חדשות, שמועות והעברות :: 2023/2024 - נאפולי אלופת איטליה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ADP, ‏16/7/16.

  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    אתם מתעקשים להסתכל על הטווח הקצר במקום על הטווח הארוך.

    אטלנטה או כל קבוצה אחרת לא תביא אליפות אם תקבל יותר כסף, אבל היא תהפוך את אינטר, יובה ושאר הגדולות לחזקות יותר אם ברצונן לזכות באליפות, וזה רק מנקודת המבט המקצועית.

    באיזה ליגה הייתם מעדיפים לצפות, הסרייה של תחילת שנות האלפיים או היום?
     
  2. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    הדיון הזה חסר משמעות כל עוד היובנטינים ממשיכים להסתכל על הכל רק מנקודת מבט של יובה בשנתיים הקרובות. ראייה צרת עין שמאפיינת בדיוק את אותה שמרנות מחרידה שמעכבת את הצמיחה של ליגות כמו הסרייה A ומדינות כמו איטליה.

    לא מבינים שאם יובנטוס נשארת עכשיו על ה-115 האלה היא גם תשאר תקועה עם ה-115 האלה ואולי תעלה ל-125 בחמש-שש השנים הקרובות. אם יובנטוס יורדת עכשיו ל-95 ומעבירה לג'נואה את ההפרש, עוד 6 שנים היא תשב על 170. אבל במקום זה? 15 מיליון עכשיו! למה לוקחים לי?! זה שלי! שימותו כל השאר!

    בן אדם אומר שהוא בעד תחרותיות אבל באותו משפט תוהה למה משנים את המצב שבו יובנטוס מכניסה יותר מפי 2 מג'נואה. לפחות אל תספר סיפורים שאתה בעד תחרותיות. הדבר היחיד שאתה בעדו זה שיובנטוס תיקח 15 אליפויות רצופות ותעלה למשחקי בית מול ג'נואה עם שחקני ספסל ותשחק בהליכה כשג'נואה בועטת אולי פעם וחצי למסגרת. שזה לגיטימי לגמרי. רק תשאל את עצמך כמה עוד אנשים בעולם מוכנים לבזבז על מפגן השיעמום הזה שעתיים יקרות מהחיים שלהם. התשובה היא מעט מאוד. ואחר כך אותם יובנטינים לא מבינים למה יובנטוס מקום עשירי בהכנסות בעולם למרות 6 אליפויות רצופות ו-2 גמרי צ'מפיונז.

    10 קבוצות אנגליות בטופ 20 הכי מכניסות בעולם? זה כי בסוואנזי מדברים אנגלית! ואת סיטי קנו שייח! אנגלית. כן. זאת הסיבה שהאדרספילד מכניסה יותר מפיורנטינה.

    כל הכוכבים הכי גדולים בעולם שיחקו בספרד וקבוצות ספרדיות גרפו כל תואר אירופי אפשרי. זכויות שידור? רק בשנה שעברה הכניסו לראשונה יותר מהסרייה A. אחרי פאקינג עשור של אידיליה מבחינת "כוכבים" ו"הצלחות". אולי כי בכל מחזור יש רק 3 משחקים שאפשר למכור/לשווק למישהו כשכל השאר זה מפגשים בין קבוצות עם תקציב של מכבי ת"א שחיות על שחקנים משוחררים מהאקדמיה של ולנסיה ואתלטיקו. זה מה שהיובנטינים רוצים.

    אנשים אשכרה פותחים טבלה, רואים 80 אליפויות רצופות של יובנטוס ומכריזים "אין בעיה של תחרותיות! הכל בסדר בליגה! להשאיר את המצב הנוכחי על כנו! אין מה לשנות!".
     
