מכבי נתניה 2015/6- בין כל הערפל דראפיץ' מונה למאמן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏17/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,867
    לייקים שהתקבלו:
    14,644
    מין:
    זכר
    אפילו איזי ירד ליגה
     
  2. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420

    מה ש - HBS2208 רשם...

    אגב, מי האיש שאתה מדבר עליו?
     
  3. Drama Guest

    הייתי שמח לדעת איזו קבוצה מנוהלת הכי טוב בארץ.

    אתה מחזיק מעמוס ודמאיו ? באמת ? עם כל הכבוד מי הם ? עמוס זאת דמות סמכותית שרוכשים לה הרבה כבוד אבל בלי אבי זה ממש לא זה מבחינה מקצועית. אם אבי היה בקבוצה לא היינו יורדים ולא נעלי ג'ומה. הדבר היחידי שדמאיו פוגע בו זה באוהדים של בני יהודה.

    אבו יונס בנתיים מעמיד את סכנין יפה בליגה, ג'קי ויואב כץ שמים כסף מהכיס אז שהם יעשו מה שבא להם.

    אין קורס באונ', ולמעט מקצועות חופשיים כל האונ' זה חרטא ברטא אבל זה לא הנושא.

    אתה יודע, שיש קבוצה שכל שנה היו מכתירים אותה כיורדת. עכו שמה. אתה יודע מה קרה בפועל ? עברו שם שחקנים טובים מאוד - דדי בן דיין, מהראן ראדי, איסמעיל ריאן, דודו גורש, רועי דיין, יובל שבתאי, בן בנימין, מישאלוף ורבים אחרים, ובו בזמן הצליח איכשהו לעלות כמה שחקנים לא רעים מהנוער - אדי גוטליב, אליאור סיידר ועיזאת חלייאלה.
    התקציב היה מינימלי, התוצאות היו יפות, שילוב שחקנים צעירים ושחקני בית. כל עונה היה אותו סיפור, שוב מועמדת לירידה, שוב שחקנים עוזבים - אבל כולם ידעו - רוצה ללכת ? לך ! אין שביתה איטלקית ! אין חמ-זה(ין) בארי, אין שביתת פירס, הם היו עולים ליציע. היו מתייבשים ומותשים.
    ואגלה עוד סוד קטן, היה להם אותו תקציב שחקנים כמו שיש לנתניה היום.

    בנושא של נתניה וכסף דנו ודשנו מספיק, באמת אין מה להוסיף. בעצם דבר אחד - המבנה האירגוני צריך לכלול סמנכ"ל כספים ומנכ"ל שעובדים בדרגה מקבילה ולא אחד כפוף לשני. זה הזמן להביא חשב פדנט שמרים סומכת עליו ולהפריד את הכסף מהסמכות המקצועית.
    מי בעצם מכהן היום כשומר הסף של כספי המיסים (והתרומות, זה לא משנה. זה כסף שמיועד לקבוצה) ?

    ציון וייצמן. כיום, לדעתי, האדם היחידי שצריך להיות שם.
     
  4. Drama Guest

    כמה חידודים שראיתי אחרי הפירסום -

    1. איזי שם כסף מהכיס שלו שמצידי ישים את עצמו חלוץ 9 וקפטן והוא עומד בשער בפנדלים.
    2. התקופה של עכו המצויינת לעיל היא תחת ציון וייצמן.
    3. אם לאבי לוזון היה את מכבי חיפה וכל המשתמע מכך תקציבית אז היא הייתה כוכבת קבועה במפעלים האירופאיים.
    4. רשמתי אלף פעם - לדורון הייתה מטרה אחרת - ''לשמור על הערך'' של מכבי נתניה עד שיימצא רוכש. דהיינו, יש לו שתי מטרות:
    (1) לנקות את המועדון מרפש (והוא בנתיים יחסית מצליח במונחים של כדורגל ישראלי)
    (2) שהיא החשובה ביותר להישאר בליגה הראשונה (כי הגדלה במענק של 4M הרבה יותר חשובה מדלקן לשפיגלר או לא). מי יקנה מועדון "פאר" שנמצא בליגה השנייה וידע ימים יפים יותר מכל הבחינות ? "בעל חניונים" כפי שרשמו פה.
    ---
    הוא נכשל נחרצות ולא מעניין אותי מה יגידו. זה לא FM והכסף הוא לא ווירטואלי. זה כסף שאנחנו עובדים עבורו מאוד קשה ואנחנו משלמים לשלטון המונציפלי בו אנו חיים על מנת לשפר את רמת החיים שלנו. לא לשכר של מאמנים כושלים. לא לכל מיני שטיקים וחרטאות ברטאות. ויקיר התקשורת מר.אוסידון לא מונע את הפסטיבל התקשורתי שחל סביב נתניה ומבזה אותה.
    אני מגנה אלימות בכל תוקף אבל אני עם האוהדים, אוסידון צריך לשלם בכיסא שלו.
     
