יורו 2024 - מלכת אירופה - ספרד אלופת אירופה ושיאנית הזכיות בתחרות. אנגליה עם שברון לב נוסף

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Lebron, ‏14/6/24.

  1. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,729
    לייקים שהתקבלו:
    421
    דוגמה לא עוזרת לי פה. ברור שהגיוני ששחקן יספק יכולת שונה בקבוצות שונות. יכול להיות שבנבחרות מסויימות חאמס היה נראה פח ובקבוצות מסוימות היה נראה מדהים. אני מדבר מעבר לעיניין המנטלי אלא טקטי. לדעתי דווקא אם כבר קל יותר להגנה בנבחרות. לא יודע להסביר את זה אולי חוסר התאום והאימון פוגע יותר בהתקפה או שפשוט נבחרות נוטות לשחק הגנתי יותר. אבל במבחן העין היתרון הוא דווקא להגנה בנבחרות לעומת קבוצות.
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    יש מלא דוגמאות כאלה. פשוט חאמס הוא הכי מוכר. קח למשל את נבחרת צ'ילה בתקופת השיא שלה. היה לך כל מיני נידחונים כאלה כמו ורגאס ואיסלה ו-ולדיביה. אבל בנבחרת הם נראו כמו טופ קלאס. אני כן חושב שזה העניין המנטלי. להגיע לנבחרת זה כמו להגיע לשירות מילואים. אתה גם עם אנשים כמוך, מהעם שלך, אתה גם מתגייס למטרה נעלה, להבדיל מהקבוצות שהכל שם זה מסחרה. אגב לא בכל נבחרת זה ככה, יש נבחרות עם חדר הלבשה רקוב וזה משליך גם למגרש(מישהו אמר בלגיה?)
     
  3. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,729
    לייקים שהתקבלו:
    421
    הנקודה שלי היא שלדוגמאות אין משמעות כי כל שחקן משחק במספר קבוצות בודדות. אלכסיס למשל היה ענק בארסנל וגרוע ביונייטד. אותו הדבר אני בטוח שיש נבחרות שהוא לא היה מצליח בהן ויש כאלה שכן. מי קבע שבצ'ילה הוא הצליח מעצם היותה נבחרת וביונייטד הוא לא הצליח מעצם היותה קבוצה? (כמובן שזה לא נכון במקרה שלו כי הצליח בגדול בארסנל). אותו הדבר על חאמס, זה שהנבחרת היחידה שהוא שיחק בה הוא הצליח וב2 וחצי קבוצות שהוא שיחק בהן בשיא הוא פחות הצליח לא מוכיח לי כלום, אולי בנבחרת אחרת היה כישלון ובקבוצה אחרת הצלחה.

    השאלה שלי האם יש דבר כזה שחקן שמשהו בכדורגל שלו מתאים יותר לכדורגל נבחרות. ואם כן יש משהו קונקרטי שאפשר להצביע עליו? דריבל, מהירות, מסירה...?
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    @Ever Banega שים לב שלא ציינתי את אלכסיס. הוא היה גדול בנבחרת כמו שהוא היה גדול בקבוצות ולא סתם הוא גם היה הכוכב של הנבחרת. חאמס זה סיפור מטורף. להוציא את פורטו ומונאקו בתחילת הקריירה הוא נכשל בכל קבוצה שהוא היה בה כולל בליגה הברזילאית. אבל כל פעם שהוא מגיע לנבחרת זה חאמס אחר. כנראה הוא מקבל שם וויבים שמעלים לו את הבטחון. שתבין שקוואדרדו שעשה קריירה הרבה מצליחה משל חאמס, כל פעם שהוא מגיע לנבחרת הוא יודע שהוא על תקן נושא הכלים שלו. אבל יש עוד המון דוגמאות כאלה. שאקירי, האל רובסון קאנו. אגב יש גם דוגמאות לכאלה שהם טובים בקבוצות אבל הרבה יותר טובים בנבחרת. קלוזה, דז׳קו. אצלנו למשל זה היה תומר חמד שגם כשהוא כבר היה הרבה אחרי השיא הוא סיפק את הסחורה בנבחרת.
     
  5. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,729
    לייקים שהתקבלו:
    421
    אתה ממשיך להתעקש על דוגמאות... בעולם שבו לא היה דבר כזה שחקן של נבחרת עדיין הסתברותית היית מוצא שחקנים שב3-4 קבוצות לא היו טובים ובנבחרת האחת שלהם כן. זה לא מוכיח לי כלום.

    אגב לגבי חאמס זה לא מדויק, היה טוב בבאיירן ואם אני לא טועה עד הפציעה גם באברטון. תוסיף את פורטו מונאקו והעונה הראשונה בריאל ואפילו על הדוגמה הספציפית הזו זה לא מחזיק מים (ושוב גם אם כן זה לא מוכיח לי כלום).
    תן לי אשכרה תכונות/סגנון משחק שמתאים לכדורגל נבחרות יותר מאשר לקבוצות (אני לא לא טוען שאין דהר כזה אני בעצמי מנסה להבין אני פשוט אומר שכל עוד אין לך שחקן ששיחק ב20 נבחרות ו20 קבוצות ויש הבדל משמעותי בין היכולת בקבוצות לנבחרות אני לא יכול לקחת את זה כנוכחה למשהו)
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    לדעתי האישית זה עניין של חיבור לאומי. לא חושב שיש לזה סיבה טקטית, הרי חאמס עבר תחת אלף מאמנים שונים בקולומביה והיה טוב אצל כולם, כנ״ל שאר הדוגמאות שנתתי לך ואני יכול לתת עוד דוגמאות אבל אני רואה שזה מעצבן אותך :wink:
     
