מכבי תל אביב 2023/24

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י idans10, ‏22/10/14.

  1. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    גל מקל ככל הנראה לא יגיע למכבי תל אביב. מקורביו של השחקן סיפרו הבוקר (חמישי) כי ההצעה הכספית שקיבל רחוקה מלהתקרב למה שביקש. "גל היה מוכן ללכת רחוק מאוד כדי להגיע למכבי, ההפסדים הכספיים שלו בגלל המס היו גורמים לכך שהוא כמעט ולא מרוויח מהחזרה שלו, אבל ההצעה שלהם פשוט לא מקובלת". לוואלה! ספורט נודע שמקל היה מוכן לשכר נמוך משמעותית בחצי עונה הקרובה, אך ציפה לקבל שכר גבוה יותר בשנתיים שלאחר מכן, אך מכבי תל אביב הציעה שכר של פחות מחצי מיליון דולר.

    ככה אני אוהב את הקבוצה שלי. למדה ממקרה אליהו ולא מוכנה להיות יותר פראיירית. אני מציע לגל משהו יותר טוב: לך תחכה לחוזה מינימום של 10 ימים ב-NBA, תוכיח את עצמך ואולי עוד תספיק להכנס לנבחרת האולסטאר למשחקים בפברואר. זה תסריט הרבה יותר ריאלי מהתסריט שאתה חושב שמגיע לך שקל מעל 350-400 אלף דולר.
     
  2. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אין ספק שמכבי שמים פה חתיכת זין על מקל.

    השאלה היא אם עדיין מדובר כאן במשא ומתן קשוח או שהוא באמת ירד מהפרק. כך או כך, מכבי שמים את הכדור בידיים של מקל עכשיו ואולי עכשיו נראה באמת מה האופציות האחרות שעומדות בפניו. האם זה היה בלוף או שבאמת יש לו ביקוש במקומות אחרים? מבחינתו, לנסות ללכת על חוזה קצר שוב ב-NBA זו טעות קשה מאוד לטעמי, והוא יכול לצאת קירח מכאן ומכאן. נחכה להתפתחויות.
     
  3. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
    החוזה ההוא עם אליהו דופק אותנו שנים קדימה. מקל (או מקרובים אליו) אומרים שאם מכבי נותנת 700 אלף לאליהו אז הגיוני שמקל ידרוש את מה שהוא דורש. בתכלס צודקים.
    החוזה ההוא זה אחת מהטעויות הגדולות בהיסטוריה של מכבי. כל פישר ישראלי שיקח ממכבי אליפות יגיד לה "אבל לליאור נתתם 700 אלף!!".

    והלוואי ויכולתי לכעוס על הגויבה המטומטמת, אבל זה נטו אשמת מכבי.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  4. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    מסכים לחלוטין, ארז וזו הסיבה שאני ממש שמח על הפס שאנחנו שמים על מקל אם אכן מכבי הציעה פחות מ-500 אלף. אין לי בעיה לראות את מקל אצלנו בשכר שפוי שמתאים למידותיו, אחרת שיילך לחפש. והעובדה שאליהו קיבל חוזה הזוי לפני 5 שנים, ממש לא תופס לגבי מקל. זה שמכבי טעתה פעם אחת, לא אומר שהיא צריכה עכשיו לטעות בסיסטמתיות. תחתום על חוזה נמוך (לא שיחקת קרוב לשנתיים, רבאק!), תוכיח את עצמך ברמה הגבוהה (אפס ניסיון ביורוליג, ניסיון מועט ביורוקאפ) ואם תצליח, תוכל לשדרג לעצמך את החוזה בשנה שאחרי, לא נראה לי שזה יזיז למישהו מהאוהדים שרוצים בהצלחת הקבוצה. אבל לבוא ככה עם בקשה אסטרונומית ללא קבלות?
     
