אחרים.
    לא היה WADA, לא היה תקנון מוגדר וכל ההליך היה דרך ההתאחדות.

    בכל מקרה, שישה משחקים, הרבה פחות ממה שהיה מקבל היום. גיא עזורי הורחק לשנתיים, למכבי הופחתו 4 נקודות בעונה העוקבת, 4 נקודות נוספות על תנאי והמועדון נקנס בסכום גבוה.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,210
    לייקים שהתקבלו:
    7,085
    כמה הערות:

    1. יש חלוקה לסוגי חומרים אסורים.
    יש חומרים מסוימים שגוררים השעיה מפעילות באופן אוטומטי (כמו במקרה של לאלה), ואלה חומרים שהסבירות שימצאו בתוסף מזון נמוכה.
    לעומת זאת, בבדיקה של צדק נמצא חומר אסור "ברמה נמוכה" ו- ״תוסף תזונה אסור״, ולכן מבחינה חוקית הוא יכול ולהמשיך לשחק, אבל הנהלת המועדון החליטה בשיתוף עם השחקן שהוא יפסיק מיוזמתו לשחק עד לפתיחת המבחנה השנייה.

    2. צריך גם להגיד, שיכול להיות שצדק נטל תוסף תזונה מותר, אבל עבר את המינון המותר בחוק, ויש מקרים שאפילו שילוב של מספר תוספי מזון מותרים יכולים לגרום לבדיקה לצאת כפי שיצאה, וזאת הסיבה שבהפועל באר שבע עדין מחכים למבחנה השנייה, כי לא מדובר באיזה סם ממריץ או סטרואידים, אלא ככל הנראה במשהו אחר שאולי לא ימצא במבחנה השנייה.

    3. אלונה כבר אמרה במסיבת העיתונאים, שאם המקרה התרחש בגלל התרשלות של עובד המועדון, המסקנות יוסקו ודי ברור שאותו עובד מועדון ישלם את המחיר.

    4. בניגוד למקרים אחרים, הפועל באר שבע כמועדון לא תענש, שכן ביחד עם צדק נבדק גם טאהה, והבדיקה שלו יצאה תקינה. ובהתאם החוק זה אומר שהאחריות כאן היא אך ורק אישית (של צדק) ולא קולקטיבית.

    5. הסיפור עצוב מאוד בעיקר כי מדובר באמת בספורטאי למופת ואחד שברור שלא לקח סמים ממריצים או משפרים או משהו בסגנון, ואפילו לא לקח תוסף מזון באופן פרטי אלא אך ורק במסגרות רשמיות.
    יהיה עצוב מאוד אם צדק ישלם מחיר כבד על טעות של איש צוות אצלנו או אצל הנבחרת.
    הבנתי ששיר מרוסק בימים האחרונים, כשהוא לא מצא אפילו את הכוחות הנפשיים לנסוע לצ'כיה (אלונה הזמינה אותו שיבוא איתה).
    ליבי אל צדק בימים האלה, בטח כשהוא שומע שיש כאלה שמדברים גם על עונש שיכול להגיע ל-4 שנות הרחקה מכדורגל, מה שאומר שבגילו (בן 28, בעונש כזה יחזור לכדורגל רק בגיל 32), זה יכול לגמור לו את הקרירה.
     
    לירן אוהב/ת את זה.
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    1. למיטב ידיעתי, זה לא נכון. לאלה סירב שיפתחו את מבחנה ב', למעשה ויתר עליה, לכן התהליך שונה. הנורמה של מבחנה ב' היא חדשה יחסית, מטרתה וידוא שלא "שיחקו" עם התוצאות בגדול.
    העונש על חומרים שונים הוא שונה, אבל ברגע שספורטאי נכשל בבדיקה, כשהתוצאות סופיות, הוא מושעה לפחות זמנית לפי מה שאני יודע, עד שעומד לדין.

    2. הסיכוי שהתוצאה שונה הוא בערך 1%. המילים של ברקת במסיבת העיתונאים החדירו תקוות שווא באוהדי באר שבע.

