תקשורת או תשקורת?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gass12, ‏25/11/16.

  1. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,199
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    כן, זה נולד בתחילת המלחמה. ממש.

    זה לא תירוץ ללא להכות באויב. זה הסבר למה כדאי לחשוב על מה עושים ולאן רוצים להגיע.
     
  2. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,199
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    נתת לחיזבאללה יותר מדי זמן ומרחב. כדי להחזיר אותו לדף שעליו הוא נכתב - אולי - אתה צריך לצאת למלחמה של שנים, כולל כניסה קרקעית, כולל נכונות לסבול נזק ואבדות קשות מאוד בתוך ישראל. זה נראה לך ריאלי?

    בסוף, בכל מהלך צבאי, מסתתר סוף מדיני. וגם אנחנו לעולם לא נוכל להתקיים כאן בשקט בלי סוף מדיני. על בסיס צבאי נוכל להחליש אויבים, לדחות דברים, אבל לא ליצור שקט אמיתי קבוע.
     
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,199
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    אולי הוא יהיה חזק יותר, אבל גם אתה תהיה חזק יותר ומחושב יותר.

    לגבי המפונים, כמו שאמרתי - יש שתי אפשרויות ריאליות. מלחמה לא ארוכה שבסופה הסדר מדיני (שאפשר להגיע אליו גם עכשיו, אז למה לצאת למלחמה אם הסוף יהיה די דומה?). מלחמה קשה מאוד וארוכה מאוד, ברמה של שנים (או לפחות זה מה שיידרש, כי ייתכן שהעולם יעצור אותך בדרך ואז זה שוב ייגמר בהסכם מדיני ובבעיטת הכדור קדימה).
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,765
    לייקים שהתקבלו:
    14,630
    מין:
    זכר
    אני כבר עכשיו חזק יותר, אבל האיום של החיזבאללה על העורף יהיה גדול יותר.

    לגבי הסדר מדיני, יש כאן בעייתיות מורכבת. גם אם ״תרחיק״ את חיזבאללה מעבר לליטאני מי יכול לאכוף את זה בכלל? הרי לוחמי החיזבאללה גרים בדרום לבנון וקוראים לעצמם ״חקלאים״.
     
  5. Cup of Tea Liverpool, UK

    הצטרף ב:
    ‏29/9/07
    הודעות:
    6,543
    לייקים שהתקבלו:
    898
    וזה נראה לך ריאלי לתת להם לסגור עלינו לאט לאט שכל פיתרון מדיני שאי פעם נהגה הם שמו עליו פס באופן שהם אפילו לא התאמצו להסתיר? איזה עתיד יש עם הכיוון הזה חוץ מאמונה בטוב (שכבר ראינו שלא קיים שם)? אשמח להסבר.
    הממשלות שהיו פה עשו טעויות והאזרחים יאלצו לשלם עליהן, אבל זה לא כמו החוב של ארה"ב שאפשר פשוט להגדיל לנצח - כי פה במקום מספרים בחשבונות בנק, פשוט לא יהיה ניתן לחיות חיי יומיום פשוטים. זה נורא עצוב, זה נורא כואב, זה לא צודק, אבל אין באמת אלטרנטיבה בסופו של דבר חוץ מלארוז וללכת ואז שוב לקוות שלא תהיה שואה.
    ובסיבוב הבא של התעצמות גוף טרור כזה, צריך שהמסקנות יהיו אחרות ממה שהן היו כדי שזה לא יגיע למימדים האלה שוב (אם לא נכנסים לקונספירציות של שוק הנשק העולמי וכמה שזה משתלם לכולם חוץ מלאזרחים).
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,085
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    מבצע סטייל של"ג ישים ויקח אפילו פחות זמן עכשיו. פשוט צריך לבצע אותו באופן יזום ולא עם הממשלה הנוכחית, שמטרתה רק שרידות פוליטית ומלחמה ממושכת היא המפתח לזה. כמובן החל מחיסול נסראללה עצמו.
    ושוב להכות שאחר כך לא יהיו שאלות. זה כולל השמדת תשתיות בלבנון. שלא תהיה כל כך מדינה מתפקדת אחרי סיום המלחמה.
     
