וברצינות, עדיף לך להבין שכולם לחוצים ולאף אחד אין מה לעשות עם זה. יש לך דוקא סיכוי לא רע לקבל טסטר דגנרט שלא יידע לזהות את הפגמים בנהיגה שלך, מספיק להסתכל על שאר הנהגים בארץ שקיבלו רשיון באותו התהליך. אם זה טסט ראשון, תוותר מראש על הרעיון שאתה עובר אותו, תירגע, תלמד מהנסיון לטסט הבא. לפני כמה שנים זה היה נחמד לשמוע שכולם היו עוברים טסט ראשון, היום מחמירים הרבה יותר. האמת המוחלטת (בתנאי שהטסטר עושה את העבודה) היא שאתה תעבור אם אתה מוכן. אם אתה לא עובר, סימן שיש לך עוד מה לשפר, אתה לא בטוח בכביש, וזה טוב שתחכה עוד טיפ טיפה לפני שאתה עולה על ההגה.
שלום חבר'ה, אז המקרה שלי הוא כאוב ביותר. בלי להכנס יותר מדי לפרטים, הייתי בשלילה לתקופה די ארוכה בגלל שטויות שעשיתי ולמזלי בשבוע האחרון סוף סוף הסתיים הפרק הזה. עכשיו, יותר מדי מאוחר, בגיל 19 וחצי אני רשאי להוציא רשיון. התחלתי ללמוד לתיאוריה שוב, (עברתי את הישנה לפני שנתיים וחצי) ובהתחלה חשכו עיניי - התיאוריה החדשה הרבה הרבה יותר מסובכת מהקודמת! את הקודמת עברתי בכלל בלי למצמץ וללמוד, החדשה קצת יותר מסובכת. אז שאלותיי, איזה אתר הכי מומלץ ללמוד? אני לומד באתר "דרך", שעל פי טענתם כל השאלות של התיאוריה החדשה נמצאות במאגר שלהם. זה נכון? עוד שאלה, במהלך השבוע מטעמי צבא וכו' אני נמצא באיזור הדרום(ערד), האם יותר משתלם לי ללמוד שמה? גם מבחינה סטטיסטית אני נמצא שמה יותר ימים בשבוע (4 וחצי), וגם הבנתי שיותר קל לעבור שמה טסטים בגלל שהכבישים ריקים, זה נכון? יש בכלל טסטים בחורים כמו ערד או שהטסטים עוברים לבאר שבע? תודה מראש על הכל.
התאוריה החדשה קלה,יותר מישנה אפילו כי אין שאלות על מנוע ושטויות כאלה,עשיתי את שתיהן ובוא נגיד שתוך 3 ימים של למידה לא אינטנסיבית אתה עובר בקלות,הכל שם שאלות הגיון,פשוט לך על התשובה ההגיונית ביותר,ויותר חשוב האמת,הבטוחה יותר,כמעט תמיד הדבר הכי בטוח שתמצא אם הוא הגיוני זאת התשובה הנכונה. עדיף ללמוד מספר שאתה קונה מהמורה נהיגה,שמה יהיו גם מבחנים,אבל גם לעשות מבחנים באינטרנט זאת אפשרות,תעשה כמה עד שתגיד למצב שאתה פוגע 27-30 שאלות בכל מבחן ותיגש,זה לא עניין רציני התאוריה. לגבי החלק השני אני לא יכול לעזור לך,אבל אני יכול להגיד לך שאם אתה נוהג טוב זה לא משנה איפה תעשה את הטסט,תנאי הכביש זה אמנם גורם לא מבוטל בטסט אבל תנהג טוב ותעבור,גם אם זה יהיה בטסט שני ולא ראשון,אני גם מאמין שבגלל שיודעים שהכבישים שם יותר ריקים הטסט יהיה יותר זמן. בהצלחה.
רוצה לברר סופית, מתי (אם בכלל) נכנס חוק הנהגים החדש ומה הוא יכלול? (שמעתי ש-6 חודשים םע מלווה תיאוריה תעלה 600 ש"ח ועוד שמועות, מישהו יכול לעזור לי)
אני דוקא חושב ההפך, שאם תהיה שני אחרי טסט מושלם של מישהו, זה יאיים עליך ואתה עלול לאבד את הבטחון אם תחשוב שתנהג פחות טוב. אל תתחיל לחשוב על להיות שני ולהתעסק בזה, כי אם ישימו אותך ראשון פתאום תיכנס קצת לפניקה כי תרגיש שזה משהו שאתה לא רוצה וכו'. תהיה מוכן להיות ראשון, תציע את זה אפילו.
לאחר שדחיתי אין ספור פעמים את לימוד הנהיגה, הפעם אני מתכוון (אני מקווה) לקחת את זה ברצינות. יש לי כמה שאלות. בגדול, כמה שיעורים צריך לקחת עד שיהיה אפשר לגשת לטסט (כי כל פעם אני שומע גירסה אחרת... 28/30/50)? מורה נהיגה, מה עדיף, למצוא באינטרנט או לקחת המלצה מחברים?
המינימום שיעורים שצריך זה 28. כמות השיעורים שתתצטרך תלויה בך,אם יש לך את זה ואתה לומד מהר אתה תגש בשיעור 30-35 כבר,אם אתה מתקשה אתה יכול להגיע ל40-50,יותר מ50 זה כבר קצת מוגזם אם אתה בן,מקסימום 60. קח המלצה מחברים,הכי טוב,מקסימום תעשה שיעור שניים ואם לא ימצא בעיניך המורה תעבור.
או במילים אחרות כולם אותו דבר...? ונגיד שעברתי 28 שיעורים ואני מרגיש מוכן, אני יכול לגשת אוטומטית לטסט או שזו צריכה להיות המלצה/החלטה של מורה אם להגיש אותי או לא?
המורה מגיש אותך מתי שהוא חושב שהוא מוכן,יש כאלה שיוצאים איתך סבבה אבל יש מקרים שהמורה ימרח אותך עוד איזה 3 4 שיעורים כי הוא מניאק שרוצה עוד כסף. יש גם טסט פנימי,להכין אותך לטסט,אם תכשל הטסט ידחה בכמה שיעורים,קרה לי. לא כל המורים אותו דבר,יש כימיה עם מורה,אתה נמצא איתו באוטו כל הנסיעה ולא בא לך ליפול על איזה מישהו שצועק עלייך על כל שטות,תמצא מישהו נחמד ותהנה ככה יותר וזה גם ישפיע על התוצאות.