    3. זה שהיא אמרה את זה זה נחמד, ואני בהחלט מאמין שתפעל כך, אבל כאן התפקיד של ההתאחדות - חייבים לחקור את ההתנהלות סביב תוספי התזונה אצלכם (ועל הדרך בכלל), אחרת זו רשלנות לכל דבר. למעשה גם אחרי מקרה לאלה זה היה צריך לקרות מבחינתי, על אף שאצלו זה מקרה חריג שדי ברור שהוא של אדם פרטי (ברמת קבוצה צריך להיות מאוד מטומטם כדי לספק סטרואידים אנאבוליים). לא במטרה להעניש אתכם, אלא כדי להעמיד סטנדרט ולוודא שהוא יוצא לפועל. זה שפורסם שהפסיקו אצלכם עם התוספים זה נורה אדומה, כי אין פסול בזה כל עוד עושים את זה כמו שצריך.

    4. לא על במקרה הזה, נכון, כי כדי שזה יקרה טאהא היה צריך גם ליפול, אבל אם תתנהל חקירה כפי שציינתי בסעיף הקודם ותתברר התנהלות שוטפת שלא כחוק, המועדון אכן יכול להיענש (גם אם זו התנהלות עקומה של התזונאי לצורך העניין, אחריות של הרמה הממונה) והאשמים יחטפו הרחקה.

    5. לעולם אל תהיה בטוח בטוהר המידות של בן אדם. אני גם רוצה להאמין שהוא לא עשה שום דבר בכוונה (עדיין היה צריך לוודא מה הוא מכניס לגוף), אבל אי אפשר להיות כזה בטוח.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,210
    לייקים שהתקבלו:
    7,085
    1. תקרא את הטור של עו"ד בועז סיטי, החוק מבחין בין סוגי חומרים מסוימים.
    במקרה של לאלה (אם הזיכרון שלי לא מטעה אותי) הוא בתחילה כן דרש שיפתחו את המבחנה השנייה (ועדין הושעה אוטומטית), ורק לאחר מכן ויתר על פתיחת המבחנה.

    2. 1% זה עדיף על 0%.

    3. לפי מה שאני יודע, לכל שחקן בקבוצה שלנו ניתנים תוספי מזון שונים בהתאם לגוף שלו. לכן אין בהכרח קשר בין התוספים הספציפיים של צדק לתוספים של שחקנים אחרים בקבוצה.
    בגלל מה שקרה, מעדיפים אצלנו לא לקחת סיכון ולהפסיק את השימוש בתוספי המזון לכלל השחקנים עד שיבינו איפה הייתה התקלה. וזה דווקא מובן כי אם אחד מאנשי הצוות המקצועי טעה בהערכה של תוסף מסוים במקרה של צדק, גם אם חוקי, והוא עדין לא מודע לכך שהוא טעה במינון, זה יכול לחזור גם אצל שחקנים אחרים.

    4. שוב, הפועל באר שבע כמועדון לא תענש בשום מקרה בגלל שלכל שחקן יש את התוספים שלו, ולכן זה שטעו במקרה הספציפי של צדק לא אמור להשליך על שחקנים אחרים במועדון.

    5. שוב, אם היו תופסים אצל צדק חומרים כמו במקרה של לאלה, לא הייתי כותב את הדברים בכזה ביטחון. אבל ברגע שמדובר בתוסף מזון, ועוד ברף הנמוך, אפשר להבין שמדובר בטעות בתום לב. יתכן שהייתה כאן קלות דעת ואפילו רשלנות, אבל בכל מקרה לא הייתה כאן כוונה תחילה או זדון.
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    @orimor2212 מה פשר מסע הצלב נגד ב"ש בזמן האחרון?

    הסיבה שהשחקן הוא הראשון שנענש ובצורה אוטומטית מקורה באינטרס של כולם למצוא איזה שעיר לעזאזל ולהאשים אותו בשגיאות של השחקנים. הרי שחקנים מרוויחים מיליוני יורו בשנה, מה אכפת למועדון בשביל שהשחקן לא יורחק להפיל את זה על עובד זוטר של המועדון, לשלם לו כמה שקליאדוס מתחת לשולחן ולתת לשחקן להמשיך לשחק.
    השיטה הזאת מוכיחה את עצמה, ואין כמעט שחקנים שנתפסים על דברים דומים, כי הם יודעים שהאחריות היא תמיד רק עליהם. לא הוגן? ובכן, זה סיכון ששחקן שמרוויח משכורות יפות מאוד כמו שיר צדק צריך לקחת בחשבון.
     
  8. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    1. קראתי לפני ופספסתי, עכשיו שוב ואתה צודק.

