יובנטוס 2014/15:: רוצים לקפוץ כיתה ולהצליח גם באירופה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י Raulito, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אם העסקה לא תיהיה באיזור של 40 מיליון אירו+גצה אני חושב שאין סיבה שיובה צריכה להסכים לעסקה פוטנציאלית כזו, בדיוק בגלל הסיבות שקובי ציין לפניי: הסכומים מטורפים היום, וסכום כסף כזה לבדו בלי גצה לא באמת יביא שחקן ברמה של וידאל או לפחות כזה שקרוב אליו.

    שאלה: מה בכלל אורך החוזה של וידאל?
     
  2. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    @אלעד

    אני פשוט לא מחזיק מגצה כשחקן ששייך לרמות הבאמת גבוהות ואחד שמצדיק את הסכומים שרצים סביבו. כתבתי על זה בדיון של באיירן לפני כמה זמן. הוא לא מספיק טכני ו"גאון" כדורגל כדי לשחק כעושה משחק וכדי להצדיק את ההתבטלות הגנתית שלו, לא מספיק מהיר וזריז כדי לשחק באגף ולא מספיק סקורר כדי להיות flase 9.

    איסקו הוא כישרון על שיכול להתפתח להיות אינייסטה. אוסקר פחות טוב ממנו לכל הדעות אבל הוא פשרה די טובה יחסית להיצע בשוק. שניהם מחזיקים בתכונות משותפות שעיקרן היא העבודה הרבה שהם עושים במגרש פרט לעבודה יצירתית. לליגה מאוד טקטית בה יובה מתמודדת אלה אספקטים די הכרחיים. אוזיל וגצה לא מביאים את זה (וגם לא מחפים על כך באיכות יוצאת דופן).

    @Romanista

    350 זה עדיין לא 450+ של האליטות. בסה"כ הצעתי נקודת מבט טיפה שונה עבור אלה שרואים בעסקה הזאת אסון עלי אדמות. הגיל משחק פה פקאטור משני לעניין השובע המנטלי. יכול מאוד להיות שבעונה הבאה הוא יראה חיוור על המגרש בלי חשק, אחד שמרגיש שסקודטו באיטליה זה כבר קטן עליו ובקיץ הבא כשיובה תחליט שזהו והיא רוצה מישהו טרי ורענן יותר במקומו היא לא תקבל עליו קרוב למה שהיא יכולה לקבל עכשיו (מה לעשות שאחרי גיל 30-31 העסק לא מתחיל להיות טוב יותר מבחינה פיזית וזה דבר שיושב בראשם של קבוצות שבאות למו"מ. הם לא ישברו את הקופה על שחקן שמי יודע כמה נשאר לו). אגב, יש אפשרות יותר מסבירה שוידאל עצמו מבקש את ההעברה הזאת. מארוטה התבטא לא פעם על כך שהוא ופוגבה לא למכירה בקיץ הנוכחי אבל סייג את זה כשאמר שהעניין יהיה פתוח אם הם יבקשו ההעברה. אם זה המצב זה די מייתר את הדיון, לא?
     
  3. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,658
    לייקים שהתקבלו:
    3,655
    אין שום קשר בין אוסקר, איסקו וגצה. קצת תמוה בעיניי שהם מוזכרים באותה נשימה, אבל אני מניח שהתיוג שלהם כשחקני קישור התקפי יוצר את ההשוואה המתבקשת הזאת.

    גצה שחקן התקפה לכל דבר, התרומה שלו באה לידי ביטוי בחלק הקדמי והוא מתבסס על טכניקה מצויינת וחוכמת משחק לא אופיינית לשחקן בתפקידו. נכון, הוא לא מאוד מהיר, או מאוד חזק, והוא עדיין רחוק מלהיות המוצר המוגמר, אבל מבחינת תפוקה עכשיוית ותקרה עתידית, הוא בהחלט שווה את ההשקעה.