  5. HBS2208 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/9/15
    הודעות:
    264
    לייקים שהתקבלו:
    179
    מין:
    זכר
    ואוו, איזה גאון אתה.
    ליקטת שחקנים מכל הזמנים ששיחקו בעכו ובנית לך תאוריה, עכו נשארת בליגה כי מנהלים אותה אנשים "מנוסים במאבקי תחתית".
    על אותה שיטה, אני מוסיף לסבל של נתניה היום את ערן לוי, דיה סבע, עומר פרץ וישראל זגורי ויש סיכוי מאוד גדול שהם במקום אחר לחלוטין.

    זה שבנוי שם עקום כולם יודעים, לזרוק סיסמאות כמו " סמנכל כספים'" ועוד מלא בלה בלה של יועצים ארגוניים, כל טמבל יכול. לחבר משוואה שכוללת

    ניהול בעייתי+חוסר מזל+ קבלת החלטות רעה+ מצב כלכלי רעוע

    ולהגיד בדיעבד איפה טעו ומה יכלו לעשות אחרת, כל ילד מסוגל.

    אבל לא בחלוקת עצות וחיפוש אשמים עסקינן, לא דורון אוסידון, פיירברג מלאת הכוונות הטובות, שלומי דורה או עטר, אשמים במצב של מכבי נתניה וגם לא אלילת המזל. אבל שכל אלו חוברים גם יחד, אחת הקבוצות המרגשות בארץ נמצאת במצבה ואין שום קשר בין "ניסיון בתחתית" או בחירת שחקנים כמו "ראדי, גורש, גקו עראפת" למסע הישרדות, לא בליגה, אלא כמועדון.

    וסתם משהו שמפריע לי, אם בן שמעון ולוזון מרתיחים את הסיר עוד טיפה על הגז, הוא גולש ואתם במאבקי תחתית ואז כל הטיפים על ניהול נכון ובריא היו נשמעים כמו לעג לרש. ואני מפרגן למכבי פתח תקווה, אבל צריך לומר את האמת
     
  6. Drama Guest

    1. מישהו אמר שאני מחזיק מהקבוצה שלי ? ועוד מבחינת ניהול ?! בחיים לא תשמע אותי אומר משהו כזה.
    2. עכו תחת ציון וייצמן לא נקלעה למאבקי תחתית כאלו. השחקנים הללו הם רק דוגמא לשחקנים שעברו תחתיו כשהם היו קבוצת מרכז טבלה ומעלה. היום ? מי דיבר על היום ? אתה יודע מי מנהל אותה היום ? לא פלא שהיא נראת כמו השק אשפה שהיא.
    3. רשמתי לך בדיוק מה צריך לבצע היום, לא מחר ולא אתמול.
    4. אוהדים של נתניה פה לא יכולים לגשת למאזנים ולדו''חות לדעת כמה הקבוצה העירונית שהם ממנים חייבת. אבסורד
    5. למען האמת חידשתם לי שהספונסר קבע את זהות המאמן (ראובן). מהיום אני לא מוסיף עוד מילה על אוסידון.
    6. מפה אתה יכול להמשיך לדבר עם עצמך, ירדת נמוך. לרדת על העבודה שלי ? אתה בן אדם קטן ועלוב.
     
  7. HBS2208 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/9/15
    הודעות:
    264
    לייקים שהתקבלו:
    179
    מין:
    זכר
    6. לא היה לי מושג שאתה יועץ אירגוני. אבל זו השפה, מסתבר שהחושים שלי חזקים בכל זאת. אל תעלב, אין לי שום דבר נגד יועצים ארגוניים, יש לי משהו נגד כאלו שחושבים שמציעים פתרונות קסמים בעלמא, "שים סמנכל כספים..."
     