  5. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
  6. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    לא חושב שמכבי הפריזו, כנראה בסביבה של מקל קראו גם קצת אינטרנט בימים האחרונים והבינו שהוא עף על עצמו. 200 אלף עד לסוף העונה מכבי היתה משלמת, אבל גם כאן אני יכול להבין אותם. סעיף יציאה יש בסוף השנה. ואם יחתימו אותו עכשיו וב-5 לינואר תגיע הצעה מה-NBA? אז הוא שוב יעזוב? לא תודה. גם את הרצון להחתים אותו על חוזה ארוך טווח (ואז אני מניח שהוא ביקש מיליון לעונה) אני מבין את מכבי וחושב שמי שהפיל את העסקה זה מקל ולא אנחנו. אני האחרון שלא אבקר את ההנהלה על טעויות שלה, פה אני חושב שפעלנו נכון מאוד. שיילך לירושלים, יהיה שמח שם.
     
  7. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני דווקא מניח שהעסקה הכי אופטימאלית לשני הצדדים תיהיה לחתום על חוזה יקר עד סוף העונה עם אופציה להארכה.

    בכל מקרה, ארז העלה נקודה באמת נכונה, אבל עידן, שאלה לי אלייך: למה גל מקל צריך לחשוב על משכורת שפויה? מעבר למה שקרה עם ליאור אליהו וזה שהוא ישראלי, האם שחקן ׳זר׳ מוערך באופן שפוי כאן? ניקח למשל את פארגו. האם הוא שווה את מה שהוא באמת שווה? אם אתה שואל אותי אז לא. אני גם באופן אישי סולד מסגנון המשחק של שחקן כזה בעמדה כזו. בכלל, אם הייתי בונה קבוצה, הייתי מעדיף לאירופה רכז כמו מקל - לא כמו פארגו - אבל היי, אולי זה רק אני ואני פשוט מעריך אותו מקצועית יתר על המידה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/14
  8. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אני אגיד לך בדיוק למה הוא צריך לחשוב על משכורת שפויה. מעבר לעובדה שאני בכלל סולד מהקטע של להסתכל על אחרים ולהגיד "למה אליהו קיבל יותר בזמנו", אני חושב שמקל מן הראוי שיהיה ריאלי. מדובר על בן אדם שלא שיחק כדורסל סדיר במשך כמעט שנתיים, עם 0 ניסיון ביורוליג וניסיון מועט באירופה. אילולא "ההצלחה" בחיפה, אנשים היו מדברים עליו במונחים של 100-200 אלף. למה פארגו? קודם כל, פארגו שחקן טוב יותר ממקל כשחקן. פארגו לא רכז ומקל כן, לכן פארגו פחות טוב למכבי כ-1 אבל כשחקן כדורסל הוא טוב ממקל בהרבה. הוא אתלטי יותר, מהיר יותר, קלע טוב יותר (ופארגו לא קלע גדול, רק מראה כמה למקל אין קליעה בשיט) ובינתיים הביא רזומה גם באירופה ואפילו שיחק יותר ב-NBA מאשר מקל. זה לא אומר שאני מעדיף רכזים בסגנון של פארגו (ושוב, הוא בכלל לא רכז), אבל אם כבר מישהו אמור לקבל באיזור המיליון, זה ממש לא מקל. אתה צריך להיות מודע לעצמך, זו לפחות דעתי, כי רק ככה יכבדו אותך. אם אני יהיה בעל ניסיון ממש מועט בתחום ההייטק לדוגמא ואני אבקש להתקבל לעבוד באחת מהחברות, נראה לך שאני בעמדה של לבקש משכורת כמו של בכירי ההייטק? חוץ מלעשות צחוק מעצמי, לא ארוויח דבר. זה שפארגו שווה או לא שווה את המיליון, לא אומר שצריך להשתגע על שחקנים אחרים שלא שווים את זה. אולי אתה באמת מעריך אותו יתר על המידה, לטעמי הוא שחקן טוב בקנה מידה ישראלי, אולי אפילו טוב מאוד, ממש לא בטוח שהייתי לוקח אותו לפני אוחיון, שאצלו ההגנה והריבאונדים הם אספקט טוב יותר מאשר אצל מקל (ובקליעה הם בערך אותו דבר) ועדיין יוגב "מסתפק" ב-400 אלף.