    אוסקר ואיסקו הם שחקנים עם אוריינטציה יותר מרכזית. כלומר, שניהם שחקני התקפה, אבל באותה מידה הם מסוגלים לתפקד במרכז הקישור ולתרום בשני צידי המגרש. יחד עם זאת, גם הם לא ממש דומים מבחינת סגנון המשחק שלהם; איסקו מכדרר בצורה מדהימה, הוא מבצע ריצות יפות עם ובלי הכדור ויש לו טכניקה נפלאה. גם במדי מלאגה וגם במדי ריאל (שם הוא שיחק בתפקיד פחות התקפי) ראינו ממנו תפוקה טובה מאוד. אם תרצו, הוא יותר טרקווארטיסטה מרג'יסטה. המקרה של אוסקר הוא הפוך, בעתיד הלא כל כך רחוק הוא יוכל לשחק כרג'יסטה לכל דבר, יש לו את כל הכלים לעשות את זה. ברור לי שלאיסקו יש מוסר עבודה יוצא מן הכלל, אבל הוא לא ניחן בכישרון ההגנתי שיש לאוסקר. הדרך שבה הוא מתקל, עוצר התקפות וקורא מהלכים היא מדהימה. הוא מכתיב את הקצב של המשחק והסיבה המרכזית להתדרדרות של צ'לסי בשנה שעברה היא הכושר הגרוע שלו בינואר-מרץ. לדעתי, ובהתבסס על השנתיים האחרונות, כשהוא בכושר כל הקבוצה מתפקדת - הוא קצת מושך בחוטים במובן הזה ושיתוף הפעולה שלו עם פברגאס רק מחזק את זה. הוא תמיד פנוי למסירה, בדרך כלל מבצע את המסירה/ריצה הנכונה והוא אפילו מצטרף בצורה מרשימה להתקפה. הוא link-up player קלאסי בחלק המרכזי של המגרש והוא יכול לבוא לידי ביטוי גם כשהקבוצה שמה דגש על הגנה וגם כשהיא שמה דגש על התקפה.

    הבעיה המרכזית שלו היא עקביות. כולי תקווה שלא נוותר עליו, כי לדעתי הוא חתיכת יהלום לא מלוטש.
     
  4. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    הם מוזכרים באותה נשימה בגלל הקישור שלהם בתקשורת ליובנטוס, לא כי הם דומים מבחינה מקצועית. בהודעה שלי ציינתי (אומנם בפשטנות) את ההבדלים ביניהם לבין שתי האלטרנטיבות מנבחרת גרמניה. בכל מקרה תודה על הניתוח המלומד. רק מחזק את הדעה שלי (שמבוססת על די מעט משחקים שראיתי אותם) שאיסקו ואוסקר מתאימים ליובה ולליגה האיטלקית הרבה יותר מאוזיל וגצה (בלי קשר למה שאני חושב עליהם).
     
    Don Joan Roman ו-golding אוהבים את זה.
  5. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,658
    לייקים שהתקבלו:
    3,655
    לא התכוונתי שכאן מזכירים אותם באותה נשימה, זה דווקא מופנה לידיעות ושמועות בתקשורת!
     
  6. Enzo Maresca Member

    הצטרף ב:
    ‏27/10/14
    הודעות:
    420
    לייקים שהתקבלו:
    368
    עד 2017. זאת בעצם ההזדמנות האחרונה למכור אותו בסכום (יחסית) גבוה. זה, החשש ממצב הברך והעובדה שהוא מגיע אחרי העונה הכי חלשה שלו במדינו שכנעו את מארוטה שהגיע הזמן להיפרד. ובטוח שכל הקרקס עם תאונת הדרכים בקופה והדיווחים על אורח חיים לא בריא במיוחד עזרו לגבש את ההחלטה.

    אני עדיין נורא אמביוולנטי ומחכה לראות מי יגיע בכסף שייכנס. בינתיים אני רק אזכיר שבדיוק היום לפני שנה אלגרי מונה למאמן וספג קללות ואיומים מאוהדים שהתלוננו שהוא לא מסוגל להחליף את קונטה. 10 חודשים אחרי חתמנו את העונה הכי מרגשת של המועדון מאז 2003. יש לנו בהנהלה חבורה של ווינרים מקצוענים שיודעים מה הם עושים ורוצים בהצלחת המועדון הרבה יותר מכל האוהדים ביחד. אני סומך עליהם ובטוח שיהיה טוב.

    (רק בקשה אחת - לא קואדראדו. זהו.)
     
    Don Joan Roman ו-אלעד אוהבים את זה.
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    מי אמר שיובה צריכה בכלל לחשוב בכיוון של 'אפשרות אחרונה למכור את וידאל', מדוע שלא יישאר שחקן מוביל אצלה עד שיאפסו כוחותיו? אגב להגיד 'חסר חשק' זה לא נכון לגבי וידאל הוא שחקן שהמנוע בתחת הוא המאפיין שלו והוא לא בדיוק שבע. ובנושא השני - אין ספק שהעונה האחרונה של יובה הייתה קסומה ומפתיעה, אבל לא בגזרת הליגה. אני לא חושב שמישהו הימר נגדה, אלגרי קיבל קבוצה מוכנה בה קונטה הניח יסודות אדירים והחזיר אותה למרכז הבמה. ההצלחה הגדולה הייתה באירופה. לא בכל שנה אפשר להפתיע בצורה כזו. הפעם השלד של יובה משתנה בצורה ניכרת בניגוד למה שקרה בקיץ שעבר אז היה שינוי בעמדת המאמן בלבד. אגב, לא מתייחסים מספיק לעזיבה של טבס. זה לא בדיוק המקרה בו חלוץ טוב אחד עזב והוחלף בחלוץ טוב אחר.

    תיארו כאן בצורה יפה מאוד את השוני בין איסקו, גצה ואוסקר. דבר אחד משותף להם: יוכלו להוסיף את הקסם הדרוש והיצירתיות למשחק של יובנטוס. אני לא חושב שאיסקו(צריך להעריך אותו על איך שלמד תחת אנצ'לוטי לעשות הגנה, ולא 'בכאילו') ואוסקר רלוונטים בכל-מקרה. גם אוזיל לא רלוונטי לדעתי והוא ממש לא מתאים ליובה, אולי בפיפה.
     
  8. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @Alta Tensione,
    1. זה לא רלוונטי שהוא לא מספיק טוב לשחק כ״חלוץ מדומה״ או שחקן באגף אם יביאו אותו לשחק כקשר התקפי, שזו גם, אגב, תיהיה ביקורת לכל שאר הפליימייקרים שצויינו כאן, וככל הנראה, רלוונטית גם לכל פליימייקר בעולם שלא קוראים לו ליונל מסי.

    2. הוא כבר הוכיח את עצמו בדורטמונד של קלופ, אחת הקבוצות הטובות באירופה בשנים האחרונות, כשחקן ששייך לרמות הגבוהות ביותר. אני לא מוכן ״לשרוף״ אותו בגלל שהוא לא הצליח עד כה בבאיירן של פפ ולטעמי גם לא יצליח כל עוד פפ מאמן שם.

    3. כמו שאמרת בעצמך, לא ראית מספיק מגצה, שהוא לטעמי אחד השחקנים האינטיליגנטים באירופה, על-אף גילו הצעיר.

    4. אני עדיין לא משוכנע מספיק לגבי הקטע של ״התבטלות הגנתית״; יצא לו איזה שם של פרימדונה בבאיירן, אולי בצדק ואולי לא, אבל אנחנו מדברים על ילדון שהיה חלק אינטגרלי בהצלחה של דורטמונד, קבוצה סופר אינטנסיבית מבחינת סגנון המשחק שלה.

      גם בהנחה שהוא לא תורם בפן ההגנתי, האם זה יהיה יותר גרוע מפירלו ששיחק בעמדה אחורית הרבה יותר? מה שבמילא יש ליובנטוס מספיק קשרים בחוליה שלה שייחפו עליו. כמו כן, אנחנו מדברים על שחקן שרחוק מלהיות ״מוצר מוגמר״ כמו שגולדינג תיאר היטב, ועל שחקן בן 23 בלבד שכבר הספיק לעשות מה שרבים לא עושים בקריירה שלמה. אם תגיע הצעה של באיירן על וידאל בסכום של 30-40 מיליון אירו+גצה זה נו-בריינר לטעמי*; יובה מרוויחים את אחד הכשרונות הגדולים בעולם ועדיין יכולים להמשיך להתחזק.
    * - קשה לי להאמין שבאמת תגיע הצעה כזו או משהו שקרוב לזה.

    ***
    התוספת שלי לניתוח של גולדינג על איסקו ואוסקר.

    איסקו: כישרון עצום וההשוואה לאינייסטה מתבקשת, אבל חיסרון ברור אצלו שהוא שעדיין לא מוסר ברמה מספיק גבוהה. אני כמעט ולא זוכר אצלו כדורי עומק שחותכים הגנות, להבדיל משחקן כמו אוזיל למשל. ה״קסם״ אצלו הוא ללא ספק הדריבל המהפנט כמעט על שטח קטן.

    אוסקר: שחקן טוב שיכול להפוך למצוין, אבל מהתיאור של גולדינג עוד אפשר לחשוב שבכל רגע הוא הולך להתפוצץ; זה שחקן שמחכים לו כבר לא מעט זמן ל״התפוצצות״ וזה לא קורה. יש לו הבלחות פה ושם, אבל אני לא חושב שגם בכושר טוב יש לו את ה״סקס-אפיל״ של איסקו וגצה על המגרש, קרי, במכלול שלו אני לא מחזיק ממנו מוכשר כמוהם בפן ההתקפי. הייחודיות שלו היא באמת ביכולות ההגנתיות הגבוהות שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/7/15
    Don Joan Roman, golding ו-Die Werkself אוהבים את זה.
  9. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    מאיפה השתרבב הקטע הזה של כסף + גצה?

