שמינית גמר ליגת האלופות: לילה גדול בפריז, אינטר נגד ליברפול

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏15/2/22.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,805
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    אם הוא לא רונאלדו ולא לבנדובסקי, ושאפשר להגיד שהוא גם לא סוארז או אגוארו אז איך הוא אנדרייטד. אני חושב שיש קונצנזוס שהוא חלוץ על התפר בין דרג ב' לא' עם נטיה לא'. אף אחד לא אמר שהוא ברמה של מוראטה. לפחות לא בשנתיים האחרונות שהוא כן מקבל את הריספקט שלו. זה שלפני זה היה את הדאחקות של כרית בנזמה וזה בסדר נו.
     
  2. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    8,212
    לייקים שהתקבלו:
    7,533
    מין:
    זכר
    לא משנה, בסוף אלה אותם אוהדים שעשו עליו עמודי memes שלמים (מה שלומם באמת?) שעכשיו חוגגים בזכותו.
    לא זוכר שגם האובי מיקלים והלוקאסים קיבלו כזו שנאה.

    אם היה צדק הוא היה חוגג אתמול שלושער במדי אתלטיקו.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו.

    אנשים משוכנעים שכסף, שחיתות והשפעה פוליטית בכדורגל התחילו היום. כל שאר המועדונים הגדולים גדלו בואקום של שושנים ו-ורדים; מהי ריאל מדריד ללא התמיכה של רודן כמו גנרל פרנקו או ניהול של מגלומן מטורף כמו פרז שלוקח הלוואות מזויפות מהבנקים.

    לקבוצות האיטלקיות היה כסף מתאגידים מושחתים שפשטו רגל (לאציו, פארמה), פוליטיקאי מסריח ששדד את המדינה שלו (מילאן), חברת מכוניות ענקית ומונופוליסטית שהיא התאגיד הגדול במדינה (יובנטוס) ומשוגע שגנב נפט זר שהשקיע את כל ההון שלו במועדון (אינטר). דינמו קייב הייתה המועדון הרשמי של הרשויות הקומוניסטיות של אוקראינה. צסקא מוסקבה הייתה המועדון של הצבא האדום.

    הערבים הם לא יותר מהמשך ישיר של העבר.

    זו נבלה וזו טרפה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/3/22
    Clichy, LFC-Gerrard1, VAR ו-3 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,805
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    אלעד כל מה שאתה כותב נכון, אבל אתה חייב להודות שיש משהו מאד נובורישי בפסז' ובגלל זה כולם שונאים אותם. כל המועדונים שציינת הם מועדונים עם היסטוריה, עם אוהדים, עם 100 שנים של סיפורים על גבי סיפורים. פסז' זה מועדון שהוקם בשנות ה-70 כשמי שפתח את הדלת היה פאקינג מוטלה שפיגלר. אפילו צ'לסי וסיטי יכולות להתהדר בהיסטוריה ואגדות עבר, במה פסז' יכולים להתהדר? שהם המועדון שאכל הכי הרבה כאפות מקבוצות ישראליות?
     
  5. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,971
    לייקים שהתקבלו:
    3,368
    @אלעד @VAR
    כל הנאורות האירופית היא מזויפת כשחושבים על הקולוניאליזם שהאמפריות האירופיות עשו, כולל נושא העבדות.
    ושנים אחורה העות'מאנים או הרומאים היו אנשים חביבים ואוהבי אדם?
    אולי נבוכדנצר היה מנהיג רחום?
    קין והבל?

    אלימות,ביזה, וחוסר-הוגנות זה משהו שמאפיין את האנושות מראשיתה. הטיעון של פעם הייתה אלימות ולכן כולם חרא באותה מידה, הוא מעט ילדותי, ולמען האמת - אין לו שום מקום לעתיד או התפתחות. לכו שבו עם בודהה וחבריו מתחת לעץ, זה הפתרון היחיד להתחמק מזה.

    אם אתם מקבלים את זה שהעולם המערבי מנסה להתקדם ולהשתפר, אז יש מקום להתפכחות בנושאי העבר, וביקורת נוקבת למתרחש כיום, בתקווה עם פחות סובלנות לדברים דומים בעתיד.

    זה דיון מורכב עם באמת רוצים לקחת אותו לעומק.

    תמיד אפשר להגיד כולם חארות, כולם זין, שפוטין ישמיד את הכל וזהו.

    כל מי שנמצא במוקד כוח עלה עליו בעזרת ניצול הזדמנות שיש בה כנראה חוסר הוגנות במידה כזו או אחרת. אני מצפה מגופים לייצר רגולציה,אכיפה ומשילות שתמנע ככל הניתן(אי אפשר לגמרי) את אותם מצבים איומים. בהיבט הזה- האכזבה מגופים כמו פיפ"א ואופ"א היא כמובן גדולה מאוד - כי הם למעשה לא עושים כלום ובנוסף חולים באותן מחלות קשות בדיוק.

    ביקורת ציבורית נוקבת על הסופרליג, יחד עם האפשרות שהם יתקדמו ויחתכו את הגוף הזה שנקרא אופ"א - נראה לי כמו פתרון טוב יותר מהמצב הקיים.

    ושפסז וסיטי ילכו להזדיין, כי הם לא משחקות לפי אף חוק.
    בסוף במירוץ החימוש הזה, גם לאהובת הפורום ליבפרול יהיה קשה להחזיק לאורך זמן.
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,805
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    אני מאד מקווה שבשלב מסויים שאר הקבוצות יתאגדו נגד השתיים האלה ויחוקקו חוקים שיגבילו אותם. שלא נתעורר יום אחד ונגלה שהכדורגל העולמי הפך להיות הליגה הסקוטית רק בזום אאוט.
     
  7. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    1. אתה טועה לגבי ההיסטוריה של פסז' (הכול יחסי). אבל לא אעביר עוד שיעורי היסטוריה, כי הכול אפשר לגגל.

    2. אני מבין המון אוהדים שנהנים מהתפרקויות של סיטי ופריז, אבל שאוהדי יונייטד מסתלבטים על סיטי או צ'לסי, או שאוהדי ריאל מסתלבטים על פריז הם בעיקר מביכים את עצמם ומראים שהם בכלל לא מודעים להיסטוריה של המועדונים שלהם. במקרה הטוב זה חוסר מודעות בצורה הבוטה ביותר שיש, ובמקרה הרע שכתוב היסטוריה ואמונה ביוניקורנים (בואו נשמות, אימפריות לא הופכות לאימפריות בלי המון כסף, שחיתות ופוליטיקה); כל מה שסיטי מנסה להיות זו יונייטד, וכך גם צ'לסי לפניה. כל מה שפריז מנסה להיות - באופן הכי פאתטי שיש - זו להיות ריאל.

    3. תחשוב כמה זה מטורלל לצחוק על כל הסיבות שבגינן המועדון שאתה אוהד הפך להיות מה שהוא, ואפילו לא ידעת את זה. אוהדים הפכו להיות אוהדים בתקופה מסוימת, וחושבים שיש כאן סדרי עולם קבועים שהיו כאן מאז ומתמיד. זו ההגדרה ל-entitled מסריח ברמות.

    לא למדת כבר שכל המועדונים הגדולים - כולל המועדון שאתה אוהד - שואפים להגיע לאותו מצב?

    ליגה אמריקאית סגורה. הצלחה או כישלון אתה תמיד מרוויח ים כסף.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/3/22
    Sir Alex, Clichy ו-VAR אוהבים את זה.
  8. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,345
    הבעיה עם פסז' זה לא רק הכסף של השייחים בפני עצמו, אלא שבטח אתמול אחרי המשחק ההנהלה של המועדון ישבו והמסקנה הייתה "כנראה שצריך להשקיע עוד כמה מאות מיליוני דולרים כדי שנצליח לקחת צ'מפיונס".

    זה פשוט אחד המועדונים הכי פלסטיקיים שאני זוכר, אין בהם שום דבר מרשים, שום שיטת עבודה חוץ מלזרוק כסף על כל מי שנחשב כוכב.
     
  9. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    הדיון על הכסף מזכיר לי את הפער בין צ'לסי לסיטי. מבחינה עובדתית קשה להגדיר פער ברור, אבל ברמה ה'רומנטית' לי היה נחמד שצ'לסי שזכתה בצ'מפיונז היתה כבר קבוצה מבוססת עם אופי והיסטוריה ואגדות עבר והכל, ולא צעצוע שמליארדר הוציא עכשיו מהעטיפה. זה גם הזמן וגם הצורה שבה דברים נעשים, וכרגע בפסז' זה נעשה בצורה הכי מכוערת שיש.
    דווקא לכן כיף לראות את דונרומה (פוטנציאלית אגדת מילאן) עושה טעות, כיף לראות את מסי-אגדת-ברצלונה במשחק מביש, וכיף לראות את ראמוס-אגדת-ריאל לא כשיר כל העונה. דווקא רכש כמו אמבפה, למרות העלות, הוא רכש שיותר נוח לי איתו. תבנו את ההיסטוריה שלכם בעצמכם במקום לקנות אותה ישירות מקבוצות אחרות.
    בכל מקרה זה כמובן עניין של טעם אישי יותר מאשר דיון אמפירי. אצלי ספציפית צ'לסי היא כבר מועדון רגיל, סיטי כמעט שם ופסז' רחוקים משם.

    ביחס לבנזמה אפשר להגיד עליו המון דברים ואין לי בעיה עם הטענה שלבנדובסקי/אגוארו/סוארז עדיפים עליו. מה שאני כן טוען זה שהסגנון המסורבל שלו גרם לכולם להעריך אותו פחות ממה שמגיע לו. גם כשהוא כובש שער מרהיב וגם כשהוא מחמיץ מצב מעולה - דברים שקרו לכולם - אצלו זה תמיד יראה מסורבל ולא אסתטי.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,103
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    יתכן ואחרי המונדיאל בכלל ההתלהבות שלהם מפריז תרד. צריך לראות.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  11. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,730
    לייקים שהתקבלו:
    422
    אני לא ממש מתחבר לרעיון של פייר פליי. אני יודע שלהרבה אנשים מפריע ה"למי שיש יותר כסף מנצח" ומציגים את ה "מי שמתנהל יותר נכון מנצח" כשיא הצדק. אני לא רואה הבדל גדול בין השניים אולי השני עדיף בקצת אבל לא מעבר. לדעתי אם יש איזשהו עיקרון שאני יכול להסכים איתו זה "מי שנולדו/גדלו אצלו שחקנים יותר טובים ינצח" כי בסופו של דבר קבוצה מייצגת מקום מסוים זה מעבר רק למיקום של האיצטדיון והאימונים. לכן אם כבר אז הייתי עושה הגבלה שחייב לעלות עם כמות מסויימת של שחקני בית בכל משחק. הפייר פליי גם אם ניתן היה לאכוף אותו בעיני לא מקיים שום צדק.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,556
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    עצם זה שחוקי הפייר-פליי לא חלים עליהם זה בסדר לדעתך? גם ריאל מדריד מקבלת או קיבלה הנחות? עובדה שבקיץ 2020 לא ביצענו אף רכש מלבד החזרת מרטין אודגור המושאל וברור שהמועדון זקוק לרכש. אתה יכול לדלג עליי עם שיעור ההיסטוריה ואל תעוות את המציאות.
    משטרו של פרנקו החל ב-1939. ריאל לא זכתה באף אליפות עד 1954 ובסה"כ זו הייתה הבצורת הכי ארוכה בהיסטוריה שלה (שהחלה כבר לאחר האליפות ב-1932/33). מי שינה את מאזן הכוחות? אלפרדו די סטפאנו הגדול. באותן השנים ברצלונה זכתה בחמש אליפויות ובארבעה גביעים (החנרליסימו) ואתלטיקו בארבע אליפויות. בעונת 1947/48, שיא השפל של ריאל - היא ניצלה מירידה רק במחזור האחרון ונחשו מי סיימה כאלופה.

