תקשורת או תשקורת?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gass12, ‏25/11/16.

  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ברכב לא משנה מה, לא יקח לך פחות זמן ממה שלוקח לך עכשיו. אם ימשיכו להעביר משאבים לאוטובוסים על חשבון רכבים פרטיים, בטווח הבינוני יקח לך בדיוק אותו זמן כמו עכשיו, כי אמנם אתה לא תמהר לשנות את הרגליך (=גמישות נמוכה לזמן הנסיעה), אנשים אחרים אולי ישנו ויפנו לך את הכביש, ככה שתשאר באותה הנקודה שאתה נמצא בה היום, רק שהתועלת לכולם עלתה.

    צודק, כפי שרשמתי קודם. בעולם מתוקן מי שאחראי לאיך שישראל מתוכננת ונבנית ב-30 השנים האחרונות צריך להיות מועמד לדין על פשעים נגד הציבור הישראלי.

    שוב, אנחנו במקום די מחורבן אחרי כמה עשורים של החלטות טפשיות. זה לא אומר שצריך לעשות דאבל דאון על הטמטום ושאי אפשר להחליט שמעכשיו עושים החלטות חכמות או לפחות פחות טפשיות.

    הצגתי סנריו אמיתי מהחיים. יש לך כניסה פקוקה לאיזור תעשייה/מגורים. לא שווה לסוע באוטובוס כי הוא עומד בפקק יחד עם מכוניות פרטיות שיש בהן 1-2 נוסעים. איך בדיוק אתה מציע ש"קודם כל תהיה אלטרנטיבה" ואז "יכבידו על הנהגים"?
    הסדר חייב להיות ככה, כי המרחב הציבורי מוגבל ויש משחק סכום אפס בין רכבים פרטיים ושאר אמצעי התנועה. אתה לא יכול לשפר את המצב של האחרים מבלי לקחת מהמכוניות. ההבדל היחיד שהוא שלתת למכוניות זה בור ללא תחתית, כי התוצאה היא שיותר אנשים נוסעים ומחזירים אותך לאותה נקודה שהייתה בה קודם, מינוס הכסף שהוצאת.
     
  2. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,916
    לייקים שהתקבלו:
    1,294
    אתה כותב פה קילומטרים עם המסר שצריך לדפוק את האזרח. מסקרן אותי איך עם החשיבה הזאת תפתור את משבר הדיור. תאסור על אנשים לישון לבד בחדר?
     
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,224
    לייקים שהתקבלו:
    4,940
    אם תעביר נתיבים מתחבורה כללית לטובת תחבורה ציבורית תיצור אלטרנטיבה+הכבדה במכה אחת.
     
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    לא יודע אם זו התשובה של סיונרה, אבל ככלל יש פער די ברור בין הדיור לתחבורה -
    בתחבורה אנחנו במשחק סכום אפס. כמובן שתמיד אפשר להרחיב ולשפר כבישים, אבל בסופו של דבר הכבישים בישראל במצב סביר והם פשוט עמוסים מדי, ולכן המצב שבו אדם פרטי במכונית פרטית גורם לאותו עומס כמו 50 אנשים פרטיים באוטובוס ציבורי הוא לא הוגן.
    בדיור זה לא משחק סכום אפס. יש המון איפה לבנות ובגדול ולגובה. זה לא קורה בקצב מספיק מהיר בגלל שאריות סוציאליזם ובירוקרטיה שלא מצליחים לפרק מהר מספיק, ובגלל שמהצד השני אנחנו מדינה חריגה לגמרי בקצב-ילודה/תוחלת-חיים. יש עוד גורמים צדדיים כמו משקיעי נדל"ן ואי-התפרסות על השטח (הפתרון הברור הוא הרחבת גוש דן מזרחה ליו"ש).
     
  5. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,916
    לייקים שהתקבלו:
    1,294
    יש קשר די ברור בין דיור לתחבורה. בניה חכמה תגרום לאנשים פחות לנסוע. אבל אני מדבר קודם כול על דרך החשיבה.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,187
    לייקים שהתקבלו:
    26,253
    מין:
    זכר
    https://scontent.ftlv5-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/256503784_10226563347006878_4111200591794339074_n.Xxx?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=MVtk_1LE55QAX-OCv1U&_nc_ht=scontent.ftlv5-1.fna&oh=4486a0e13f2e2573e0f012e2af9a58de&oe=619BD2F4
     
    oranfu ו-אמיר ע אוהבים את זה.
  7. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
  8. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,791
    לייקים שהתקבלו:
    19,442
    "לכלוא את השמאלנים".
    הבדיחות המתוקות של הדובון מישראל השניה אמסלם...


    בשבוע שעבר כל הקטע הפוליטי היה על הקואליציה, כנראה במקרה באותו שבוע חובב הסאטירה לא צפה.
     
  9. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,916
    לייקים שהתקבלו:
    1,294
    צפה גם צפה. הוא בטח מאלה שמתלוננים על אל ג'זירה 12, אבל לא מפספסים אף שידור.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  10. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    כן כולם צופים באלג'זירה 12. הרייטינג שלהם בצניחה חופשית, אתה לא מעודכן. ובקרוב הוא יצנח עוד הרבה יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/11/21
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    משבר בדיור ומשבר התחבורה הם שני הצדדים של אותו המטבע. חשבו שהם נפרדים, ובנו מאות אלפי יחידות דיור במקומות שאין בהם כלום, וכבישים שמובילים אליהם, ומה קרה? אנשים תקועים בפקקים.

