מתקפת הפתע על ישראל ב7.10.23 ומלחמת חרבות ברזל - האשכול הרשמיֿ

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י yonmu, ‏1/11/23.

  1. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,203
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    לפי מה שאני אומר, הרצי הלוי לא יוכל לפרוש גם עם תום כהונתו בעוד שנתיים כי אז הקשיים שנובעים מהחלפתו יהיו זהים להיום.

    אנחנו לא יכולים להתנהל בשגרת מלחמה של הרבה מאוד שנים. לא סתם דיברו על כך שאחד מהדגלים של מערכת הביטחון הישראלית היא שמלחמות צריכות להיות קצרות, כי ההשפעה על החיים והאנשים במדינה היא עצומה. וכשאתה מוסיף לכך את ההשלכות על החיים בצפון - כלומר האין חיים בצפון - זה רק גובר משמעותית. אנחנו צריכים לחפש נקודת סיום, גם למעננו.

    אם לחימה ארוכת שנים היא הסיטואציה שאנחנו נכנסים אליה ועוד מול פאקינג חמאס - אז או שהכישלון של הממשלות שהיו כאן ושאפשרו לחמאס להתעצם כל כך (כלומר, בעיקר בראשות נתניהו) גדול יותר, או שבאמת יש כאן יד מכוונת שרוצה להאריך את הסיפור בעזה כמה שיותר.
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,819
    לייקים שהתקבלו:
    14,637
    מין:
    זכר
    מה זה אנחנו לא יכולים? זאת המציאות, לא אני קבעתי אותה, השבע באוקטובר קבע אותה. בוא אני אסביר. עד השביעי באוקטובר חיינו בבועה של שגרה. שיקרנו לעצמנו שחמאס מורתע שחיזבאללה מורתע, שהגדר בעזה ובלבנון לבדה מספיקה, שלא צריך הרבה כוחות, שלמעשה האיום היחיד זה בכלל הטרור ביהודה ושומרון. אחרי שחווינו שואה בעוטף זה שינה את כל תפיסת הביטחון. אין יותר מושג כזה שגרה אמיר, תוציא את זה מהלקסיקון. המושג החדש זה שגרת מלחמה, שזה אומר שנמשיך לנהל את חיי היום יום שלנו, נמשיך לעבוד, נמשיך לבלות, אבל נהיה עם עין אחת לגבולות שלנו, שזה אומר הרבה יותר דריכות, שזה אומר הרבה יותר מילואים. למה אתה חושב שהרצי הלוי אמר שצריך עוד 7000 חיילים? כי הסורים על הגדרות? לא, כי אנחנו בשגרת מלחמה.
     
  3. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    3,014
    לייקים שהתקבלו:
    1,248
    מין:
    זכר
    .
    אז הם מתכוונים להתפטר, אוקיי. אין צורך לבדוק את התנהלותם?
    אני לא מבין את הכרטיס יציאה מהכלא הזה שנקרא התפטרות. כמו נבחרת ישראל, אלון חזן מתפטר, אז הכל טוב. זה שכל השיטה הייתה עקומה והבעיות השורשיות עדיין קיימות זה בקטנה.
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,819
    לייקים שהתקבלו:
    14,637
    מין:
    זכר
    נו אז בדיוק בשביל זה צריך להקים ועדת חקירה
     
  5. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,203
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    נכון. אנשים יכולים להתפטר, ובמקביל צריך לבדוק את הבעיות גם אם הם עצמם לא בתפקידם יותר כי הבעיות חרגו מאדם אחד ספציפי.

    אז, למה ועדת החקירה לא הוקמה עדיין? גם היא לא יכולה לקום עד שתיגמר הלחימה? ובעצם, למה אפילו לא הוכרז שאכן תקום ועדת בדיקה גם אם לא ברגע זה מסיבות כאלו ואחרות?

    וזה מתחבר לכל שאר הדברים. נתניהו מעולם לא הקים ועדת חקירה כראש ממשלה והוא לא רוצה לעשות זאת גם כאן, כי אין לו סיכוי לצאת טוב מוועדת חקירה. וכאשר הרצון שלו לשרוד פוליטית חזק יותר מהצורך לפעול למען המדינה, אז אין לדעת לאן זה ייגרר ואיפה זה משפיע. על הקמת ועדת חקירה, ואולי גם על המלחמה עצמה ואורכה. ובגלל זה האיש הזה צריך לזוז כמה שיותר מהר, כי הדבר המינימלי שצריך ראש ממשלה זה שרוב העם יאמין שהוא לפחות מנסה לקבל את ההחלטות הנכונות לטובת המדינה. ואין את זה עם נתניהו.

