שיטות פיתוי בחנויות זה משהו ידוע, ולא משנה כמה מדריכים ייתנו לנו לא נוכל להתמודד עם זה. תת המודע שלנו חזק מאיתנו. יש עוד כל מיני שיטות כמו לשים תמיד בכניסה את הפירות בגלל שזה סמל לשפע, ומעליהן לשים תאורה כך שהפירות יבריקו. וכמובן גם את שיטת ההפרדה- מוצרים בסיסיים כמו לחם, חלב, ביצים וכו' ישימו לכם בכוונה בפינות שונות- כדי שתחשפו לכמה שיותר מהחנות. הנה תרגיל שקיבלתי בקורס מחשבים דווקא: התגלה על ידי מחשב וסטטיסטיקה שגברים שקונים חיתולים מ-10 בלילה עד 4 לפנות בוקר, קונים גם בירה. מה תעשו בתור הבעלים של הסופר?
זה נושא עמוק מאד ומרתק... בעלי סופרמרקטים גם מגדילים הרבה פעמים את העגלות בסופר כדי לגרום לתחושה אצל הלקוח ש"אפשר לדחוף עוד". שימו לב לכך שבכמעט כל הסופרמרקטים הכניסה נמצאת מימין והסופרמרקט בנוי כך שהמסלול שבו תצטרכו ללכת הוא שמאלה נגד כיוון השעון (אבל כאן זה כבר נכנס לתיאוריות שונות על כך שרוב האנשים בגלל שהם ימניים נוטים להסתכל שמאלה או משהו כזה, אני אנסה למצוא את המקור באנגלית שבו קראתי זאת)... כמו כן בהרבה מקומות יש מוזיקה לפי פלייליסט מסוים, אחרי חישוב של באיזה זמנים של היום מגיעות לסופר אוכלוסיות שונות, כך שיש מוזיקה שונה כשמדובר בחבר'ה יותר צעירים וכו'. מדהים כמה מניפולטיביות וטריקים ברמה תת-הכרתית יש בדבר הלכאורה פעוט הזה שנקרא סופרמרקט, ועוד לא התחלנו לדבר על נושא הקניונים.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4173772,00.html מעניין. השאלה היא עד כמה זה פרקטי, אבל בכל אופן בגיל 13 הישג כזה הוא מאוד מרשים.
בהנחה שיש הישג ומודל העץ מפיק גם יותר וואט מהמודל הסטנדרטי: זה מדהים רק שגילה את זה נער בן 13, שזה סיפור בפני עצמו. אבל מבחינת המדע, אין פה שום חידוש מהפכני ואם מדען "רגיל" היה עולה על זה לא היו מתייחסים לזה בכלל. זה שמצאו שיטה יעילה יותר (בכמה כבר?) להפקת חשמל סולארי לא יגרום לפריצת דרך בתחום הזה וזה עדיין יהיה לא משתלם מבחינת עלות/ תועלת. מה גם ש"לוח" סולארי של עץ אמור לעלות יותר לייצור לפי ההיגיון, לא?
המאמרים של אורן הוברמן מרתקים! ולגבי המאמר: מישהו יודע מהם "חידקי המשיכה" של מילה קוניס ואיפה אפשר להשיג אותם?
כלכליסט הפציצו עם המאמרים בסוף השבוע האחרון. תודה לכל אלו ששתפו, כיף גדול, נמשיך לעקוב http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx