זה לא משהו חדש אבל בכל זאת זה המקום לכתוב את זה,בייחוד שזה פורסם היום. הבעיה לדעתי היא מחירי הכרטיסים ושיווק נכון.בעוד כמעט בכל אירופה קיימת התופעה הזאת,רק מלבד גרמניה.יש הרבה מה ללמוד מהם בכל הנושא של השיווק האדיר שהיה שם,אני לא זוכר בדיוק איזה תהליך היה אולי לירן רוזנר או דר קייזר יוכלו לפרט פה.
אני משער שמשחקים האטרקטיבים, חוסר ההצלחה באירופה, האיצטידונים החדשים, האהבה שאיחדה את העם הגרמני במונדיאל ( פתאום גרמנים מניפים את דגלי גרמניה, דבר שלא היה מאז מלחמת העולם השניה) וכו. הדיעה שלי שהמונדיאל סחף את הגרמנים, בטוח שלשיווק יש גם ערך, אבל כל הבום הכלכלי הגיע למעשה מהעונה שעברה ( או לפני שנתיים ליתר דיוק). עוד דבר שהקבוצות הגרמניות ( בחלקן) נתנו לאנשי מקצוע ושיווק את הכלים להנהיג את המועדון. זה גם יכול להיות שלילי, לדוגמא טראפטוני נכשל בשטוטגארט בעיקר בגלל האוהדים שלא רצו אותו, וההנהלה נתנה לאוהדים גב, דבר שהוא אהבסורדי בכדורגל.
משום מה פיספסתי אותה. בכל מקרה, אם אני זוכר נכון מחירי הכרטיסים בגרמניה זולים משמעותית משאר הליגות הגדולות. כאשר יובנטוס בשנה שעברה הוזילה את המחירים ויצאה במבצעים טובים האיצטדיון היה מלא. אחרי שיטוט בפורום האנגלי ראיתי שגם בלקבורן עשתה אותו הדבר והאוהדים המשיכו לבוא. אותו סיפור היה עם בית"ר בשנה שעברה כאשר שקלאר הוזיל את מחירי הכרטיסים.
בבקשה,הסקר שבו השתתפו יותר מ15 אלף קוראים בגאזטה דלו ספורט מאשימים בעיקר את המחירים היקרים ואת הסקנדלים האחרונים.במקום השלישי הטלוויזיה הנוחה והדי יקרה,במקום הרביעי האלימות של האולטראס,המקומות האחרונים אומרים שיש ירידה ברמה של המשחק וכמובן המתקנים והאיצטדיונים המיושנים מזמני שנות התשעים המוקדמות.