כי הוא לא משחרר אותנו ממנו. הנוכחות שלו חיסלה את השיח, הכל סביבו. ולכן, גם כשבמשמרתו התרחש היום הכי טרגי ורצחני מקום המדינה, עדיין השיח חוזר לסבוב סביבו. הנוכחות המתמשכת שלו טמטמה את החברה הישראלית כולה. מירי רגב לעוית זאת תלויה בו לחלוטין. בלעדיו יתכן שהיינו נפטרים בסופו של דבר דם ממנה. אני מייחל ליום שהליכוד יגמור כמו מפא"י.
השיח היה רעיל עוד לפני שביבי נולד. ב-10 שנים אחרונות השיח הזה אכן עלה בווליום שלו, אבל זה לא בגלל ביבי, זה בגלל הרשתות החברתיות. את אותו רעל של הביביסטים אתה מוצא גם אצל הרל״ביסטים. ובוא נדבר על הקודקודים. מה הופך את ביבי ליותר רעיל מיאיר לפיד? מה הופך אותו ליותר רעיל מיאיר גולן שמסית נגד הדתיים והמתנחלים? שקורא לסרבנות? שקורא למרי אזרחי? כמו שמירב כהן תלויה ביאיר לפיד וכמו שחילי טרופר תלוי בבני גנץ וכמו שיוליה מלינובסקי תלויה באביגדור ליברמן.
יקירי, בכל הקשור אליך מזמן הרמתי ידיים לגבי האפשרות שתתייחס למה שאני אומר. כל החרא שאנחנו רואים זה תוצאה של שלטון ממושך. ככל שאתה יותר זמן בשלטון, כך תחושת המיאוס ממך הולכת וגדלה. ככל שאתה יותר זמן בשלטון, יותר אנשים רוצים להחליף אותך. אם אתה עוד לא מבין שהימצאות של אדם אחד שנוי במחלוקת בשלטון יותר מדי זמן זה רע ולא טוב, אתה כבר לא תבין לעולם, חבל על הזמן.
קיצר לשיטתך זה לא בסדר לחשוב ששלטון ממושך זה רע כי זה לא טוב לביבי. הבנתי. מסתבר שגם ללעוג מירי רגב זה לא בסדר. ההבדל ביני לבינך שאתה נעלב בשם פוליטיקאים, ואני לא. ככה פשוט.
זה שהציבור העניק לו את המנדט לפני שנתיים וחצי, לא סותר כהוא זה את העמדה העקרונית שלי. אני לא כבש, אני לא מביע את דעתי בהתאם למה שאחרים חושבים.
זה הפרוייקט הכי מסובך בעולם כי זה בירוקרטיה אינסופית שלא ניכנס אליה עכשיו, ענייני ניקוז וכל מיני. רגב כן עבדה כדי לשחרר את הפקק. ככה שלהציג אותה בתור אחת שלא מתעניינת בענייני המשרד זה לא מדוייק.
השיח סביבו כי כמעט כל הפוליטיקאים רדודים ולמחנה שמתנגד לו אין דרך לחזור שלטון אם ידברו אוסלואית ויאמרו בקול רם שצריך למסור את יו"ש לנאצים ולמחנה שתומך בנתניהו אין אלטרנטיבה לאוסלו, 60+ בקואליציית הימין ואפשר לספור על שתי כפות ידיים כמה מעיזים לומר שאת עזה צריך לכבוש ולייהד. להאשים אותו זה לפטור את השאר מהטמטום/שטחיות/פחדנות שלהם.
נכון,. ולא הצגתי אותה ככה, אז מאיפה הבאת את זה? זה שהמשרד בראשותה עשה דבר חיובי והביא לאישור התוכנית (עכשיו רק נראה לגבי הביצוע...) זה אחלה. זה אמור להיות הסטנדרט. ולכן אני שואל: מה עוד? מה עם הדברים האחרים?
מה לגבי הנמלים? לא בקיא בתחום הזה. נכנסתי עכשיו לקרוא על זה בכלכליסט. נשמע כמו סיפור מההפטרה. מקווה שיפתרו את זה. לגבי תאונות הדרכים, גם בזה אני לא בקיא. גם לא ממש מתעניין. מכרתי את האוטו לפני 15 שנה ומאז ועד היום אני מתנייד רק בתחבורה ציבורית.