    3. לא רואה סיבה להפסיק לחלוטין. כן מצפה לבחינה מדוקדקת ומיידית של ראשי המועדון (וכאמור ההתאחדות), אבל עדיף להמשיך כרגיל.
    אגב, שלא יובן לא נכון, זו יכולה להיות נורא אדומה גם ברמת המועדון, לא להתאחדות. אם לצורך העניין מי שאחראי על התזונה המליץ להפסיק זה מעלה חשד נגדו. בכל מקרה גם אם זה סיסטמטי אני לא מאמין שזו מדיניות של הקבוצה, אלא עשב שוטה ופיקוח בעייתי שאני מאמין שקיים בהרבה מקומות.
    אני יכול לומר שבמכבי ממה שאני יודע טוריחו ממונה ברמה מסוימת גם על זה כגורם מפקח, ובין היתר זה נבדק גם במסגרת הנבחרת על ידו, בדיוק בגלל דברים כאלה.
     
  9. hbs7 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/14
    הודעות:
    3,067
    לייקים שהתקבלו:
    2,424
    מין:
    זכר
    ואתה חושב שמודדים בפני כל שחקן ושחקן את השייק שלו?
    עזוב, זה אולי יפה בתיאוריה אבל לא ישים בעליל.
    זה נעשה מאחורי הקלעים וניתן לראות לא פעם ששחקנים פשוט באים ולוקחים בקבוקים מוכנים מראש במחצית, לפני הארכה וכאלה.
    לא חושב שאחרי משחק או במהלך אימון הסיפור שונה.
     
  10. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    לא מסע צלב, אני רואה כאן דיון ענייני ומפורט על נושא אקטואלי.
     
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,210
    לייקים שהתקבלו:
    7,085
    לדעתי ההחלטה על הפסקת תוספי המזון לכל השחקנים היא מערכתית, כלומר של אלונה, שאמרה במסיבת עיתונאים שבמקרים כאלה מבחינתה קודם כל עוצרים הכל ובודקים בצורה יסודית.
    ואכן, המועדון שלח היום למעבדה את כל תוספי המזון של צדק, וגם פנה להתאחדות על מנת לקבל מהם את תוספי המזון שצדק מקבל בנבחרת על מנת לבדוק גם אותם במעבדה.
    כלומר תתבצע כאן בדיקה יסודית ומעמיקה מצד המועדון על מנת לרדת לשורש העניין, ומי שמכיר את אלונה יודע שאם הייתה התרשלות של איש צוות הוא ישלם את המחיר ולא יטאטאו את זה מתחת לשטיח.
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    מבין מה אתה אומר, אבל זו עדיין אחריות השחקן וברוב המקרים זה מעוגן בחוזה.
    אני גם לא בטוח שנותנים לשחקנים שייקים בבקבוקים, אלא משקאות איזוטונים.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,915
    לייקים שהתקבלו:
    14,650
    מין:
    זכר
    אגב לב"ש הרי יש תזונאית של הקבוצה(ברח לי השם שלה אבל בעבר היתה גם התזונאית של הפועל) האם זאת התזונאית המדוברת או שלצדק יש תזונאי חיצוני? כי אם זה המקרה הראשון אז יכול מאד להיות שהיא התרשלה עם עוד שחקנים,ואז גם לקבוצה יש אחריות, אם זה המקרה השני אז למה צדק התעקש על תזונאי חיצוני? והאם זה לא מגדיל את האחריות שלו במקרה?
    ואולי זה בכלל התזונאי של הנבחרת אשם....
     
  14. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,377
    לייקים שהתקבלו:
    4,691
    אני הבנתי שמסרבים לספק לאנשים בנבחרת פרטים על החומר שנמצא וכד', כן יש משהו מוזר וקצת מחשיד בהתנהלות.
    אגב, לא אמור להיות קשר לנבחרת במקרה הזה, הבדיקה נערכה לפני מאריבור, שיר צדק לא התאמן ושיחק בנבחרת לפני זה בטווח רלוונטי, רק שבוע אחרי.
     
  15. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    5,007
    לייקים שהתקבלו:
    2,585
    מין:
    זכר
    ההשערה היא שמדובר בחומר שנשאר בגוף למשך חודשיים-שלוש.
    יותר מכוונים למשחק מול אלבניה בסמי עופר.
     
    orimor2212 אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.