לא אמרתי שצריך היה לבחור במישהו שמופיע במועדוני אנדרגראונד לעיני שבעה אנשים. לאסי כהן יש לא פחות זמן ערוץ 2 ממנו, והוא פי אלף יותר מתוחכם ומצחיק. להבדיל, פעם בגלי צה״ל עשו מבצע ענק לבחירת השיר של כל הזמנים, הציעו אלפי שירים, ומה הקהל בחר? למבדה. אז כיבדו את הבחירה, אבל היה ברור שזה לא רציני ודן כנר גם אמר את זה בשידור. פה משום מה נראה שגם המבקרים האנינים לכאורה סבבה עם הבחירה הזאת.
@Nave אני לא אומר שהוא עושה רק טלוויזיה, אבל בדיוק כמו עם שחקני תיאטרון מצוינים - אם אתה לא בטלוויזיה, אתה לא קיים בדעת הציבור הרחבה. ברגע שאתה שם, זה עולם אחר. אני לא יודע מה הדרוג שהתקבל ולא אופתע אם את המקומות הבאים מאיימים אנשי ארץ נהדרת. אני די בטוח שמי שנמצא בטלוויזיה מאייש את המקומות הראשונים. ויכול להיות שהיתרון של מילר על פני החבר'ה מארץ נהדרת זה שזמן האוויר שם מחולק בין הרבה אנשים מוצחים.
הבחירה באדיר מילר לא נשמעת לי מופרכת מדי. לא זוכר מתי הייתי שותף לשיחה על סטנד-אפ ולא שמעתי מאדם אחר על כך שמופע האלתורים של אדיר מילר זה הדבר הכי מצחיק ושנון שיש שהם מכירים בסטנד-אפ הישראלי.
זה ברור שזה ככה, אבל למה זה אמור לערער על הקביעה של מילר כקומיקאי הטוב ביותר? הרי כמו שאמרת, יש גם את החבר'ה של ארץ נהדרת. וזה ברור שאף אחד לא ייבחר בשחקן כדורגל מליגה א' כשחקן הטוב בישראל, זוכים אלה שיש להם תודעה, אבל סביר להניח (כמו במקרה של אדיר מילר) שהם לא הגיעו סתם לתודעה. הם הגיעו כי הם טובים וכי הם , כנראה, מעל כל השאר, ובגלל זה גם זוכים. ספציפית לגבי מילר, לדעתי, הערך המוסף שלו זה מופע הסטנדאפ שלו שרץ המון המון זמן ללא הפסקה וכל הזמן מחדש. זה לא אסי וגורי, לדוגמא, עם תקווה ושארון שלהם שיצאו מכל החורים או מיקי גבע עם החיקויים או קומיקאים אחרים שבכלל אין להם מופעי סטנאדאפ. להגיד לך שאם שחר חסון היה מריץ סדרה כמו 'רמזור' הוא לא היה נותן פייט לאדיר מילר? לא יכול להגיד לך. אבל עצם זה שלמילר יש גם מופע סטנדאפ מוצלח, וגם אחת מהסדרות הטלוויזיה הטובות ביותר, בהחלט מציבות אותו כאופציה ראוייה לתפקיד הקומיקאי הטוב בישראל. שאר הרשימה: 1. אדיר מילר. 2. אסי כהן. 3. יובל סמו. 4. אורי חזקיה. 5. ליאת הר לב. 6. אסי כהן. 7. אודי כגן. 8. ישראל קטורזה 9. ערן זרחוביץ' 10. שלום אסייג 11. מה קשור 12. גורי אלפי 13. אילן פלד. 14. מריאנו אידלמן 15. אלי פיניש 16. עדי אשכנזי 17. ליאור שליין 18. רותם אבוהב 19. טל פרידמן 20. עלמה זק מצד אחד, ארץ נהדרת מריכיבים 6 מהעשירייה הראשונה. מצד שני, לתקופה אכן יש השפעה. גורי מקום 12 לפני שלום אסייג? פרידמן 19?! עלמה זק 20 למרות שהיא ב'ארץ'.. אודי כגן 7 ? מלבד כישוריו ב'ארץ' ו'משיח' הבנתי שמופע הסטנדאפ שלו ממש לא מציחק (דעה של 3 אנשיםם שונים) ליאת הר לב 4, גם כן מוזר. היא לא איזה עיולי קומי ונכון שהיא סבבה בארץ , אבל מה עוד? סטאנדאפ? להחזיק תכנית משלך? כאילו..עם כל הכבוד...אני ציפיתי שאלי ומראיאנו וטל פרידמן יהיו הרבה הרבה לפנייה. וממתי ליאור שליין בכל קומיקאי...ואיפה שחר חסון..
אסי וגורי עשו את דוד ותקווה לפני כמה, 15 שנה? מאז הם עשו את שידורי המהפכה המצוינת, אז התפצלו ועשו כל אחד הומור מקורי ואינטליגנטי, אסי בארץ נהדרת ובפרלמנט וגורי בגב האומה (בתוכנית שהוא עושה עכשיו זה פחות עובד). וכמוהם יש את שליין, זרחוביץ', ליאת הר לב ועוד, וזה בלי להזכיר כאלה מהדור הותיק כמו שלמה בראבא שכבר לפני 25 שנה עשה תוכניות מהמופרעות (לטובה כמובן) שהיו בארץ, ובלי להזכיר כאלה שהם לא קומיקאים במלוא מובן המילה אבל מצחיקים אותי הרבה יותר ממילר, כמו מודי בר און ויהונתן גפן. מה מקורי במילר? התובנות שלו הן של כל סטנאדפיסט סוג ז', מדבר על כמה הנשים מתעללות בגברים הכנועים ומתבל בקצת הומור עדות. מה מעניין בזה? תמיד אומרים על רמזור שהיא הסיינפלד הישראלי. תשאל אותי למה סיינפלד נחשב לסיטקום הכי גדול בכל הזמנים, למרות שהם אף פעם לא היו מספר 1 ברייטינג בארה"ב? אני אענה לך שזה כי הם לקחו ז'אנר עתיק ולעוס כמו סיטקום, שברו את כל הקונבנציות שהיו מקובלות לגביו במשך עשרות בשנים, ויצרו הומור חדש ומרענן שהביא למעשה דור חדש של יצירה טלוויזיונית. תשאל אותי למה רמזור נבחרה לסדרה הישראלית הכי טובה בכל הזמנים? אני אענה לך שאין לי מושג, זה אותו הומור דלוח וסטריאוטיפי שמאפיין זוועות כמו "סברי מרנן" והסדרה האיומה של נאור ציון.
אהבתי את החדש של דדי דדון. יותר ממתוקה מהחיים. אבל זה לא שיר מקפיץ למועדונים ומסיבות אז זה לא יתפוס ככה... ראיתם "צומת מילר"? מה אומרים? התגובות היו מאוד מעורבות ממה שהספקתי לקרוא. אני, אישית, מאוד נהנתי.
לגבי השיר של דדי דדון. הראשון היה בתור בדיחה על המילים והלחן של השירים המזרחיים, לא מבין מה הרעיון להוציא שיר נוסף. בקצב הזה הוא יוציא אלבום. החיקוי. ההומור של צומת מילר, עם כמה שהוא אמור להיות מסיטואציות אמיתיות שאדיר נתקל בהן (כמובן עם הקצנה), לא יודע, ההומור בסדרה הזאת מאוד צפוי ובנאלי.
