תקשורת או תשקורת?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gass12, ‏25/11/16.

  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אי אפשר לבנות עוד כבישים, וכל כביש שתבנה בסך הכל יביא עוד אנשים לסוע ברכב, והם יסתמו את הכביש בחזרה. בפקק אתה תעמוד בכל מקרה אם תבחר לסוע ברכב פרטי. מה שאפשר לעשות זה רק לדאוג שלאנשים תהיה אלטרנטיבה סבירה, ואת זה אתה עושה על ידי לקחת מהמכוניות (האפקט הוא גם בכיוון ההפוך, זה לא יחמיר את הפקקים בטווח הבינוני) ונותן לאמצעי תחבורה יעילים יותר.

    היופי באיזורים הישנים שהם דווקא הרבה יותר מתאימים לתחב"צ מאשר החדשים. יש גריד רחובות ישר, צפיפות סבירה ומרחב מוצל שבנוי להליכה. כל מה שנבנה החל משנות ה-70 הוא זבל תכנוני שצריך לשלוח אנשים לגולאג על פשע נגד אזרחי ישראל.

    הרכבות בישראל מתוכננות מחוץ לערים. אם אני גר בעפולה אני צריך לסוע לרכבת, למצוא שם חנייה (כמה חנייה כבר אפשר לבנות) ורק אז להתחיל את המסע. תחב"צ בעפולה היא לא יעילה מספיק בגלל צפיפות נמוכה ותכנון גרוע של הרחובות, ככה שבעצם אין לי אפשרות אמיתית לסוע ברכבת.
    השאטלים הם גם פתרון שאינו בר קיימא. בונים עכשיו חניון עם כמה אלפי מקומות חנייה בשפירים, זה פחות מ5% מכמות הרכבים שנכנסים לת"א. בשטח עצום במרכז הארץ.
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,934
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    לא בכולם. רמת גן למשל זאת עיר שלגמרי לא נבנתה לתחבורה ציבורית. עיר מאד צפופה שלאיזה רחוב שלא תנסה להימלט אליו תמצא פקק. גם המצב בכפר סבא לא אידיאלי, רחוב ויצמן רחוב מזעזע תחבורתית. עכשיו מנסים לפתור את זה עם BRT. נראה מה יהיה. מה שכן הגישה לרכבת היא טובה, להבדיל מפתח תקווה שבנו תחנות רכבת במקומות הכי לא קשורים.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,934
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    אגב המקום הכי מזעזע בארץ מבחינה תחבורתית זה בקעת אונו. לא רק שבנו שם מיליון בניינים מבלי לתת מענה תחבורתי והכל שם פקוק גם אין שם אפילו תחנה רכבת אחת, בכל הבקעה. המצב שם באמת קטסטרופלי, והתושבים מקווים שהרכבת הקלה תביא את הישועה.
     
  4. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אתה מתאר מצב שבו מכוניות פרטיות השתלטו על המרחב הציבורי ולא מאפשרות תנועה חלקה של אוטובוסים, לא של עיר שמתוכננת גרוע לתחב"צ. העולם מלא בערים הרבה יותר ותיקות מר"ג וכפר סבא שיש בהן תחבורה ציבורית מצויינת. פשוט שם הבינו שרכבים פרטיים לא צריכים לקבל מקום כל כך גבוה בסדר העדיפויות.
    פקקים זו לא דרך למדוד שום דבר, גם בערים עם התחב"צ הכי מדהים בעולם יש פקקים כי יש אנשים וסיטואציות שמצריכים רכב. מי שמעדיף לעמוד בפקק על פני לנוע מהר בתחב"צ זו בעיה שלו. הבעיה היא שאוטובוס עם 50 נוסעים עומד בפקק ביחד עם רכבים שמסיעים בנאדם בודד.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,934
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    לזה תכניס עוד היבט. הכח הגדול מדי של ראשי הערים, שאת רובם יותר מעניין הארנונה מהתחבורה הציבורית. למשל בניה נמהרת של שכונות מבלי לחשוב על הגישה התחבורתית(ולכן טוב עשתה השרה מיכאלי שהכניסה אנשים שלה לועדות התכנון). דיברנו על ויצמן בכפר סבא? מי שמכיר את הרחוב הזה יודע שהרעה החולה המרכזית שלו היא שאנשים שמים את הפרייבט באמצע הרחוב כדי ״לקפוץ שניה לחנות לקנות משהו״. פקח אחד אתה לא תראה שם. כי את ראש העיר יותר מעניין שאנשים יבוא לקנות אצלו בעיר מאשר כן פקקים לא פקקים. כי מה שמעניין אותו זה הארנונה שהוא מקבל מהעסקים, זה שאנשים עומדים עוד 5-10 דקות בפקק זה לא מעניין אותו, הוא הרי לא נוסע בתחבורה ציבורית.
     
  6. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    8,238
    לייקים שהתקבלו:
    7,540
    מין:
    זכר
    לא כתבתי לבנות עוד כבישים, אם זה לא היה ברור אני בעד לעבור לתחבורה ציבורית (לא שיש ברירה בכל מקרה). רק כתבתי *קודם* לדאוג לתחבורה ברמה קצת יותר ממביכה *ואז* לקחת מהנהג הפרטי.

    נכון, רק שהיום רכב פרטי מאפשר לי להגיע מהבית לעבודה, אוטובוס לא. את העובדה הפשוטה הזאת לא ישנה אף נת״צ, עד שלא יעלו עליו אוטובוסים.
     
  7. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏15/11/21
  8. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,791
    לייקים שהתקבלו:
    19,442
    הביביסטים התחילו לחבק את גדעון לוי, גדול.
     
    אמיר ע, Sturridge ו-VAR אוהבים את זה.
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אי אפשר לשפר את התחב"צ באמת בלי לקחת מהרכבים הפרטיים. זה משחק סכום אפס על השטח הציבורי. אתן לך דוגמא, הכניסה להרצליה פיתוח - יש שם פקק של חצי שעה בכל בוקר, ואוטובוסים מפוצצים עומדים ביחד עם רכבים פרטיים. איך אתה מציע לפתור את זה שזה לא לצמצם נתיבים לרכבים פרטיים ולהעביר לתחב"צ?

    זה שאין מספיק קווים זו בעיה. זה בעיקר כי התכנון העירוני כאן מחורבן ובלתי אפשרי לייצר קווי אוטובוס יעילים (גם מהירים וגם שאוספים מספיק אנשים). אבל לא משנה מה יעשו אתה לא תעמוד בפחות פקקים בחייך כל עוד תבחר ברכב. גם בטוקיו יש פקקים ויש שם תחבורה ציבורית מדהימה.
     
  10. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    3,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,249
    מין:
    זכר
    שכחת לציין שהאנטי ביביסטים הפכו אותו לביביסט.
     
  11. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,791
    לייקים שהתקבלו:
    19,442
    הוא אכן הפך לתומך של החלאה (לא ביביסט, אבל תומך).
    כבר תקופה לא קצרה שהוא עסוק בעיקר בלתקוף את השמאל ולסנגר על החלאה.

    בכל מקרה, זה היסטרי שמישהו מהשמאל הסהרורי (שאפילו השמאל המיינסטרימי מתנער ממנו) מקבל פתאום חיבוק מהביביסטים.
    אני מזכיר שלטענתו ישראל היא מדינת אפרטהייד שמבצעת פשעי מלחמה כל שני וחמישי.
    אבל זה לא חדש שהביביסטים מעדיפים את טובת המלך שלהם על פני טובת המדינה.
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,220
    לייקים שהתקבלו:
    4,939
    גדעון לוי מעדיף ימין שתומך בכיבוש על פני שמאל שלא עושה מספיק לטעמו כדי לסיים אותו.
     
  13. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    גדעון לוי רואה מחנה ״שמאל״ שמוכן להצדיק כל דבר בשם ״רק לא ביבי״ ועליונות אשכנזית, אז הוא לא מוכן להיות חלק מהצביעות הזו.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,934
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,934
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    כמה מחשבות שארצה לשתף אתכם בהן. וילי רוטנשטיינר לפי השכל הישר הצליח בנבחרת. סיים מעל אוסטריה שעולה עלינו בכל עמדה במגרש, עשה מקום 3 שהיה היעד הראשוני, הקמפיין השלישי בטיבו במוקדמות המונדיאל, ועל הדרך לא מעט כדורגל חיובי שגרם לקהל להנות מהנבחרת. קיצר כשלון זה לא. אבל בסקר גדול שנערך בערוץ הספורט הרוב רצו את וילי בבית, זה לגמרי תוצר של קמפיין דורסני של ערוץ הספורט נגדו. שטפו לאנשים את המח. המצחיק הוא שבשאלה אחרת הרוב אמרו שהם נהנו מהנבחרת תחתיו, איך הסתירה הזאת מתיישבת? אל תשאלו אותי. למה זה מחבר אותי? לביבי. במשך 10 שנים התקשורת פעלה נגדו בכל חזית אפשרית. בכל עיתון, בכל ערוץ, בכל תחנת רדיו, בכל יום, בכל שעה. בסוף זה השתלם לה וקם היצור הזה שנקרא ״מחנה רק לא ביבי״. אנשים היו כל כך שטופי מח מהתקשורת שהם היו מוכנים להצביע לכל דבר שהוא נגד ביבי, גם לגוש שבין כל הסיעות שלו אין קשר אידיאולוגי. למעשה הדבר היחיד שמחבר את הגוש הזה זאת השנאה לביבי. אם התקשורת היתה מאוזנת ביבי היום עם 60 מנדטים לפחות. שיהיה בהצלחה לרוני לוי אממממ סליחה לנפתלי בנט.