  7. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,729
    לייקים שהתקבלו:
    421
    לא חסרות דוגמאות, בכל אופן התשובה שלך היא שאין פה משהו קונקרטי מעבר למנטליות אז אין צורך בדוגמאות. יכול להיות שאתה צודק אבל לי מרגיש שלמשחקי נבחרות יש אופי קצת שונה, לא יודע לשים את האצבע בדיוק אבל אני חושב שלנבחרות יש נטייה להתגונן נמוך וצפוף יותר ומצד שני פחות מנוסות באיך להתמודד עם זה. ואז יכולת לייצר מהלך מפתיע כמו שיש לחאמס ופוגבה באה יותר לידי ביטוי ומצד שני הכבדות שלהם והאיבודי כדור שלהם במרכז המגרש פחות (כי נבחרות פחות לוחצות ופחות נלחמות על להחתיב את הקצב). אבל אני ממש לא בטוח לגבי זה אולי אני מדבר שטויות.
     
  8. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,745
    לייקים שהתקבלו:
    19,400
    הרמה נמוכה יותר בכדורגל נבחרות, ההגנות לא מתואמות, הקצב נמוך יותר ויש שחקנים שזה מתאים להם.
    לא חושב שיש פה רבדים עמוקים יותר.
     
    Sturridge ו-Liverpool-Forever אוהבים את זה.
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    גם הגנות לא מתואמות, וציינתי את זה, אבל זה לא מספר את כל התמונה, כי עובדה שיש שחקנים מצויינים שגם עם ההגנות הלא מתואמות לא באים לידי ביטוי בנבחרת. צ'אבי סימונס למשל שחוץ מהגול נגדיכם לא עשה כלום בטורניר הזה. אני חושב שיש לזה כל מיני סיבות, אבל בשורה התחתונה אני כן חושב שיש שחקנים שהם יותר טובים בנבחרת מבקבוצות, כמו שיש כאלה שפחות טובים בנבחרת מאשר בקבוצות.
     
  10. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    3,008
    לייקים שהתקבלו:
    1,246
    מין:
    זכר
    ווקר בנבחרת הטורניר למי שדאג לטרנט...
     
  11. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,745
    לייקים שהתקבלו:
    19,400
    א - מי זה "נגדכם"? הייתי בעד הולנד במשחק הזה.
    ב - לא בהכרח כל שחקן יתבלט במשחקים האלה. שחקנים עדיין יכולים לא להיות טובים במשחקים מסויימים למרות שהרמה היא נמוכה ממה שהם רגילים. סימונס למשל היה גרוע גם נגד אנגליה, אבל בעיטה אחת יצאה לו טוב (יחסית, כי שוער עם ידיים של בנאדם מבוגר הודף את הכדור שהיה למרכז השער).
    הרמה בכדורגל קבוצתי, בטח בליגות הבכירות, גבוהה משמעותית מהרמה בכדורגל נבחרות.
    אבל זה גם עוזר לשחקנים שמשחקים בקבוצות מתואמות, עם רעיון ודרך ברורים איך אמורים לשחק והם עושים מה שמאמנים אותם לעשות כל השנה בתוך המסגרת הזאת.
    כשהם מגיעים לכדורגל נבחרות, שלרוב מדובר באסופה של שחקנים עם איזה מורה לספורט על הקווים, הם אמורים להתבלט באופן אינדווידואלי וזה לא בהכרח מתאים לכולם.

    פודן למשל, רגיל למשחק קבוצתי. הקבוצה מניעה כדור הוא יכול עם התנועה שלו להשתחרר משמירה, למצוא את עצמו באזורים מסוכנים, יש הרבה אופציות מסירה.
    הוא מגיע לנבחרת, תוקעים אותו (רוב הזמן) באגף כשאין איתו מגן שמצטרף להתקפה, הקישור לא מחליף איתו מקומות, החזקת הכדור היא באזורים רחוקים יותר מהשער והנעת הכדור איטית בהרבה אז לקבוצה היריבה קל יותר לשמור על המסגרת ההגנתית, אין מסירות בין קווי הגנה בשביל למצוא אותו לא מול כל הגנת היריב...

    אם ניקח את שאקירי שהוזכר כשחקן שטוב יותר בנבחרת (אם אני לא טועה):
    שאקירי היה טוב גם בקבוצות (לפחות באנגליה) אבל הוא לא שחקן שיעבוד 90 דקות בקצב גבוה.
    הוא מגיע לנבחרת ויש לו יותר זמן עם הכדור, הוא שחקן מרכזי (בניגוד למה שהיה במועדונים הגדולים) ואז כשהוא עושה פעולות מוצלחות הוא פשוט בולט יותר.
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    אם אני זוכר נכון הוא היה פלופ אצלכם

    אגב באינטר הוא היה חרא טהור
     
  13. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,908
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    אני דואג לנבחרת הטורניר. ב-MD נתנו הערכה לשחקני נבחרת ספרד. כמובן אפילו השוער השלישי קיבל מחמאות. על קרבחאל כתבו בערך כך: מוגזם לדבר עד כדור הזהב, אבל כן המגן הימני הטוב בעולם.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,075
    לייקים שהתקבלו:
    26,234
    מין:
    זכר
    הקבוצה שלך היחידה שניצחה אותו העונה בכל המסגרות של מועדונים ונבחרות -)
     
  15. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,745
    לייקים שהתקבלו:
    19,400
    ממש לא היה פלופ.
    אחלה שאקירי.