  7. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,530
    אם לא תזיינו את השכל בתקשורת, ופעם אחת תסתכלו קודם כל לטובת שרידותו של העם היהודי, נוכל להסב להם נזק שהם לא חלמו עליו בחלומות הכי שחורים תוך שבוע.
     
  8. LFC-Gerrard1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/6/10
    הודעות:
    1,153
    לייקים שהתקבלו:
    1,604
    זה לא שאין לך מענה מושלם, זה שאין לך מענה בכלל. גם לי אין. אבל ההבדל בינינו הוא שאני אצטרך לגור שם כשחיזבאללה נושפים לי בעורף ויכולים להחליט להרוג אותי בכל רגע נתון שהם רוצים. אתה מוכן לקחת סיכון של 7 באוקטובר נוסף, אני לא.
    וסלח לי, אבל המנטרה הזו של "אי אפשר להשמיד רעיון" היא... לא מחוברת להיסטוריה ולעובדות. ד"ש מהנאציזם.
    למעשה, המהלכים היחידים שהביאו "להשמיד רעיון" היו שימוש בכוח עצום והרס אדיר. סבבה, יהיו עוד אנשים עם הרעיונות האלה, אבל כל עוד הנשקים של מי שמחזיק ברעיונות האלה מוגבלים לאבנים ומקלות הוא גם מוזמן מצידי להיות המעריץ מס' 1 של היטלר ושל נסראללה.

    אתה פשוט מעדיף לא לעשות כלום. לנצור את הנשק ולוותר על הגליל העליון.
    הגיע הזמן להפוך את דרום לבנון למקום שלא ראוי לחיות בו. ואם זה אומר לשרוף את כל הכפרים ואת כל השטחים החקלאים של דרום לבנון, ולדאוג שהם ימשיכו לבעור, אז זה מה שצריך לעשות. אם הייתה לנו גם הנהגה מדינית שהיא טיפה פחות אימפוטנטית ונכשלת אז כבר היינו עובדים על הלגיטימציה הבנילאומית לדבר הזה כבר מזמן אבל היכולת שנו לשווק את עצמנו היא מהעלובות בעולם.
    הם ימשיכו להפציץ אחרי זה? תוריד את החשמל בכל לבנון. הלו אנחנו לא חייבים לנאצים המסריחים האלה כלום. זו מדינה ריבונית שתוקפת אותנו יום אחרי יום כבר שבעה חודשים.

    להגיד שבסוף יהיה הסכם מדיני "בכל מקרה" זו עצלנות וגם כמובן מעוות לחלוטין.
    בדיוק כמו כל אלה שאומרים ש"היה אפשר להגיע לאותה עסקה כבר בנובמבר תמורת הפסקת המלחמה אז למה להמשיך?" ומתעלמים לחלוטין מזה שחמאס נמצא היום במצב אנוש לעומת נובמבר. מה שגורם לכל העסקה הזו ממש לא להיות אותה העסקה.
    הסכם מדיני אחרי שהשמדת כמויות אדירות של חיזבאללה ונשקים שלהם ופגעת ביכולות שלהם ושרפת את דרום לבנון זה לא כמו הסכם מדיני עכשיו, כשחזבאללה יכול לרצוח אותי מחר.
     
    italiano ו-zivmay אוהבים את זה.
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,765
    לייקים שהתקבלו:
    14,630
    מין:
    זכר
    @LFC-Gerrard1