    ואפשר לדעת על סמך מה אתה חושב שהאופציה האופטימלית היא חוזה יקר? מה לעזאזל הוא עשה בחיים שלו שמגיע לו חוזה יקר באמצע העונה כשגם ככה אין עליו יותר מדי קופצים?

    בקיצור, שיילך לחפש את הדולרים אצל אורי אלון.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אופטימאלי כי לא נראה לי שהוא יבוא בחוזה ״שפוי״. בכל משא ומתן צריך להתפשר וזה מצב שיכול לרצות את שני הצדדים. אם רוצים אותו או לא במקום אחר, מכבי רוצה וצריכה אותו בעיקר כי אין לה ישראלים - וזה הדבר שאולי הכי בוער לקראת סוף העונה הזו.

    NBA ויורוליג הם שתי ליגות שונות לחלוטין מבחינת סגנון המשחק שלהן, אבל בכנות, אתלטיות היא אף פעם לא דבר שגרם לי להעריך שחקנים, בוודאי לא את אלה שמשחקים בקו האחורי, שם אני תמיד אחפש קודם כל שחקנים אינטיליגנטים שיודעים להפעיל את שאר השחקנים לידם, והאמת שאני אוהב את זה בכל שחקן כדורסל - ומקל הוא כזה - בלי שום קשר להיותו ישראלי.

    לגבי הדוגמה עם ההייטק, היא לא נכונה. מקל ביקש ככל הנראה סכומים דומים לאלו שאליהו קיבל, מה הבעיה עם זה? הוא חזר אז מאירופה כשחקן הישראלי הטוב ביותר בשוק, ומבחינת האופי שלו מחוץ למגרש ובתוכו אני לא חושב שהוא קרוב למקצוענות ולווינריות שיש למקל שיכול לחזור גם הוא מארה״ב כשחקן הישראלי הטוב ביותר בשוק ובצדק מבחינתו דורש סכומים דומים, כמו שארז אמר.

    נקודה מקצועית והיא הכי בעייתית עבורי בכל הסיפור במידה ומקל מגיע למכבי היא באמת הקליעה שלו כמו שציינת. (עדיין) יהיה כאן קו אחורי שבו פארגו הוא הקלעי הטוב ביותר בקבוצה וזה רע. רע מאוד, בטח לקבוצה שרוצה להצליח בטופ-16 ביורוליג.
     
  10. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    כמו שאמרתי, אני ממש לא מקבל את ההשוואה עם אליהו. טעינו עם אליהו, זה אומר שצריך לטעות גם עם מקל? דבר נוסף, אליהו בזמנו היה שחקן לגיטימי בויטוריה, מקל לא רואה פארקט כמעט שנתיים וזה לא משנה אם באירופה או ב-NBA. הבנאדם לא משחק כדורסל סדיר כמעט שנתיים, אתה יודע איזו פגיעה זו? דבר שלישי, לאליהו היה ניסיון יורוליג כשחזר, למקל אין דקת יורוליג אחת. וכמו שאמרתי, לא מדובר פה באיזה עילוי. כן הוא אינטיליגנט, כן גם אני מעדיף רכזים כמוהו ולא כמו פארגו (שהוא לא רכז), אבל כן אני אשלם לספאנוליס 2 מ' יורו כי יש לו רזומה עשיר מאחוריו ולא אשלם מיליון יורו לשחקן שלא עשה דבר בשביל להצדיק את זה. ולמה הדוגמה של ההייטק לא נכונה? בשני המקרים מגיע אדם ללא כל ניסיון לעבודה בכירה ומבקש שכר מופרז שבינינו לא מגיע לו. ברור שזכותו לבקש, אני רק מנסה להבין ממך איזו הצדקה יש לנו לשלם לו. ובוא נעזוב את נושא הישראלים, זה לא משהו שמזיז לי. 10 ישראלים או 10 אמריקאים, בשביל להסתדר עם החוק הרוסי בליגה הקיקיונית שלנו, מכבי לא יביאו את מקל במיליון וגם לא בחצי מיליון ואתה יודע את זה וזה כשפניני עוד גמר את העונה. אם מקל היה השחקן שיכול לעשות הבדל בין פיינל פור לכישלון, אני מבין את דרישות השכר אבל אני מעריך שגם אתה, שמעריך אותו יתר על המידה לטעמי, יודע שלא הוא זה שיעשה לנו את ההבדל.
     