    Gianzola, Franco, SerieA ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,804
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    קודם כל הדיון התחיל מזה שתומר בכלל דיבר על אירופה לא על הליגה. ובשנים האחרונות אני כן מזהה מגמה חיובית בסריה, היא הולכת ונהפכת לתחרותית יותר, יובה כבר לא לוקחת אליפויות תוך כדי שינה(שנה שעברה היא היתה צריכה לגבור על 2 קבוצות שעשו מעל 85 נקודות,ועוד תוך כדי מסע מפרך באלופות). תשאל כל בן אדם ברחוב מי תיקח השנה יובה או נאפולי וזה לגמרי יתחלק 50-50, כשאף אחד מהעונים לא באמת יהיה בטוח בתשובה שלו. מה זה אם לא תחרותיות? למעשה כיום הסריה זאת הליגה הכי מותחת מבין 5 הגדולות. וזה עוד מבלי לדבר על הפוטנציאל העתידי של המילנזיות, שאני בטוח שלפחות אחת מהן תחזור לקדמת הבמה.
     
  4. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    בקיצור, נחמד לך שחוץ מיובנטינים אף אחד בעולם לא מדליק טלוויזיה לצפות ביובה-ג'נואה ולדעתך אין שום דבר פגום בזה ושהכל בסדר כי נאפולי ויובנטוס צברו עד עכשיו מספר דומה של נקודות "אז דווקא כן יש תחרות". לא פגום בעינייך שקבוצות צמרת תחתונה כמו פיורנטינה, סמפדוריה ואטאלנטה נאלצות להעביר כל קיץ את כל הכוכבים שלהן לקבוצות אחרות. זורם לך לגמרי שלאציו ורומא מכניסות פחות מסטוק. אתה מת על זה שעולות חדשות חיות על החתמות חינמיות והשאלות מהפרימוורה של יובה. מושלמת לדעתך העובדה שבכל מחזור נתון יש משחק וחצי שמעניין מישהו מחוץ לאיטליה בזמן שבכל העולם מדליקים טלוויזיה כדי לראות משחק בין טוטנהאם וסאות'המפטון. הכל אחלה, יש התקדמות, יש שיפור - אין צורך לגעת. ליגה מושלמת. למה לשפר? אין מה לשפר. בעצם למה לא? אפשר לשפר - אבל לא לגעת ביובה. תעשו מה שבא לכם כל עוד ליובנטוס מובטחת אליפות והאפשרות בכל קיץ פשוט לבחור כוכב אחד של אחת היריבות שלה ולהעביר אותו אליה כרצונה. כל זה צריך להשאיר. למה? כי זה טוב לליגה. וליובנטינים אכפת מהליגה. כל מה שהם כותבים ואומרים זה מתוך רצון לראות ליגה טובה, איכותית וחזקה יותר. זה לא כאילו כל מה שיש להם בראש זה יובנטוס. בכלל לא.
     
    חייל שוקולד אוהב/ת את זה.
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,804
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    זה ברור שאנחנו לא פופולארים ועשירים כמו הפרמייר ליג, יש לאיפה לשאוף ומה לשפר(למרות שלדעתי בחיים לא נגיע לשם, לא משנה מה נעשה) אבל אתה מציג את זה כאילו הסריה בהתרסקות למרות שהמגמה היא הפוכה ועובדה שזכויות השידור עלו.
    וסמפדוריה,אטלנטה ופיורנטינה אחלה קבוצות שבעולם מה הבעיה איתם?
     
  6. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    @DRORIKO הבעיה שלהוציא את טוריירה מסמפ עולה 25 מיליון אירו, ולהוציא שחקן כזה מסטוק היה עולה פי 2 ואפילו פי 3.

    כל הזמן יורדים פה על האנגליות והבזבזנות, אבל הלוואי שקבוצות תחתית בסרייה היו יכולות לבזבז חצי ממה שקבוצת תחתית באנגליה מוציאה.

    אתה רוצה להיות הפריימרליג? אז תחקה אותם במה שאפשר, וחיזוק כלכלי של קבוצות קטנות זו ההתחלה הנכונה והחשובה ביותר.

    @וינס ביגל אלוהים יש לציין גם שלמעט יובנטוס, כל קבוצות הליגה ירוויחו מהמהלך. אבל 19 לא שוות לאחת.
     
  7. תומר1989 Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/15
    הודעות:
    2,161
    לייקים שהתקבלו:
    934
    מין:
    זכר
    בטח כי אם נחלק את הזכויות שלנו (שוות שליש מזכויות בפרימיר ליג) באופן שווה אז נהפוך לאנגליה.
    כאילו שלא משחקים באיצטדיונים מתקופת מוסלוני בעוד שלאנגליה אפילו אנפילד וויט הארט ליין כבר לא מספיק טובים. ושבריטניה מדינה יותר עשירה עם תרבות יותר בריאה בעוד באיטליה השחיתות והסירחון חוגג. מה זאת אומרת? זה הכל החלוקה של הזכויות.
    אל תנסה להשוות בין סוסיתא לפרארי ולהגיד ולהגיד שהפרארי לוקחת בגלל הווישרים.

    באיטליה התנאים דומים יותר לספרד ומפה צריך ללכת על המודל שלה. תבנה קודקוד ששיך לטופ האירופי. בהסכם החדש ברצלונה וריאל כנראה הולכים לגרוף סביב ה170 בעוד שיובנטוס מילאן ואינטר 90 ו80 כל אחת. ולא לדבר על ההפרשים שכבר קיימים במרצ'נדייס ספונסרים חסויות וכל השאר.
    מקסים
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  8. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    שכתובי היסטוריה + רמת טיעונים של ילדה בת 3 שצריכה להתחלק בצעצועים שלה = not cool.

    אגב: קצת מוזר לי שפחות התייחסו לחלק הזה בתגובה הראשונה של יותם.

    כאן היתרון הכי גדול של הפרמיירליג. לא בשפת אנגלית (lol).

    מתוך כתבה דיי אקטואלית ב-ESPN של מייקל קוקס (ZM) שהוציא בשנה שעברה ספר על ההיסטוריה הטקטית של הפרמיירליג:

    Today, Sky is now under serious threat from BT in terms of broadcasting rights, yet the ridiculous thing is that BT wasn't even a broadcaster until recently and has entered television purely as part of a wider war against Sky in the broadband market. Sky is now paying over £10 million to broadcast every match, which is astonishing considering rights to the entire final old First Division season, in 1991-92, cost less than £15m. But the figures keep coming, because viewers -- not withstanding a recent wobble which might prove significant in upcoming years -- have kept on paying.

    Viewers have kept on paying because the Premier League remains brilliant entertainment. It has unquestionably benefited from occasionally ludicrous levels of hype and the manner in which matches are presented -- the camera angles close to the pitch, the crowd microphones providing a proper atmosphere, the stands generally near capacity -- has given it an advantage over rival European leagues.


    There's an element of "airbrushing" to the way we consume the Premier League; even when it's somewhat ugly, it's somehow always presented as being attractive. And yet what's also undeniable is that Premier League football provides tremendous excitement and the literal "product" itself has proved remarkably popular across Britain as well as across the world.