    ישראל לא יכולה ללכת לישון ולאפשר ל-7 באוקטובר לחזור על עצמו. אבל, היא גם לא יכולה להמשיך עוד חודשים ובטח שלא שנים במצב כזה שנלחמים בתוך עזה, ונלחמים בלבנון, ובדרום החיים חזרו באופן חלקי בלבד, והצפון הישראלי בכלל לא קיים. זה לא להיות עם "הרבה יותר דריכות ועם עין אחת לגבולות שלנו". זה מדינה שנמצאת בסחרור יומיומי, וישראל לא יכולה להרשות את זה לעצמה. צריך למצוא איזושהי שתאפשר להחזיר את חיי האזרחים לשגרה (כן, השגרה) שהם הכירו בצפון ובדרום, גם אם ברור שלצד זה, המערכות הביטחוניות יצטרכו לפעול אחרת ובאופן הדוק יותר.
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,819
    לייקים שהתקבלו:
    14,637
    מין:
    זכר
    לגבי הדבר הראשון, מסכים.


    לגבי הדבר השני. קודם כל החיים בדרום לאט לאט חוזרים. לפי מה שמדווחים בתקשורת 70 אחוז מתושבי העוטף חזרו, אמנם עדיין לא צמודי הגדר אבל גם הם יחזרו בסוף. הדרום כרגע זה לא הבעיה. חמאס יושמד(כבר היום הוא לא ממש מתפקד כארגון צבאי) יוקם פרימטר. מאמין שנשמיד גם את המערך הרקטי לחלוטין אבל זה יקח קצת זמן. לגבי הצפון, זה האניגמה הגדולה. כדי להחזיר את התושבים נצטרך להרחיק משם את כח רדואן, אם במלחמה ואם בהסכם.

    בכל מקרה הנקודה שלי היא כזאת. גם אם נשיג את מטרות המלחמה בעזה וגם אם נרחיק את רדואן, מתי שזה לא יהיה, אי אפשר יהיה לקרוא לזה חזרה לשגרה. כי עדיין נצטרך לעשות הרבה פשיטות בעזה כמו שאנחנו עושים באיו"ש, כי עדיין נצטרך להיות בדריכות גדולה בצפון למקרה שרדואן יחזור לגבול. ומה עם גבול ירדן שהוא כבר לא כל כך שקט כמו שחשבנו? ומה עם גבול מצרים שלך תדע מה יכול להיות שם יום אחד. קוראים לזה שגרה מלחמה וזה הולך להיות המצב שלנו להרבה מאד שנים. ככה שאין באמת דבר כזה "העיתוי המתאים" להחלפת רמטכ"ל. אגב כנ"ל לגבי ראש ממשלה, אבל כדי שהוא ילך הוא צריך שחברי הממשלה שלו יפילו אותה, אם זה השותפות או אם זה מרד בליכוד. כל עוד זה לא יקרה הוא צריך להישאר עד סוף הקדנציה. הוא בטח שלא צריך ללכת כי אחים לנשק והדגלים השחורים דורשים שהוא ילך.
     
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,203
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    אתה לא חושב שאחרי אירוע סייסמי כזה, הולם שהממשלה תחזיר לאזרחים את המנדט להחליט אם הם מגבים אותה או לא?

    ברור שאף אחד מהממשלה לא יפיל אותה כי אין לאף אחד אינטרס. וזה בדיוק העניין - הכל פה מבוסס על אינטרס אישי ומגזרי.
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,819
    לייקים שהתקבלו:
    14,637
    מין:
    זכר
    יכול להיות, אבל זכותו של נתניהו להשאר בתקפיד. דבר שני, כל אלה שיוצאים לרחובות וקוראים לבחירות, לא עושים את זה מהסיבה שאתה מנית. הם עושים את זה כי לפי הסקרים ביבי אמור להפסיד בבחירות. אם לפי הסקרים הוא היה משתווה לגנץ הם לא היו קוראים לבחירות אלא פשוט קוראים לו ללכת הביתה, שזה בדיוק מה שהיה במחאה נגד הרפורמה. זה הכל אינטרסים ופוזיציה. אגב עוד שאלה. למה אותם מפגינים לא תוקפים את גלנט. הם תוקפים את טלי גוטליב, את דודי אמסלם, את עמיחי שיקלי, אבל על גלנט הם לא מדברים, למרות שהאחריות שלו על השביעי באוקטובר היא פי 100 יותר גדולה משלהם. יש שיגידו שהאחריות שלו לא נופלת משל נתניהו, אולי אף גדולה משלו. אבל משום מה אתה לא מוצא אף שלט נגדו בקפלן, ואף מפגין לא יעלה בדעתו להפגין מול הבית שלו. כמו שאמרתי, אינטרסים ופוזיציה פוליטית.
     
  9. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,203
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    כולם נגועים באינטרסים ופוזיציה פוליטית.