    אתה לא יכול להשוות את ההיסטוריה והקלאסה של ריאל מדריד לפ.ס.ז', ניסיון די עלוב הייתי אומר. פרס בעלים גדול ופורץ דרך, הפכת אותו לברתומיאו. מעניין שלא התייחסת לכך שמאז עונת הדסימה ריאל מדריד בפלוס אדיר של מכירות בהשוואה לרכש. למכור את רונאלדו במאה מיליון יורו ב-2018 כשהוא בן 33 זו גאונות.

    @Sturridge, אם קטלתי אותו ב-2017 אז אסור לי לחגוג עכשיו אחרי השלושער שלו? לא הבנתי. אני תמיד הייתי הוגן בביקורת כלפיו, תקרא מה כתבתי. אם התכוונת אליי כמובן. 19 שערים היו לו בעונת 2016/17 כשהוא ליד רונאלדו ובייל\אסנסיו\חאמס\כל הכוכבים, ב-48 משחקים. מוראטה המחליף כבש יותר ממנו במחצית מהדקות. כעבור שנה מספר השערים היה 12 ורונאלדו היה צריך לתת לו לבעוט פנדל כדי שיישבור בצורת. קורה ששחקנים עוברים תהליך ומשתנים ועזיבת רונאלדו עזרה לו.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,805
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    לא כתבתי מניפסט נגד קפיטליזם, אבל תסכים איתי שיש הבדל בין מועדון אינסטנט שממועדון שלא מעניין זבוב הופך תוך שניה למועדון הכי עשיר באירופה, לבין מועדון שהמשפחה שמחזיקה אותו מלווה אותו כבר 100 שנה ושהנשיא שלו אוהד אותו מגיל 0(יובה) או מועדון שהוקם על ידי עובדי רכבת ועקף בסיבוב את המועדונים מלונדון הגדולה והמתנשאת(יונייטד). שוב אני לא אומר שכל המועדונים שציינת הם טלית שכולה תכלת, כולל יובה, אבל אני יכול להבין את האנטי לפסז' ושותף לו לגמרי, מועדון שליטרלי מנסה לקנות מסורת בכסף.
     
  14. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    האנטי כלפי פ.ס.ז' וסיטי לדעתי נטו נובע מזה שהבעלים ערבים, לראייה, צ'לסי לא מקבלים כמות שנאה כמו שני המועדונים האלה.

    תוסיף לזה את אבירי זכויות האדם שהתעוררו כשדווקא הסעודים רכשו את ניוקאסל, ומנגד, לא אמרו כלום כשטייקונים שמקושרים לשלטונות לא פחות גרועים מהסעודים רכשו מועדונים גדולים יותר. (הסינים אצלנו ואברמוביץ' בצ'לסי).
     
    SerieA אוהב/ת את זה.
  15. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,936
    לייקים שהתקבלו:
    10,111
    לא אוהב לסנגר על פ.ס.ז' אבל גם כל הדיבורים האלה על כסף גדול/כסף חדש/מורשת/די אן איי וזה מגוחכים, זה לא שריאל הפכה למועדון גדול היסטורית בזכות מתנדבים שבמקרה היו ממש מוכשרים בכדורגל. היה שם קשר אפל יותר לכסף, לשלטון רודני שתמך כספית בקבוצה ועזר לה להביא שחקנים זרים מהטובים בעולם שקיבלו במהרה דרכונים מקומיים כדי שיוכלו לשחק עבורה ולהביא כמעט מחצית מגביעי אירופה שלה בתקופה שהקבוצות ביבשת התבססו על חומר מקומי. גם כיום קיים קשר בין בנקים מסוימים לריאל שעזרו לה למחוק חובות ענקיים ופעם בכמה עונות לצאת למסע רכש גדול שיביא לה את השחקנים הטובים ביבשת. רק בקיץ האחרון אם הקטארים היו מסכימים אז אמבפה היה אתמול לובש לבן אחרי שעבר לשם תמורת סכום זניח של 150-180 מיליון אירו.
     
    oranfu, VAR ו-אלעד אוהבים את זה.