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    ברשותך אחלק את התשובה לשלושה חלקים:

    א. אין 2 גישות, כי אם יש 2 גישות, אז אני יכול למצוא לך עוד 100 גישות.
    זה פשוט מאוד.
    יש את אלה שחיים על ההצלחות של פעם וחושבים שאין צורך בשינוי, ויש את אלה שמסתכלים קדימה ומבינים/הבינו את הצורך בשינוי במבנה הניהולי/מקצועי של המועדוני כדורגל. התקדמות.

    גישת ״המנג׳ר״ זה לא משהו שייחודי רק באנגליה. זה משהו שקיים גם בישראל והיה קיים בכל המועדונים באירופה עד לא מזמן.
    באנגליה( מדינה עם תרבות כדורגל שמרנית) לא המציאות את תפקיד ״המנג׳ר״ כמו שקרה עם המנהל המקצועי, יש 3-4 אנשים שהפכו לאגדה עבור האוהדים והפרשנים ומאז התפקיד הזה קיבל פרשנות/סמליות רחבה יותר.
    באירופה שמחוץ לאי הבריטי הבינו שאי אפשר להפקיד את הסמכויות ארוכות הטווח וקצרות הטווח של המועדון בידיים של איש אחד. יש צורך לפצל את הסמכויות כדי שלמועדון יהיה מישהו שדואג לאינטרסים שלהם ללא קשר למאמן, והמאמן יוכל להתרכז בעבודה היום-יומית שלו.

    בסופו של דבר גם באנגליה תפקיד המנהל המקצועי מתפתח לאט ובסוף יגיע לכולם, מי שלא יישם את זה ישאר מאחור.
    ברור שאפשר להצליח רק עם ״מנג׳ר״ ועוד נראה הצלחות כאלה, אבל זה לרוב יהיה הצלחה זמנית בלבד. אף אחד כבר לא ישים מבטחו במאמן כמו שעשו עם פרגוסון וונגר. אלה זמנים אחרים.

    ב. לגבי נתניה, עד שדבר לא מתרחש אז הוא תמיד נראה לא הגיוני או בלתי אפשרי, עד שהוא מתרחש.
    זה שנתניה לא עבדו עם איש מעל או לצד המאמן עד עכשיו לא אומר שלא צריך לעבודה ככה עכשיו.
    פעם היינו מתקשרים עם חייגן, היום אתה מקיש מספרים על מסך, או מקיש על שם שמור. קידמה.

    איך זה יכול להתבצע בפועל, אז קודם כל אני לא רואה בעיה עם הקצבת חלק מתקציב הקבוצה לעבר הפונקציה הזאת. שחקן זר או ישראלי פחות זה לא ביג דיל לדעתי( וגם לטענתך עדיף להשקיע בישראלים צעירים), וגם ככה עבור קבוצה עם תקציב נמוך רוב העבודה תתבסס על שחקנים צעירים וזולים.
    למצוא את האדם המתאים זה החלק הבעייתי, אבל לא חסר אנשים כמו מיכאל ניס, שעברו הכשרות והם מומחים בתחומם , שנתניה יכול להיות אתגר או דריסת רגל ראשונה עבורם. אם לא רוצים זר אז אפשר לנסות לשלוף מישהו מהקורס שנערך פה לא מזמן כמו עמרי אפק או מיכאל זנדברג.

    אני לא מדבר על הבאת שחקן עבר כמו שפיגלר ולתת לו תפקיד של כבוד כשבפועל הוא לא עושה כלום או מינוי מאמן נוסף תוך כשיש שמחכים שהמאמן הנוכחי יתפטר, אלא על מינוי של אדם עם תכניות עבודה שיכול לקדם את נתניה במישור המקצועי בלי להסתמך על התוצאות מדי שבוע.
    מישהו שיסתכל לטווח הארוך של הצד המקצועי.
    שלא יקרה מצב שעמרי בן-הרוש או איתן טיבי שהפכו לשחקני נבחרת יהיו תלויים לחסדים של מאמן כזה או אחר.