נתתי צ'אנס ל"זה המצב", למרות ההיסטוריה העגומה של כל התוכניות שניסו לתת אלטרנטיבה לארץ נהדרת, חשבתי שאולי עם שמות לא מוכרים יהיה משהו יותר חתרני. זה פשוט מביך, אחת התוכניות הגרועות שהיו בארץ, הייתי שואל איך אישרו את זה לשידור אבל מדובר ברשת, אצלם כל דבר יכול לעלות לשידור. בכלל כל ז'אנר החיקויים-מערכונים די נמאס. לארץ נהדרת יש תקציב גדול וכשרונות על כמו אסי כהן, ליאת הר לב וזרחוביץ', אז הם מצליחים איכשהו לסחוב למרות שגם הם מחווירים לעומת גב האומה. כל אחד אחר שמנסה לעשות דבר כזה נידון לכישלון. הדור החדש של הסאטירה, גם בעולם וגם בארץ, זה אנשים שנונים שבאים בתור עצמם ואומרים את מה שיש להם להגיד, לא שחקנים שכירי חרב שעושים חיקויים.
לא חושב שיש מקום להשוואה בין ארץ נהדרת לגב האומה. נכון ששתיהן סאטירה אבל מאוד שונות. מה שכן, גם בגב האומה, החלקים ההכי טובים של התוכנית היא הפינה בסיום ששליין נותן ניתוח, שהרבה פעמים גם ציני, מנקודת המבט שלו על השבוע החולף. האמת שבתכלס כל התוכנית בנויה עליו. אם פעם ב "מצב האומה" בערוץ 2 גם לגורי ולעינב היה חלק מרכזי, הפעם זה רק הוא.
ההשוואה היא לא אחד לאחד, מה שאמרתי זה שבכל העולם מה שהולך היום זה הז'אנר של תוכניות עם אמירה אישית, אנשים אמיתיים עם אג'נדה, כמו ג'ון סטיוארט, קולבר, אוליבר, ובארץ שליין ואסף הראל, לעומת ז'אנר החיקויים שהופך למיושן.
כמוני כמוך. זה כל כך מביך. לא ברור איך זה עבר אנשים שאמורים להבין בדברים האלה ובכל זאת שידרו את זה. אני לא אופתע אם בכלל לא יעשו פרק 2 ויקברו את הבושה הזאת עמוק עמוק במרתפים. אגב, אותו כנ"ל לגבי אמזונס. כמה הייפ עשו לזה, והיה כל כך ברור שזה נועד לכישלון. אין לי שום הכשרה בתוך עורך תוכן, או ידע בדברים האלה, ואני בעצמי מבין שלשחזר דברים (אמזונס והשרדות - זה המצב וארץ נהדרת) לא יילך כל עוד אין לך גימיק או קונספט חדשני/אחר/מושך.
די אהבתי את שני הפרקים הראשונים בסדרה החדשה של יס, "התאג"ד". אמנם ראינו בשנים האחרונות המון סרטים וסדרות על הצבא, ולצד "אפס ביחסי אנוש" הקלאסי היו המון נפילות ודברים סתמיים, אבל פה יש תחושה של משהו יותר מבטיח ופחות קלישאתי, צריך לראות לאן זה הולך. השחקנים טובים, וקשה להישאר אדיש כלפי דניאל גל היפהפייה.
מלבד התאג"ד, עונת הסתיו/חורף נפתחה עם כמה וכמה סדרות ישראליות חדשות שנראות טוב על הנייר - יש את 'עיקרון ההחלפה' של ליאור אשכנזי וליאת הר לב, שכבר רצה כמה זמן. הסדרה 'מטומטמת' בHOT התחילה השבוע. ראיתי אתמול את שני הפרקים הראשונים וזה נראה ממש טוב. אני מניח שאתחיל לעקוב גם אחרי התאג"ד.
ראיתי את חמשת הפרקים הראשונים ועוד לא החלטתי למה נשארתי. מצד אחד, זה קליל, ואפילו דיי משעשע. מצד שני, לא קיים אפילו קשר קטן בין הסדרה למציאות בשירות הצבאי.