    אוקיי, אז אני לא ממש מבין מה זה אומר להכביד על הנהגים בלי ליצור אלטרנטיבה. כל חלוקה אחרת של המרחב היא יצירת אלטרנטיבה. בין אם תחב"צ, מיקרו מוביליטי או הליכה ברגל.

    ברשותך אחלק את התשובה לשניים ומתנצל מראש על האיור, כי השפה העברית לא מספיק טובה בלהעביר את מה שאני חושב.
    בגדול מסכים.

    https://www.meme-arsenal.com/memes/b4c709af9281553903db31fc2d976144.Xxx

    מה שאתה בעצם אומר זה "בוא ניקח את המדיניות שהביאה אותנו למצב הזה, ניתן לה קצת סטרואידים בחסות עמדה פוליטית/בטחונית/דתית, ואז יהיה מדהים". ובכן לא.
    גוש דן לא צפוף בקנה מידה עולמי, בדיוק להיפך. מה שעשינו ב-30 השנים האחרונות זה פשוט לבנות עוד ועוד שכונות, לא צפופות אבל עם בנייה לגובה, שגוזרות על כל מי שגר בהן - להיות תלוי ברכב לשארית חייו ולהיות תקוע בפקקים. אין לגוש דן שום סיבה להתרחב, אלא להיפך, צריך למלא את השטחים הפתוחים, לקדם התחדשות עירונית בקנה מידה גדול פי כמה מהיום, בטח לאורך קווי הרק"ל ובעתיד המטרו ובעיקר לבנות צפוף, לא כמו בבנגלדש או ניגריה, אלא כמו בפאריז, מדריד ולונדון ואם אתה מחפש דוגמא יותר סבירה, ת"א וגבעתיים. בנייה נמוכה (5-8 קומות) אבל צפופה, בלי הרבה שטחים בין הבניינים ובעיקר בלי להעניק יותר מ-50% מהשטח העירוני שלנו לקופסאות פח שמשתמשים בהן נטו בערך 5% מהזמן ביום.
     
  12. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @סיונרה לא ברור לי למה זה מתיחס. בהתנחלויות יש ביקוש לדירות, ודור ההמשך לא נשאר שם כי לא בונים להם דירות. זה הטיעון שלי.
    הטיעון שלך הוא שצריך להגביר את העומס על גוש-דן?

    כי אם לא - אז אריאל יכולה להיות מטרופולין כמו באר שבע ולהוריד את המחירים בפתח תקווה, וגוש עציון יכולה לעשות את זה לירושלים.
    זה שלילי בעיניך? אתה רוצה להצטמצם למטרופולין אחד?
     
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אין לממשלה לא את הידע ולא את היכולת לתכנן "מטרופולין" שיוכל לחיות בפני עצמו. זה משהו שקורה כתוצאה משינויים כלכליים משמעותיים שאין להם קשר לממשלה. הממשלה צריכה לא להפריע ולאפשר להם לקרות. מה שקורה בפועל בישראל זה התכנון מלמעלה, בחסות עמדות פוליטיות במקרה של השטחים. הממשלה החליטה לבנות את חריש ומודיעין שהם מקומות נוראיים מבחינה עירונית שלא יוצרים שום פעילות כלכלית ונסמכים על ערים אחרים ועל אנשים שנוסעים אליהן ברכב, כי כמעט בלתי אפשרי לתכנן שם תחבורה ציבורית כי הן מתוכננות גרוע.
    כל מה שאמרת טוב ויפה, איפה האנשים האלו יעבדו? כנראה בת"א בירושלים. מה לא חסר היום בת"א ובירושלים? אנשים שנוסעים אליהן בבוקר. מה כן חסר שם (בירושלים, לא בת"א כמובן)? אנשים שגרים בעיר, מחזקים אותה, ומקומות לאנשים האלו לגור.
    הערים שציינת לא בנויות להתמודד עם יותר מכמה אלפי תושבים ממה שיש בהן היום. אם לדעתך אין מספיק פקקים היום בכניסה לערים הגדולות, אז כן, יו"ש זה הפתרון.
     
  14. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,916
    לייקים שהתקבלו:
    1,294
    דוגמה של תיכנון. את הביג באשדוד בנו יזמים פרטיים ויש שם חניה בשפע. את הכניסה לביג שזאת גם הכניסה לתחנת הרכבת תיכננה כנראה גיסתו של ראש העיר החליפי.
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,934
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    103FM - ניסים משעל וגיא פלג - הללי: "ברקוביץ' עבריין מורשע"; פלג: "אתה עושה צחוק מעצמך"


    והנה קיבלנו הצצה לאיך עובד מח של עיתונאי בישראל.
    ביבי מנהל סמול טוק חסר משמעות עם נוני מוזס-שומו שמיים! לא יעלה על הדעת! הוא צריך לעזוב את הפוליטיקה! אייל ברקוביץ׳ תוקף פיזית בן אדם אחר-נו הוא כולה דחף אותו מה אתם רוצים. העיקר שאחרי זה הם יתבכיינו שמישהי העיפה לברוך קרא את הכיפה, פתאום אז אלימות פיזית כן מפריעה להם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/11/21
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.