    ג. אתה צריך להחליט אם אתה רוצה לנהל דיון רציני, ואז אנחנו מדברים על נושאים ועל התהליכים שמרכיבים אותם, או שהכל זה מזל, מקריות ושפיץ של הנעל , ואז אין טעם לדבר פה על כלום.
    אני לא יודע על איזה "אנשי מקצוע״ אתה מדבר, אבל אף איש מקצוע אמיתי לא יגיד שהצלחה של קבוצה תלויה בכוכב שמבקיע שערים (אולי אתה מתכוון לאנשי מקצוע של חברות אוטובוסים למיניהם). רוב אנשי המקצוע הגדולים בעולם מבינים את החשיבות ב״הברקת היהלום״ אבל שמים את הקבוצה מעל הכל, ויודעים שהיהלום של הקבוצה נוצץ רק בזכות העבודה של שאר הקבוצה.
    רק להזכירך שבתחילת עידן גולדהאר למכבי היה את מאור בוזגלו, ברק יצחקי, אלירן עטר ורוברטו קולאוטי באותו סגל ביחד. ארבעה כוכבים, שלושה מהם מלכי שערים לפני ההגעה למכבי, איפה היה השפיץ של נעל באותה תקופה? 4 שחקנים ברמה הכי גבוהה של ליגת העל, ביחד, ואיפה השפיץ של הנעל?
    להפועל תל-אביב בעונת 13/14 היה את עומר דמארי שהתחרה עם אותו ערן זהבי על מלכות השערים ראש בראש עד סיום העונה, למה השפיץ של הנעל של דמארי לא הביא אליפות להפועל?( אפילו לא קרוב)

    הכי קל זה לבטל דעות מורכבות, יותר קשה ליצור כאלה.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    יש פעמים שאתה מפתיע לטובה. גם אם זה יראה לך מוזר אני מסכים עם כל מה שכתבת. אני אפילו חושב וגם כתבתי את זה בפורום הרשמי של הקבוצה שאני לגמרי בעד המודל הגרמני במכבי נתניה. לטעמי הוא מתאים הרבה יותר מהמודל האנגלי(אני חולק עליך שהוא לא נכון או מיושן אבל נעזוב את זה כרגע) מסיבה מאוד פשוטה וגם אני וגם drama הסברנו אותה- המאמנים בארץ חסרי חזון, חסרי ידע, חושבים רק על המחר ורק על איך לשרוד. באים, חושבים איך להצליח היום, לא איכפת להם מהמחר, לא יקדמו צעירים אלא אם בעל הבית דורש, עושים נזק, חורצים גורלות של ילדים שהמועדון מטפח שנים ונעלמים.
    איפה זה מתנגש בנושא של מכבי נתניה? אם לאחר שהמועדון הוצל מפירוק- היו יושבים בצורה מסודרת ובונים תוכנית- כך זה היה צריך להראות. אבל זה לא המצב. כל מה שקורה במכבי נתניה הוא כרגע רצון לשרוד. למעשה מדובר עבור המועדון בתקופת מעבר ולדעתי כך ראש העיר רואה את זה עד למציאת רוכש. גם בלי רוכש המועדון יצטרך לשרוד את השנים האלה- להתאזן כלכלית- ומתישהו לבנות מנגנון כפי שתיארת. היום זה לא אפשרי- לא כלכלית, לא ניהולית(אפילו בעל בית אין! בכדורגל צריכה להיות דיקטטורה! ולא דיונים, כינוסים והצבעות!).
    אין בנתניה נכון להיום תנאים בסיסיים ואת האנשים המתאימים כדי לבצע את הדברים שאתה מדבר עליהם.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    איזו דרך טובה יותר יש למשוך רוכש מלייצר מועדון חזק שפועל לפי תכניות עבודה מסודרות? מלייצר מועדון מסודר שכל מה שהוא יצטרך לעשות זה רק להחליק פנימה ולשדרג את המועדון כלכלית?

    אני עדיין חושב שאם נתניה היו רוצים אז הם היו יכולים לפעול בצורה שהצעתי.
     