    The Premier League at 25: How it became the world's most popular

    שיווק. שיווק. שיווק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/2/18
    Gianzola אוהב/ת את זה.
  9. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    הנושא הזה מעניין גם בלי לזרוק התנשאות ילדותית שאני רואה פחות או יותר בכל דיון שאני נכנס אליו בפורום האיטלקי. לי לפחות ברור מאוד שאחת הסיבות להצלחה השיווקית של הפרמיירליג בשני השווקים הכי מתעוררים בעולם הכדורגל לאורך שני העשורים האחרונים (מזרח אסיה וארה״ב) זו השפה האנגלית. הם עשו עבודה טובה מאוד בתחום השיווקי ללא ספק, אבל יש לי ספק רב שעבודה שיווקית זהה של בעלות הזכויות לשידורים באיטליה ובספרד תוביל לאותו אפקט. הנגישות הזו לפרמיירליג שנובעת מכך שאנגלית היא שפה אוניברסלית זה בעייני פקטור די ברור שתדלק את כל ההישגים השיווקים המרשימים של סקיי ו-BT.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  10. ADP משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏14/7/06
    הודעות:
    5,105
    לייקים שהתקבלו:
    183
    אתה רוצה צמיחה כלכלית? הפתרון הוא ממש לא לקחת מעשירים ולתת לעניים. ראה ערך ונצואלה.
    בכלל, מצחיק קצת שאנשים פה תולים את חוסר ההצלחה הכלכלית של הליגה בכך שלג'נואה ואטאלנטה חסר כסף כדי לשמור על הכוכבים שלהן. כאילו השחיתות, האיצטדיונים המיושנים, חוסר האמון במחלקות הנוער לא קשורים בכלל למקום העגום שאליו הקאלצ'ו הגיע. אבל תמיד נוח, גם מחוץ לעולם הכדורגל, להיתלות בפופוליסט שצועק "שיוויון! שיוויון!".

    לדעתי, הפחתת העומס הביורוקרטי ועידוד קבוצות לבניית איצטדיונים, שיווק חדש של הליגה, שינוי הרגולציה בנוגע לזרים לא אמריקאים (גנב הרבה מקום לאיטלקים בקבוצות הקטנות), שינוי לוח המשחקים ועוד צעדים יובילו את הליגה למקום טוב יותר. לקחת 20 מיליון מניהול מוצלח ולהעביר לניהול כושל לא ייצור תחרות אמיתית אלא רק פגיעה נוספת במותג הסריה A.
     
    DRORIKO ו-itzik.miro אוהבים את זה.
  11. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,342
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    מין:
    זכר
    אני מצטער אך הקשר לונצואלה אינו מובהק כלל. דווקא בספורט העברה מעשירים לעניים עובד ואיך איך (אנגליה, NBA וכו').

    הניהול של סמפדוריה, אטאלנטה, קייבו, פיורנטינה, לאציו ואודינזה כלל אינו כושל. הוא מצוין. אבל היכולת הכלכלית שלהן נחותה. כשכולן יותר טובות, כשיש יותר איכות בליגה ככלל, יותר אנשים יצפו.

    בוודאי שצריך לשפר את האיצטדיונים, בוודאי שצריך שינוי בניהול בקבוצות מסוימות אבל זה לא קשור.

    אגב - דווקא שינוי הרגולציה ומתן מקום לאיטלקים באופן מלאכותי הוא פרוטקציוניזם שלא צפוי לתרום לליגה. איטלקים טובים משחקים.
     
    Bravo'Al'HaLancia ו-Alta Tensione אוהבים את זה.
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מעניין הטיעון של השפה כגורם לפופולריות, מעולם לא חשבתי על זה ויכול להיות שיש בזה משהו; אבל בכל מקרה נראה לי מוגזם לטעון שזה ה-גורם לפופולריות. אני רק תוהה, להוציא את סין שנכנסת לכדורגל בשנים האחרונות ואני לא יודע גם להעריך באיזו מידה, שמסתכלים על רוב צרכני הכדורגל בעולם, הייתם אומרים שהם דוברי אנגלית? נראה לי שיש לא פחות חובבי כדורגל דוברי ספרדית, או שפות שמאפשרות הבנה טובה יותר או פחות של ספרדית לפני אנגלית. אולי אני טועה, אבל לא נראה לי שההבדלים כאלו גדולים גם אם אני טועה.

    בנוסף, אני חושב שאת הכדורגל האנגלי, ובכלל, אוהדי הכדורגל צורכים בשפות שונות ולא באנגלית בהכרח. @DRORIKO לא היה מוציא רשף על אנשי התקשורת הישראלים אם היה צורך באנגלית כנראה :) אני יודע שאני רואה יותר משחקים מאנגליה עם שדרן בספרדית מאשר אנגלית (וכמובן שיש גם שפות אחרות). את החדשות שאני קורא על כדורגל אנגלי, על הפרמיירליג לפחות מתחת לזה אני צורך כמעט רק באנגלית, אני קורא בספרדית או פה בעברית. אני לא בטוח שאני הוא החריג בקטע הזה.
     
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    המרכנתליזם, האמונה הכלכלית המובילה עד המאה ה-18 גרסה שרווח של אדם אחד משמעו הפסד של אדם אחר, כלומר, כמות העושר בעולם קבועה. למזלנו, ב200 השנים האחרונות התנתקנו מצורת המחשבה הזאת והבנו שקיימים מצבים של win-win. אוהדי יובנטוס מסויימים עדיין חיים באותה צורת מחשבה שהעולם הוא מאבק וששיתוף פעולה בהכרח דופק את אחד הצדדים.
     
    Gianzola אוהב/ת את זה.
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,804
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    בניגוד לאוהדי ריאל מסויימים שמתערבים בנושא שאין להם מושג בו ולא רואים את הדבשת של עצמם
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  15. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    @Franco רק לדייק, לא אמרתי שהשפה היא הגורם לפופולאריות בה׳ הידיעה, אבל כן הרגשתי צורך לציין שההמעטה הזו בעניין השפה (והתרבות) היא לא במקום (במיוחד כשהיא נעשת בדרך כזו מתנשאת).

    כשאתה מדבר על צרכני כדורגל דוברי ספרדית מחוץ לאירופה אתה מדבר על אמריקה הלטינית, יתכן שבמספרים כמות הצרכנים גבוהה יותר אבל זה לא השוק שמכניס את עיקר הכסף למכונה המשומנת הזו שנקראת פרמיירליג. כרגע אני מתעצל לבדוק נתונים ויכול להיות שיבוא משתמש חרוץ שיסתור אותי, אבל לדעתי כוח הקנייה של הצרכן הדרום האמריקאי די זניח לעומת הכסף העצום שזורם מארה״ב, מזרח אסיה והמפרץ. במקרה של ארה׳׳ב זה מן הסתם לא מפתיע שלאוהדי כדורגל יותר קל להזדהות עם ליגה שמשחקות בה קבוצות עם שמות כמו סאות׳המפטון וניוקאסל מאשר ליגה שמשחקות בה קבוצות עם שמות כמו קרוטונה וסמפדוריה, אבל במדינות כמו יפן, דרום קוריאה וסין נראה לי מאוד מתבקש שכמות דוברי האנגלית כשפה שנייה או שלישית תהיה גבוהה בכמה סדרי גודל מדוברי הספרדית.
    יצא לי לבקר בקובה לפני חודשיים, ומהמעט שהתרשמתי (שיחות עם אנשים מסביב לקלאסיקו שהיה שם) זה לגמרי 50-50 בין מדריד לברצלונה. הלה-ליגה פופלארית בפער די גדול שם מכל ליגה אחרת, ונראה לי שהעניין התרבותי, שכולל בתוכו שפה, זה חלק משמעותי במשיכה הזו. מה לעשות שחולצה של ליברפול בארה״ב עולה כמו משכורת של זוג מהנדסים בהוואנה.

    בסופו של דבר כשמדברים על שיווק מדברים על השורה התחתונה של ההכנסות, לא על איזה שדרן כל אחד מעדיף ולאיזה אתר נכנסים אוהדי כדורגל. שני הגורמים הבולטים הם כמה מוכנים לשלם גופי שידור בשביל לקנות את הזכויות לשדר את הליגה, והיכולת של הקבוצות למכור מרצ׳נדייז במקומות מסויימים. הסיבה שמועדוני כדורגל אירופאים עושים את המסעות שלהם בעיקר באסיה, ארה״ב ואוקיאניה מרמזת לי שהשוק של אמריקה הלטינית פשוט לא מספיק משמעותי.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.