    יובנטוס תקבל 37+3 וזהו. גצה בכל מקרה לא שווה פחות מזה אז אם כבר טרייד ישיר או וידאל + כסף יותר הגיוניים. בכל מקרה טרייד לא יהיה כי מבחינה חשבונית בדו"חות עדיף שתי עיסקאות נפרדות.

    הדיווחים שקראתי מדברים על גצה כמטרה (ראשית?) ועל דרקסלר כעוד אופציה אם גצה לא יסתדר.
     
  10. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @François Steyn,

    היו כל-מיני שמועות בטוויטר שכבר הוכחשו ע״י רומיניגה ממה שקראתי אתמול. הדיון, לפחות מבחינתי, תמיד היה רק ברמה ההיפותטית.

    לא סתם שאלתי על אורך החוזה של וידאל שכנראה משחק פה תפקיד מרכזי ברצון של יובה למכור את השחקן עכשיו תמורת סכום מקסימאלי(?). זו בעיה לא פשוטה למכור אותו תמורת הסכום שהזכרת בלבד, שכן, אני ממש לא יודע מה יובנטוס יכולה לעשות עם הסכומים האלה במידה והיא מעוניינת בשחקן שיוכל לתת אפקט מיידי לקבוצה. כמו כן, אם נחזור לסוגיית גצה, אני לא חושב שיובה בכלל יכולה לעמוד בשכר הנוכחי שלו.

    אגב, רק אני בכלל הייתי הולך על וראטי במקום לחפש קשר התקפי? כישרון איטלקי טהור.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/7/15
  11. ADP משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏14/7/06
    הודעות:
    5,105
    לייקים שהתקבלו:
    183
    בגאזטה מעלים כל מיני אופציות רכישה הזויות של גצה - למשל, השאלה לשנתיים עם חובת רכישה. מצד אחד באיירן אף פעם לא היו יותר מדי חמדנים לכסף, אבל קשה לי להאמין ששחקן בסדר הגודל הזה יעבור בעסקאות מפוקפקות כאלה. אני רק מקווה שאכן שחקן ברמתו יגיע וימלא את הכוס הריקה הזאת שנוצרה עם עזיבתו המסתמנת של וידאל. דראקסלר הוא אופציה נחמדה אך גם כשהוא כשיר (ובעונה האחרונה הוא היה רחוק מלהיות כשיר) הוא עדיין לא הציג את היכולת שגצה הציג בדורטמונד ואפילו בבאיירן.

    לפי מה שהבנתי, אסמואה מיועד לזוז למרכז הקישור (סוף סוף), ומגן שמאלי (אלכס סנדרו או באבא) יתפסו את מקומו כמחליף של אברה.
    הקישור שלנו אמור להיראות כך:
    פוגבה - מרקיזיו - קדירה
    (אסמואה) - (סטורארו) - (פדואין)

    גצה - 10 אחר
    (פריירה)

    יותר מדי סימני שאלה ומעט מדי מחליפים איכותיים. אני ממש מקווה שמכל הבלגן הזה סטורארו יצמח להיות הגאטוזו שתמיד דיברו עליו.
     
  12. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    אלעד, וראטי כבר עכשיו בערך קשר טופ 5 בעולם והצרפתים יודעים את זה. הם לא ישחררו אותו, ואם כן, מדובר אני מניח בסכומים של מינימום 80 מיליון. הוא לגמרי מחוץ לליגה של קבוצות איטלקיות.
     
  13. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    אלא אם וידאל מתעקש לעזוב (מה שיפתיע אותי) - אין סיבה למכור אותו בסכום סביר כל כך של 40 מליון יורו.
    רוצים להוציא שחקן טופ מקבוצת טופ? או שתציעו סכום מטורף, או שתציעו שחקן טופ אחר בתמורה, או שהשחקן יתעקש לעזוב מעצמו.
    על שחקנים כמו פירמינו, דפאי, בנטקה ושניידרלין שילמו סכומים שקרובים לזה, אז על אחד הכוכבים של סגנית אלופת אירופה, הדאבליסטית של איטליה וזוכת הקופה אמריקה?
     
  14. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    מינימום 80 מיליון? הוא מחוץ לליגה של כל קבוצה בעולם. גם ריאל וברצלונה לא ישלמו עליו סכומים כאלו לדעתי, במידה וירצו אותו כמובן.
     
  15. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,333
    לייקים שהתקבלו:
    2,037
    רצון זה משהו אחר. ריאל וברצלונה מסוגלות לשלם סכומים כאלה. האיטלקיות לא יכולות גם אם הן רוצות.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.