  11. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לא יודע אם זה מה שיקרב את היום שיהיה בעלים רציני למועדון הזה. לפעמים אני מרגיש שככל שהמצב יותר גרוע כך הסיכוי שיבוא רוכש על תקן ״המושיע״ גדול יותר אבל אולי אני טועה וברגע שאנחנו מסכימים על העקרון אין צורך להתווכח לשם הויכוח.
    אתה דיברת על הרעיון באופן העמוק של שיטת העבודה הזו לעומת דרוריקו ששלף את ה״מנהל מקצועי״\״מנג׳ר״(גם די בילבל אותי בין המושגים ולמה הוא מתכוון) כמו מן מילת קסם כזו ובעיקר כי שלומי דורה ״לא יודע לבנות קבוצה״. לדעתי הוא חלש גם בבניה וגם באימון- אבל זה כבר סיפור אחר. ופשוט לפצל תפקיד של לא יוצלח אחד לשניים שיתכן מאוד היו גם לא יוצלחים(בגלל המגבלות הכלכליות והניהוליות)- לדעתי לא היה מבטיח כלום.
    בוא נגיד שאם אני הייתי אחד מהזוכים בפרס בארה״ב השבוע, הייתי מחר רוכש את הקבוצה ובונה מערך בדיוק כפי שתיארת ומתרכז באיך אני מכשיר את עצמי לעמוד בראש המערך הזה- כי זה משהו שלדעתי הייתי מאוד אוהב לעשות.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420
    הסעיף הזה הוא הכי חשוב! באמת שדשנו מספיק ואני לא בא לשכנע אותך אחרת, אבל אם ספונסר של קבוצה, שהוא גם אוהד, מחליט או לוחץ (לכאורה) על מינוי מאמן, זה מראה לך כמה המערכת דפוקה. לא אוסידון לא אבא של אוסידון ולא כל יו"ר אחר יכול לתפקד כך!
    אז בואו לא ניתמם ונבין שבנתניה של השנה זה לא שחור או לבן. יש כל כך הרבה משתנים שצריכים לקחת בחשבון לפני ששופטים בן אדם כזה או אחר.

    כנראה שהשיקול הכלכלי גבר על השיקול המקצועי ואכלנו אותה. נקווה שהספונסר ימשיך לתמוך בליגה השניה. לשם עטר אמור להספיק.

    ונראה לך שזה היה קורה בב"ש? במכבי פ"ת שלך? בקריית שמונה? אין שום סיכוי.
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    בקבוצה עם בעלים ברור שזה לא יכול לקרות אלא אם הבעלים מקיף עצמו ביועצים שכונתיים- מה שמשום מה קורה לכל בעלים שמגיע לנתניה מאז אשר אלון שלמרות שהיו לו שותפים הוא די ניהל את העסק עפ"י האני מאמין שלו.
    שמתי לב לדבר מעניין בהקשר אליך- אתה מתעקש להתייחס למה שאוסידון אומר כעובדות מלבד אמירה אחת שהוא חוזר עליה פעם אחר פעם- אני זה שמקבל את ההחלטות והאחריות היא עלי.
    לגבי בחירת המאמן כבר התייחסתי לזה- ירון ישראל וקובי בלדב(עוד לא הבנתי אם בלדב משפיע מבפנים או מבחוץ) דחפו למינוי עטר. ד'ובלה לנד מתומכי לם אבל לא קשה לשכנע אותו והוא די הולך עם הזרם. אוסידון לדעתי העדיף את גיא לוי שבדיוק קיבל את הפניה מהפועל, ואפילו פנה לאלישע וכשהבין שזה לא ריאלי הלך על עטר די מחוסר ברירה וברור שגם בגלל שהיה לו קשה שוב ללכת נגד הדירקטוריון כמו במקרה דורה.
     
  14. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420

    לא מבין למה שמת לב. אני יודע שאוסידון אמר שהוא זה הקובע בלעדית, אבל אם היית קורא בין השורות היית שם לב שהתייחסתי לזה.

    שוב רק בשבילך - בוא לא נהיה תמימים ואם אתה באמת חושב שזה שאוסידון אומר שהוא הקובע בלעדית, אז אתה טועה. כלומר, ייתכן שהוא קובע את זהות המאמן, אבל לפני שהוא קובע הוא צריך להתחשב בתרומה של ספונסר ומגוון דעות של חברי הדירקטוריון. אז אם אתה חושב שהוא יכול לקבל החלטה נקייה, אתה טועה. מה גם שאתה לא באמת תמים, אז נראה לי שאתה מבין טוב כשאני מתכוון "להחלטה נקייה".

    *בהקשר אחר, אתה יכול להוסיף גם ערן לוי שאמר שדורה קבע בלעדית את הסגל.
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    הוא גם אמר שבלי אוסידון אין מכבי נתניה. אז אמר...
    אני מאוד מעריך את ערן לוי ורואים שבאמת כואב לו אבל הוא דיבר נטו כמו שליח של אוסידון ומתוך סולידריות עם האיש שעובר ימים קשים.
    הדבר הכי מעניין מבחינתי שערן לוי אמר השבוע זה שהוא אמור בעזרת ה׳ לחזור באמצע פברואר- תחילת מרץ.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
מצב נושא:
הנושא נעול.