  11. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,529
    אלכסנדר כנראה במכבי. לפי הסרטונים שלו, והממוצעים שהוא מעמיד בדי ליג, הוא יכול להיות גניבה יפה. אבל זה רק אולי.
    לא אשקר, הייתי רוצה לראות יחד איתו גם את מקל ( ברור שלא בכל מחיר), זה היה יכול לת גיוון התקפי מצויין, עם המון חוכמה ויצירתיות.

    עכשיו שהוא לא מגיע, חייבים להביא לפחות קלעי. אבל לא כל אחד. צריכים להשקיע המון מחשבה , בזמן הקצר שנותר.
    כי כרגע הקו האחורי חסר ביטחון בקליעה בצורה מרגיזה, פניני פצוע ואין שחקן שמתקרב לדייויד בלו ( בכל אירופה). קלעי עם אכויות רצוי שיגיע, אבל כולנו כבר מכירים את ההנהלה הכושלת הזו.
     
  12. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    לא שאני רומז על משהו אבל גם למלקולם תומאס היו ממוצעי די ליג טובים ;)
     
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    הנהלה כושלת? בוא לא נגזים, אבל אין ספק שזו כנראה ה״הנהלה״ הכי הזויה ולחוצה שיש בכדורסל האירופאי. אני לא מכיר עוד מועדון שכל-כך הרבה אנשים אחראים על ההחלטות המקצועיות; יש מאמן שלא ברור אף פעם מה מעמדו, יש עוזר-מאמן שהוא יותר גדול מהמאמן הנוכחי, יש מנהל-מקצועי שלא מובן מה הסמכויות שלו, יש בעלים שלא ברור כמה בכלל מבינים בכדורסל ויש להם בנים שהם בעלים גם כן וגם לא ברור עד כמה הם מבינים כדורסל. עם זאת, לאור התוצאות כושל זה ממש לא, אבל הזוי - כן, בהחלט כן.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  14. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,529
    מסכים איתך, משום כך אמרתי "אולי" :)
    בקשר להנהלה, אני לא נוטה לתת להם יותר מדי קרדיט, לטעמי דייויד בלאט הציל את רובם ב4 שנים האחרונות.

    בקשר לאלכסנדר, יש כבר דיווחים שהצוות המקצועי לא מתלהב, כי הוא נוטה להיפצע. אבל אני לא מבין למה הם מתעקשים על סלוטר?
    לפחות אלכסנדר הוא בעל קליעה טובה מחצי מרחק, יכול למשוך אליו שומרים ולשים כדור על הרצפה. בשביל מה צריך עוד טיוס בקבוצה? 4 עם קליעה ( עדיפות גם לשלוש) הוא החיזוק האולטימטיבי למכבי, הרבה יותר ממקל, או כל מיני גארדים למינהם.
    ואם האופציות הם סלוטר או אלכסנדר, אלכסנדר הרבה יותר מגוון ויכול להתאים, בלי לבלגן יותר מדי את ההיררכיה.
     
    de Middenweg ו-idans10 אוהבים את זה.
  15. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    27,200
    לייקים שהתקבלו:
    6,054
    טוב, כמה דברים.
    פרשת מקל כרגע מאחורינו, האם בקיץ נקבל סבון2? אז אחרי כל הסערה מקל נשאר בארה"ב. לא מעניין אותי אם השחקן רצה סכום מופרז או שמה לא הבינו אותו. ג'ו אלכסנדר יצטרף לקבוצה ובקרוב כבר נדע אם מדובר בשחקן שיוסיף לנו או שמה מדובר בעוד 'פלופ של חודש ינואר'.

    אז בסיכומו של דבר הנהלת מכבי עושה רושם שהיא לא נכנעה לתכתיבי מקל, זכותה, אבל האם היא יצאה מחוזקת מכל העניין הזה? ימים יגידו.