    ההבדל הוא שמפגינים לא מכתיבים את מדיניות הממשלה. נתניהו כן. האינטרסים והפוזיציה הפוליטית שלהם לא מזיקים לישראל. של נתניהו וסובביו כן.

    ולכן זה מגוחך להסיט את העיסוק מהעיקר - נתניהו - לטובת הטפל (המפגינים).
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,819
    לייקים שהתקבלו:
    14,637
    מין:
    זכר
    קודם כל המחאה נגד הרפורמה היא כן הזיקה לישראל. כשזה מגיע למקום של עידוד סרבנות, איומי עזיבה של רופאים והייטקיסטים וחברות הייטק שמוציאות כספים מישראל זה הרסני מאד, ואני מאד מקווה שהמחאה הנוכחית לא תגיע למקומות האלה, למרות שיש כאלה שכן מנסים להביא אותה לשם(בן כספית החלאה). לעניות דעתי המחאות האלה מאורגנות על ידי מושכים בחוטים. זוכר שברק התראיין באיזה פודקאסט ואמר שהמטרה זה להרחיק את שקמה ברסלר וקוסטה בלאק מההפגנות כדי שזה לא יהיה מזוהה עם המחאה נגד הרפורמה? איזה קטע ששקמה וקוסטה פתאום נעלמו אה? צירוף מקרים שכזה.

    בסופו של דבר אנחנו מתווכחים הרבה אבל מסכימים על אותה נקודה. יש רק שני דברים שיכולים לגרום לביבי ללכת לבחירות. או מרד בתוך הממשלה שלו, שאתה בעצמך הסכמת שזה לא על הפרק, או שביבי יחליט מרצונו ללכת לבחירות, שזה בטח ובטח שלא יקרה.
     
  11. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,804
    לייקים שהתקבלו:
    2,533
    כן, ממש ניתן להכריע את חמאס במהירות, במילים אחרות, להפגיז את עזה עם הרבה פחות הבחנה, כאשר אנחנו סובלים מתקשורת ישאלית עוינת ( הארץ וחבריהם), ואמריקאים פרוגריסיבים שנושפים לנו בעורף.
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,203
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    ישראל גמרה מלחמות מול מדינות בשבריר מהזמן שבו נמשכת המלחמה מול חמאס. אם הדרך היחידה שלך לגמור את חמאס זה "להפגיז ללא הבחנה", אז יש לך בעיה רצינית, מה גם שנראה שלפחות בחלק הראשון של המלחמה - זה בדיוק מה שישראל עשתה.

    ולנסות להאשים בכשלים את התקשורת זה רמה אחרת של עיוורון וחיפוש תירוצים. כן, אם רק התקשורת היתה כותבת דברים אחרים - תוצאות המלחמה היו נראות אחרת. אתה באמת מאמין לשטויות האלה?

    בסוף, לא התקשורת מכריזה כבר חודשיים שאנחנו אוטוטו נכנסים לרפיח. ולא התקשורת המפוחדת הכריזה אתמול ש"הקריאות לבחירות, רגע לפני הניצחון, ישתקו את ישראל לבין חצי שנה לשמונה חודשים". וואלה, אנחנו רגע לפני הניצחון? מישהו מרגיש כך?
     
    Bitcoin אוהב/ת את זה.
  13. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,804
    לייקים שהתקבלו:
    2,533
    למה אתה משווה בין מדינות עם צבא מסודר לבין ארגון טרור שמתחבא בתוך בתי חולים, מסתובב בלי נשק עד נקודת מגע, ושולח ילדים ונשים לתצפת?
    על מנת להכריע ארגון טרור אתה צריך לכתוש, תסתכל מה רוסיה עשתה בסוריה ואיך ארהב פעלה בכל המזרח התיכון לאחר שהבינו את הטעות בעיראק.

    איך אתה חושב שאפשר להכריע את חמאס במהירות? לזרוק חיילים להתאבד בתוך מנהרות? להסתער מבלי לחשוב , לתכנן?
    הרי כל נהל קרב עובר סדרת אישורים בכדי שקודם כל יצמצמו פגיעה באזרחים, אתה כרגיל ממשיך לסתור את עצמך בכל הודעה, זה לא רציני.
     
  14. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    3,014
    לייקים שהתקבלו:
    1,248
    מין:
    זכר
    נראה לי שדרוריקו מדרדר אותך...
    איך אפשר להשוות מלחמה מול צבא חשוף עם טנקים ומטוסים לארגון טרור שמתחבא מאחורי אוכלוסיה אזרחית עוינת ובתוך מנהרות, ובנוסף גם מחזיק אצלו חטופים במנהרות.
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,819
    לייקים שהתקבלו:
    14,637
    מין:
    זכר
    @avicii
    קראת לעצמך אביצ׳י כי המח שלך מת כמוהו?
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 53)

  1. אלישע לוי