    אני מסכים עם רוב הדברים שלך אבל חולק על מה שכתבת בפסקה הראשונה, ופה אני עם אמיר. הנאציזם, מפלצתי ככל שיהיה, לא היה רעיון דעתי ולכן יותר קל "להיגמל" ממנו. הפלסטינאים מאז שהם נולדים חיים בתודעה שיש ציווי אלוהי להשמיד את היהודים. אתה רואה את הפופולאריות של חמאס בגדה, 8 חודשים לתוך המלחמה, כשהם רואים את ההרס המוחלט בעזה ואת עשרות אלפי ההרוגים, ועדיין הם חושבים שהשביעי באוקטובר היה מוצדק. לא כי הם מעריצים את סינוואר או את מוחמד דף, אלא כי הם מעריצים את אללה ומבחינת סינוואר ודף הם השליחים שלו על פני האדמה. החמאס לא ילך לשום מקום. מאז חומת מגן ועד היום אנחנו מפרקים לו את הצורה 100 פעם ביום והוא עדיין קיים. בדיוק כמו שדעא"ש עדיין קיים, למרות כל המכות הקשות שהוא חטף. הגרמנים למדו את הלקח מהתבוסה ב-45 כי מדובר עדיין בעם רציונלי, אצל הערבים אין שום רציונליות. זה מאבק ציוויליזציות לכל דבר.
     
  10. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    8,197
    לייקים שהתקבלו:
    7,528
    מין:
    זכר
    בוא תתחיל בלהסתכל על טובת שרידותו של העם היהודי כשאתה ניגש לקלפי, בינתיים לא עובד לך.
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,199
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    אה, התקשורת כובלת את ידי הצבא?
     
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,199
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    אתה לא חזק יותר מכפי שהיית לפני שמונה חודשים ולא חזק כפי שתהיה אחרי תקופה של רגיעה. האיום של חיזבאללה יהיה גדול יותר, אבל אולי גם אפשרויות ההגנה שלך

    בנוגע להסדר, אכן יש בעיה וצריך לשאוף לדברים מהודקים יותר. האם זה יבטיח משהו? לא. גם מלחמה לא. אפילו בתרחיש חלומות שבו אתה מחסל את חיזבאללה תוך זמן לא רב, איך תוודא שלא יקום תחליף אחר כך?
     
  13. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,199
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    כפי שאני אומר שוב ושוב, לפני הכל, צריך לעשות דברים באופן מתוכנן, רגוע, לא בתנאים של האויב, וכשאנחנו במצב טוב. כרגע זו לא הסיטואציה, ודברים כאלה לא מובילים למקומות טובים.

    ואחר כך? אינני יודע, באמת. נתניהו כבר אמר ש"לנצח נחיה על חרבנו" ויכול להיות שזה נכון. אבל זה היה נכון גם ב-6 באוקטובר. ואם יכולנו לחיות עם זה ב-6 באוקטובר ואפשר לחזור למצב שהיה בשעתו אז אנחנו לא צריכים לחוש צורך להפיק פתרון מוחלט ביוני 2024 אלא לקחת את הזמן ולנתח את הדברים מחדש. לא רק ב"סיבוב הבא של התעצמות של גוף טרור כזה", אלא גם בסיבוב הנוכחי עם גוף טרור קיים.
     
  14. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,199
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    אני מקבל את הדברים. מהצד שלך - אתה צודק לגמרי. לגמרי. המדינה צריכה להקנות לך את השקט שמגיע לך. זה המינימום.

    אני פשוט אומר שאני לא חושב שמלחמה בעיתוי הנקודתי עכשיו תשרת את המדינה וגם לא באמת תיתן לך שקט לטווח ארוך. לטווח קצר אולי כן, אבל כאמור, יש דרכים אחרות להשיג את זה.
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,796
    אני מסכים עם רוח הדברים, רק מעמיד דברים על דיוקם: הרעיון הנאצי לא הושמד, יש אפילו מפלגה שדה-פקטו מייצגת אותו (NPD). מה שכן אפשר לעשות זה להוריד את הרעיון הזה לשוליים הכי צרים של החברה. לכן עשו דה לגיטימציה מוחלטת של האידאולוגיה הנאצית + ענישה על כל דבר שמקדם אותה.

    במקרה שלנו, הרעיון שהחמאס מייצג הוא האיסלאם. חמאס הוא בסך הכל מותג שלו (כמו דאע"ש, אל קאעידה ועוד רבים ו"טובים"). עכשיו נשאלת השאלה האם תעשו דה לגיטימציה לרעיון, או למותג. כי את חמאס אפשר להחליף בפת"ח או כל שם של מותג איסלאמי אחר. זה לא ימנע את ה7.10 הבא.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 17)

  1. SerieA